بازدید 4474

آمریکا در تنگه تایوان رزمایش برگزار می‌کند

یک مقام آمریکایی خبر داد که این کشور رزمایش نظامی دریایی و هوایی جدیدی در تنگه تایوان برگزار خواهد کرد. یک مقام آمریکایی دیگر نیز مدعی شده است که چین بیش از ۱۲ کشتی نظامی، در اطراف جزیره تایوان مستقر کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 13 August 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه خبر داد که واشنگتن به زودی رزمایش نظامی دریایی و هوایی جدیدی را در تنگه تایوان برگزار خواهد کرد.

 یک مقام آمریکایی دیگر نیز مدعی شده است که چین بیش از ۱۲ کشتی نظامی، در اطراف جزیره تایوان مستقر کرده است.

پس از سفر جنجالی پلوسی به تایوان علی‌رغم هشدار‌های پکن، چین به مدت چندین روز رزمایش بزرگی را در اطراف تنگه تایوان برگزار کرد و رسانه‌های چین این رزمایش‌ها را یک نوع تمرین برای حمله یا محاصره جزیره تایوان توصیف کردند.

چین هرگونه اقدامات حمایتی از تایوان را نقض حاکمیت کشورش می‌داند و می‌گوید که تایوان برای صد‌ها سال بخشی از چین بوده است و استفاده از گزینه زور برای بازپس‌گیری آن را منتفی نمی‌داند.

چین مدت‌ها است که سیاست «یک کشور، دو نظام» را برای تایوان پیشنهاد می‌دهد که از نظر تئوری پس از اتحاد این جزیره با چین، خودمختاری بیشتری به این کشور می‌دهد.

اوایل هفته جاری، دولت چین سندی را منتشر کرد که در آن آمده بود که چین در مقایسه با وعده‌ای که پیش‌تر داده بود، انعطاف‌پذیری کم‌تری پیشنهاد می‌دهد.

این سند که در نوع خود اولین مورد در دو دهه حساب می‌شود سیاست‌های چین در قبال تایوان را بیان کرد و گرچه در موارد قبلی گفته شده بود که چین پس از اتحاد مجدد با تایوان، نظامی یا پرسنل اجرایی به این جزیره اعزام نمی‌کند، اما در سند جدید این مورد حذف شده بود و استفاده از زور برای بازپس‌گیری تایوان منتفی دانسته نشده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان