بازدید 3991

جوانفکر: تورم فرامنطقه‌اي و جهاني است

وي افزود: تورم به عنوان يک واقعيت در گذشته نيز بوده است و اين دولت براي مهار آن تلاش مي‌کند. وي تورم را فرامنطقه‌اي و جهاني دانست و افزود: به خاطر وجود تورم در سطح جهاني، دولت‌هاي بسياري متزلزل شده‌اند، ولي دولت ايران، تمهيداتي براي مهار آن انديشيده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۸ 26 May 2008

مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهوري، روز يکشنبه در نشست با دانشجويان دانشگاه زنجان در پاسخ به پرسش يکي از دانشجويان درباره تورم گفت: ما وارث يک تورم ديرينه هستيم.

در اين نشست که با حضور مشاور رسانه‌اي و اطلاع‌رساني رئيس‌جمهوري برگزار شد، علي اکبر جوانفکر، ‌در پاسخ به يکي از دانشجويان با مضمون «چرا رئيس‌جمهوري حقيقت را همواره منکر مي‌شود و براي مثال، مي‌گويد در جامعه تورم وجود ندارد»، گفت: دکتر احمدي‌نژاد هرگز منکر وجود تورم در جامعه نشده، بلکه به ريشه‌ها و دلايل تورم اشاره کرده است.

وي افزود: تورم به عنوان يک واقعيت در گذشته نيز بوده است و اين دولت براي مهار آن تلاش مي‌کند.
وي تورم را فرامنطقه‌اي و جهاني دانست و افزود: به خاطر وجود تورم در سطح جهاني، دولت‌هاي بسياري متزلزل شده‌اند، ولي دولت ايران، تمهيداتي براي مهار آن انديشيده است.

جوانفکر در ادامه، ريشه‌يابي دلايل تورم را ضروري دانست و افزود: علاوه بر تورم حاکم بر جهان، عده اي نيز در ايران دارند فضاسازي مي‌کنند و با ايجاد فضاي رواني، همه چيز را تحت تأثير قرار مي‌دهند و به تورم دامن مي‌زنند.

وي در پاسخ به پرسش يکي از دانشجويان با اين مضمون که «چرا با وجود شمار زيادي افراد محروم در کشور، اين همه کمک‌هاي غير لازم به کشورهاي فلسطين، عراق، لبنان و... مي‌شود و آيا اين ظلم به مردم ايران نيست؟» گفت: وقتي مي‌بينيد حزب‌الله و جوانان لبناني در برابر اسرائيل که دشمن شماره يک ملت ايران است، جان خود را فدا مي‌کنند، شما به عنوان مسلمان مي‌توانيد دست روي دست بگذاريد و بگوييد به من چه مربوط است؟
 
مشاور رسانه‌اي و اطلاع‌رساني رئيس‌جمهوري نيز در اين نشست و در پاسخ دانشجويي که گفت «آنها (لبناني‌ها) نه براي ايران بلکه به خاطر سرزمين خود مي‌جنگند، به حمايت شصت ساله سران آمريکا از رژيم نژادپرست اسرائيل اشاره کرد و افزود: اين در حالي است که دين و زبان آنها با يکديگر فرق دارد.

وي افزود: ايران و لبنان به لحاظ نژادي، ديني، منطقه‌اي و منافع منطقه‌اي، داراي مشترکاتي هستند و يک خويشاوندي فرهنگي و تاريخي ميان اين دو هست، ولي تبليغات غربي‌ها، باعث شده است که ما مي‌گوييم آنها (لبناني‌ها) از سرزمين خود دفاع مي‌کنند.

مهدي کلهر، در پاسخ به پرسش دانشجويي درباره مهمترين دستاورد دولت نهم، ‌گفت: من گمان مي‌کنم مهمترين دستاورد اين دولت، واقعي شدن مشکلات براي قوه مجريه است که با انجام سفرهاي استاني امکانپذير شد.
مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهوري نيز در پاسخ به دانشجوي ديگري که معتقد بود فضاي باز مطبوعاتي در دولت نهم نسبت به دولت هشتم کمتر شده است،‌گفت: فضاي آزاد مطبوعاتي در کشور هست و ما داريم هزينه آن را مي‌پردازيم.

جوانفکر با بيان اين‌که مهم تضمين اصل آزادي بوده و الحمدالله در کشور هم وجود دارد، گفت: البته خيلي از رسانه‌هاي کشور در شأن اين ملت نيستند و لازم است از وضعيت كنوني بيرون آيند.
وي همچنين آسيب‌شناسي توسط اين رسانه‌ها را لازمه خروج از وضعيت كنوني دانست و اظهار داشت: بر اين باوريم که با برخورد و حذف، مشکل حل نمي‌شود.

جوانفکر در پاسخ به دانشجويي که مدعي بود دولت نهم کاستي‌ها را به پاي دولت‌هاي پيشين مي‌نويسد، گفت: دولت براي اين‌که رو به جلو حرکت کند، بايد آسيب‌هاي گذشته را بررسي و مشکلات را حل کند و اين به معني تضعيف گذشتگان و زير سؤال بردن عملکرد دولت‌هاي گذشته نيست.

وي در پاسخ به دانشجوي ديگري که پرسيد: چرا دولت امکانات کافي در اختيار نخبگان قرار نمي‌دهد، از تشکيل «معاونت رئيس‌جمهوري در امور علمي» به عنوان راهکار جدي دولت نهم براي توجه به نخبگان ياد کرد.
جوانفکر همچنين در پاسخ به دانشجويي که از تنگ شدن فضاي مطبوعاتي و توقيف نشريات دانشجويي گله‌مند بود، گفت: اگر منصفانه قضاوت کنيم، فضاي مطبوعاتي کشور تنگ نشده است.

مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهوري با يادآوري اين‌که تعطيلي روزنامه‌ها ربطي به دولت ندارد، افزود: اينکار توسط هيأت هفت نفره‌اي انجام مي‌شود که تنها يکي از آنها عضو دولت است.
وي درباره مقابله دولت نهم با مفاسد گفت: رويکردها در دولت‌ها مهم است، در دولت نهم افرادي مثل شهرام جزايري، نمي‌توانند بروز و ظهور کنند.

جوانفکر تأکيد کرد: دولت در مبارزه با مافيا نيز سنگر به سنگر پيشروي مي‌کند و به تلاش خود براي از بين بردن آن ادامه مي‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار