بازدید 28679
خوانده می‌شوید

آیا برگزاری کنکور به روش فعلی را عادلانه می‌دانید؟ آیا کنکور احتیاج به تغییرات دارد؟

با برگزاری کنکور ۱۴۰۱ بار دیگر صحبت‌هایی مبنی بر ایجاد تغییرات در کنکور جدی شد. نمایندگان مجلس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این راستا اقدامات و اظهارنظر‌هایی انجام داده‌اند که ممکن است سرنوشت کنکوری‌های سال ۱۴۰۲ را تغییر دهد.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 10 August 2022

با برگزاری کنکور ۱۴۰۱ بار دیگر صحبت‌هایی مبنی بر ایجاد تغییرات در کنکور جدی شد. نمایندگان مجلس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این راستا اقدامات و اظهارنظر‌هایی انجام داده‌اند که ممکن است سرنوشت کنکوری‌های سال ۱۴۰۲ را تغییر دهد. موضوع ایجاد تغییرات در کنکور مساله تازه‌ای نیست و سال‌هاست درباره آن حرف زده می‌شود. با این حال این آزمون مهم چند دهه‌ای است که بی‌تغییر و به روش قدیمی‌اش برگزار می‌شود.


خوانده می‌شوید امروز به بررسی آزمون کنکور از نظر کاربران تابناک اختصاص دارد.

* آیا فکر می‌کنید کنکور، آرمونی عادلانه ست؟
* اگر پاسخ شما به سوال بالا منفی است؛ آیا گمان می‌کنید می‌شود با اعمال تغییراتی آن را عادلانه کرد یا اینکه باید حذف شود؟
* به نظر شما بزرگترین مشکل کنکور چیست؟
* چه راهکاری برای رفع این مشکل دارید؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۶۵
به نظر من تاثیر 40 درصدی معدل دبیرستان در نتیجه کنکور ، کنکور را ناعادلانه کرده است و باید این شرط برداشته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
در معدل سازی راه برای فساد گسترده باز می شود ازقبیل......
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
مگه نظر ما مهمه؟! از مافیای کنکور بپرسید کی سیر می شوند و اجازه می دهند کنکور برداشته شود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
من سال 80 کنکور دادم. خاطرم هست تغییر نظام آموزشی در آن سال و تغییر کنکور خیلی از نظام قدیمی ها را ناراحت کرده بود.
الان هم درک می کنم خیلی ها که به سیستم قدیمی درس خوندن و با تغییر متود جدید امتیاز زیادی را از دست می دهند معترض باشند ولی بالاخره یک جا باید تغییر صورت گیرد.
اینکه سرنوشت یک دانش آموز قرار باشه در 4 ساعت روشن بشه و خیلی ها استرس بگیرند و مریض بشوند و یا سالها دچار استرس باشند قطعا اشتباهه.
اگر سخت گیری به سمت سخت تر شذن امتحان ترمی دانشگاه ها و رد کردن تفراد فاقد صلاحیت بره به مراتب بهتره.
اگر بودجه دانشگاه ها به سمت درآمد آنها از طرح های صنعتی بشه که مجبور باشند برای استعدادیابی وقت صرف کنند خیلی بهتره.
اگر مدارس ما به سمت مهارت آموزی برن و همه لازم نباشه برای داشتن شغل مدارک دکوری دانشگاهی بگیرند خیلی بهتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
بسم الله الرحمن الرحیم
بنده به عنوان یک متخصص آموزشی
با برگزاری کنکور به روش فعلی کاملا مخالفم
این شیوه برگزاری آزمون کاملا ناعادلانه.طبقاتی.رانتی و در چند سال اخیر هم تقلب گسترده سبب شده که بی اعتبار شود.
کنکور برای عده ای تجارتی سود آور و برای عده ای غولی غیر قابل شکست شده است.
کنکور سدی در برابر فقرا و دروازه ای به سوی کامیابی برای اغنیا شده است.

به نظر بنده هم چنین تعیین ضرایب. متفاوت در دروس. کاری اشتباه است و سبب می شود دانش آموز در در مدرسه به درسی بسیار اهمیت داده و درس دیگر را بی ارزش و وقت تلف کردن تصور کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
مدرسه غیر انتفاعی=خرید معدل
شناس
| Germany |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
حذف کنکور از چاله به چاه افتادن هست. کنکور فقط باید اصلاح شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
سلام
اولین اقدام برای عادلانه کردن کنکور، حذف تمامی سهمیه ها است.
هرکسی که زحمتی برای ابن کشور کشیده، حالا می خواد جانباز باشه، ایثارگر باشه و یا فرزند شهیدباید از مزایایی چون حقوق و مزایا برخوردار باشه اما نباید حق دیگران رو به اونها بدن.
چه در مورد قبولی در کنکور باشه و چه در آزمون های استخدامی. ا
ناشناس
| Canada |
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
ایران بهشت سرمایه داران است و در اینده نزدیک دانشگاهها هم در تسخیر بچه سرمایه دارها خواهدبود
فرزانه قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
با سلام
بنده به نمایندگی از تعداد کثیری از دانش آموزان تقاضای پیگیری #لغو_مصوبه_کنکور۱۴۰۲ و #لغو_تاثیر_قطعی_معدل را داریم
زیرا این طرح ها قطعا فقط به نفع دهک ثروتمند و مافیای کنکور(قلم چی، ماز ، کلاسینو ، گاج وگزینه۲و...) می باشد و فرزند افراد کم درآمد و منطقه محروم ، محروم تر و نا امید تر و همچنان رقابت بسیار سخت ترری نسبت به مناطق برخوردار دارند
ما به این دلایل از این طرح ها گلایه داریم و تقاضا مندیم شما هوای ما محرومان را داشته باشید:
۱ _ این مصوبه موجب عسر و حرج مردم خواهد شد. تهیه سوابق تحصیلی جدید یا تکمیل و یا ترمیم آن، فشار مالی سنگینی برای طبقه مستضعف کشور وارد می‌آورد.(هزینه ی ترمیم معدل یک میلیون تومان) حساب کنید حداقل۲۰۰هزار نفر ترمیم کنن ببینین چند هزار میلیارد از جیب مردم خالی میشه
۲. این مصوبه مایه تشدید فشار مالی بر خانواده‌هاست و افزایش گردش مالی سودجویان حوزه آموزش را تضمین می‌کند.
۳.در کنکور که مهم ترین آزمون کشوربا تعداد خیلی زیاد دانش آموز است و ۳یا ۴ روز طول میکشه که تمامی کنکور رشته های مختلف برگزار بشود ، به تعداد زیاد تقلب میشود و سوالات قبل وحین آزمون لو میرود و با قیمت های میلیونی بفروش می رسد
حالا چگونه انتظار دارند که در امتحانات نهایی که یک ماه زمان می برد تا برگزار شود ، تقلب نشود و عادلانه رقابت شود؟؟
۴. این مصوبه موجب تشدید رقابت و اضطراب و استرس دوچندان در سال پایانی و افزایش شهریه مدارس غیردولتی و مؤسسات آموزشی خواهد شد.
۵.این مصوبه احساس شکاف طبقاتی را در نگاه مردم افزایش خواهد داد.
۶. بروز مشکلات قومی از عوارض این مصوبه خواهد بود.
۷. حذف تدریجی داوطلبان مناطق محروم در دانشگاه‌های دولتی از پیامدهای این مصوبه است.
۸. غربال‌گری بسیار ضعیف امتحانات نهایی: با توجه به تعداد بسیار بالای معدل‌های بالای ۱۹ و حتی معدل ۲۰، امتحانات نهایی قابلیت غربال‌گری صحیحی برای سنجش داوطلبین نخواهد داشت
۹.سخت شدن امتحانات در حد کنکور هم باعث ایجاد فضای «چند کنکوره» برای داوطلبین و مردودی بالای مدارس متوسطه خواهد شد فلذا امتحان با سطح آسان امکان غربال گیری ندارد.
امتحان با سطح سخت هم چالش‌های مذکور و چالش‌های دیگری از جمله افزایش تراکنش مافیاهای کنکور برای فروش انواع کتاب و تشکیل انواع کلاس برای گرفتن نمره بالا خواهد داشت
و...

موارد بسیاری در نقد این طرح وجود دارد، منتها تنها یکی از موارد بالا برای لغو شدن این طرح کفایت میکند. فقط بخاطر اینکه حجم پیام زیاد نشود موارد دیگر را قید نمی کنم
از موارد مذکور مشخص می‌شود که این قانون باعث افزایش تبعیض و فشار اقتصادی بر روی خانواده‌ها می‌شود و همچنین شکاف فقیر و غنی را در کشور افزایش میدهد،و با عدالت در تضاد است. لذا دانش‌آموزان و کارشناسان کشور از شما نمایندگان محترم درخواست دارند که پشت ما دانش اموزان باشید و لطفا هر کاری از دست شان بر می آید انجام دهند تااین مصوبه را لغو نمایند.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
اصولا چرا باید جلو ادامه تحصیل را بگیریم ؟! چه با کنکور و چه با هر روش دیگه . چرا نمیگذاریم اینهمه استعداد ادامه تحصیل بدهند ؟ هر کس توانایی نداشته باشد ، خودش در یکی از سالهای دانشگاه حذف میشود . چرا مثل بسیاری از کشورها شرایط تحصیل را باز نمیگذاریم ؟!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
سازمان سنجش به یک سوال ساده پاسخ دهد تا من بگویم پای مافیا در کار نیست . چرا لا اقل دفترچه انتخاب رشته در قالب فایل اکسل نیست که راحت بتوانیم انتخاب رشته کنیم ؟!!!!!!!
کنکور به شیوه گذشته قطعا عادلانه تر و بهتر از کنکور جدیدی است که الان وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
اولین گام در راستای عدالت حذف سهمیه هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
عزیز من هر امتحانی از نظر کسانی که درس خوندن، عادلانه و خوبه؛ و هر امتحانی از نظر تنبل‌ها، غیرعادلانه و بده!!! خلاص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
دوست عزیز ۱۶:۵۰
من تاحالا در هیچ مقطعی هیچ سهمیه‌ای نداشتم ولی اون کسی که یک عمر با یک پدر قطع نخاع زندگی کرده و میشینه کنار من و کنکور میده، عادلانه نیست که بگیم سهمیه نداشته باشه.
اون وقتی که من و شما بعد از درس میرفتیم ایکس‌باکس بازی میکردیم، این باید پدرش رو جابجا میکرد یا با هزار بدبختی، میبردش حموم؛ اونم پدری که برای دفاع از شرف من و شما و برای دفاع از ناموس من و شما به این روز افتاده.
ناشناس
| Singapore |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
برای اون که از پدرش مواظبت کرده باید امکانات و تسهیلات دیگه فراهم بشه
اینکه این شخص کمتر درس خوانده و سواد کمتر داره ولی در کنکور موفق تر باشه یعنی ظلم به درس خوانها
شناس
| Germany |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
دوست عزیز ۱۷:۰۲
قطعاً شهدا و جانبازان، عزیز و افتخار ما هستند و باید به آنها رسیدگی شود، ولی این مسئله ربطی به کنکور ندارد. من خودم در بهترین دانشگاه های ایران تحصیل کردم. از زبان دوستم شنیدم که با سهمیه وارد دانشگاه تهران شده ولی اصلاً کشش درس خواندن و انجام تکالیف این دانشگاه را ندارد و دچار افسردگی شده و احساس بی لیاقتی می کرد.
باید به خانواده شهدا و جانبازان رسیدگی شود ولی به این شکل نه. هزینه درمان رایگان، کمک هزینه، و غیره
ربطی ندارد که چون پدر من جانباز است، رتبه من از 100هزار بشود، 10 هزار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
ناشناس محترم 17.03.خانواده های محرم جانبازان وشهدامورد احترام وتکریم همه هستند ودر این شکی نیست.اما اولا درصد بسیار ناچیزی از جانبازان معزز در این شرایط سختی که شما مثال زدید هستند.ودوما برای فرزندان این عزیزان هرکاری وهر هزینه که لازم باشد باید قبل از کنکور برای اماده سازی علمی انها مهیا کرد.ولی امتحان کنکور یک مسابقه علمی برای انتخاب وتربیت متخصص برای جامعه هست.ضمن اینکه باید مواظب ان جوان محروم شهرستان دور افتاده هم بود که با کمترین امکانات اموزشی وارد این عرصه میشود.وچه بسا ممکن است از نبوغ بالایی هم برخوردار باشد.لذا مسابقه باید در شرایط کاملا برابر باشد والله این دیگر مسابقه نیست گزینش است
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
بله شیوه گذشته به صلاح است.همین جوریش هم وضعیت علمی و اخلاقی دانشگاهها خوب نیست چه برسد به اینکه گزینش را واگذار بکنند به مدارس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
دوست ۱۷:۰۲، درست هست که ججانبازان عزیز هستند ولی به فرزند اتها چه ربطی دارد؟ فرزند فرد معتادی که شبانه روز پدر خانواده را در اورده چه گناهی کرده که سهمیه ندارد؟
امتیاز دادن به افرادی که به مملکت خدمت اساسی کردند خیلی هم خوب هست، اما نه در برابر افرادی که خود مظلوم واقع شده اند. مثلا اگر خرج تحصیل در یک مقطع تحصیلی را دولت بپردازد عادلانه است ولی در رقابتی که قرار هست افراد برای ورود به سیستم آموزشی دولتی تلاش بکنند، سهمیه کنکور عادلانه نیست
مثل همه موارد ديگر بايستي ببينيم كشورهاي پيشرفته و مهم دنيا چكار ميكنند و ما هم از آنها پيروي كنيم
پاسخ ها
رضا بخششی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
نسخه کشور های پیشرفته به درد ما نمی خورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
اهمیت دهی به کالجها و مراکز فنی حرفه ای منجر به شکست سیل تقاضا برای کنکور می شود
علی
| Germany |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
نظر ۱۶:۳۸ کاملاً درسته.
از سال ۸۰ که من کنکور دادم حرف از حذف کنکور بود
الان حدود ۲۰ سال گذشت و غیر از تغییرات بسیار حزیی اتفاقی نیفتاده
سلام ،هم تاثیر معدل،به علت نبودن عدالت کامل در آن و هم بحث دیپلم های قدیم و جدید،که خودش میشه یک تجارت عبث،در شرایطی که مبانی علمی دو نظام فرق چندانی ندارند و حتی نظام قبلی مباحث سنگین تریم دارند.در هر حال کنکور شرایط عدالتی بیشتری داره تا معدل سازی.
دنیا داره به سمت حذف نمره می‌ره ،ما داریم اون رو مقدس میکنیم
پاسخ ها
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
تاثیر 40 درصدی کنکور همانند این است که مثلا در بازی والیبال بعلت سوابق زیاد و درخشان تیم های روسیه و یا برزیل بازی را از امتیاز 10 شروع کنند و ایران از امتیاز2. می بینیم که چقدر ناعادلانه است.
خیر کنکور به روش فعلی اصلا عادلانه نیست زیرا تاثیر 40 درصدی معدل با وجود تفاوت سطح آموزش دبیرستان های مختلف کشور و درنتیجه تفاوت در یادگیری دانش آموزان و حتی تفاوت
( حتی ناچیز) در تصحیح برگه های امتحانات نهایی توسط معلمان مختلف و درنتیجه تفاوت
( حتی ناچیز) در معدل کسب شده دانش آموزان ، کنکور به روش جدید را کاملا غیر عادلانه کرده است.
بنده به عنوان یک دانش آموز خواستار اجرای کنکور به روش سابق هستم .
پاسخ ها
شناس
| Germany |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
کاملاً درسته.
کنکور صرفاً باید اصلاح شود.
می توان کنکور را دوبار در سال برگزار کرد و نتایج آن تا دو سال اعتبار داشته باشد.
همچنین لازم نیست کسی که می خواهد فنی و مهندسی شرکت کند، دروس ادبیات، عربی، و غیره بخواند.
اگر سهمیه ها حذف کنند خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
حذف سهمیه خانواده شهداء و جانبازان و همه کسانی که بخاطر من و شما و برای دفاع از مملکت و ناموس مردم، سالها زجر کشیدن، چیزی جز نامردی و نمک‌نشناسی نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
حداقل سهمیه رو عادلانه کنن
نه اینکه رتبه ۸۰۰۰۰ بشه ۸۰۰
ناشناس
| Singapore |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
سهمیه یعنی ظلم به درس خوانها و باسواد ها
به خانواده شهدا باید امکانات دیگری غیر از سهمیه کنکور تعلق بگیرد
چرا حق درس خوانها باید به دیگران داده شود ؟
علی
| Germany |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
در جواب کامنت ۱۷:۰۵
اتفاقا این جور سهمیه ها فقط باعث بدنام شدن شهدا و جانبازان و خانواده محترم آنها می شود.
کسی که توانایی علمی ندارد، ناتوانی اش در تحصیل در دانشگاه و سپس در محیط کار، بیشتر باعث آبروریزی هست تا مردانگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
مخالف حذف سهمیه هستم. پدرش عزیزترین آدم زندگیش و پناه و پشتیبانش را بخاطر امنیت مردم از دست داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
ناشناس ۱۷:۰۵ چرا باید سهمیه پزشکی بدن به خانواده شهدا چه ربطی داره؟ کسی باید پزشکی بره که هوش بالا داره نه سهمیه با رتبه ۸۰۰۰۰ خطای پزشکی بیداد میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
در رقابتی که برای رسیدن به آموزش رایگان است، دادن سهمیه جر زنی هست برادر . جبران خدمات جانبازان و شهدای عزیز با روشهای دیگر ممکن و بهتر است و شانیت آنها حفظ میشود.
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
ناشناس ۱۷ و ۰۵ من متوجه نشدم نمک نشناسی؟
خود شهید هم اگه رنده بود راضی نبود حقی ناحق بشه شما برو وصیت شهدا رو با دقت بخون این عین طلم به مردم یه کشوره که یعده که کشش ندارن و حقشون نیست وارد رشته های حساس بشن و بعدا مسئولیت بگیرن این مثال رو خو بیخود نگفتن گیرم که پدرت بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
به خواهر شهید واسه چی سهمیه میدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
حاجی تو ولکن نیستی تو سایت دنبال شغل میگردی اسم سهمیه میاد کامنت میزنی
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
این عزیزان در گردن همه ایرانیان حق دارند سهمیه باشه نه از علم اگه اینطوریه من یه میلیارد پول میدم منو در عرض 10 روز حافظ
قرآن کنند ولی پولم را می گیرنند مدرک الکی میدند این میشه سهمیه من در حافظ قرآن
فعلا راهی بهتر وجود ندارد . هر تغییر ایرددز دارد بزرگتر از وضع موجود .
حالا فرض کن عادلانه نمیدونیم. چکار میتونید بکنید؟
برادر سهمیه ها رو بردارید. والله بالله دکترهای بیسواد و کم بهره خسارت جانی دارند میزنند به مملکت.
40پچدرصد معدل زیاذ است اما دومرحله ایی شدنش عالی است . سهمیه هلچا را بردارید تا عادلانه شود می دانم آخر کار مثل گذشته کنکور برگزار می شود چون مسولین ما خوش فکر و تولنا نیستنذ
پاسخ ها
همان ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
که مثلا در بازی والیبال بعلت سوابق زیاد و درخشان تیم های روسیه و یا برزیل بازی را از امتیاز 10 شروع کنند و ایران از امتیاز2. می بینیم که چقدر ناعادلانه است
اجازه تقلب و پارتی بازی و سهمیه ندین.
تا وقتی یه عده سهمیه ای بیسواد رتبشون از ۲۰ هزار میشه ۶۰۰ هیچ عدالتی در کار نیست
سلام و وقت بخیر.
سوال اول:اگر کنکور عادلانه بود چرا از مدارس عادی کسی جزء برتر ها نبود؟
پس یقین کنید شیوه گذشته خوب نبوده و نیست چرا که فقط یک صبح تاظهر تعیین کننده سرنوشت بچه هاست.
۲.بارها شده دانش آموزان درس خوان چون تست زنهای خوبی نبودند از گردونه دانش کنار رفتن با اینکه با استعداد بودند.پس باید این روش عوض شود.
۳.مهمترین علت چنین وضعی به خاطر بی عدالتی هاست .در پرداخت حقوق اگر عدالت می بود و تفاوت فاحش در درآمد ها نبود هرگز به خاطر رشته های دانشگاهی چنین رقابتوهایی اتفاق نمی افتاد.
پس ابتدا شغل های پردرآمد را باید عادی کرد .
۴. نظام کنونی دانش آموز را با سواد می کند نه تست زن.
و برای نمره در تک تک پایه خواهد جنگید .
هر چند که همین نظام هم بسیار دچار چالش هست و خواهد بود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
ناشناس محترم 14:31
بنده که نظام قدیم هستم ، با این روش جدید کنکور همین فاصله یک صبح تا ظهر را هم برای تعیین سرنوشتم از دست داده ام زیرا معدل من با وجود اینکه خوب هست ولی عالی نیست و دیگر کاری از دستم برای جبران گذشته برنمی آیدو این روش جدید ظلم به من و همه کسانی هست که شرایط من رو دارندکه تعداد قابل توجهی از داوطلبین رو شامل میشه
یک قانون بد بدون استثنا بهتر از صد قانون خوب با هزار استثنا است. کنکور اگر به صورت مطلق و بدون قید و شرط و سهمیه و استثنا برگذار شود و همه با یک ترازو سنجیده شوند قطعا عادلانه ترین و بهترین روش است. همانگونه که کنکورهای قیبل از انقلاب بود . کیفیت دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه های آن دوران نیز گواهی دهنده این موضوع است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
کاملاً درسته
تاثیر معدل باعث میشه خیلیا تو مدارس خاص یا با دسترسی احتمالی به سوالات یا طراح آنها, راحت تر در کنکور قبول بشن و این ظلم به بقیه شرکت کنندگانه
تاثیر معدل خودش نا عادلانه ترین بخش کنکوره.
سلام و احترام
با روش قبلی قطعا عادلانه تر بود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
تاثیر مثبت خوبه تاثیر منفی خیلی بد
تا زمانی که سهمیه و رانت و سفارش و صندلی خریدن درکل تا زمانی که فساد هست هر روشی فساد آوره اگر دولت هر دولتی بازار کار رو خوب کنه مثل قدیم کسی که واقعا میخواهد تحصیل کند نه برای کار و ... مجبور به ادامه تحصیل باشه اونوقت خود بخود فساد کمتر میشه
کنکور به شیوه امسال هم به شدت ناعادلانه است ( و راه رو فقط هموار میکنه برای بچه پولدارها که در مدارس خصوصی درس می خونند) هم به شدت پر استرس تر از کنکور به شیوه گذشته زیرا با این روش جدید یک کنکور تبدیل شده است به ده ها کنکور( امتحان نهایی ها)
از سال 87 که من کنکور دادم این صحبتا رو میکنید تا الان که با دو تا ارشد توی آلمان زندگی میکنم ! خسته نشدید از اینکه مردم رو سرکار گذاشتید؟
پاسخ ها
شایان
| Germany |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
من 84 کنکور دادم هم همین حرفا بود
اکثر قبول شدگان در رشته‌های پزشکی، دندان و دارو، از بهترین و با استعدادترین دانش‌آموزان همان سال‌اند. پس به نظر من، بله، شیوه کنونی عادلانه است
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
متاسفانه اینطور که شما میگویید نیست. 90 درصد سهمیه و رانت هستند. دکترهای بیسواد که قادر به تشخیص نیستند و خسارت جانی دارند میزنند کم نیستند. بابت یک بیماری ساده حداقل باید چند تا پزشک شما رو ویزیت کنند تا تازه به یک تشخیص درست برسی البته اگر تا اون لحظه زیر یک خروار خاک نباشی
یه چندتا غربگدارو کاش سوار موشک کنید پرت کنید تو اسرائیل شاید به آرزوشون برسن
پاسخ ها
$$ Afraasiab $$
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
بی خود میکنی بر چسب میزنی به مردم. چین گدا. همه چی رو نباید سیاه و سفید دید. هر کی مخالف یه نظر شما باشه دیگه به راحتی برچسب میزنید روش
شایان
| Germany |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
الآن دقیقا این نظر شما چه ربطی به کنکور داشت؟
باز هم سهمیه .........مشکل سهمیه است...حذف بشه عدالت بر قرار میشه........رتبه طرف 18 هزار بوده به خاطر حضور 6 ماهه پدرشون توی جبهه بدون جانبازی اینقدر کم شده که پزشکی هم میاره.........اخه خدا نمیبخشه این همه ظلم را.........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
من سال 71 کنکور دادم. طرف که تا پنجم را در نهضت درس خوانده بود و ریش سفید کلاس بود، با سفید دادن ورقه، 40% را کسب می کرد.
کنکورباید وجود داشته باشه تاهرننع قمری دکتر نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
بشرطی که تو کنکور از سهمیه استفاده نکنه
مگر کسی هست به نظرات مردم گوش کنه
چهار نفر اونجا نشسته اند خودشان یک بار هم کنکور نداده اند برای ۱۵ میلیون تصمیم گیری می کنند
من نمی دانم این سهمیه ها بعد از ۳۵سال کی تمام میشه تا عدالت آموزشی برقرار بشه
هیچ جای دنیا همچون برنامه ای مثل سهمیه وجود ندارد
ستم به زبان و ادبیات فارسی ارمغان شیوه جدید است
کنکور تنها فیلتر قابل اطمینان است و الا تمامی افراد ادعای متخصص بودن می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
اگر درست برگزار بشه
تا زمانی که آموزش و پرورش در کشور نهادی دسته چندمی در نظر گرفته میشود و بودجه آن بسیار سهم قابل توجه ای از بودجه ی سالانه را نداشته باشد هر تغییری به سود ثروتمندان و به ضرر مستضعفان است .اول این که معلم ما با دغدغه معیشت قطعا توان رقابت با موسسات کنکور و مدارس غیر انتفاعی را در تدریس ندارد .دوم اگر دغدغه معلم ها هم برطرف شود به دلیل نبود فضای مناسب آموزشی و شرایط و کمبود سرانه دانش آموزان رقابت ناعادلانه است .باید سرانه ی دانش آموزان ،فضای آموزشی مدارس ،و معیشت فرهنگیان و سهم بودجه آموزش و پرورش قابل توجه باشد بعد تغییرات را آغاز کرد .
همیشه حکومتها در اختیار سرمایه دارن و آقا زاده ها هستند و در ایران نیز تا بحال همینگونه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
مافیای کنکور، مافیای خودرو، مافیای گندم و آرد، مافیای گوشت، شکر، روغن، پنروشیمی، معدن، فلزات و ... کلاهها را بگذارید بالاتر لطفاً
تاثیر معدل در کنکور اون رو ناعادلانه کرده. باقی موارد خوبه
+ سهمیه های ناعادلانه رو بردارند (که البته محاله)
+ امتحان نهایی در هر سه پایه (دهم تا دوازدهم) فقط از دروس اختصاصی هر رشته و با تاثیر ۲۰ یا ۳۰ درصد مثبت برگزار بشه
+ دروس عمومی که خوشبختانه از کنکور حذف شده
( امیدوارم از امتحان نهایی هم حذف بشه )
+ دروسی مثل سلامت و بهداشت، هویت اجتماعی و ... رو هم از امتحان نهایی حذف کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
برای این تغییرات،فلسفه آموزش و پرورش
. کشور باید دوباره نوشته شود.
زمانیکه کنکور دو مرحله ای بود عادلانه بود طرف رشته پزشکی قبول می‌شد و در تحقیقات محلی رد می‌شد بخاطر حسادت همسایه .
باید در درجه اول آموزش را یکسان کنید به این معنی که تمام مراکز تیز هوشان و مداس غیر انتفاعی و مردمی و غیره برداشته شوند و همه مدارس یکسان شوند. وقتی یک غیر انتفاعی همه امکانات را با پول به عده خاص می رساند واضح است عدالتی در کار نیست
تاثیر قطعی معدل ظلم به تمام نظام قدیمی هاست
که از چنین طرحی خبر نداشتن و الان میخوان کنکور بدن و نتیجه ای نمی گیرند
خواهش میکنم صدای ما را به گوش اعضای شورای انقلاب فرهنگی برسانید و این مصوبه تاثیر قطعی معدل که ناعادلانه ترین قانونه لغوش کنید
ما انتظار نداشتیم رئیس جمهور محترم چنین طرحی ناعادلانه ای را ابلاغ کنند
آقا سهمیه ها رو حذف کنید تا کسی با رتبه کشوری بالای ۵۰هزار پزشکی قبول نشه
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
پزشکان سهمیه ایی دارند مردم رو میکشند. بردارید . لطفا بردارید. تورو به خدا بردارید
کنکور با روش قبلی خیلی بهتر از مصوبه جدید هست
در مصوبه جدید همون یه ذره عدالت هم حذف میشه و استرس بسیار زیادی تحمیل می کنه
به راحتی در امتحان نهایی تقلب میشه من حتی خودم دیدم که مراقب داشت جواب سوال را به دانش آموز می گفت تصحیح نمرات هم کاملاً سلیقه ای هست.
از لحاظ استرس ده تا امتحان باید بده که فقط باید بیست بگیره تا امیدی براش باشه این خیلی استرس زا هست که حتی جای یک اشتباه هم نداره بخواهد ترمیم هم بکنه کلی هزینه بهش تحمیل میشه
از لحاظ مالی هم علاوه بر کتابهای کنکورش باید کتاب امتحان نهایی رو هم بخره
اگه می خواهید اندکی عدالت بوجود بیارید همین کنکور باشه و آموزش پرورش از چندتا معلم خوب فیلم آموزشی تهیه کنه به رایگان برای همه پخش کنه و سهمیه ها رو هم بردارن
الان عادلانه کلا چون همه تغییرات به نفع اقازاده ها پولدار هر چی همون مدل قدیمیش عادلانه تره
تاثیر قطعی معدل و کنکور در کنار هم به شدت ناعادلانس
سبب افزایش استرس و فشارروانی و مالی خواهد شد و به نفع ثروتمندان خواهد بود
عادلانه نیست تقلب وجایگزینی داوطلب وسهمیه وفرزندان هیت علمی ها ناعادلانه بودن سپطح آموزشپ در مدارس زیبنده کپشور داعیه اپسلام نیستپ)!)
همه ازنظام آموزشی جدید ناراحتند اعصاب دانش آموزان و معلمان و والدین را بهم ریخته.تعطیلی پنج شنبه ها حذف مدرک سیکل اضافه شدن کلاس ششم حذف پیش دانشگاهی حذف نمره و حذف ترمی واحدی و...
قبلاً کنکور هابعد گرفتن دیپلم یکسال وقت داشتند درپیش دانشگاههی برا کنکور بخونند الان هم باید برای کنکور هم بالا رفتن معدل هم کلاس داوزدهم چه استرسی بهمه میده.کوگوش شنوا
با وجود این سهمیه ها خیر
ورود به دانشگاه چه با روش کنکور باشه چه با معدل باشه نتیجش موفقیت بچه پولدارها و سهمیه دار هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
معدل باعث قبولی دانش آموزانی خواهد شد که در مناطق محروم فقط نمره کسب می کنند، نه سواد.
اگه به آقایون مستقر در شورای عالی انقلاب فرهنگی برنمی خوره، باید عرض کنم که ما -که پدر پولدار، سهمیه و پارتی نداریم- هم آدمیم. همین!
دنیا برای ورود استعداد ها به دانشگاه راه های مشخصی رو در پیش گرفته
معیار اصلی برای ورود به یک رشته
۱- علاقه
۲- استعداد
۳- بررسی روند تحصیلی سالهای آخر

نکته مهم:
سهمیه ها از هر نوع باید حذف بشه
برای خانواده شهدا وجانبازان و… از امتیازات دیگه نظیر وام مسکن، وام تحصیل، وام اتومبیل استفاده کنید
با این سهمیه ها (جانبازی و ایثارگری و هیئت علمی) خیر
این باعث نا عدالتی آموزسی میشود ،چون بچه پول دارها میروندمدارس غیر انتفاعی وتیز هوشان ،علاوه بر اینکه معلم های زبده تر نیز آنجا تدریس میکند ،ومدارس معمولی بچه های ضعیف ومعلم های ضعیف تر مشغول هستند ،در صورتی که قدیم اگر معلم ضعیف بود بچه های قوی ،بچه های ضعیف را پوشش میدادند ونقص معلم را بر طرف می کردنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
مدارس غیرانتفاعی راباتیزهوشان همطراز نکنید مدارس تیزهوشان مال باهوش ها وبااستعدادها است ونوابغ است همچون مریم میرزاخانی ها که هیچ ربطی به پولداربودن یانبودن ندارد واکثرساگردان تیزهوشان ازطبقه متوسط جامعه هستند ولی مدارس غیرانتفاعی مال پولدارهااست که ازطبقات‌نسبتاً ثروتمند جامه میباشند ومسلماًدرمدارس تیزهوشان پذیرفته نشده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
تیزهوشان چه ارتباطی با پولداری دارد؟ معلمان زبده برای دانش آموزان زبده لازم است. دانش آموز تیزهوش مطالب را سریع و درکمترین زمان می آموزد. معطل کردن چنین استعدادی در کلاس های عادی ظلم به دارای های کشور است.
از سوی دیگر اگر همین مطالب را به کلاس های معمولی گسترش دهیم، افت تحصیلی و مردودی شذیذا افزایش خواهذ یافت که آن هم از بین بردن بودجه ممکلت خواهد بود.
در قدیم سلاطین برای افراد طبقه بندی مشاغل داشتن ،درباریان ،موبدان ،پیشه وران ،کشاورزان وغیره وغیره ،،،،،،^^اما الان ما برای مردها هم طبقه بندی داریم ،هنرمندان ، خبرنگارها وغیره وغیره ،بایداین جدا ساتزی را از بین برد
سهمیه ها کلا از کنکور باید حذف شوند . سهمیه مناطق از همه به بی عدالتی نزدیکتر است. در مشهد مثلا عده ای میروند مدارس (که بعضی ها را ساخته اند برای این کار) منطقه دو یا سه در حالیکه در منطقه یک واقعا دارند تحصیل میکنند . برای سایر سهمیه ها نیز بجای ارفاق در نتیجه بایستی امکانات مناسب برای تحصیل فراهم کرد . تحصیلات دانشگاه چلو کباب یا خودرو نیست که در تقسیم آن به این ترتیب عمل شود . نتیجه اش خروج صدها دکتر و مهندس و اقتصاد دان و جامعه شناس فاقد صلاحیت برای حل مسایل روز است. افراد شایسته زیادی هم مذهبی هستند هم خیلی بهتر از خیلی از سهمیه ها آن رامی فهمند و میتوانند در کار تخصصی بکار گیرند . هم بسیجی باشند هم دکتر و متخصص . برای جمران کسی سهمیه نداد . بی عدالتی گسترده در آموزش و پیدا کردن شغل از دلایل اصلی مهاجرت آدمهای بدرد بخور است . خودمان را گول نزنیم . اگر باین نظام سهمیه ای کنکور توانستید یک تیم فوتبال درست کنید آنوقت بگویید یک جوابی دارد . دانشگاه درخت چلوکباب نیست
کنکور برای رشته ها و دانشگاههای پر طرفدار است
اگر من تصمیم گیر بودم کاری میکردم که هم به نفع مردم باشد و هم به نفع دولت
یکسال پشت کنکور ماندن کلی هزینه و بدبختی و استرس برای دانش آموز و خانواده دارد
در حالیکه اگر دانشگاههای متنوعی داشته باشیم و خانواده ها با پرداخت پول بتواندد بچه ها را به دانشگاه بفرستند ، میتوان استعدادهای بیشتری را جذب نمود . خیلی از کسانی که به خاطر 100 رتبه یا حتی هزار رتبه در رشته مورد نظر قبول نمی شوند ، استعدادهای خوبی دارند و چه بسا در حد رتبه های بالاتر از خود هستند اما بخاطر سد کنکور نتوانسته رشته خوب قبول شوند و ناچارا پشت کنکور می مانند . در حالیکه در سال بعد تعداد قابل توجهی از انها به دلایل مشکلات شخصی یا خانوادگی افت تحصیلی پیدا کرده و در سال بعد رتبه شان بدتر میشود. اگر اینها را به دانشگاه راه بدهند و در ترم های بعدی با امتحانات متعدد بصورت سراسری سنجیده شوند من مطمئن هستم که استعداد دارند و حتی شاید نمرات به مراتب بهتر از کسانی بیاورند که در کنکور رتبه بالاتری داشته اند .
به هر حال من نمیگویم که قبول شدگان کنکور ضعیف هستند .
اما اعتقاد دارم دانش آموزان خوبی در پشت کنکور می مانند و استعدادهایشان از بین میرود
من راه حلی برای این افراد دارم که تعدادشان کم نیست.
بیخیال کنکور
حصر را ناعادلانه می دانم
حذف سهمیه ها از اولویت بالا برخوردار است
حذف تاثیر معدل در کنکور نیز بستری برای چاق تر شدن مافیا از خون دانش آموزان است
کنکور تنها موقعیتی که واقعا دانش آموز میتونه با تلاش به هدفش برسه الان با کنکور فقط سال آخر فشار روانی و استرس رو دانش آموزه اما وقتی تاثیر معدل قطعی بشه دبیرستان تبدیل به ی جهنم سه ساله میشه که هر روز استرس داری والدین فشاراشون روی دانش آموز چندین برابر میشه معلما و مدیرا و مدارس پولکی و نمره های کیلویی، پول جای استعداد و تلاش رو میگیره، مافیای کنکور میدونید چرا الان ساکتن؟! چون قبلا اگه فقط یکسال قرار بود بری سراغشون الان دیگه باید سه سال باج بهشون بدی چون تاثیر معدل قطعیه داش آموز زندگی نداره و فقط و فقط درس، و اگر هم بعد سه سال تلاش به یک درجه پایینتر از هدفش برسه زندگیشو تموم شده میدونه
تنها اشکال کنکور به شکل 1401 و قبلش سهمیه های بی در رو پیکر که طرف با رتبه 22 هزار با اعمال سهمیه میشه 600 و بدون هیچ تلاشی میشه پزشک ، کسی که براحتی پزشک شده هیچ وقت داخل دانشگاه به خودش سخت نمیگیره درس بخونه فقط سعی میکنه مدرک بگیره و به پول برسه فاقد از هرگونه بار علمی، که انسانها رو دستگاه چاپ پول میبینن.
کنکور به شیوه قدیمی و با حذف سهمیه ها فعلا بهترین روشه.
رشته های پول ساز مثل پزشکی و داروسازی و دنادن پزشکی و فیزیوتراپی تا ۳۵ سال حق مطب شخصی نداشته باشند و تا ۳۵ سال کارمند دولت باشند بعد از آن حق داشته باشند برای خودشان کار کنند.با این طرح کل بساط کنکور از هم می پاشد و نیازی به ادامه این روش نیست.
اما و اما
سازمان سنجش و مافیاهای کنکوری که همه وابسته به مسئولین هستند منافع سرشاری دارد از چاپ و فروش کتاب های چرند تست زنی کنکور گرفته تا کلاس های کنکور تا پول های کلانی که هنگام ثبت نام از مردم می گیرند تا سئوال فروشی کنکور در روز آزمون و دهها مورد دیگر که گردش مالی بسیار بزرگی برای این مافیا درست کرده است هیچوقت اجازه نمی دهد این روش کنکور تغییر کند.اخیرا دو مرحله ای بودن کنکور را هم مطرح کرده اند که آن هم می شود منافع جدید برای آقایان دوبار پول ثبت نام می گیرند و دوبار سئوال های کنکور را می فروشند !!!!!
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
تا ٣۵ سال حق مطب نداشته باشن؟ از رو هوا عدد میگی دوست عزیز؟
و درضمن اتفاقا قبلا هم کنکور دومرحله ای بود و کسایی که تو این زمینه آشنا هستن میدونن دومرحله ای شدن به نفع خود دانش آموزانه
ناشناس
| Norway |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
۲۳:۵۷
از روی هوا نیست پسر جان حق مطب خصوصی نداشته باشن در آمریکا هم کسی که پزشکی می خواند باید به دولت پول بدهد در اینجا به جای پول باید ۳۵ سال برای مردم با حقوق کارمندی کار کنند اتفاقا این روش مشخص می کند کسی واقعا حرفه پزشکی را دوست دارد یا پول درآوردن با این روش را
اگه منظور، تغییرات آبدوخیاری و حساب‌نشده برای جلب توجه باشه، همین سیستم خوبه. اگه قراره یک بار برای همیشه یک عده متخصص حوزه‌های مربوط با هم یه راهکار علمی و اصولی ارائه بدن، مسلما نیاز به تغییر هست.
وقتی در سئوالات کنکور هم دست برده اند اساسا وجود کنکور ظلمی در حق عدهای است که سواد کافی برای ورود به دانشگاه دارند ولی به خاطر بی عدالتی در این حوزه از تحصیل باز می مانند بهتر است دیگر کنکور حذف شود
هر کلاس را ده قسمت کنند و هر قسمت را به یک دهک اقتصادی اختصاص دهند. هیچ دلیلی وجود ندارد که دهک های پایین تر از لحاظ هوش و استعداد کمتر از سایر دهک ها باشند.
اگر دنبال عدالت هستید ، راهش این است که کاری کنید که مدارس و امکانات آموزشی در همه جای ایران دررسطح عالی باشد .‌درآمد مردم هم در همه جای ایران مناسب باشد .
عدالت این نیست که مثلا اگر یک مدرسه خوب در کشور وجود دارد ، آن را با یک مدرسه در و داغون ( که خودمان درست کرده ایم !!!) مقایسه کرده و بگوییم چون آن مدرسه خوب در کنکور تعداد پذیرفته شده بالاتری نسبت به مدرسه محروم دارد ، نتیجه بگیریم‌که پس باید آن مدرسه خوب را خراب کنیم ...
من در پست ها میبینم که ایراد می گیرند که چرا بچه پولدارها قبول شدند ... چرا مدارس تیزهوشان قبولی بیشتری داد ....
خوب بهتر است دولت کاری کند که همه پولدار شوند و امکانات آموزشی مدارس دولتی نیز افزایش یافته و به سطح مدارس سمپاد برسد .
وقتی هر سال خبر از فروشها سوالها هست وقتی عده ای بدون شایستگی علمی با سهمیه پذیرفته میشوند وقتی درصد زیادی به معدل دیپلم داده میشود و ... کنکور کاملا ناعادلانه است ولی نباید برداشته شود بلکه باید موارد بالا برداشته شود
مسیولین آموزش وپرور ش فکری برای دانش آموزان پایه دوازدهم که ترمیم معدل می کنند بکنند ونمرات ترمیم را در کارنامه ودیپلم آنان ثبت کنند چون دانش آموز زحمت می کشدونمرات بالایی می آورد ولی در کارنامه او تاثیر ندارد واینده شغلی وتحصیلی او به خطر می افتد وبیشتر دانشگاهها هم معدل کتبی دیپلم برای آنان مهمه پس لطفاً نمرات ترمیم را جایگزین کارنامه ومعدل دیپلم کنید
باید حداقل برای ماهایی که پشت کنکوریم و زمانی که دیپلم گرفتیم معادلش ارزش چندان نداشته یه بار دیگه کنکور به روش قبل برگزار بشه وگرنه تغیرات عملا فقط باعث حذف ما میشه
با تست که نمیشه استعداد یه نفر مشخص کرد. باید امتحانات تخصصی تشریحی گرفته بشه.
کنکور را سالی دوبار بگیرند. اثر معدل را حذف کنند. این امکان را بدهند که تا دو سال بشود امتیاز کنکور را ذخیره کرد. تعداد سوالات و درس ها را بیشتر کنند. برای دانشگاه های خوب کف امتیاز بگذارند. سهمیه ها را کامل حذف کنند.
متاسفانه کنکور وکلا آموزش هم همچون اقتصاد غرق بی عدالتی وحتی فساد است.این فساد بسیار ریشه دوانیده وبعید است با یک بخشنامه ودستورالعمل بتوان انرا اصلاح کرد.با ورود شرط معدل به این بی عدالتی دامن زده میشود واقعیت این است که کنکوردر شرایط فعلی مثل یک مسابقه دو 100 متری ست که دوندگانش در یک خط نیستند.انکه سهمیه دارد 80متر جلوتر از بقیه ایستاده.انکه به یاری ثروتهای باد اورده در مدارس لاکچری درس خوانده ومثل ریگ بیابان نمرات بیست را در سوابق تحصیلی خود ردیف کرده است 50 متر جلوتر از بقیه ایستاده .اینهامصادیق آشکار بی عدالتی ست.اگر به این مصادیق؛ مافیای کارتلهای موسسات کنکور با گردش چندین هزارمیلیاردی را نیز بیفزاییم میبینیم که کنکور در ایران دیگر یک مسابقه علمی عادلانه انتخاب دانشجو نیست شوربختانه این روند چون مستقیمابا نسل جوان سروکار دارد بیشترین تخریب روحیه وناامیدی را در بین آنان به وجود میآورد.
مصوبه کنکور۱۴۰۲ناعادلانه ومسبب فسادبیشتر و به نفع قشر پولداراست ، با این حرکت مافیا کنکور به دو محل آزمون سراسری ومدارس انتقال می یابد، آیا شرایط کیفی یک مدرسه در شهرتهران با یک مدرسه مثلا در جنوب کرمان یکی است ، که شرط معدل در آنها برابراست !!! بهترین روش برگزاری کنکور به روش قدیمی با اعمال نظارت های بیشتر وحذف سهمیه ها که توهین به جایگاه و شان مقام علم ودانایی است (باکمال تاسف البته اگرنظرات مردم برای شما اعتبارداشته باشد)
اصلاااااا عادلانه نیس و شیوه فعلی حداقل برای ۴۰۲ ها نبایدددددد اجرا شود. اینگونه تمام مناطق مردم از گردونه حذف میشن و عملا یعنی جنوبی ها رنگ دانشگاه خوب رو نمیبینن
1- وجود سهمیه های کنکور بزرگترین ظلم، هم در حق کشور و هم در حق شرکت کنندگان در آزمون کنکوراست. زمانی که این سهمیه ها ایجاد شد، قرار بود تنها برای چند سال و به منظورتامین عدالت در تحصیلات عالی این کار صورت گیرد در حالی اینک نزدیک چند دهه طول کشیده است. اگر عدالت آموزشی در کشور وجود ندارد و اگر در حق کسی از لحاظ آموزشی ظلم شده، مشکل باید قبل از دانشگاه و با ایجاد امکانات تحصیلی حل شود، دانشگاه محل رفع این ظلم نیست. دانشگاه محل حضور بهترین استعدادهای بالفعل و حال حاضر کشور است نه محل حضور استعداد های بالقوه.
این اشتباه ترین روش برای رفع مشکل بی عدالتی آموزشی در کشور و البته ناشی از سطحی نگری در حل مشکلات است چرا که در دانشگاه فرصتی نیست که دانش آموز ضعیف بخواهد پایه علمی خود را قوی کند، این کار باید قبل از دانشگاه انجام شود.
رفع بی عدالتی آموزشی در کشور کاری است بزرگ و اساسی که به همین سادگی با نظام سهمیه بندی آنرا نمی توان رفع کرد. می بینیم درهیچ کشوری برای رفع بی عدالتی آموزشی چینی کارهای غیر علمی نکرده اند!
مهمترین نتیجه نظام سهمیه بندی، افت جایگاه علمی کشور بوده است.
نظام سهمیه بندی در کنکور مانند این است که بگوئیم برای انتخاب نفرات برتر ورزش کشور برای شرکت در مسابقات المپیک ، سهمیه بگذاریم با این منطق که "امکانات ورزشی در تمام کشورعادلانه توزیع نشده است"
2- شرایط کشور ما از لحاظ امکانات و میزان متقاضی کشورهای پیشرفته متفاوت است، لذا ما باید مشکلات خود را با توجه به این مسدله حل کنیم
3- چرا ما از تجربیات دیگران نمیخواهیم استفاده کنیم و همیشه دنبال کسب تجربه هستیم؟! در کشورهای دیگر نیز کنکور وجود دارد مانند ژاپن، چین و ترکیه . در ترکیه حدود 2 میلیون نفردر کنکور شرکت می کنند که تنها 25 در صد آنها قبول می شوند. از لحاظ سطح علمی هم دانشگاه های آنها بهتر از ایران است. سابقه آنها در کنکور هم از ما بیشتر است و در این کشورها هر ساله هنگام کنکور زمزمه برداشتن آن شنیده نمیشود.
4- اینکه دانش آموزان در کنکور دچار استرس میشوند دلیلی برای حذف کنکور نیست. در زندگی بیساری آزمونهای دیگر هم همراه با استرس است ، پس همه آنها را حذف کنیم؟ اصولا رقابت با استرس همراه است و کسی برنده رقابت میشود که قوی تر از دیگران باشد.
5- مطمئن باشید مسئله حذف کنکور از پیشنهائ های صاحبان قدرت است تا پس از آن بتوانند فرزندان خود را راحت و با رانت و توصیه وارد دانشگاه های خوب کشور کنند.
در کشور ما هر جا که رقابت کنار کذاشته شود، مطمئن باشید رفاقت جای انرا خواهد گرفت.
6- برگذاری کنکور به صورت 2 بار در سال نیز به نظرم درست نیست چرا که هم اینک که سالی یک بار انجام میشود با تقلب و تخلفات فراوان همراه است و درعین حال نظام آموزش عالی و دانشگاه ها هم شاید با مشکل روبرو شوند.
البته انجام تغییرات در کنکور به منظورافزایش کارایی و با پیشنها های کارشناسان و اساتید دانشگاه، منطقی است اما اگر این تغییرات هر ساله مطرح شود، نشاندهنده آنست که ...
7- گفته میشود که این درست نیست که سرنوشت دانش آموزان در مدت 4 ساعت تعیین شود! در پاسخ باید گفت سرنوشت یک دانش آموز در طول مدت تحصیل او تعیین میشود ولی زمان انجام آزمون 4 ساعت است. مانند دونده ای که سالها تمرین میکند ولی سر انجام در مسابقات دو سرعت، تنها در چند دقیقه نتیجه مشخص میشود.
8- مسئله تاثیر معدل نیز کاملا غلط است چرا که ممکن است دانش آموزی در طول دوران تحصیل ضعیف بوده باشد ولی برای کنکور تلاش زیادی کرده و ضعف گذشته خود را جبران نماید. اصولا ملاک انتخاب برای دانشگاه با معدل دوران تحصیل هیچ رابطه ای ندارد ، برای دانشگاه علاوه بر دانش، هوش و خلاقیت هم مهم است.
9-اگر کنکور حذف شود، مشکل گزینش دانشجو به دانشگاه ها منتقل میشود که قطعا مشکلات و مفاسد آن از کنکور بیشتر است
به نظر من که خودم چندین سال پیش کنکور دادم و فرزندم امسال کنکور دارد نظام جدید کنکور بسیار عادلانه تر و بهتر از بل است
ظاهرا کسانی که میگویند تاثیر معدل نباشد نمیدانند منظور معدل نهایی است و در سالهای اینده نیز بقیه پا یه ها هم در امتحانات نهایی همانند کنکور مورد سنجش قرار میگیرند
دوم حذف دروس عمومی بسیار کار پسندیدهای بود مثلا یک دکتر باید دروس عمومی را بهر بداند یا دروس تخصصی
من به نوبه خودم از اقای رئیس جمهور بابت این اقدام کمال تشکر را دارم
و به مافیای میلیاردی کنکور تسلیت عرض میکنم
انشالاه فشار ها نتواند این مسیر درست را به بیراهه ببرد
پاسخ ها
سروری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
اقای مهدی، شما پس لطفا کمی دور و بر خودتان را نگاه کنید که
مافیای کنکور بسیار خوشحالتر و فربه تر شدهچون فرزند جدیدی به نام مافیای معدل نیز پیدا کرده. تاثیر قطعی معدل جنگی خونین بین بچه ها راه می اندازد. کنکور در دی و تیر پکیج های جداگانه کلاس و کتاب و تشریحی و تست را برای فرزندان من و شما به ارمغان آورده. امیدوارم شما به عنوان فردی که در دهه هفتاد وارد دانشگاه شدبد، کمی هوشمندانه تر با اتفاقات دور و برتان برخورد کنید که فرزندتان نیز درست فکر کردن را بیاموزد
سلام اینکه کنکور ترکیبی از نمرات وازمون باشد کاربسیارپسندیده ای است هیچ دانش آموز معدل پایینی در کنکور رتبه عالی نمی آوردمگرباسهمیه که بی عدالتی قانونی است اما بسیاری از دانش آموزان معدل بالا که سرعت وتکنیک لازم برای کنکور ندارند از موفقیت باز می مانند پس حذف دروس عمومی کارپسندیده ای هست درضمن این دروس در رشته انسانی کنکور خود را دارد درسی مثل عربی که در رشته تجربی و ریاضی در دانشگاه هیچ نیاز نیست چرا باید کنکور داشته باشد؟
یک وضوع مهم که کمتر به آن توجه می شود آن است که یک ناعدالتی در حقوق ها و درآمدها در بنیان جامعه تعریف شده است البته حرف من اصلا این نیست که بگویم همه باید حقوق یکسان بگیرند که آن نیز خود عین بی عدالتی است اما شما الان نگاه کنید درآمد یک پزشک را با یک مهندس که آن مهندس هم اتفاقا کار حساسی ردارد و درسهاس سعتی را پاس کرده تا به این مر حله برسد و حتی مثلا دو نفر با مدرک و کار یکسان در دو سازمان مختلف همه اینها باعث هجوم دانش آموزان به رشته تجربی و ایجاد رقابت سنگین و تاحدودی ناعادلانه در قالب کنکور این رشته شود وگرنه در رشته های دیگر مشکل حادی وجود ندارد پس اول باید آن بی عدالتی در بنیان شغلی جامعه را درست کرد
کنکور رو نمی دونم ولی می دونم که اگر مردم میلیاردها هزار تومان پولی را که برای نذری می دهند تا شفای بیماران را بگیرند به بیماران ندار و فقیر بدهند خیلی آسان تر و با ریسک کمتر و سریع تر می توانند بیماران را درمان و شفا دهند
سهمیه بی عدالتی است. مثل این که برای تیم ملی وزنه برداری و فوتبال هم برای بچه های ایثارگران سهمیه بذارن
ما‌ هم جبهه‌ رفتیم‌ و حتی‌ در آزادی خرمشهر‌ بودیم‌ ولی بسیج‌ نبودیم‌ سرباز‌ ارتش‌ بودیم‌ بعد‌ جبهه‌ سربازی‌ به یک‌ عده‌ بعنوان‌ بسیج‌ سهمیه‌ دادند‌ به‌ ما‌ ندادند‌ و ما‌ را محروم‌ کردند‌ !
محشری‌ و پل صرا ط‌ من‌ یکی‌ یقه‌ بانیانش‌ را‌ خواهم‌ گرفت‌ ان‌ شاالله‌
ظرفیت پزشگی دندان و دارو که در اختیار اتباع خارجی مخصوصا عراقی گذاشته اید را همین امسال قطع کنید و کل اون ظرفیت را بگذارید در اختیار دانشجوهای ایرانی. تا کمی از فشار کنکور کم شود و ضمنا امکانات کشور اول باید برای اهالی خودمان باشد. به ازای سه دانشجوی ایرانی یک دانشجوی عراقی گرفته اید واقعا چه فکر کرده اید؟ تا میخواهی بگوی ظرفیت اضافه کنید می گویید امکانات نداریم حالا چطور برای عراقی‌ها امکانات دارید؟ نطام پزشگی معضل مدیریت بهداشت و درمان و رانتی باعث شده ظرفیت بالا برود اما نه برای ایرانیها.
چه عجب بالاخره نظر ما شد مهم.والا دوماهه داریم میگیم این مصوبه شورا ناعادلانه هست ظلمه در حق ما دانش آموزان مناطق محروم تازه میخواهید بشنوید
هیچ راه عادلانه ای وجود ندارد، جز اینکه:
انحصار همه رشته ها و محدودیت پذیرش را حذف کنیم، در عوض شرائط تحصیلی را از لحاظ بار علمی سخت کنیم.
آنوقت هر شخصی رو علاقه اش تحصیل خواهد کرد و نه بازار کاذب و درآمد هنگفت.
بغییر از مافیای کنکور مافیای دیپلم هم به سیستم اضافه شد. از امسال معدل فروشی بخشی از فرایند کار معلمان آموزش و پرورش خواهد شد.
خیر باید تمام سهمیه ها مخصوصا سهمیه ۲۵ درصدی باید حذف بشه
تردیدی نیست که مقوله کنکور و استرس های ویرانگر روحی و روانی آن هر ساله دامن خیل عظیمی از نوجوانان و جوانان رو می گیره و علی رغم بحث های مکرری که هر از گاهی راجع به آثار منفی تابویی به نام کنکور می شود هرگز و هرگز چاره اندیشی به معنای اخص کلمه، کارشناسی شده و موثری صورت نگرفته و متاسفانه گل سر سبد آن هم تصمیم حیرت انگیز اخیر وزارت علوم مبنی بر تاثیر ۴۰ تا ۶۰ درصدی معدل دو سال آخر دبیرستان بعنوان بخشی نمره ارزیابی ورودی دانشگاههاست!!!
در حیرتم کنکوری که سالانه فقط یک بار و آن هم بصورت تستی برگزار و ماشینی تصحیح می شود و ادعای آن همه کنترل و نظارت و قرنطینه و ..... بر آن وجود دارد معذالک هر ساله انگ تقلب و چه و چه به آن وارد می شود و متاسفانه حسب گزارش های رسمی بعضا بی ربط هم نیست!! توجه بفرمایید کنکوری که با چند سئوال بالا و پایین سرنوشت داوطلبانی را به طور محسوس تغییر می دهد، حال با چه استدلال و کار کارشناسی به یقین رسیدند که این تعداد قابل ملاحظه امتحانات تشریحی در دو سال و آنهم غیر متمرکز و تصحیح غیر ماشینی و سلیقه ای و عدم امکان کنترل و نظارت موثر و آنهم با تاثیر اعجاب اور ۴۰ یا ۶۰ درصددی امکان تحقق عدالت وسلامت را می تواند در ارزیابی ها حاصل کند؟!!!!! هرگز و هرگز!!!
خداوندا التماس معرفت
فکر می کنم چون فرهنگ پاسخگو بودن نیست و تصمیم گیران واهمه ای پاسخگویی در آینده ندارند اینچین راحت تصمیمات محیرالعقول می گیرند و سلامت روحی و روانی نوجوانان رو در دوران بحرانی سنی که در آن قرار دارند به مخاطره می اندازند!!
شک نکنید که این تصمیم هرگز امکان تداوم نخواهد داشت و فقط ممکن است زندگی چند صد هزار نفر دانش آموز رو تحت تاثیر منفی خود قرار بده!!
سلام به نظرم عادلانه ترین کار اینه که همه سهمیه هارو حذف کنن تا همه یکسان باشن و یکسان کنکور بدن
بخدا انصاف نیست
#عدالت
و حذف عمومی ها و تاثیر ۴۰ درصد بهترین کار هست
تبعیض در نوع مدرسه: تیزهوشان - غیرانتفاعی - دولتی - هیات امنایی و ...
اما سوالات کنکور برای همه یکسان. این منصفانه نیست.

اگر میتوانستم برای دخترم استاد خصوصی بگیرم و او را به مدرسه غیرانتفاعی بالای شهر ببرم حتما جزء قبولی تک رقمی میشد!.
لطفابرای لغو مصوبه به ژوتیز بپیوندید درشبکه های اجتماعی
چرا بجای این تغییرات بی ثمر در کنکور ، سیستم آموزش و سنجش دانشگاه را اصلاح نمی کنید ؟! تا آنانکه بناحق وارد آن می شوند ، اخراج یا مجبور به انصراف شوند،شما سد را نه در ورودی دانشگاه بلکه در خروجی وفارغ التحصیل شدن قرار دهید تا تنها آنانکه هم مشتاق کسب علم بوده و هم توانائی آن دارند ، در صف ورود به دانشگاه بایستند !
قطعا این مصوبه به ضرر تمامی پشت کنکوری ها و تمام کنکوری هاست مثلا امتحانات نهایی ما تو زمان کرونا بود و درس مجازی بود و امتحان رو حضوری گرفتن اصلا نمرات خوبی نگرفتیم و همچنین باعث نابرابری بیشتر در کنکور میشود همانطور که جناب احمد نادری گفت کارگر تا ابد کارگر میماند و دکتر تا ابد دکتر
تا وقتی زیرساخت نباشه سطح اموزش و‌امکانات همه جای مملکت یکسان نباشه مافیای کنکور حذف نشن شیوه قبلی خیلی عادلانه تر است بااین مصوبه علنی اقشار ضعیف و‌مناطق محروم میشن و به نفع پولداراس که عیرانتفاغی میخونن چون راحت. نهاییو بیست میکیرن با معلمایی که دارن کنکورم که مال همیناس پس اون یه ذره امید که واسه اقشار ضعیف بود با مصوبه جدید از بین میره و‌بچه کارگر تااخر بچه کارگر میمونه
تردیدی نیست که مقوله کنکور و استرس های ویرانگر روحی و روانی آن هر ساله دامن خیل عظیمی از نوجوانان و جوانان رو می گیره و علی رغم بحث های مکرری که هر از گاهی راجع به آثار منفی تابویی به نام کنکور می شود هرگز و هرگز چاره اندیشی به معنای اخص کلمه، کارشناسی شده و موثری صورت نگرفته و متاسفانه گل سر سبد آن هم تصمیم حیرت انگیز اخیر وزارت علوم مبنی بر تاثیر ۴۰ تا ۶۰ درصدی معدل دو سال آخر دبیرستان بعنوان بخشی نمره ارزیابی ورودی دانشگاههاست!!!
در حیرتم کنکوری که سالانه فقط یک بار و آن هم بصورت تستی برگزار و ماشینی تصحیح می شود و ادعای آن همه کنترل و نظارت و قرنطینه و ..... بر آن وجود دارد معذالک هر ساله انگ تقلب و چه و چه به آن وارد می شود و متاسفانه حسب گزارش های رسمی بعضا بی ربط هم نیست!! توجه بفرمایید کنکوری که با چند سئوال بالا و پایین سرنوشت داوطلبانی را به طور محسوس تغییر می دهد، حال با چه استدلال و کار کارشناسی به یقین رسیدند که این تعداد قابل ملاحظه امتحانات تشریحی در دو سال و آنهم غیر متمرکز و تصحیح غیر ماشینی و سلیقه ای و عدم امکان کنترل و نظارت موثر و آنهم با تاثیر اعجاب اور ۴۰ یا ۶۰ درصددی امکان تحقق عدالت وسلامت را می تواند در ارزیابی ها حاصل کند؟!!!!! هرگز و هرگز!!!
خداوندا التماس معرفت
فکر می کنم چون فرهنگ پاسخگو بودن نیست و تصمیم گیران واهمه ای پاسخگویی در آینده ندارند اینچین راحت تصمیمات محیرالعقول می گیرند و سلامت روحی و روانی نوجوانان رو در دوران بحرانی سنی که در آن قرار دارند به مخاطره می اندازند!!
شک نکنید که این تصمیم هرگز امکان تداوم نخواهد داشت و فقط ممکن است زندگی چند صد هزار نفر دانش آموز رو تحت تاثیر منفی خود قرار بده!!
قطعا کنکور دو بار در سال خیلی خوبه ولی تاثیر قطعی معدل و حذف عمومی ها به نفع هیچ کنکوری نیست اصلا برای امسال نمیتونه اجرا بشه مگر آقایان برای جیب هایشان آینده مارا بسوزانند.
در این تصمیم جدید با فرض محال اینکه بپذیریم که ارزیابی ورودی عاری از فساد خواهد بود معذالک بشدت بدور از عدالت خواهد شد چرا که هرگز امکان تصحیح یکسان امتحانات خیل عظیمی از دبیرستانها آنهم برای مواد امتحانی متعدد در دو سال وجود نخواهد داشت!!@
کنکور باید به شیوه ی قبل برگزار بشه
بنده با دو مرحله ای شدن موافقم خیلی خوبه اگه یه آزمون رو راضی نبودی یه سال صبر نمیکنی برا آزمون بعدی و اما تاثیر ۴۰ در صد سابقه تحصیلی رو صد در صد مخالفم . چون نمره گرفتن کیلویی میشه به شدت غیر عادلانه هست


برای پیش دانشگاهی های نظام قدیم اجرا نمی‌شود این عین بی عدالتیه

چرا ترمیم معدل
نه که عادلانه نیست من به شخصه در اراک‌دختری را میشناسم که ذیپلم بزور گرفت با ۲ میلیارد‌تومن پول پا پای داروسازش رفت دانشگاه تهران خیر مثسوالا عادلانه است روش‌ها عادلانه است فساد هست فساد یا صندلی میفروشم یا سوال میفروشم یا اقا زاده را میبرن فساد را از بین ببریم روش همه دنیا اینه امتحان
سهمیه ها نا عادلانه است و تعداد زیادی بیسواد وارد رشته های خوب می‌شود باید سهمیه ها از هر نوع حذف بشه و اونهایی که سهمیه دارند از طرق دیگه حمایت شوند چون با روش فعلی ترویج بی عدالتی و بی سوادی صورت میگیرد
سلام
نه این روش اصلا عادلانه نیست.ولی هر روشی دیگه‌ای هم کار رو بدتر میکنه.فقط صورت مسئله رو پاک میکنید.باید آموزش پزشکی از انحصار وزارت بهداشت خارج بشه تا مشکل کنکور یکبار و برای همیشه حل بشه
کنکور ناعادلانه است اما هیچ روش بهتری هم جایگزینش وجود ندارد تنها راه حل عدالت کنکور به عدالت در جامعه برمی گردد اگر اختلاف درآمد همه رشته ها کم شود تقاضای کاذب در رشته های پرطرفدار حذف می شود

حذف عمومی از کنکور کار درستی است اما تاثیر قطعی معدل کاملا اشتباه است چون کنترل تقلب در امتحانات نهایی سخت است
راههای کاهش استرس کنکور اول اینکه سوالات استاندارد باشد و سنجش قبل کنکور یک استاد قرنطینه هم بگذارد در زمان تعیبن شده به سوالات پاسخ دهد اگر نتوانست پاسخگو باشد یا سوالی را شک داشت تصحیح کنند و به دانش آموزان سر جلسه استرس ندهند
دوم اینکه امتحان از تیر ماه به مرداد متتقل شود تا دانش آموزان سال اولی فرصت کافی بعد امتحانات خرداد داشته باشند

سوم اینکه روز کنکور ارتباطات موبایل در تمام حوزه ها قطع شود تا تقلب کم شود
چهارم اینکه استفاده از تکنیک های استرس زای طراحان ممنوع شود مثل طرح سوالات غیر روتین طرح سوالات خیلی سخت و وقت گیر غیر منطقی و یا دادن دو گزینه جواب صحیح و صحیح تر و طرح چند سوال سخت پشت سرهم جهت به هم ریختن داوطلب و …

کلا افراد مریض سوال طرح نکنند برای کنکور
عادلانه اصلا نیست مخصوصا استفاده از سهمیه
رشته های ریاضی و مهندسیها رو به چه روزی انداختن الان دیگه هیچکی انگیزه نداره خیلی راحت دانشگاه آزاد مثل ماست دکترا میده الان دارن همین بلا رو سر رشته های پزشکی میارن تند تند افزایش ظرفیت و سهل کردن کنکور خدا اخر عاقبت بچه دهه هشتادی رو بخیر کنه میشن مثل نسل سوخته دهه شصت
سلام کنکور به روش قبل که تا حالا انجام می‌شد کاملا عادلانه بود فقط دو نکته که ارمغان دولت جدید هست کنکور را ناعادلانه و مشکل دار کرده اولی آن شرط ۴۰ درصدی معدل که زمینه را برای فساد و تقلب در مدارس رواج می دهد و دومی تقلب گسترده که تا بحال سابقه نداشته. کنکور دیگه روغن و برنج و مسکن و .....نیست که در این ده ماهه دولت به فاجعه تبدیل کرده. خواهش کنکور را دیگه دستکاری نکنید بگذارید روال عادی و عادلانه خودش را پیش برود
تاثیر قطعی معدل در کنکور باعث ناعدالتی درکشور میشود. یعنی خیلی از دانش‌آموزان به واسطه پارتی و زرنگی و تقلب می‌توانند معدل خود را تا حدزیاد بالا ببرند و این یک بی‌عدالتی بزرگ در حق کسانی است که نمی‌توانند در مدارس خاص درس بخوانند.
اصلاحیه های متوالی بر مصوبه کنکور شورا نشان از ضعف اساسی مصوبه دارد و این مصوبه هم خلاف قانون است و هم خلاف عدالت اموزشی است.
طبق متن مصوبه کنکوری شورا تغییرات یاد شده باید حداقل دو سال قبل اعلام عمومی میشد، که این امر عملی نشد بنابراین این مصوبه برای کنکور ۱۴۰۲ قابلیت اجرایی ندارد.زیرساختی فراهم نیست.

در سالهای اخیر به کرات شاهد لو رفتن سوالات و پاسخ های
امتحانات نهایی بوده ایم و این نشانگر نبود زیرساختهای لازم برای برگزاری امتحانات نهایی با امنیت کامل در حال حاضر است.

با قطعی شدن تاثیر معدل باعث افزایش چندبرابری استرس داوطلبان میشویداسترس کنکور کنار استرس امتحانات نهایی.
وقتی سهمیه ها هنوز هستن هیچ عدالتی نیست وقتی تقلب توی امتحان نخای بیداد میکنه و با پول نمره کامل میشن هیچ عدالتی نیست وقتی که بیشتر از ده درصد بچه ها امسال در کنکور تقلب کردن هیچ عدالتی نیست در واقع در کنکور قبل و مصوبه هیچ عدالتی نیست اما در‌کنکور قبل عدالت بهتری وجود داره دولت با این‌کار فقط جیب مافیا و آموزش و‌پرورش رو‌پر میکنه
بچه های با استعداد و تیزهوش مدارس سمپاد می‌روند پس باید رشته های تاپ و خوب قبول شوند در اکثر کشورها هم آزمون هوش برای دسته بندی و رتبه بندی استفاده می‌شود چرا کسانی که ضریب هوشی پایینی دارند مدعی شده اند کسی که IQمتوسط داره مسلما نباید شریف و تهران و.. بره اصلا هم ربطی به پول نداره چون در تمام کشور مدارس سمپاد هست حساب غیر انتفاعی ها از مدارس سمپاد جدا است تنها آزمونی هم که در کل کشور اصلا سهمیه نداره آزمون تیزهوشان هست همین تیزهوشانی که در المپیادها برای کشور افتخار کسب می‌کنند
درنتیجه عقل و عدالت حکم میکنه که نخبه ها یعنی همین تیزهوشان بهترین دانشگاه‌ها بروند و همانطور که در خیلی از کشورها اصلاح نژادی برای قد بلند شدن جامعه صورت میگیره اصلاح و ارتقا ضریب هوشی باید در دستور کار قرار بگیره تا فجایع آزمون تیمز باعث آبرو ریزی نشود
سلام، من یه دانش اموز پشت کنکوریم که از وقتی این مصوبه ی تاثیر قطعی معدل شورای عالی فرهنگی ابلاغ شده، خدا خودش شاهده که تمام رویاها و ارزوها و اهدافی که برای اینده ام داشته ام رو از دست رفته میبینم. نه تنها من بلکه دوستانم هم واقعا ناامید شدند. اخه ما که توی یه استان محروم با کمترین امکانات اموزشی درس میخونیم، چرا باید معدلمون مقایسه بشه با کسی که تو بهترین مدرسه غیرانتفاعی تهران درس خونده؟؟؟؟؟؟ این عدالته؟؟ به والله که نیست...
توروخدا صدای ما مخالفان رو بشنوید.اصلا این همه کارزار امضا کردیم، این همه هشتگ گذاشتیم، این همه نماینده ها مخالفت کردن، ولی شورای عالی اصلا ما بدبختارو نمیبینه
به شرط برداشته شدن سهمیه ها و نبودن هیچ گونه تغلب ونفروختن سوالات و نبودن شرط معدل ونفروختن صندلی عادلانه است البته منظورم از برداشته شدن سهمیه سهمیه ناچیز مناطق نیست
کنکور به روش سابق و بدون تاثیرقطعی معدل بهترین راه فعلی هست
مصوبه جدید عده ای معدود در شورای عالی انقلاب فرهنگی با وجود مخالفت اکثریت داوطلبان و و نمایندگان مجلس با تاثیر قطعی نمرات پر از تقلب و ناعادلانه نهایی ظلم در حق همه ماست.
سلام
من به عنوان داوطلب کنکور سال ۴۰۲ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالف هستم.

این چه وضعیه برای ما درست کردید ؟
یهویی میگید ۵ ماه بعد کنکوره !
خب الان ما دچار آشفتگی و سردرگمی شدیم اصلا نمی‌دونیم چطوری برنامه‌ریزی کنیم
این تغییر برنامه باید کم کم یه سال پیش اطلاع داده میشد .

دکتر خدایی رئیس اسبق سازمان سنجش سال ۹۷ در کمسیون آموزش گفتند تاثیر قطعی معدل رتبه داوطلبان کنکور مناطق محروم به شدت کاهش میده ، چطور این مسئله رو نادیده گرفتید ؟؟

پورعباس رئیس سازمان سنجش در برنامه تهران بیست میگه تاثیر قطعی معدل چالش بزرگی برای مناطق محرومه ، چطور دارید عدالت برقرار می‌کنید ؟؟

این قانون کدوم جمهوری اسلامیه که میگه یا معدلت بیست باشه رشته‌های خوب قبول شو یا اگر نیست طبق گفته پورعباس بیا برو رشته متوسط ! چرا اینقدر شرایط زندگی رو برای ما سخت‌تر کردید ؟؟

از تقلب‌ها و لو رفتن سوالات امتحان نهایی خبر دارید ؟؟؟

استرس ما اگر تا سال پیش کنکور بود الان شده کنکور و هشت امتحان نهایی که باید بیست بشیم وگرنه از دور رقابت خارج میشیم !!!


شما هم عدالت رو نابود کردید و هم ما رو تبدیل کردید به یه مشت نوجوان ناامید و سردرگم و بلاتکلیف !!!
تاثیر قطعی معدل در کنکور باعث ناعدالتی درکشور میشود. یعنی خیلی از دانش‌آموزان به واسطه پارتی و زرنگی و تقلب می‌توانند معدل خود را تا حدزیاد بالا ببرند و این یک بی‌عدالتی بزرگ در حق کسانی است که نمی‌توانند در مدارس خاص درس بخوانند.
اصلاحیه های متوالی بر مصوبه کنکور شورا نشان از ضعف اساسی مصوبه دارد و این مصوبه هم خلاف قانون است و هم خلاف عدالت اموزشی است.
طبق متن مصوبه کنکوری شورا تغییرات یاد شده باید حداقل دو سال قبل اعلام عمومی میشد، که این امر عملی نشد بنابراین این مصوبه برای کنکور ۱۴۰۲ قابلیت اجرایی ندارد.زیرساختی فراهم نیست.

در سالهای اخیر به کرات شاهد لو رفتن سوالات و پاسخ های
امتحانات نهایی بوده ایم و این نشانگر نبود زیرساختهای لازم برای برگزاری امتحانات نهایی با امنیت کامل در حال حاضر است.

با قطعی شدن تاثیر معدل باعث افزایش چندبرابری استرس داوطلبان میشویداسترس کنکور کنار استرس امتحانات نهایی.
کنکور هر چه بود از این مصوبه جدید بهتر بود
من چند سال پیش بدون هیچ سهمیه ای و در مدرسه دولتی هم درس خواندم و رتبه ۱۱ کنکور هم شدم. سهمیه شده بهانه برای کسانی که به اندازه لازم درس نخواندند و قبول نشدند. برای قبولی در کنکور در رشته و دانشگاه خوب فقط یک راه هست هر کی خوب درس بخونه حتما خوب قبول میشود در کلاس ما در دانشگاه دندانپزشکی شهید بهشتی ۸۰ درصد بچه های معمولی بودیم و حدود ۲۰ درصد بچه پولدارها. ما بچه یک رفتگر هم داشتیم. پس سهمیه و بچه پولدار بودن بهانه است درس بخونی قبول میشی
اجرا شدن این مصوبه باعث ایجاد ناعدالتی آموزشی می‌شود تاثیر سوابق در کنکور فقط وفقط مختص پولدار هاست کسانی که در مدارس غیر دولتی درس می خوانند به راحتی به معدل بیست می‌رسند چون امکانات بیشتری نسب به مدارس درمناطق محروم مرزی واستان هایی نظیرسیستان وبلوچستان دارند از طرفی تقلب گسترده در امتحانات نهایی هنوز امتحانات نهایی امنیت ندارد به راحتی انواع تقلب آشکار انجام میشه کنکور با زمینه اجرا چندین ساله هنوز به امنیت کامل نرسیده هر سال شاهدتقلب هستیم این مصوبه زیر ساخت اجرا شدن رو نداره اگه اجرا بشه یقیناً هیچ کدام از بچه های مناطق محروم شانسی در دانشگاه ندارند
سلام بله کنکور به روش فعلی قطعا عادلانه تر از کنکور با تغییرات اعمالی شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مصوبه تاثیر قطعی معدل واقعا موجب نامیدی قشر ضعیف جامعه شده است از جمله امنیت ضعیف امتحانات نهایی و هزینه ها اضافه برای ترمیم معدل و روش های تشریحی خوانی علاوه بر تستی واقعا این یک ناعدالتی بزرگ در حق دانش اموزان اینده ساز کشور است
با سلام خدمت شما نمایندگان و مسئولین مردمی
لطفا برای یک بار هم شده مطالعه کنید چرا با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مخالفیم که این ها هنوز بخشی از علت هاست

۱-تقلب وسیع درامتحانات نهایی با توجه ب اینکه تعداد امتحانات بالا و برگزار شدن امتحانات در ۳ دوره خرداد و دی و شهریور و امکانات و روش های تقلب بسیار گسترده شده است قطعا حق دانش اموزان زیادی که با تلاش خود نمرات خوب و عالی کسب کرده اند ضایع خواهد شد*

۲-تاثیر قطعی معدل در کنکور باعث ناعدالتی درکشور میشود. یعنی خیلی از دانش‌آموزان به واسطه پارتی و زرنگی و تقلب می‌توانند معدل خود را تا حدزیاد بالا ببرند و این یک بی‌عدالتی بزرگ در حق کسانی است که نمی‌توانند در مدارس خاص درس بخوانند*

۳-اصلاحیه های متوالی بر مصوبه کنکور شورا نشان از ضعف اساسی مصوبه دارد و این مصوبه هم خلاف قانون است و هم خلاف عدالت اموزشی است*

۴-طبق متن مصوبه کنکوری شورا تغییرات یاد شده باید حداقل دو سال قبل اعلام عمومی میشد، که این امر عملی نشد بنابراین این مصوبه برای کنکور ۱۴۰۲ قابلیت اجرایی ندارد.زیرساختی فراهم نیست*

۵-در سالهای اخیر به کرات شاهد لو رفتن سوالات و پاسخ های امتحانات نهایی بوده ایم و این نشانگر نبود زیرساختهای لازم برای برگزاری امتحانات نهایی با امنیت کامل در حال حاضر است*.

۶-سازمان سنجش در کنکور سال ۹۸ در همسان‌سازی تراز داوطلبان نظام قدیم و جدید عاجز ماند. مصوبه کنکوری شورا باعث تکرار آن اتفاق وبی‌عدالتی‌ست.لطفا مصوبه را لغو بفرمایید

۷-این مصوبه واپسگرایانه است و باعث بی توجهی دانش آموزان به دروس فرهنگ محور و نظری خواهد شد ما داوطلبان خواستار طرح دوفوریتی هستیم

۸-اگر دنبال نظرسنجی هستید در خود سایت سازمان سنجش نظر سنجی با احراز هویت فراهم کنید تا ببینید که حداقل ۸۵ درصد داوطلبان مخالف تاثیر قطعی معدل هستند.لطفا مصوبه را لغو بفرمایید**

۹-با قطعی شدن تاثیر معدل باعث افزایش چندبرابری استرس داوطلبان میشوید
استرس کنکور کنار استرس امتحانات نهایی. امتحاناتی که هرساله دران تقلب صورت میگیرد.لطفا مصوبه را ابلاغ نکنید

۱۰-به دلیل نادیده گرفتن قانون مجلس که باید تا زمانی که سه پایه به صورت نهایی برگزار نشده تاثیر معدل مثبت بماند
لطفا مصوبه را ابلاغ نکنید. ۲۷۳ نماینده مخالف این طرح پرایراد هستن
#نه_به_ابلاغ_مصوبه_ناعادلانه_شورا
#صدای_مخالفت_داوطلبان_را_بشنوید
به نظر من کنکور در زمان گذشته عادلانه تر بود چون تنوع کتاب های کمک آموزشی کم بود یا مثلا دانش آموز ها فقط کتاب درسی میخوندن مدارس انواع مختلفی نداشت همه یه مدرسه میرفتن یه کتاب میخوندن یه کنکورم میدادن.
من فکر میکنم اگه همه با هم برابر باشن اینقدر بی عدالتی تو کنکور بوجود نمیومد.
راجب اعمال سوابق تحصیلی هم به نظرم اشتباهه چون دانش آمو همزمان نمیتونه روی دوتا موضوع تمرکز کنه.
خواهش میکنم یه فکری کنید استرس کنکور همه‌ی مارو ذره ذره آب میکنه.
کنکور به شیوه قدیمی خوبه.بدون هیچ تاثیر معدل و هیچ سهمیه ای رقابت سالم سالم.
کسی که به فکر آیندش باشه میخونه کسی هم ک نباشه نمیخونه.
زیرساخت لازم برای مصوبه ی جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد.من به شخصه با چشم خودم دیدم طرف پدرش مدیر مدرسه بود و موقع امتحان نهایی تقلب میکرد.
امنیت یک کنکور رو نمیتونن تامین کنن بعد میخوان سوابق تاثیر بدن.متاسفم برای برای مسئولین
تاثیر قطعی معدل در کنکور باعث ناعدالتی درکشور میشود. یعنی خیلی از دانش‌آموزان به واسطه پارتی و زرنگی و تقلب می‌توانند معدل خود را تا حدزیاد بالا ببرند و این یک بی‌عدالتی بزرگ در حق کسانی است که نمی‌توانند در مدارس خاص درس بخوانند.
اصلاحیه های متوالی بر مصوبه کنکور شورا نشان از ضعف اساسی مصوبه دارد و این مصوبه هم خلاف قانون است و هم خلاف عدالت اموزشی است.
طبق متن مصوبه کنکوری شورا تغییرات یاد شده باید حداقل دو سال قبل اعلام عمومی میشد، که این امر عملی نشد بنابراین این مصوبه برای کنکور ۱۴۰۲ قابلیت اجرایی ندارد.زیرساختی فراهم نیست.

در سالهای اخیر به کرات شاهد لو رفتن سوالات و پاسخ های
امتحانات نهایی بوده ایم و این نشانگر نبود زیرساختهای لازم برای برگزاری امتحانات نهایی با امنیت کامل در حال حاضر است.

با قطعی شدن تاثیر معدل باعث افزایش چندبرابری استرس داوطلبان میشویداسترس کنکور کنار استرس امتحانات نهایی.
ظهور باند های فروش سوالات نهایی
پر رنگ شدن تمایل دانش اموزان به تقلب با توجه ب وجود وسایل الکترونیکی فراوان در عصر حاضر
ظهور موسسات کلاس های کنکوری در کنار کلاس های تستی توسط مافیا
چند برابر شدن قیمت شهریه مدارس پولی
ظهور مافیای فروش کتب تشریحی درکنار تستی
چند برابر شدن هزینه ها متحمل بر دوش خانواده های ایرانی
شکاف طبقاتی
حذف شدن دانش اموزان مناطق محروم و دهک های پایین جامعه از دور رقابت کنکور ب دلیل عدم وجود امکانات لازم جهت تحصیل ،تنها بخش کوچکی از ایرادات وارد بر مصوبه شورا انقلاب فرهنگی هست
این مصوبه جز چندین برابر کردن استرس وناعدالتی هیچ چیز مثبتی ندارد
چرا بدون داشتن زیر ساخت و آمادگی قبلی به طور ناگهانی همچین مصوبه پر ایرادی را به مرحله اجرا آوردید
پشت کنکوری هایی که روحشان هم از این موضوع خبر نداشته حالا باید با این ترمیم معدل اجباری و پر استرس چه کنند؟؟؟

خواهشمندم این مصوبه را لغو کنید تا کنکوری هابیشتر از این استرس نکشند
این شیوه جدید رو کسایی طراحی کردند که چندین نفرشون خودشون و وابستگان درجه یکشون صاحب گرانترین مدارس غیر انتفاعی ایران هستند دیگه چه معنایی داره کسی از عدالت صحبت کنه؟از این به بعد به جای یک سال کتاب و کلاس کنکور مافیا میاد ۳برابر کلاس مخصوص امتحانات نهایی و کنکور برگزار میکند و ۳ برابر کتاب کمک درسی مخصوص امتحانات و کنکور میفروشد مدارس غیرانتفاعی هم که سالیانه داره ۵۰ ۶۰ میلیون تومن شهریه میگیره هم که تکلیفش معلومه.. همون کورسویی هم که برای محرومین بود نابود شد رفت
سهمیه ها ودست مافیا را از کنکور حذف کنید وقانون دو یا چند مرحله ای یا همان چند مرتبه ای را اجرا کنید سازمان سنجش نباید اجازه دهد اعتبارش بیشتر از این خدشه دار شود .اگر به آخرت اعتقاد ندارید از خشم مردم بترسید
ظهور باند های فروش سوالات نهایی
پر رنگ شدن تمایل دانش اموزان به تقلب با توجه ب وجود وسایل الکترونیکی فراوان در عصر حاضر
ظهور موسسات کلاس های کنکوری در کنار کلاس های تستی توسط مافیا
چند برابر شدن قیمت شهریه مدارس پولی
ظهور مافیای فروش کتب تشریحی درکنار تستی
چند برابر شدن هزینه ها متحمل بر دوش خانواده های ایرانی
شکاف طبقاتی
حذف شدن دانش اموزان مناطق محروم و دهک های پایین جامعه از دور رقابت کنکور ب دلیل عدم وجود امکانات لازم جهت تحصیل ،تنها بخش کوچکی از ایرادات وارد بر مصوبه شورا انقلاب فرهنگی است
کنکور به روش قبلی بسیار عادلانه تر است . با مصوبه شورا بی عدالتی و تقلب به شدت افزایش پیدا میکند و تنها ما دانش آموزان عادی قربانی این طرح ظالمانه خواهیم شد
مایی که در مناطق محروم با کمترین امکانات آموزشی تحصیل میکنیم معدل ما با اونایی که در بهترین شرایط و مدارس تحصیل میکنن برابر نیست این تغییرات فاجعه باره
ظهور باند های فروش سوالات نهایی
پر رنگ شدن تمایل دانش اموزان به تقلب با توجه ب وجود وسایل الکترونیکی فراوان در عصر حاضر
ظهور موسسات کلاس های کنکوری در کنار کلاس های تستی توسط مافیا
چند برابر شدن قیمت شهریه مدارس پولی
ظهور مافیای فروش کتب تشریحی درکنار تستی
چند برابر شدن هزینه ها متحمل بر دوش خانواده های ایرانی
شکاف طبقاتی
حذف شدن دانش اموزان مناطق محروم و دهک های پایین جامعه از دور رقابت کنکور ب دلیل عدم وجود امکانات لازم جهت تحصیل ،تنها بخش کوچکی از ایرادات وارد بر مصوبه شورا انقلاب فرهنگی هست
با سلام باتوجه به تصویب ناعادلانه تثیر معدل قطعی متاسفانه برای هر درس 30 هزار تومان جهت ترمیم معدل در شهریور 401 از دانش اموزان تعیین شده در صورت محاسبه 7 درس چمعا 210هزار تومان اخذ می گردد ا.گر در هرسال تعداد 100 نفر وانش اموز بخواهد ترمیم معول اقدام کند محاسبه کنید چقدر می شود معافیا علنا دیگر رسمی شده وبرگزاری کنکور دوبار وبدون دروس عمومی ایدال است ولی تاثیر قطعی معدل نا عادلانه حداقل برای 402 اجرایی نگردد
کنکور عادلانه ترین روش برای ورود به دانشگاهه تاثیر قطعی
معدل به هیچ عنوان روش مناسبی برای تفکیک و سنجش داوطلبان نیست به هزار و یک دلیل که مهمترینشم تفاوت مدرسه ها و دادن نمره الکی توسط دبیران به خاطر نشون دادن سطح مثلا بالای مدارس پولی و خرید نمره و .... ضمن اینکه نمره گرایی خودش به تنهایی یکی از بزرگترین معضلات این طرح مزخرف محسوب میشه
تاثیر قطعی معدل دبیرستان باعث میشود هیچ عدالتی دیگر در کنکور وجود نداشتته باشد فقط به نفع قشر پولدار کارکردن آقایان و این مصوبه غیر قانونی را دارند اجرا میکنند. دیگر عدالتی در نظام آموزش کشور وجود ندارد با اجرای این مصوبه ظالمانه
ظهور باند های فروش سوالات نهایی
پر رنگ شدن تمایل دانش اموزان به تقلب با توجه ب وجود وسایل الکترونیکی فراوان در عصر حاضر
ظهور موسسات کلاس های کنکوری در کنار کلاس های تستی توسط مافیا
چند برابر شدن قیمت شهریه مدارس پولی
ظهور مافیای فروش کتب تشریحی درکنار تستی
چند برابر شدن هزینه ها متحمل بر دوش خانواده های ایرانی
شکاف طبقاتی
حذف شدن دانش اموزان مناطق محروم و دهک های پایین جامعه از دور رقابت کنکور ب دلیل عدم وجود امکانات لازم جهت تحصیل ،تنها بخش کوچکی از ایرادات وارد بر مصوبه شورا انقلاب فرهنگی هست
این مصوبه جدید خیلی ناعادلانه است تقلب تو اموزش و پرورش موج میزنه راحت میتونن سوالات رو بخرن و معدلشونو بیست کنن
بدبخت اونیکه این شرایط رو نداره واقعا امید رو از همه دانش اموزان مدرسه دولتی گرفتن
کنکور فقط با شرایط قبلی جوابگو
قطعی کردن تاثیر معدل کنکور را هزار برابر ناعادلانه تر میکند و شرایط را سخت تر میکند.
خیلی از کشورهایی که کنکور نداشتند تا چندسال پیش هم دارند کنکور میگیرن، مافیای کنکور در نتیجه وجود کنکور، ایجاد نشده، کنکور نیم قرنه که و جواب جود داره، ولی طی یکی دو دهه اخیر مافیا ایجاد شده، علتش هم اینه که کتابای درسی و نطام آموزشی مدام در حال زیر و رو شدنه، معلم ها فرصت ندارن روی مطالب مسلط بشن و از طرف دیگه شکل سوالای سازمان سنجش یجوری شده که با خوندن کتابای درسی نمیشه سوالای کنکور رو جواب داد
راه حل اینه که اولا تغییرات کتابای درسی انقدر زود و زیاد نباشه و دوما این که سازمان سنجش مثل همون زمانهای قدیم که
مصوبه شورا مصوبه ناعدالت وبه نفع قشر ثروتمند جامعه وباعث افزایش مافیای معدل میشود خواهشا پیگیریکنید تا لغو شود
به نظرم کنکور به روش قدیم خیلی بهتره
واین روش جدیداصلا عادلانه نیست اینجوری به راحتی میتونن با پارتی وتقلب معدلشون بالا ببرند .
سازمان س نتونست کنکور رو که یک بار درسال هست رو بدون تقلب برگذار کنه ور انتظار دارید که سه دوره امتحانات نهایی که هر کدام از دوره ها بیش از ۱۰ روز طول میکشن رو با امنیت بالا برگذار کند؟؟
هر تغییراتی که راجب این مصوبه هست به ضرر قشر مستضعف جامعه است
لطفا به حرف کترشناس ها گوش کنید و یا آینده جوانان این سرزمین بازی نکنید
سلام متاسفانه اینقدر سهمیه های عجیب وعریب و رنگارنگ برای خودشان درست کردند بنده خدا پسر من دروس عمومی را همه شان بالای 60 درصد زده و تخصصی ها را میانکین 35 رتبه 6800 در تجربی اورده معلوم نیست چه بلا و دخل وتصرفی در اعمال ضرایب انجام داده اند بیچاره مات ومبهوت مانده پارسال همکلاس ان با درصد های ضعیف تر ازان در پزشکی قبول شد. ه والله ماندیم درد مان را به کی بگیم
آیا کنکور سایق ایراداتی داشت؟ حتما
آیا مصوبه و قوانین جدید برای این نوشته میشود تا بار کنکور و مشکلات را کم کند یا زیاد؟ عقل حکم میکنه باید مشکلات را کم کنه، وگرنه هم طرح قبل باید باشد
آیا اگر این مصوبه را به کارشناسان اموزش، بدهیم و بگوییم انصافا ایا مصوبه مشکلات را کمتر میکند چه پاسخ میدهد؟ حتما خواهد گفت خیر با مصوبه هزینه، استرس و بار کنکور بیشتر خواهد شد،
ولی گویا منافع شخصی اجازه نمی دهد، تا گوش ها شنوا شود، چشمها بینا،
ای کاش حداقل حداقل، شان و جایگاه مجلس قلنون گذار! را حفظ میکردند،
آیا فکر میکنید با اجرای مصوبه دیگر مجلس دیگر، حداقل برای ما دانش اموزان، شان و جایگاه خواهد داشت؟؟ حتما نه
تاثیر معدل باعث میشه بچه ها در ۳ سال اخر بهتر درس بخونن و همه رو برای سال ۱۲م و کنکور نزارن
به نام خداوند جان و خرد ...
.
خرد و اندیشه بخشی جدا ناپذیر از دین و عرف جامعه ماست ، در بحث کنکور و تغییرات آن ، عقل و منطق حکم می‌کند که کنکور علی‌رغم تمام مشکلات و معایب آن ، بسیار عادلانه تر از مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگیست..
.
با وجود بیش از ۲۰ نوع مدرسه و گسترش روز افزون امکانات سخت افزاری مدارس پولی و ربایش گوی سبقت توسط داوطلبان این مدارس ، چرا و بر چه اساس ۴۰ درصد سهم سنجش و پذیرش آینده سازان ملت را به مدارس تخصیص داده‌اند؟

آیا یک دانش آموز که در مناطق کمتر برخوردار و روستایی در حال تحصیل می‌باشد ، امکانات آموزشی برابری با دانش آموزان حاضر در مدارس خاص و شمال تهران دارد؟!

تا کنون و با وجود کنکور ، دانش آموزان مناطق محروم کورسویی از امید برای موفقیت داشتند ، که فقط یک سال را با صرف هزینه خود را برای کنکور آماده میکردند، اما این کورسوی امید با مصوبه شورا به کلی از بین می‌رود ، چرا که دانش آموز باید از همان سال اول دبیرستان خود را برای کنکور آماده و مهیا کند!!
.
موضوع فوق الذکر نشان می‌دهد این مصوبه نه تنها استرس و بار روانی کنکور را کاهش نمی‌دهد بلکه آن را در سه سال متوسطه دوم هم ایحاد میکند!
.
بهترین راهکار :
عزیزان اگر داعیه عدالت دارند ، سعی کنند موسسات کنکوری را منحل کنند ، طراحی سوالات آزمون سراسری را در چارچوب کتب درسی قرار دهند و امکانات آموزشی را در سراسر کشور به صورت یکسان توزیع کنند ، مهارت آموزی در طول ۱۲ سال تحصیل را اولویت قرار دهند و بازار شغلی فارغ التحصیلان رشته های مهندسی و ... را فراهم کنند ، آن گاه خود به خود تمام چالش های موجود برطرف می‌شوند
تنها راه عادلانه شدن حذف سهمیه هاست
تو رابخدا با علم این کار را نکنید
اگر انجام میدید در مهر و تابلوی پزشک نوشته بشه سهمیه ای
]خرین میخ بر تابوت آموزش کشور.
بی عدالتی ترین کار هست که با اجرای کنکور داره اجرا میشه ظلم مطلق به دانش آموزان و تعیین اجباری و زوری سرنوشت دانش آموزان با کنکور
این تاثیر معدل عالیه عالی خیلیم عادلانه است
منی که کنکوریم از کجا ۲۴ ملیون تومان تا ۵۰ ملیون تومان پول داشته باشم کتاب تست بخرم و مجموعه برم و....آخرشم همه پولا بره تو جیب مافیای کنکور
خوب کردن تاثیر معدل گذاشتند صد در صد معلمان دلسوز ما حق کسی را ضایع نخواهند کرد و بهتر مافیای کنکورند چرا؟ دین دارند و........
تو برو تو هر مجموعه کنکوری که کی خوای فقط یک کلمه بگو پول ندارم ببین اگه دیگه بهت زنگ زدن
مافیای کنکور و درس خوندن بچه پول دارها و اونایی که با کتاب تست رفتن استعداد های درخشان
درصورتی که ما از آزمونشم مدرسمون خبردارمون نکرده بودند
رتبه های برتر بعضی هاشون نه همشون )خودشون میگن سه تا مجموعه رفتیم خب این یعنی چی!
سلام
امیدوارم که پیامم خوانده بشه و بهش توجه بشه
به عنوان یک دانش آموز با این مصوبه موافق نیستم چرا که خیلی از دانش آموزان نقطه قوت جدی در دروس عمومی داشتند از جمله خود من
تا حد زیادی امیدم رو برای قبولی از دست دادم شاید میخواهید بگویید که تلاشت را بیشتر کن به هر حال همان موقع هم دروس اختصاصی بود ولی آن موقع رقابت کمتری بود قطعا نیاز به درصد پایین تری در آن دروس داشتم تا قبول بشوم
علاوه بر این معلمان مدرسه ی دولتی ما که کنکوری درس نمی‌دهند
اگر بخواهم خودم را برسانم باید هزینه ی کلاس های آموزشگاه هاي بیرون را پرداخت کنم اما بحث پرداخت هزینه هم خودش موضوعی است
لطفا نگویید تاثیر عمومی حذف نشده و در کارنامه هست موضوع ما خود کنکور است
این مصوبه اگر بخواهد اجرا بشود باید از سه سال قبلش انجام شود
چرا که به شخصه سال دهم کلاسی نداشتم یعنی فکر نمیکردم فقط قرار است متمرکز روی دروس اختصاصی باشم و حالا که سال دهم من تمام شده واقعا هیچ راهی ندارم برای بازگشت به آن زمان
خواهش نهایی من این است
لطفا بگذرید تا سال ۱۴۰۳ همین شکل بماند و این طرح را برای کسانی شروع کنید که قرار است امسال یا سال بعد به دهم بروند یعنی از همان ابتدا تکلیفشان معلوم باشد نه ما که دهم را از دست داده ایم و حالا باید کلی هزینه و پرداخت کنیم برای کلاس کنکور که آیا بتوانیم خودمان را برسانیم یا نه و مورد دیگر به عنوان یک دانش آموز با دوبار برگزار شدن کنکور در سال موافق هستم اما به سبک گذشته

خواهشا توجه کنید به نظر ما دانش اموزان
من نمی‌دانم آیا این ظلم آشکار که در این کشور اتفاق میافتد از چشم آقایان چطور پنهان مانده سهمیه ایثار گری به منزله این میباشد که در یک مسابقه دو در حالی عده ای در حال دویدن هستند عده ای دیگر با وسیله مثل موتور به خط پایان برسانند کجا این اتفاق منطقی عادلانه می باشد هیچ توجیهی ندارد و تنها نام برای این اتفاق یک رانت و فساد می باشد
هر کاری میکنید زودتر تصمیم بگیرید بدونیم باید چیکار کنیم
ولی اگ تغییر ات نباشه خیلی بهتره منی ک دو سال پیش دیپلم گرفتم با این معدلم چیکار کنم ، واقعا زوره دوباره بخوام امتحان بدم .
باسلام،یابرای مدارس دولتی وفقرا سهمیه بدهند،یا سهمیه ایثارگران و....همه حذف شود،تا همه براساس شایستگی به مقام پوست برسند این بی عدالتی ها ازمجلس که خودش بدون رقابت به اینجا رسیده است محال است کاری علیه خود صورت بدهد.
فرزند من ۲سال پشت کنکور بااین فضای رقابتی گزینشی مانده....
به نظر من حذف سهمیه برای بعضی از خانواده جانبازان که حالشان بسیار خوب است عادلانه هست و بعضی هااگرچندفرزندی هستن برای یکی سهمیه کنکور برای دیگری شغل ویرایش بعدی مسکن و ماشین و.... ولی تک فرزندی قبول ماافرادی داریم که پدر خانواده برای خانواده تلاش کرده ویامرده یاقطع نخاع شده این خانم جز این کشورهستن مگرحصرت علی(ع)فرموده هرکس برای خانواده کار کندوکشته شودسهیدهست پس کارکردن برای خانواده هم در این شرایط جهادهست فرزند من وقتی جنگ بوده نوزاد بوده چطورمیتونسته جهاد کنه پس کمی عدالت هم خوب هست باید مدارس راهم درشرطی کردن معدل درنظر بگیرند ممنون
معدل خوبه اما در ایران نمیشه پارتی بازی را جمع کرد ویک امتیازی به شرکت کنندگان مدارس دولتی بدید غیرانتفاعها حتما در خواندن درس در دانشگاه با مسکل مواجه خواهند شد
دانشگاههای پزشکی غیر انتفاعی و غیر دولتی باز کنید تا مثل کشورهای پیشرفته همه برای خوب بودن با هم رقابت سالم بکنند مثل دکترهای قدیمی که معروف میشن به خوبی و یا بدی و مردم انتخابشون کنند. اگه مافیای پزشکی و.... اجازه بدهند.
واقعا معدل سازی ظلم هست،طرف میگه این مقدار بده تا معدل زا ببرم بالا درمدارس غیردولتی ،خب ظلم درحق دیگران،
بعدهم بیایید کنکور رابرداریداونایی که استعداددارن مشخص میشن ن الان رقابت پوشالی باخرید سوالات وخرید صندلی ،واقعا درسته این
بنده خودم همین امسال کنکور دادم و ناآشنا با این فضا نیستم. ببینید خیلی ها میگن که مصوبه جدید به نفع ثروتمندانه و...... در حالیکه روش قبلی هم از این لحاظ تفاوت زیادی نداره و هرکس پول زیادی داشته باشه توانایی بیشتری برای خرید کتاب تست داره، این از این قسمت. هرچند به هرحال تا وقتی که عدالت آموزشی برقرار نباشه و منابع تا حد مطلوب به طور عادلانه در کشور توزیع نشه، هر طرحی بخواد اجرا بشه بی عدالتی در اون وجود داره. چون مشکل ریشه ای تر از این قضایا است.البته هر چقدر تاثییر معدل زیادتر باشه مافیای کنکور ضرر بیشتری میکنه. البته در بحث امتحان نهایی گزینش و ارزیابی دقیقی صورت نمیگیره.
مورد بعدی درباره سهمیه ها، اولا بگم خودم هیچ سهمیه ایثارگری ند، شاید بشه گفت منصفانه ترین کار اینه که دولت سهمیه ها رو حذف کنه اما بجاش هزینه تحصیل، خرید کتاب کمک درسی و رسیدگی به وضع درمانی عضو جانباز خانواده رو به عهده بگیره تا حداقل تا حد امکان یک برابری حداقلی وجود داشته، به هر حال این عزیزان برای همه محترم و گرامی هستند
اقایون رحم کنید سهمیه چه ربطی ب استعداد داره،پزشک های بیسواد مردم را کشتن،ومیکشن ،سهمیه را بردارید
كي عادلانه بوده كه حالا نظر خواهي هم مي كنيد
به خدا قسم سهميه جانبازان و ايثارگران اصلا استفاده نشده مگر توسط اقا زاده ها
كمي بررسي كنيد مي فهميد
حالا نظر خواهي مردمي يه ادرس اشتباه دادن ديگه به مردمه مثل بقيه كارها
کنکور به روش سابق خیلی بهتر از کنکور به روش جدیده و امیدوارم مثل قبل کنکور را برگزار کنند
با وجود سهمیه ها ریشه علم و دانش در این کشور خشکانده شده است و هر چه بی سواد و افرادی که اهل تلاش نیستند راهی دانشگاه می شوند و جای افراد با استعداد و تلاشگر را گرفته اند.
به خدا ناعادلانه ترین شکل ممکن میخواید کنکور را برگزار کنید
به نظر من بدترین کنکور هست چون عمومی ها حذف میشه
به جای اینکه بخوایم این همه بخونیم برای ترمیم معدل همین برای عمومی های کنکور میخونیم خیلیم بهتره
امیدوارم کسی صدای ما رو بشنوه و اهمیت بده
با سلام. حذف دروس عمومی از کنکور تصمیمی خردمندانه بود. به نظر بنده باید کنکور سبک تر بشه. دروس سال دوازدهم از کنکور حذف بشه و فقط از دروس تخصصی سال های هم و یازدهم سوال طرح بشه. همچنین سوابق تحصیلی هم با تاثیر قطعی در نظر گرفته بشه. به هیچ وجه امکان برقراری عدالت اموزشی وجود نداره و این حرف ها در سطح شعار هست.
پاسخ ها
انتی کنکور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
شما کلا ماجرا را حور دیگ فهمیدی عمومی حدف نشد بلکه اومد تشریحی و سخت ترشد که خودش پراز ایراد و بحثه از طرفی حدف عمومی ازکنکور یعنی سختتر شدن اختصاصی ها شما یکباراگه تو عمرتون کنکور داده باشید سرجلسه میبینید فقط بچه ها همین الانشم میتونن عمومیا را حواب بدن تا دفترچه اخثصاصی میدن همه 10 دقیقه بعدش پامیشن میرن
حالا فک کن اختصاصی سخت ترم بشه چی میشه بعدم سوالای اختصاصی شدن تکنیک محور شما پول نداشته باشی بری کلاس کارت تمامه الان اومدن گفتن هم اختصاصی تشریخی بخونید هم عمومی بعدم بیاید اختصاصیو تستی بدید
وضعیت ورود به دانشگاه از ۳۶سال قبل تا کنون نادعلدلانه بوده و هست ، سهمیه رزمنده و... بود و بسیاریش هنوز هم هست ، این سهمیه‌بندی ها باعث عقب ماندن امثال من شد ، خوب کشور از داشتن یک پزشک خوب به گفته ی معلمانم محروم شد . چه بسیار خانم ها که مثل من این بلا سرشان آمد .
هنوزم این بی عدالتی ادامه داره ، ورود به دانشگاه باید براساس نمرات دروس تخصصی و علایق و انجام امتحان ورودی هر دانشگاه با تعیین سطح صورت بگیره .

ضمنا باید در مراکز استانها دانشگاه های سطح بالا و بسیار خوب از نظر سطح جهانی فعالیت یا ایجاد بشه ، تا همه به تهران وچندشهر بزرگ سرازیر نشوند .

ضمنا دانشگاه های به خصوصی برای سهمیه ها در نظر گرفته بشه ودرسطح تحصیلی آنها باشه .

امیدوارم از این وضعیت کنونی کنکور ، عبور کنیم و دانشگاه ها متخصصین کارآمدی به کشور تحویل دهند ، براساس عدالت و استعداد و پشتکار دانش آموزان باشه .
درود بر ملت بزرگ ایران. شرط معدل ظلم مضاعف بر قشر ضعیف و متوسط جامعه است. لیکن قبل از این ظلم ، ظلمی بزرگتر و ناعادلانه تر ، ظلم سهمیه ها بوده و است.به عبارتی این ظلم آنقدر فجیع است که به علم و دانش هم ظلم کرده‌ و می کند. امیدوارم هرچه سریعتر این ظلم ها از بین برود.
کنکور مثل سال های گدشته برگزار شود
عادلانه تر است توروخدا
به نظر من غیر عادلانه هست چون مشکلات زیادی داره که شامل
۱-تقلب وسیع درامتحانات نهایی با توجه ب اینکه تعداد امتحانات بالا و برگزار شدن امتحانات در ۳ دوره خرداد و دی و شهریور و امکانات و روش های تقلب بسیار گسترده شده است قطعا حق دانش اموزان زیادی که با تلاش خود نمرات خوب و عالی کسب کرده اند ضایع خواهد شد۲-تاثیر قطعی معدل در کنکور باعث ناعدالتی درکشور میشود. یعنی خیلی از دانش‌آموزان به واسطه پارتی و زرنگی و تقلب می‌توانند معدل خود را تا حدزیاد بالا ببرند و این یک بی‌عدالتی بزرگ در حق کسانی است که نمی‌توانند در مدارس خاص درس بخوانند ۳-اصلاحیه های متوالی بر مصوبه کنکور شورا نشان از ضعف اساسی مصوبه دارد و این مصوبه هم خلاف قانون است و هم خلاف عدالت اموزشی است۴-طبق متن مصوبه کنکوری شورا تغییرات یاد شده باید حداقل دو سال قبل اعلام عمومی میشد، که این امر عملی نشد بنابراین این مصوبه برای کنکور ۱۴۰۲ قابلیت اجرایی ندارد.زیرساختی فراهم نیست۵-در سالهای اخیر به کرات شاهد لو رفتن سوالات و پاسخ های امتحانات نهایی بوده ایم و این نشانگر نبود زیرساختهای لازم برای برگزاری امتحانات نهایی با امنیت کامل در حال حاضر است۶-سازمان سنجش در کنکور سال ۹۸ در همسان‌سازی تراز داوطلبان نظام قدیم و جدید عاجز ماند. مصوبه کنکوری شورا باعث تکرار آن اتفاق وبی‌عدالتی‌ست.۷-این مصوبه واپسگرایانه است و باعث بی توجهی دانش آموزان به دروس فرهنگ محور و نظری خواهد شد ما داوطلبان خواستار طرح دوفوریتی هستیم۸-اگر دنبال نظرسنجی هستید در خود سایت سازمان سنجش نظر سنجی با احراز هویت فراهم کنید تا ببینید که حداقل ۸۵ درصد داوطلبان مخالف تاثیر قطعی معدل هستند.۹-با قطعی شدن تاثیر معدل باعث افزایش چندبرابری استرس داوطلبان میشوید
استرس کنکور کنار استرس امتحانات نهایی. امتحاناتی که هرساله دران تقلب صورت میگیرد.۱۰-به دلیل نادیده گرفتن قانون مجلس که باید تا زمانی که سه پایه به صورت نهایی برگزار نشده تاثیر معدل مثبت بماند
لطفا مصوبه را ابلاغ نکنید. ۲۷۳ نماینده مخالف این طرح پرایراد هستن
دو مرحله ای خوب هست اما تاثیر معدل بی عدالتی هست و باید حذف شود چون شرایط و امکانات مدارس باهم فرق دارد
کنکور به شیوه فعلی بهتر هست اما مصوبه ای که امسال ابلاغ شد خطر و ریسک زیادی برای اموزش وفرهنگ کشور داردچراکه تاثیر قطعی معدل نه تنها فشار را ازروی دوش دانش آموز برنمی دارد بلکه استرس را هم دوچندان میکند و فضای مدرسه را از بحث یادگیری به سمت به دست آوردن نمره سوق میدهد البته این راهم باید درنظر داشت که سطح اموزش درهمه مدارس یکسان نیست و این خود موضوعی مهم است که برکسی پوشیده نیست و بی توجهی نسبت به این مساله شکاف فرهنگی و آموزشی را بیشتر از زمان فعلی خواهد کرد ازطرفی با حذف دروس عمومی ازکنکورهم به عنوان یک دانش آموز خود شاهد هستم که دانش اموزان از همین الان وقت وتوجه کمتری را برای آن صرف خواهند کرد
درحالیکه در کشورهایی مثل فرانسه درسی مانند ادبیات خود یک کنکور جداگانه دارد
سلام ،مگر کسی هم برای نظرات که نوشته میشه ارزشی قائل هست و یا تاثیری داره آغایان گوششان را گرفته اند بر کاغلط پافشاری کنند و حرف و نظر هیچکس میت نمی وقت خودتون رو تلف ،نروم آهنین در سنگ
دانشگاهها باید جای نفرات باهوش و پرتلاش باشه، سهمیه ها بهتره حذف بشن و بجاش تسهیلات دیگه ای در نظر گرفته بشه. متاسفانه بیشتر افراد باهوش و نخبه بدلیل سهمیه ها سوخته میشن و اکثرن نفرات بیسواد وارد دانشگاهها میشن و به کمک همون سهمیه ها بیسواد هم فارغ التحصیل و استخدام میشن و ضربه های جبران ناپذیری به جامعه بهداشت و اقتصاد میزنن. بهتره از طریق وام و تسعیلات مالی بهشون ارج گذاشته بشه ورود به دانشگاه منوط به عرضه و هوش نفرات بشه
کنکور ضعف های عدالت آموزشی را آشکار کرده... خود شکن، آینه شکستن خطاست
این همه دکتر بی سواد داشتن نتیجه همان سهمیه داشتنه درمورد قبولی رشته های پزشکی نباید سهمیه دخالت داده شود
ببینید مشکل اصلا کنکور نیست. مشکل کار هستش. مادامیکه بخروجی عضی از رشته ها پول پارو کنند و بعضی دیگر بیکار، هیچکس بر اساس عللاقه و آزادانه درس نخواهد خواند. بذارید خلاصتون کنم امتیازات پس از فارغ التخصیلی را یکسان کنید خود کنکور حذف میشه.
تا زمانیکه درآمد یک پزشک تا دویست برابر حتی یک دکترای رشته ای مثل فیزیک و شیمی و یا رشته های مهندسی است کنکور هم باید وجود داشته باشد. بسیاری از کسانی که پزشکی را انتخاب می کنند صرفا جهت کسب درآمد بالا است نه علاقه به این رشته و با هدف درمان بیماران.
کنکور با روش قبلی بهتر بود تا روش جدید
اگه کنکور حذف بشه ناعادلانه تره چون بچه پولدارا تو مدارس خصوصی راحت ۲۰ میگیرن!!!
از همین الان سود مافیا دوبرابر شده موسسات دو سری کلاس کنکور گذاشتند تشریحی و تستی و دوستی آزمون آزمایشی فوری و فور تیر مدارس غیر انتفاعی شهریه هاشون رو نجومی کردند و بازهم دست فقرا و قشر متوسط کوتاه‌تر از همیشه
تاثیر معدل قطعی اونم 40 درصد ، قطعا مصداق بی عدالتی ست، خدایا کمک کن خسته شدم ای مسئولین از خدا بی خبر این چه تغییری هستش که اعمال کردید منی که نمیتونم برم مدارس خصوصی چطور معدلم را بالاببرم مدارس دولتی هم که هیچی به ما یاد نمیدنن هرچی هست خودم میخونم و کمک از سال بالایی ها
با این مصوبه مافیا به طور کامل به درون سیستم آموزش و پرورش ورود می‌کند و هزینه ها چند برابر میشو
این مصوبه دانش اموزان مناطق محروم رو نابود و له میکنه. ما توان رقابت با موارس تهران و شهرای بزرگ رو نداریم. چطور میخوان جلو تقلب گسترده امتحان نهایی رو بگیرن. تراز نهایی چند هزار پایین تر از درصد صد کنکور هست. همه سوابق تحصیلی برابر ندارن. استرس ما هزار برابر شده. من بچه کارگر تا ابد باید کارگر بمونم با این طرح ناعادلانه و پر اشکال ریاضی. نخبه کشی هست این مصوبه . مگر رستگار رحمانی با معدل یازده بهترین پزشک این مملکت و رتبه یک کنکور نشد. چرا همه باید بیست بشن ؟؟
حضرت امیر اولین کاری کرد حذف سهمیه مازاد پیشگامان در اسلام بود(که بعدها اقرا نیز افروده شدن ) فرمود انها که همنشین پیامبر و همراه او بودند اجرشون رو از خدا بگیرن
ما مخالف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم لطفا جلوی اجرای این مصوبه‌ی سراسر ظالمانه رو بگیرید
#لغو_تاثیر_قطعی_معدل
#لغو_مصوبه_کنکور_۱۴۰۲
در اینجور موارد از کارشناسان منصف و بدون منفعت باید نظر خواست نه عامه مردم که هر کدام بر اساس منافع کوچک و شخصی خود اظهار نظر میکنند
اهای مسلمان نماها سهمیه ها رو بردارید پر مملکت شده پزشک بیسواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
آفرین به کامنتت
با شرایط معدل مشت محکمی به ناعادلانه مناطق محرم زده خواهد شد
کنکور از نیم قرن پیش وجود داشته و در مجموع هنوز هم بهترین شیوه گزینش هست، کشورهای دیگه مثل آلمان هم که تا چندسال قبل کنکور نداشتند، اخیرا آزمون ورودی برگزار می کنند، اون چیزی که مشهور به مافیای کنکور هست در نتیجه انحراف سازمان سنجش و آموزش و پرورش از راه صحیح آموزش و ارزش یابی، طی دو دهه اخیر ایجاد شده، آموزش و پرورش با تغییر بی فکر و مداوم کتاب های درسی و سیستم آموزش از ثلثی به ترمی و بعد سالی واحدی و حالا هم نظام جدید و همینطور سلاخی کتاب‌های درسی که سالها برای معلم‌ها جا افتاده بود و بلد بودند خیلی خوب تدریسش کنند، راه رو برای کلاسهای کنکور هموار کرده، سازمان سنجش هم به اسم سوالهای مفهومی، با پیچ و تاب دادن‌های مسخره به سوالها، به جای اینکه اطلاعات داوطلب رو بسنجه، در عمل داره پولی که داوطلبان به مافیای کنکور دادند، می سنجه، هرکه پول بیشتر داده، تست بیشتر میزنه، یه مشت شومن به اسم استاد فلان و بهمان، و با ژست و قیافه گرفتن توی اینستاگرام، بچه های مردم رو گول میزنن و پول‌های میلیاردی میگیرن، اگه دلسوز مردم هستید، یجور سوال بدید که هر کی کتاب درسی رو خوند و وقت گذاشت و واقعا درس رو بلد شد، بتونه جواب سوالها رو بده
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با اتخاذ این تصمیم در روش جدید کنکور و تاثیر 40 درصدی معدل ، ما نظام قدیمی ها رو اصلا آدم حساب نکرده و به شکل کاملا ظالمانه ما نظام قدیمی ها رو از گردونه رقابت در رشته های پرمتقاضی حذف کرده است .
باید بجای کنکور از دروس دبیرستانی کنکور هوش بگیرن چیزی که مافیای کنکور نمیتونن برای کسی با پول ارتقاش بدن
از مافیای کنکور سوال کنید که چه تغییراتی در روند کنکور انجام دهند تا بیشتر صاحب ثروت شوند
واقعا این مصوبه ناعادلانس و مطمئنم مثل سال ۹۴ همین یه سال برگزار میشه و وقتی میفهمن اشتباهه که کار از کار گذشته و حق خیلیا خورده شده
مثلا با این طرح میخواستن دست مافیای کنکور رو کوتاه کنن اما با این طرح دانش اموزان علاوه بر خرید کتاب های تستی باید کتاب های تشریحی رو هم تهیه کنه موسسات کنکوری هم که از همین الان کلاس های مختص دی و امادگی امتحان نهایی و...رو برگزار کردن
سلام قوز بالا قوز سهمیه های مختلف هستند آنها را بردارید اگر قصد بهبود وضعیت و سلامت روان جوان ها هستید.اگر مهاجرت جوانان براتون مهمه.اگر پیشرفت مملکت براتون مهمه .کنکور سهمیه، استخدام سهمیه ،وام سهمیه .... رانت و پارتی و ...هم که هست. عجب گل و بلبلی شده.
سهمیه یک جفا درحق همه است ،چون کسی که سواد وعلاقه ندارد ،به زور میگویند بیا پزشک شویا معلم یا هر چیز دیگر ،،آن وقت آنه چون بلد نیستند میزنند افراد خانواده من وشما را میکشتند ،،خدا از آنهای که سهمیه را درست کردنند ومدارک کیاویی گرفتند نگذرد انشاالله
خودتان هم میدانید، تنها راه حذف سهمیه هاست

به خانواده جانبازان و شهدا و ... از راه دیگر کمک کنید،

مثلا از طریق دادن یارانه تحصیلی! و نه از طریق دادن امتیاز و سهمیه

این به عدالت نزدیکتر است
من ورودی دانشگاه سال ۷۹ بوده الان مادرم زمان ما هم آموزش مدارس عادلانه بود تنها مورد غیر عادلانه زمان ما خرید صندلی کنکور بود که به گوشمون می رسید و هم انتخاب رشته الان هم آموزش مدارس غیر عادلانه هستش و هم قبولی و رتبه و انتخاب رشته برای انتخاب رشته تا پول ندی عمدتا متوجه نمی شی که چگونه باید انتخاب رشته کنی
سلام. به نظر من و نظر 90 درصد داوطلبان کنکور ، دومرحله ای شدن کنکور خیلی خوبه و باعث کاهش استرس میشه اما تاثیر قطعی معدل باعث چندین برابر استرس بیشتر و افزایش ناعدالتی میشه ... لطفاً به حرف دانش آموزان احترام بذارید
این مصوبه ناعادلانه رو حذف کنید
فقط امدم بگم همه میگن دکتر بیسواد خسارت جانی میزنه شما داخل همین سیل بببین مهندس بیسواد چقدر خسارت جانی زده
در دوره کنونی به نظر میاد شکاف غیر عادلانه آموزش داره بزرگتر می شده چون سواد و آموزش درست مختص کسانی شده که پول دارند نه کسانی که لیاقت درس خواندن و سواد دارند هرروز در جامعه شاهدشیم
ر ازمون ها تست هوش را دوباره برقرار کنید تا در اینده مدیران باسواد ولی کم هوش نباشند
کنکور ب روش فعلی خیلیییی عادلانه تر از مصوبه ناعادلانه شورا هست مصوبه شورا ظلم ب قشر ضعیف جامعه هست
ما روش فعلی کنکور رو خیلییی عادلانه میدونیم
هیچ وقت و هیچ موقع توی این مملکت
در کنکور عدالت برقرار نخواهد شد
میشه در مورد کنکور ددیگه حرفی زده نشه
مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی ایرادات زیادی دارد و‌امیدوارم لغو شود.
از وقتی مشخص شده تاثیر معدل قراره قطعی بشه شهریه مدارس غیرانتفاعی چند برابر شده.
دو کنکور و... هم‌همش محل اشکاله دو کنکور متفاوت رو نمیشه با هم‌تراز کرد ایرادات فراوان ریاضی داره.
نتایخش تا دو سال معتبر مگه تافل و‌ایتلسه؟ کنکور یه ازمون رقابتیه چجوری نتایجش تا دوسال معتبر باشه؟
بلایی که الان سر ما میاد، بخاطر همین سهمیه های کنکوری و‌استخدامی در کشور است. معنی نداره که یکی پسر شهید یا جانباز باشه و بارسهمیه بیاد از رشته پزشکی بهترین دانشگاه قبول بشه و بعد بشه یک پزشک بیسواد و بلای جان بیماران. اینها همان پزشکانی هستند کهدهیچوقت پاسخگوی اعمال خود نیستند. سهمیه حذف بشه ‌و هر کسی در جایگاه خود در دانشگاه ‌و محل کار شایسته خود قرار بگیره و اونوقت بیان مثلا یخورده حقوق بیستری بهشون بدهند بخاطر ایثارگری که پدرانشان داشتند و نه خودشان.
تو این کشور هیچ چیز عادلانه نیست، هیچ چیز.
با سلام به عنوان دست اندر کار اموزش در مقطع عالی عرض میکنم .تا زمانی که اموزش در همه،جای ایران همسان نباشد و سهمیه ها حذف نگردد ،همچنان کنکور کاملا ناعادلانه خواهد ماند.متاسفانه موج ورود طبقه توانای اقتصادی و سهمیه های اجباری و کم توان درسی در دوران،تحصیل متوسطه به سطح علمی کشور خسارات جبران ناپذیری وارد کرده است. به این معنا که هدف طبقه مرفه تحصیل رایگان و با کیفیت و مهاجرت با استفاده از ان است و هدف گروه دوم یعنی سهمیه داران گرفتن مدرک و تحکم بر جامعه بدون داشتن هیچگونه توانایی علمی و،فرهنگیست . لطفا اموزش عالی را نجات دهید.
خبرتابناک اگرانصاف دارید ازطریق مراجع تصمیم گیر پیگیری نمایید:
#مصوبه کنکور۴۰۲ظلم مضاعف به طبقه ضعیف جامعه است.
#مافیای کنکوررا به مدارس سوق می دهد.
#مدرسه ای در جنوب کرمان با مدرسه ای در شهر تهران بایستی رقابت کند.(معدل گرایی)
#دراین بازی جدید مثل همیشه پولدارها عجیب جلوتر وطبقه ضعیف همیشه عقب است .
#طبقه ضعیف باید قید دانشگاههای برتر کشور را بزند.
#کنکوررا با تجربه برگزاری چندین ساله نمی توانید از خطر تقلب محافظت نمایید، چگونه می خواهیدهزاران مدرسه در سطح کشور را با هدف عدالت از این خطر محافظت نمایید بااین همه مجری برگزاری ودست اندرکار وغیره
#به جناب رییس جمهور بفرمایید با لغو این مصوبه همان سید محرومان باقی بمانید.
#شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست گذاراست نه قانون گذارکه در کار مجلس دخالت می نماید.
#برگزاری کنکور باروش قدیمی وبا انجام اصلاحات ،حذف زواید ، اعمال نظارت بیشتر، برگزاری الکترونیکی ، وحذف سهمیه های غیر عاقلانه وناعادلانه که توهین به جایگاه علم ودانایی و باعث سرخوردگی نخبگان می گردد. مورد انتظاراست.
###امیداست که با رعایت حرمت جایگاه رسانه وخبر به عنوان صدای رسای جامعه در خصوص لغو مصوبه کنکور ۱۴۰۲پیگیری فرمایید .با تشکر
اولا سهمیه ها هیچ ربطی به شماها نداره اونا صندلی های خودشونو دارن هر کسی هم درس خونده میره قبول میشه بازم به شما ربطی نداره الکی شلوغش نکنید هر کسی جایگاه خودشو داره زمانیکه بابای من رفت جبهه پاهاش تیکه تیکه شد اونوقت باباهای شما کجا تشریف داشتن؟؟؟ ما فرزندان جانبازان و شهدا دقیقا اندازه شما داریم میخونیم بلکه هم بیشتر چون جامعه آماری بالایی داریم در ضمن ۸۰ درصد از درصد دروس رو باید در کنکور بزنیم تا پزشکی بیاریم زیادم شهر هرت نیست حتی اگه بدون کنکور هم پزشکی بخونیم حقمونه یک چیزی از دست دادیم و چیزی دریافت کردیم به هیچکسی هم هیچ ربطی نداره.والسلام
تاثیر قطعی معدل بدترین بخش این مصوبه است که کلا فلسفه اموزش و پرورش را زیر سوال میبرد. همه جای دنیا یکی از ملاکهایشا ن برای ورود به دانشگاه معدل است، اما محدوده معدل الف، ب ، ج و ...نه اینکه سر یک صدم تفاوت معدل صدها بلکه هزاران نفر رتبه جابجا شود. شورای انقلاب فرهنگی بسیار عوامانه سنگی در چاه انداخته که معلوم نیست چه بلایی سر نوجوانان خواهد اورد
آیا این نطرات جایی خوانده میشود؟ فایده ای دارد ؟ اینطور که مشخص است به اتفاق مخالف روش جدید هستند اما چه فایده کو گوش شنوا
بزرگترین بی عدالتی یعنی سهمیه ها. به خدا سهمیه ها عین ظلم به فرزندان این کشور است. اگر به اخرت فکر میکنید کنکور را به یک مسابقه برابر برای همه تبدیل کنید.. آخه درسته که رتبه ۲۵۰۰۰ با سهمیه بشه زیر ۱۰۰۰ و در صندلی پزشکی بشینه و بشه حافظ جان ملت..فرق اونی که شب و روزش را برای کنکور یکی کرده با اونی که باسهمیه رتبه میاره چیه؟ یا احکم الحاکمین
کنکور تنها راه پیشرفت طبقه فقیر جامعه است. و با هر تغییری عدالت در آن کمتر میشود
به نظر من کنکور به همین شکل ایرادی نداره ولی تمامی سهمیه ها برداشته بشه طرف زیستو ۳ درصد زد میخاد پزشک بشه چند نفر رو بکشه اینهارو جور دیگری باید ساپورت کرد
در ضمن نحوه برگزاری و امنیت آن باید خیلی فکر بشه
آزمونهای مدارس افتضاح تقلب میشه و چون تصحیح بصورت دستی هست سلیقه‌ای انجام میشه
بله کنکور فعلی را یک آزمون عادلانه می‌دانم ولی شرایط تاثیر معدل را خیر زیرا مصحح‌ها ممکن است در تصحیح فرق کنند. درباره‌ی سهمیه‌ها هم، برخی از سهمیه‌ها را عادلانه می‌توان دانست مثلاً سهمیه‌ی هیأت علمی ناعادلانه بود ولی سهمیه‌ی مدال المپیاد عادلانه است زیرا بر اساس تلاش علمی داوطلبان است
اگه سهمیه ناعادلانه است پس سهمیه مناطق هم ناعادلانه است ........
انتظارمی رود مدیریت محترم خبرتابناک به حرمت این ماه حزن واندوه وبرای رضای خداوندمتعال ، با رعایت تعهد رسانه ای به عنوان صدای رسای جامعه صدای معترضین به مصوبه ظالمانه کنکور ۴۰۲را به گوش تصمیم گیران برساند . موفق باشید.
تنها راه ممکن از این چالش، فقط سختیگیری در آموزش دانشگاهها می باشد. ورود باید سهل و آسان ولی اخذ مدرک دانشگاهها باید پروسه سخت و محکمی باشد تا هر کس براساس علاقه و پشتکاری که در خود می بیند وارد آن شود .
متاسفانه اساتید دانشگاهها برای دانش آموزان سوالات کنکور طرح و از آن طرف دانشجویان مثل آب خوردن بدون هیچگونه مهارت فقط با ارائه یک پایانامه سطحی و بدون هیچ کاربردی از دانشگاهها فارغ التحصیل می گردند .
از لحاظ معلومات تفات زیادی بین دانش آموز و دانشجو وجود ندارد
کنکور عادلانه است اما کیفیت مدارس نه با مصوبه غیر قانونی شورای به اصطلاح انقلاب فرهنگی عدالت آموزشی به طور کلی از بین میرود مسئولان باید ابتدا تمامی مدارس رو یکسان سازی کنند بعد به طرح های دیگر برسند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی