بازدید 3125

5 فواید استفاده از بتن و تاثیر آن در ایمنی ساختمان ها

پیشنهاد میکنیم این مطلب را مطالعه کنید تا در مورد مزایای ساختمان بتنی بیشتر اطلاعات کسب کنید.
کد خبر: ۱۱۳۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 09 August 2022

5 فواید استفاده از بتن و تاثیر آن در ایمنی ساختمان ها

آیا به دنبال مصالح ساختمانی هستید که نیازهای امروز شما را بدون به خطر انداختن نسل آینده برای رفع نیازهای‌شان برآورده کند؟ تا به حال فکر کرده‌اید که چرا این همه ساختمان بتنی وجود دارد؟ بتن پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی در جهان است زیرا مزایای زیادی برای ساختمان و محیط‌های دیگر دارد. بتن نه تنها بهترین مصالح ساختمانی برای صرفه جویی در هزینه‌های شما و محیط زیست است بلکه ایمن‌ترین گزینه نیز می‌باشد. به مطالعه این مطلب ادامه دهید تا در مورد مزایای ساختمان بتنی بیشتر اطلاعات کسب کنید.

ساختمان های بتنی چقدر ایمن هستند؟

اشاره کردیم که بتن پرمصرف‌ترین ماده در جهان است. به هر طرف که نگاه کنید بتن می‌بینید و به این دلیل است که بتن در عین مقرون به صرفه بودن و پایدار بودن، طیف وسیعی از منافع را به همراه دارد.

بتن فوق العاده بادوام و بسیار متنوع است و دلایلی وجود دارد که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن نه تنها در ساخت و ساز ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه از آسفالت نیز برتری دارد. لازم به ذکر است یکی از روش‌های بهبود کارایی بتن استفاده از روان کننده بتن می‌باشد.

روسازی بتنی مقرون به صرفه‌تر از آسفالت است و در طول زمان به نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد. بتن برای دوام بیشتر ساخته شده است. بیایید به برخی از بزرگترین مزایای استفاده از بتن در ساخت و ساز خود بپردازیم.

1.دوام

5 فواید استفاده از بتن و تاثیر آن در ایمنی ساختمان ها

عمر بتن بیشتر از هر مصالح ساختمانی دیگری است و به این دلیل است که بتن در واقع با گذشت زمان قوی‌تر می‌شود. هر چند برای کارهایی همچون نصب سوله از گروت سیمانی استفاده می‌کنند اما بتن همچنان حرف اول را می‌زند.

هنگامی که با استفاده از بتن ساختمانی را می‌سازید، لازم نیست نگران هزینه‌های طولانی مدت یا آسیب به محیط زیست باشید. این واقعیت که نیازی به تامین هزینه تعمیرات منظم ندارید، هزینه مالکیت را نیز کاهش می‌دهد.

بتن در برابر سوختگی، زنگ زدگی و پوسیدگی مقاوم است. همچنین می‌تواند در برابر ارتعاشات، آب، باد، آتش سوزی و حتی زلزله مقاومت کند. این موضوع نه تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد بلکه مردم را ایمن نگه می‌دارد. ثابت شده است که بتن بادوام‌ترین مصالح ساختمانی در هنگام وقوع بلایای طبیعی و رویدادهای شدید آب و هوایی است.

2.پایداری و مقاومت

بتن به صورت محلی تولید می‌شود و بسیار پایدار است. معمولا در نزدیکی محل ساخت و ساز با استفاده از منابع محلی تولید می‌شود. این امر باعث کاهش آلودگی و هزینه‌های حمل و نقل و همچنین رونق اقتصاد محلی می‌شود. بتن نیز قابل بازیافت است. هم به عنوان سنگدانه و هم به عنوان ماده دانه‌ای بازیافت می‌شود.

بتن سنگدانه در پارکینگ‌ها، دیوارهای گابیون، بستر جاده‌ها و برای محافظت از خطوط ساحلی استفاده می‌شود. مواد دانه‌ای بازیافت می‌شوند تا میزان موادی که به محل‌های دفن زباله ختم می‌شوند و مقدار مواد جدید مورد نیاز برای ساخت‌وساز جدید کاهش یابد. البته اگر قصد داشته باشید ماشین الات سنگین را نصب کنید، بهتر است از گروت اپوکسی استفاده کنید. لازم به ذکر است که شرکت پارتاک گروت اپوکسی سفارشی تولید می‌کند.

3.تطبیق پذیری

بتن سخت شده، قوی و قدرتمند است و زمانی که به تازگی ساخته شده است دارای خاصیت پلاستیسیته است که آن را بسیار متنوع می‌کند. طراحان و سازندگان می‌توانند بتن تازه مخلوط شده را به هر شکل، سطح، فرم یا بافتی قالب بزنند که می‌خواهند. همچنین انواع مختلفی از بتن وجود دارد که عملکردهای خاصی را برای کاربردها انجام می‌دهند. بتن به طور مداوم در راه‌های جدید و خلاقانه برای پایدارتر کردن آن سازگار می‌شود.

ساختمان‌هایی که با بتن ساخته می‌شوند به راحتی قابل استفاده مجدد و سازگاری با کاربری‌های جدید هستند و به این دلیل است که بتن قوی و مقاوم در برابر آتش است. هنگامی که ساختمان‌ها به جای رها شدن، تغییر کاربری داده می‌شوند، منابع حفظ می‌شوند و محیط زیست آسیب نمی‌بیند.

4.دوستدار محیط زیست

5 فواید استفاده از بتن و تاثیر آن در ایمنی ساختمان ها

بتن کم کربن‌ترین مصالح ساختمانی در طول عمر یک سازه است. این موضوع به دلیل دوام، قابلیت بازیافت، کارایی و به لطف نوآوری در صنعت برای رفع نگرانی‌های پایداری است. مطالعات نشان مید هند که ساختمان‌های بتنی دارای ردپای کربن به میزان قابل توجهی کمتر از ساختمان‌های ساخته شده با مواد چوبی هستند. همچنین بتن دارای مصرف انرژی بالایی است.

این موضوع به دلیل توانایی آن در ذخیره انرژی است که جرم حرارتی آن نیز نامیده می‌شود. جرم حرارتی بتن به آن اجازه می‌دهد تا نیازهای گرمایشی و سرمایشی ساختمان را کاهش دهد.

هنگامی که بتن همراه با سایر فن آوری‌های ساخت و ساز سبز استفاده می‌شود، پیشرفت‌های قابل توجهی در مصرف انرژی مشاهده می‌شود. ساکنان ساختمان‌های بتنی راحت‌تر هستند و ساختمان‌های بتنی تقاضای انرژی را در کل شهرها کاهش می‌دهند. همچنین بتن کاملا بی‌اثر است، به این معنی که هیچ گونه ترکیبات سمی، گاز یا ترکیبات آلی مضری را منتشر نمی‌کند.

5.ایمنی

ممکن است از خود بپرسید «آیا بتن ایمن است؟». بتن برای ساکنین ساختمان و محیط زیست بسیار ایمن است. چون بتن خنثی است، نمی‌سوزد. همچنین پوسیدگی یا کپک را تجربه نخواهد کرد.

کیفیت هوا در ساختمان‌های بتنی عالی است. هنگامی که بتن به درستی ساخته شود، اجازه ورود آلاینده‌های موجود در هوا مانند گرد و غبار یا گرده را نمی‌دهد. شما می‌توانید مطمئن باشید که بتن به دلیل مدت زمان استفاده و مطالعه آن ایمن است.

طراحان، سازندگان و مهندسان بتن را درک می‌کنند و در طول زمان تکنیک‌های ساخت و ساز را اصلاح کرده اند. این را نمی‌توان در مورد مواد جدیدتر گفت. از آنجایی که دیوارهای بتنی بسیار محکم هستند، ساکنان ساختمان احساس امنیت و حریم خصوصی را تجربه خواهند کرد. از آنجایی که بتن دارای یکپارچگی قوی است، می‌تواند ساکنان خود را در برابر آب و هوای شدید و زلزله محافظت کند. جرم حرارتی بالا در برابر نوسانات دما محافظت می‌کند و فضای داخلی ساختمان را به طور مداوم راحت و عاری از هر گونه مشکلی ایمن نگه می‌دارد.

 

انتهای رپرتاژ‌ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار