بازدید 59311
با صد و شصت و ششمین روز حمله روسیه به اوکراین

خط و نشان محکم زلنسکی برای صلح یا ادامه جنگ با روسیه/ حمایت روسیه از غزه و حمایت اوکراین از اسرائیل/ درخواست سازمان ملل برای دسترسی بین‌المللی به نیروگاه اتمی اوکراین

صد و شصت و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ 08 August 2022

1

بین الملل تابناک: صد و شصت و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کرملین: اوکراینی‌ها مایل به رفراندوم هستند
۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۰۱:۲۶

سخنگوی کرملین روز (دوشنبه) با اشاره به اظهارات زلنسکی درباره برگزاری رفراندوم الحاق دو منطقه در اوکراین به روسیه گفت: این مردم دو منطقه زاپروژیا و خرسون هستند که می‌خواهند این رفراندوم برگزار شود و زلنسکی نباید روسیه و رهبری آن را مسئول این وضعیت بداند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: حقیقت این است که این برنامه‌های ساکنان این دو منطقه است و به ما ربطی ندارد.

وی افزود: مشخص و واضح است که باید فهمید ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهوری اوکراین این بیانیه را خطاب به چه کسی می‌گوید "شهروندان مناطق مذکور اوکراین یا شهروندان روسیه". اگر او شهروندان اوکراینی یا رهبری روسیه را خطاب قرار می‌دهد باید اشتباهش مشخص شود. خطاب زلنسکی باید شهروندانش باشد و بپرسد چرا خیلی از آنها نمی‌خواهند در اوکراین ساکن باشند.

روز یکشنبه زلنسکی گفته بود که اگر رفراندوم‌های برنامه ریزی شده در خرسون و زاپروژیا برگزار شود، احتمال مذاکرات بین کی‌یف و مسکو دیگر وجود ندارد.

پسکوف در ادامه صحبت‌هایش همچنین گفت، از تلاش‌های رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای سازماندهی مذاکرات بین کی‌یف و مسکو قدردانی می‌کند و افزود: هیات‌های اوکراینی هیچ تمایلی به این تلاش‌ها نداده‌اند.

اردوغان اخیرا در سوچی با ولادیمیر پوتین،‌ همتای روس خود دیدار داشت و پس از این نشست، رئیس جمهوری ترکیه گفته بود که میزبانی نشست بین رهبران اوکراین و روسیه را در ترکیه پیشنهاد کرده است.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش افزود: هیچ پیش بینی‌ای برای نشست بین پوتین و رئیس جمهوری اوکراین تاکنون مطرح نشده است.

بلینکن روسیه را به تصرف خاک اوکراین متهم کرد
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۹:۵۵

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با تداوم جنگ اوکراین بار دیگر در سخنانی علیه مسکو، روسیه را متهم به زورگویی و تصرف خاک اوکراین کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه مدعی شد اگر روسیه اجازه داشته باشد که بدون مخالفت به اوکراین زورگویی کرده و خاک این کشور را تصرف کند، این به معنی چراغ سبز به تمام جهان برای اتخاذ رویکردی مشابه خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا این اظهارات را در نشستی خبری در کنار نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی بیان کرد. سفر وی به آفریقای جنوبی به عنوان بخشی از دیدار وی از کشورهای آفریقایی مانند جمهوری دموکراتیک کنگو و رواندا انجام می شود.

بلینکن گفت: اگر به یک کشور بزرگ اجازه دهیم کشور کوچکتری را مورد آزار و اذیت قرار دهد، به سادگی به آن حمله کند و خاک آن را تصاحب کند، آنگاه نه تنها در اروپا، بلکه در سراسر جهان چنین رویکردی چراغ سبز خواهد گرفت.

بلینکن همچنین اظهارات چین مبنی بر قطع همکاری با آمریکا در زمینه تغییرات اقلیمی پس از سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان را "مجازات کل جهان و به ویژه کشورهای در حال توسعه و آفریقا" توصیف کرد.

روسیه، اسرائیل را مقصّر درگیری‌های غزه خواند
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۶:۲۵

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی نسبت به تحولات اخیر فلسطین واکنش نشان داده و رژیم صهیونیستی را مقصر دورجدید درگیری‌ها دانست.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی اظهار کرد: مسکو از تشدید تنش میان فلسطین و اسرائیل به شدت نگران است.

وی گفت: حملات نیروی هوایی اسرائیل به نوار غزه باعث تشدید تنش‌های جدید شد و در واکنش به آن، برخی گروه‌های فلسطینی حملات به اسرائیل را آغاز کردند.

زاخارووا افزود: ما نسبت به این تحولات نگران هستیم؛ چراکه می‌تواند به از سرگیری درگیری نظامی همه جانبه و وخامت بیشتر وضعیت اسفناک انسانی در نوار غزه منجر شود.

وی ادامه داد: ما بر موضع اصولی و ثابت روسیه در حمایت از حل و فصل بلندمدت مناقشه فلسطین و اسرائیل بر اساس اصل راه حل "دو کشوری" تاکید می‌کنیم.

زاخارووا همچنین تصریح کرد: خشونت‌های مکرر تنها از طریق مذاکراتی پایان می‌یابد که باید به احقاق حقوق مشروع ملی ملت فلسطین برای تشکیل یک کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ منجر شود.

در همین حال، سفارت مسکو در قاهره نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: آمریکا و اروپا که به طور مداوم به سیاست دوگانه پایبند هستند، به شکل سنتی از موضع اسرائیل دفاع می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: آنها فقط گاهی برای حفظ وجهه حافظان صلح در سطح جهانی، بیانیه‌های معمولی درباره حمایت از فلسطین و راه حل دو کشوری صادر می‌کنند.

سفارت روسیه همچنین آورده است: با این حال، هیچ کس واقعاً به سرنوشت فلسطینی‌ها در "دموکراسی‌های شکوفا" که مدعی هستند مراکز دفاع از ارزش‌های انسانی و احترام به احساسات انسانی هستند، اهمیت نمی‌دهد.

جانبداری اوکراین از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۶:۲۴

دولت اوکراین بار دیگر بر موضاع خود در دفاع از جمایات رژیم صهیونیستی تاکید و همبستگی خود را با این رژیم درخصوص تحولات روزهای اخیر در نوار غزه اعلام کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، سفیر اوکراین در تل‌آویو اعلام کرد: ما در این جنگ در کنار اسرائیل هستیم.

پیش از این نیز اوکراین بارها در مواضعی متملقانه حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود.

اخیرا اولنا زلنسکا، همسر رئیس‌جمهور اوکراین، مدعی شده بود رژیم صهیونیستی با توجه به "سابقه مواجهه این رژیم با گروه‌های مقاومت منبع الهام‌بخش استقامت برای اوکراین" است.

یکشنبه آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه با میانجیگری مصر برقرار شد.

طی سه روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه نوار غزه انجام داد.

گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز حملات موشکی را به پایگاه‌های اسرائیلی مجاور انجام داد. عملیات اسرائیل به کشته شدن ۴۳ فلسطینی منجر شد.

سازمان ملل خواستار دسترسی بین‌المللی به نیروگاه اتمی اوکراین شد
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۶:۲۲

آنتونیو گوترش روز دوشنبه خواستار پایان دادن به حملات "انتحاری" به نیروگاه‌های اتمی شد.

سایت نیروگاه اتمی زاپوریژژیا اوکراین، بزرگترین نیروگاه در اروپا است که روز گذشته (یکشنبه) برای دومین بار در کمتر از ۲۴ ساعت بمباران شد.

وی هرگونه حمله به نیروگاه‌های اتمی را "انتحاری" توصیف کرد و خواستار توقف عملیات نظامی در اطراف زاپوریژژیا اوکراین شد تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) بتواند به آن دسترسی پیدا کند.

اتهام زنی روسیه به اوکراین درباره حمله به نیروگاه‌ هسته ای
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۶:۲۱

کاخ کرملین روز دوشنبه، نیروهای اوکراینی را عامل حمله راکتی به نیروگاه اتمی «زاپوریژیا» معرفی کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: «حمله راکتی به محدوده نیروگاه اتمی توسط نیروهای مسلح اوکراینی یک اقدام به شدت خطرناک بود».

این مقام دولت روسیه در جمع خبرنگاران درباره «عواقب فاجعه‌بار آن برای منطقه‌ای گسترده از جمله اروپا» هشدار داد.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین از متحدان غربی دولت اوکراین درخواست کرد: «از نفوذ خود برای جلوگیری از تداوم چنین حملاتی استفاده کنید».

درخواست سازمان ملل برای دسترسی بین‌المللی به نیروگاه اتمی اوکراین

دبیرکل سازمان ملل متحد هرگونه حمله به نیروگاه‌های اتمی را "انتحاری" توصیف کرد و خواستار دسترسی بین‌المللی به نیروگاه اتمی زاپوریژژیا (Zaporizhia) در اوکراین شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، آنتونیو گوترش روز دوشنبه خواستار پایان دادن به حملات "انتحاری" به نیروگاه‌های اتمی شد.

سایت نیروگاه اتمی زاپوریژژیا اوکراین، بزرگترین نیروگاه در اروپا است که روز گذشته (یکشنبه) برای دومین بار در کمتر از ۲۴ ساعت بمباران شد.

وی هرگونه حمله به نیروگاه‌های اتمی را "انتحاری" توصیف کرد و خواستار توقف عملیات نظامی در اطراف زاپوریژژیا اوکراین شد تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) بتواند به آن دسترسی پیدا کند.

مدودف: طبق شرایط خودمان با اوکراین صلح می‌کنیم

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد، تصمیم الحاق شبه‌جزیره کریمه به مسکو درست‌ترین کار بود چرا که اجازه داد روسیه قوی‌تر شود و به مردم کریمه نیز کمک کرد.

 دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه تاس گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تنها تصمیم ممکن برای کمک به الحاق شبه‌جزیره کریمه به مسکو را اتخاذ کرد. باید یادآوری کنم که این اقدام که اکثریت قاطع ساکنین کریمه نیز از آن حمایت می‌کردند، طبق قوانین بین‌المللی اتخاذ شد. ما کار درست را انجام دادیم، به مردم کریمه کمک کردیم و به طور همزمان نیز کشور خودمان را تقویت کردیم.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با مقایسه الحاق شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ میلادی به روسیه با تحولات سال ۲۰۰۸ میلادی در اوستیای جنوبی، گفت: مداخله در درگیری‌های سال ۲۰۰۸ میلادی تنها گزینه ممکن برای مسکو بود چرا که این مداخله برای دفاع از اتباع روس ساکن اوستیای جنوبی و آبخازیا لازم بود.

مدودف تصریح کرد: با حفاظت از آنها در برابر اقدامات تهاجمی میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور وقت گرجستان، ما به صلح رسیدیم که هدف اصلی بود. بنابراین معتقدم که گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه اگر ما این کار را انجام نمی دادیم، چه اتفاقی می‌افتاد، بی‌معناست.

این دیپلمات ارشد روس همچنین تصریح کرد: بعید است گرجستان حمله جدیدی علیه آبخازیا و اوستیای جنوبی که در دوران جماهیر شوروی سابق بخشی از این کشور بودند و سپس ادعای استقلال کردند، ترتیب دهد.

وی افزود: امروز برای ما، آبخازیا و اوستیای جنوبی کشورهایی مستقل هستند که ما با آنها روابط دوستانه برقرار کرده‌ایم و پایگاه‌های نظامی در آنجا داریم.

مدودف در ادامه تاکید کرد: مقامات کنونی گرجستان این را به خوبی درک می کنند. آنها یکبار دیگر سرنوشت‌شان را محک نمی‌زنند و با قدرتی چون روسیه وارد یک رویارویی نمی شوند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت: هیچ امیدی به عضویت گرجستان و اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو وجود ندارد.

وی گفت: "ورود به اتحادیه اروپا یا ناتو مستلزم عبور از یک "شکاف خیلی باریک" است و حتی اگر تصمیمی در مورد الحاق کی‌یف و تفلیس به اتحادیه اروپا گرفته شود. اتحادیه اروپا و ناتو هزینه‌های آن را متقبل می‌شوند.

این مسئول روس جنگ گرجستان در سال ۲۰۰۸ میلادی، توسعه ائتلاف نظامی ناتو به سمت غرب و جنگ اوکراین را بخشی از تلاش آمریکا و متحدانش برای نابودی روسیه عنوان کرد و گفت: هدف یکی است؛ نابود کردن روسیه.

مدودف در بخش دیگری از اظهاراتش مدودف ضمن تاکید بر اینکه روسیه با شرایط خود به اهدافش در جنگ اوکراین دست خواهد یافت، هشدار داد: غرب برنامه بلند مدتی برای نابودی روسیه دارد.

او گفت که روسیه به دنبال صلح با اوکراین نخواهد بود مگر با شرایط خودش.

وی گفت: «روسیه در حال انجام یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین است و به دنبال دستیابی به صلح با شرایط خود است نه با شرایطی که شرکای بین المللی سابق ما به دنبال آن هستند.آنها دنبال شکست ارتش روسیه هستند تا شرایط خود را به ما تحمیل کنند.

مدودف عملیات کشورش در اوکراین را «بی‌رحمانه، اما با دقت طراحی شده» در پاسخ به سیاست جمعی ضد روسی غرب توصیف کرد و گفت: ما منافع ملی خود را داریم و با تمام امکانات آن را تضمین خواهیم کرد.

خط و نشان محکم زلنسکی برای صلح یا ادامه جنگ با روسیه 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت، اگر روسیه طرح اجرای همه پرسی را در مناطق تصرف کرده از خاک این کشور با موضوع ملحق شدن به روسیه برگزار کند دیگر مذاکراتی با اوکراین یا متحدان بین المللی‌اش انجام نخواهد شد.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدیو کنفرانسی شبانه برای روسیه خط و نشان کشید و گفت: «اگر اشغالگران به مسیر برگزاری همه‌پرسی‌ها ادامه دهند هرگونه شانس خود را برای انجام مذاکرات با اوکراین و جهان آزاد که طرف روسی به وضوح در مقطعی به آن نیاز خواهد داشت از بین خواهند برد.»

مقامات روسیه و اوکراین بعد از شروع جنگ اوکراین تاکنون چند دور مذاکرات با یکدیگر داشته‌اند. با این حال از اواخر ماه مارس تاکنون هیچ نشستی در این راستا برگزار نشده است.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۳۱
با توجه به حمایت قاطع اوکراین از اسرائیل در مقابل مقاومت فلسطین لازم است محور مقاومت حداکثر کمک‌را به روسیه در جنگ با اوکراین نماید و عملا وارد نبرد شود و چند روزه غائله اوکراین را هم خاتمه دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
روسیه اگر میتونست تاالان نسخه اکراین رو پیچیده بود ولی نمیتونه.
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
دمت گرم لعنت به غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
به صورت خیلی اتفاقی کامنت نویسان مدافع اوکراین و اسرائیل و آمریکا و افتخار کنندگان به پابوسی غرب و مخالفان منافع ایران در منطقه با هم اشتراک نظر داشتند و الان نشون داده شد که خیلی هم اتفاقی نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
مقاومت در کار خودش مانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
چند روزه؟ 3 روز خوبه عزیز؟ مجبوری رو هوا حرف بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
آره کلا هرجای دنیا اگر جنگ بود ما باید ورود پیدا کنیم و طرف یکیو بگیریم
روسیه خودش ام الفساده و متجاوز به اوکراین و به کشور ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
آمریکا تحریم گر ترویستی چیه؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
اسرائیل کودک کئش
اخیرا اولنا زلنسکا، همسر رئیس‌جمهور اوکراین، مدعی شده بود رژیم صهیونیستی با توجه به "سابقه مواجهه این رژیم با گروه‌های مقاومت منبع الهام‌بخش استقامت برای اوکراین" است
بهتر بود میگفت دولت اکراین با توجه به "سابقه مواجهه فلسطینیان با اسرائیل مقاومت منبع الهام‌بخش استقامت برای اوکراین"در مقابل روسیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
این زن و شوهر رو جدی نگیر . چند ماه قبل کسی نمی شناختسون در آینده ی نزدیکم اینجوریه . به نظر می رسه این دو تا هم دنبال گرین کارت هستند .‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
زن و شوهر خودفروخته هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
زلنسکی مهره اسرائیلی های کثیفه
بنده شدیدا محکوم میکنم
حمایت روسیه از فلسطینی ها کاملا مصلحتی و دروغین میباشد، همانطور که در مناغشه هسته ای بین ایران و غرب، مثلا از ما حمایت می کنند.
روسیه الان در باتلاقی گرفتار شده که بیش از آنکه توانایی کمک به دیکران را داشته باشد، خودش محتاج به کمک است
زلینسکی قهرمان
دلقک یهودی دست نشانده
اوکراین از چشمم افتاد ولی از روسیه نیز متنفرم. به راستی وعده خدا صحیح است که ما برخی از ظالمان را به دست برخی دیگر از ظالمان نابود میکنیم.
زلنسکی یهودی با کودتا روی کار امد که اسرائیل دوم رو اینبار درروسیه پیاده کنه،اگر ۷۰ سال پیش هم به هوشیاری الان روسیه بودن الان اسرائیلی وجود نداشت
بلینکن گفت: اگر به یک کشور بزرگ اجازه دهیم کشور کوچکتری را مورد آزار و اذیت قرار دهد، به سادگی به آن حمله کند و خاک آن را تصاحب کند، آنگاه نه تنها در اروپا، بلکه در سراسر جهان چنین رویکردی چراغ سبز خواهد گرفت آقای بلنکن اشغال خاک سوریه چی اشغال خاک عراق چی که هنوز حاضر به ترک آن نیستید اشغال قسمتی‌ از عراق و سوریه توسط ترکیه مورد تأیید شما چی لطفا معیارهای دوگانه به‌کار نبرید
کار روسیه نیست ایران وارد عمل بشه و در یک هفته این دلقک یهودی رو کت بسته تحویل بده
تابناک‌ با تین سانسورها، شورش رو در آورده
انگار غربگداهای ذلیل و بدبخت و بی هویت بدجور دارن میسوزن.روسیه و هر کشور مستقل و باغیرتی هیچوقت اجازه نمیده منافع مردمش بخ خطر بیفته حتی با جنگ. آمریکا نامرد برای روسها نقشه ها دارن که هدفشون نابودی کامل روسبه هست.ولی نمیدونند که مسئولان و مردم روسیه غربگدا و ذلیل غربیها نیستند. و همین باعث پیروزی روسیه خواهد بود.
جالبه هنوز روسیه در سازمان ملل هست حق وتو که متعلق به شوروی بود هنوز برقرار هست خخخ
زلنسکی یک دیوانه هست. او را دولت‌های غربی خوب بازی می‌دهند . او نمی‌داند وقتی کارت ایران در طرف روسیه هست بازی را به بدترین شکل می‌بازد مانند اربابش آمریکا که در سوریه دیدیم چطور بشار اسد را عوض کرد.
در ونزوئلا دیدیم اربابش آمریکا و اروپا چطور باختند.
در افغانستان چطور پا به فرار گذاشتن.
ایران تنها کشور در روی زمین است که مواضع آمریکا و اروپا را در کوبیده .
روسیه پر قدرت و ایران توانمند و چین با نفوذش در دنیا نفس را در سینه بلند پروازانه غربی حبس کرده.
زنده باد روسیه که ابتکار عمل را به درستی انجام داد.
سلام به دوستان خوب و تحلیل گر . خیلی خوب میشد که هر کدام از ما قدمی برای صلح جهانی بر میداشتیم . به جای قضاوت و موضع گیری و پیشنهاد تشدید جنگ که نتیجه ایی جز از بین رفتن مردم بی گناه ندارد چه فلسطینی چه یهودی چه مسیحی و هر دین و ملیتی . پیشنهادی برا حل اختلافات و بوجود آمدن آرامش و امنیت میبودیم و از صلح حرف میزدیم
حالا کمدین برای دنیا شاخ و شانه می کشد خاک بر سر آمریکا و انگلیس که این جور افراد را حمایت می کنند .
طرفدار روسیه نیستم ولی زلنسکی این سیاستمدار بی تجربه، خام غرب شد و کشورش را به ورطه جنگ با روسیه کشاند. اوکراین نباید درخواست عضویت در ناتو را میداد. الان هم انگلیس داره نفتشو از روس ها می خره و اروپا هم گدایی گازشو می کنن
خدا اینطوری زلنسکی رو مفتضح می کنه.
نمی تونه موضع گیری نکنه در جریان غزه و نمی تونه به ضرر رژیم اشغالگر موضع بگیره حتی اگر بخواهد که نمی خواهد چون خودش یهودی است.
تو که کشورت اشغال شده و از اشغالگری می نالی و از کشتار غیر نظامیان توسط روسیه دم می زنی چطور از این رژیم اشغالگر و کودک کش حکایت می کنی و در کنارش هستی؟
پس خودت هم لنگه همون هستی.
پس حقته که سرزمینت اشغال بشه تا بفهمی.
روسیه خودش عامل فساد است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار