بازدید 6786

۳ مرکز درمانی غیرمجاز در زاهدان تعطیل شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه 3 مرکز غیرمجاز در زاهدان تعطیل شد، گفت: به منظور صیانت از جان و سلامت مردم از هیچ اقدامی در برخورد با افراد متخلف و سودجود کوتاهی نخواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ 06 August 2022

به گزارش تابناک، علی خواجه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به منظور صیانت از جان و سلامت مردم از هیچ اقدامی در برخورد با افراد متخلف و سودجود کوتاهی نخواهیم کرد و به مردم عزیزمان اطمینان می دهیم که شناسائی و تعطیلی اماکن غیرمجاز بهداشتی و درمانی به نفع سلامت آنها و با قدرت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به بازدیدهای مستمر تیم های نظارتی دانشگاه از اماکن مختلفی که احتمال فعالیت های مضرّ برای سلامت شهروندان در آن وجود دارد گفت: این افراد و مراکز عموما به صورت زیر زمینی و مخفیانه فعالیت می کنند و مشتریان خود را نیز به صورت شبکه ای و یا از طریق کانال های غیر مجاز به دام می اندازند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تعرفه پائین تر را یکی از شگردهای این افراد برای به دام انداختن قربانیان خود اعلام کرد و گفت: با توجه به عدم برخورداری این قبیل افراد از تجربه و مدرک تحصیلی متناسب، بروز عوارض مختلف برای مراجعه کنندگان امری طبیعی و قابل انتظار است.

این مسؤول افزود: سلامتی گوهر ارزشمندی است که در صورت آسیب به آن ممکن است به راحتی و به آسانی قابل بازیابی نباشد و بسیاری از افراد که به دلیل مراجعه به افراد فاقد صلاحیت و مراکز غیرمجاز دچار عوارض شده اند، تا آخر عمر با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

به گفته خواجه برخی از مراجعان به این مراکز غیر مجاز با وجود تحمل آسیب های جسمی به دلیل عدم آشنائی با حقوق قانونی خود از شکایت صرفنظر می کنند امّا تعداد دیگری از آنان با مراجعه به ادارات نظارت بر درمان دانشگاه های علوم پزشکی شکایات خود را مطرح و پی گیری میکنند.

وی افزود: عدم استفاده از تجهیزات استریل و احتمال بروز عفونت از دیگر خطراتی است که مراجعان به این قبیل مراکز را تهدید می کند و در بین قربانیان این مراکز مورد ابتلاء به ایدز نیز شناسائی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارتباطات فساد آلود مالی، پرداخت کمیسیون به معرفی کنندگان بیمار و عدم رعایت اخلاق حرفه ای را از دیگر خصوصیات مشترک این قبیل مراکز عنوان کرد و گفت: در یک مورد تاسف برانگیز، فردی در قبال معرفی تعدادی از دوستانش به یک دندانپزشک قلابی، خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان دریافت کرده بود امّا متاسفانه خود این فرد هم دچار عارضه شده بود که در نهایت به عنوان شاکی به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مراجعه کرد.

خواجه با تشکر از همکاری نهادهای قضائی و انتظامی گفت: در آخرین فعالیت مشترک دانشگاه علوم پزشکی با اداره کلّ تعذیرات حکومتی و پلیس اماکن نیروی انتظامی 2 واحد آریشگاه و یک واحد خدمات طب سنتی غیر مجاز که با فعالیت خود در زاهدان در سلامت مردم را به خطر می انداختند شناسائی و با دستور مقام محترم قضائی پلمب شدند.

وی افزود: پرونده افراد متخلف در این پرونده ها برای رسیدگی و صدور حکم در اختیار مرجع قضایی است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان متاسفانه واحدی که با نام طب سنتی فعالیت می کرد بدون برخورداری از مدرک تحصیلی مرتبط و بدون رعایت شرایط اولیه به ارائه خدمات طب سنتی از قبیل ویزیت بیماران و تجویز انواع داروها اقدام می نمود.

وی گفت: از ابتدای سال 1401 تا کنون 8 مورد شکایت در اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به دلیل بروز عوارض جسمی توسط شاکیان خصوصی ثبت شده است که مراحل مختلقف پی گیری را طی می نماید.

شایان ذکر است چند روز قبل نیز یک مرکز غیرمجاز دندانپزشکی که بدون رعایت اصول اولیه کنترل عفونت و با استفاده از مواد اولیه و داروهای غیر مجاز اقدام به ارایه خدمات می نمود با حضور تیم مشترک پلیس اماکن نیروی انتظامی و اداره کلّ تعزیرات حکومتی تعطیل و پرونده متخلفان به مرجع قضائی ارسال شد تا در کنار شکایات مطرح شده از طرف افراد آسیب دیده مورد رسیدگی قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست