بازدید 3200

آتش سوزی گسترده در جنگل‌های فرانسه

آتش‌سوزی جنگل کاج در جنوب فرانسه بیش از ۲۵۰ هکتار از درختان این جنگ را طعمه حریق کرده است و چهار آتش نشان نیز در جریان اطفاء این حریق مجروح شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵ 01 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، ویلیام بورلی سخنگوی اداره آتش نشانی فرانسه گفت که آتش سوزی در نزدیکی شهر آوبایس در منطقه گارد به دلیل بادهای شدید و هوای خشک بسیار شدید است.

به گفته وی، حدود ۳۰۰ آتش نشان مشغول مهار آتش هستند و این آتش هنوز مهار نشده است.

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه هم در توییتی اعلام کرد که در جریان این آتش سوزی، چهار آتش نشان مجروح شده‌اند که دو نفر از آن‌ها به دلیل سوختگی تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

همچنین شهردار آوبایس گفت که چندین خانواده به همراه دام‌های آن‌ها از منطقه تخلیه شدند.

همزمان با ورود فرانسه به سومین موج گرما در تابستان امسال، مناطقی در این کشور که مستعد آتش‌سوزی‌های جنگلی هستند، در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، دانشمندان هشدار داده‌اند آتش‌سوزی‌های اخیر در بخش‌هایی از اروپا تنها نمونه‌ای اندک از آنچه انتظار می‌رود در سال‌های آتی این قاره با آن روبرو شود، می‌باشد. آن‌ها باور دارند به منظور جلوگیری از تلفات جانی نیاز است اقدام‌های پیشگیرانه در این خصوص صورت گیرد.

دانشمندان می‌گویند: در سال‌های پیش رو بر تعداد آتش‌سوزی‌های وحشتناکی که در حال حاضر در کشورهای اروپایی شاهد آن هستیم، افزوده خواهد شد.

پیشتر برنامه محیط زیست سازمان ملل در گزارشی نسبت به افزایش شدت و تعداد دفعات این آتش‌سوزی‌ها در دهه‌های آتی هشدار داده بود. طبق این گزارش تا پایان سال ۲۰۵۰ میلادی این مقادیر تا ۵۰ درصد رشد خواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار