نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان

۱۶ صندوق بازنشستگی فاقد قانون هستند / آقای وزیر بهداشت! انتصاب مدیران چُرتی و صندلی نشین، مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مضاعف می‌کند / سازمان برنامه و بودجه اعتقادی به ساخت دو میلیون مسکن ندارد

نماینده مردم فومن در ادامه، با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی دولت و مردمی کردن یارانه‌ها اظهار داشت: باید دقت و توجه ویژه ای نسبت به تامین اقلام عمومی و کالاهای اساسی برای مردم داشته باشید، کنترل و نظارت در قیمت کالاها و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی، تحت هیچ عنوان و بدون ملاحظه با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 31 July 2022

۱۶ صندوق بازنشستگی فاقد قانون هستند /  آقای وزیر بهداشت ! انتصاب مدیران چُرتی و صندلی نشین مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مضاعف می کند / سازمان برنامه و بودجه اعتقادی به ساخت دو میلیون مسکن ندارد

تابناک: نمایندگان مردم در خانه ملت در سی و پنجمین جلسه علنی مجلس در سال ۱۴۰۱، ضمن موافقت با اصلاح لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی، اعضای ناظر مجلس در شوراهای عالی فضایی، معادن و شورای اجرایی فناوری اطلاعات را انتخاب کردند.

نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۹ مردادماه) ساعت ۸ و ۱۷ دقیقه، با حضور ۲۱۴ نماینده به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف، آغاز شد، رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام مصیبت اهل‌بیت و عزاداری بر سیدالشهدا (سلام الله علیه) به همه دوستداران اهل بیت، به موضوع جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور، اشاره کرد و گفت: تمامی امکانات کشور باید برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم به خصوص یافتن مفقودین و درمان مجروحان بسیج شود و جبران خسارات‌ وارد آمده به مردم در دستورکار نهاد‌های ذی ربط قرار گیرد. رئیس مجلس همچنین به کمیسیون‌های عمران و کشاورزی ماموریت داد تا در اسرع وقت، گزارش خود را از عملکرد و خسارات‌ مخصوصا خسارت در عرصه باغات، دام و طیور به صحن مجلس ارایه کنند.

تصویب لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی

در ابتدای این نشست، بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و با توجه به اینکه تصویب لایحه مذکور می‌تواند به حضور دبیرخانه دائمی مجمع در تهران رسمیت بخشیده و در خدمت منافع ملی کشور قلمداد شود، نمایندگان مجلس با آن موافقت کرده و این لایحه به تصویب رسید.

سیل استان یزد، خسارات جبران ناپذیری به حوزه میراث فرهنگی وارد کرده است

در ادامه محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس، با اشاره به سیل اخیر استان یزد، عنوان کرد: در سیل اخیر خسارات زیادی را در حوزه کشاورزی، معیشتی به ویژه در حوزه میراث فرهنگی متحمل شدیم و هر روز تاخیر در بازسازی خسارات، جبران ناپذیر خواهد بود.

ضرورت ارائه برنامه‌ای ویژه برای ذخیره‌سازی آب باران در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه

محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نیز در تذکری شفاهی، با اشاره به اینکه میلیاردها مترمکعب آب از آسمان بارید و به جای ذخیره‌سازی به سمت دریاها سرازیر شد، از دولت خواست ارائه برنامه ویژه برای ذخیره‌سازی آب باران را در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه لحاظ کند.

رئیس جمهور سریع تر تکلیف مدیریت وزارتخانه تعاون را روشن کند

در ادامه نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی، حسن محمدیاری نماینده مردم طوالش در مجلس نیز با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولان وزارتخانه تعاون به نمایندگان گفت: رئیس جمهور ظرف هفته های آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تعیین تکلیف کند تا شاهد کاهش مشکلات و مراجعات مردمی باشیم.

حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول ۱۳۵ و ۷۶ قانون اساسی گفت: چند ماه است در بحث وزارت عریض و طویل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد سرپرست هستیم که درب را به روی خود بسته و پاسخگو نیست.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه علی رغم اینکه مشکلات روزمره و مراجعات مردم عمدتاً در حوزه کار، رفاه و تامین اجتماعی است، هیچ یک از حوزه های وزارتخانه مذکور پاسخگو نیستند. از دولت آقای رئیسی انتظار داریم که سقف قانون برای معرفی وزیر را لحاظ قرار ندهند، هرچند قانونگذار اجازه داده است که تا سه ماه وزارتخانه توسط سرپرست اداره شود.

وی اظهار کرد: دولت انقلابی آقای رئیسی نهایتاً ظرف هفته های آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تعیین تکلیف کند تا شاهد کاهش مشکلات و مراجعات مردمی باشیم. سرپرست فعلی این وزارتخانه اساساً هیچ گونه تعاملی با مجلس ندارد و شأن نظارتی مجلس به حاشیه رفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در مجموعه های تامین اجتماعی، شستا، دخانیات و بهزیستی با مشکلات مواجهیم، اما کسی پاسخگو نیست، عنوان کرد: درخواست داریم شأن نظارتی مجلس حفظ شود، انتظار داریم به زودی شخصی باتجربه که بتواند این وزارتخانه عریض و طویل را مدیریت نماید، به مجلس معرفی شود.

محمدیاری خطاب به هیات رئیسه گفت: متاسفانه گاهی مسئولان اجرایی غفلتاً و یا تعمداً شأن نظارتی مجلس را برنمی تابند، به عنوان رأس مجلس و فردی تاثیرگذار، شأن مجلس را رعایت کنید تا شاهد بالندگی در حوزه مجلس و تعامل بین مجلس با دستگاه های اجرایی باشیم.

موضوع لایروبی قنوات استان یزد پیگیری شود

محمدرضا دشتی اردکانی نمایندگان مردم اردکان در تذکر شفاهی خود گفت: با توجه به سیل اخیر لازم است موضوع لایروبی قنوات استان یزد پیگیری شود.

تقی‌پور عضو ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات شد

انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن جهت عضویت در شورای اجرایی فناوری اطلاعات دیگر دستور کار نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس بود که بر این اساس وکلای ملت، رضا تقی پورانوری را به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات انتخاب کردند.

انتخاب سیاهکلی به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضایی

در ادامه انتخابات عضویت یک نفر از نمایندگان از کمیسیون صنایع و معادن مجلس در شورای عالی فضایی در نشست امروز مجلس برگزار و بر اساس آن لطف اله سیاه کلی، نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضایی انتخاب شد.

فیروزی عضو ناظر مجلس در شورای عالی معادن شد

همچنین انتخابات عضویت یک نفر از نمایندگان از کمیسیون صنایع و معادن مجلس در شورای عالی معادن نیز از دیگر اقدامات تقنینی بهارستان نشینان در نشست علنی امروز مجلس بود که طبق آن حجت اله فیروزی   عضو ناظر مجلس در شورای عالی معادن شد.

موافقت مجلس با اصلاح طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی

در ادامه این نشست، به دنبال بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی که از سوی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی اعاده شده بود، نمایندگان مجلس با اصلاح و حذف برخی مواد و تبصره‌های آن موافقت کردند.

لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری – صنعتی انزلی اصلاح شد

موافقت بهارستان نشینان با اصلاحات لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری – صنعتی انزلی به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان از دیگر اقدامات تقنینی وکلای ملت در نشست امروز بود.

دوفوریت لایحه تغییر محل تامین منابع اعتباری قیر رایگان تصویب شد

سپس تقاضای دولت برای بررسی دو فوریتی لایحه اصلاح بند ذ تبصره یک ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در خصوص تغییر محل تامین منابع قیر رایگان در دستور کار نمایندگان قرار گرفت چرا که طبق گفته نماینده دولت، توانایی تامین آنچه در مجلس تصویب شده، مبنی بر تامین ۱۹ هزار میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت نفت از عهده دولت خارج بوده و از این روی، دولت لایحه‌ای جهت تغییر محل تامین منابع قیر به مجلس ارسال کرد و وکلای ملت نیز با بررسی دوفوریتی لایحه مذکور موافقت کردند.

تعیین تعاریف طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

در ادامه وکلای مردم در خانه ملت در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی، با تعاریف مندرج در طرح مذکور اعم از صندوق بازنشستگی، بیمه‌شده، سوابق بیمه‌ای، مستمری استحقاقی، مستمری جمع، صندوق بازنشستگی مبدأ، صندوق بازنشستگی مقصد، موافقت کردند.

شانزده صندوق بازنشستگی فاقد قانون هستند

در همین رابطه، حسن لطفی، نماینده مردم رزن در مجلس در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه ۱۶ صندوق بازنشستگی فاقد قانون هستند، اظهار داشت: برای قانونمند شدن صندوق ها از هیات رئیسه مجلس و دولت درخواست داریم طرح و لایحه ارائه کنند تا تمامی صندوق های بازنشستگی از یک قانون تبعیت داشته باشند.

حسن لطفی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که تنها دو صندوق دارای قانون بوده و ۱۶ صندوق فاقد قانون هستند.

ناطقان میان دستور

سپس علی کریمی فیروزجائی، عضو هیأت رئیسه مجلس، اسامی ناطقان میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد و نمایندگان به ارائه نطق های هفت و پنج دقیقه‌ای خود پرداختند.

حسین میرزایی: نظام پول‌طلا می‌تواند مستقل از دلار و هر ارز دیگری، تحریم پولی را غیرممکن سازد

علی جدی: وزیر بهداشت و درمان! انتصاب مدیران چُرتی و صندلی نشین مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مضاعف می کند

علی جدی در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن عرض سلام و احترام محضر ملت شریف ایران، خراسان شمالی و شهرستان شیروان و عرض تسلیت ایام ماه محرم خدمت مردم عزیز، مقام معظم رهبری و همکاران در مجلس شورای اسلامی و همچنین سلام و درود به روح ملکوتی امام خمینی (ره) و همه شهدای حریم و حرم گفت: تقدیر و تشکر می‌کنم از دولت و رئیس جمهور به خاطر سفر به استان خراسان شمالی؛ امید است باعت خیر و برکت برای استان و رفع بخشی از محرومیت‌های استان شود. از استاندار و همکارانش نیز برای پیگیری اعتبارات مصوب سفر تشکر ویژه دارم و امید است در ادامه هم تلاش حداکثری در جهت جذب هرچه بیشتر اعتبارات مصوب سفر دولت انجام گیرد.

وی افزود: ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دولت امیدوارتم کاستی‌هایی هم که وجود دارد با تلاش بیشتر مرتفع شود و مردم از نتیجه تلاش‌های انقلابی و میدانی و شبانه روزی این دولت بهره‌مند شوند.

نماینده مردم شیروان در مجلس عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی! تکلیف راه آهن شیروان- بجنورد به گرگان را هرچه سریعتر مشخص کنید و شما و دولت آقای رئیسی ادامه دهنده ظلم دولت‌های گذشته به این استان برای راه آهن نباشید. راه اسفراین- شیروان و باجگیران از ضروریات استان می‌باشد و باید در اولویت اجرا قرار گیرد و همچنین زیرگذر و دوربرگردان هم سه سال است که بلاتکلیف بوده و تصادفات زیادی در این نقطه اتفاق افتاده است؛ لذا شرکت زیرساخت سریع تر این موضوع را تعیین تکلیف نماید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: بیش از ۷ هزار تن از مردم شهرستان اسفراین برای مسکن ملی ثبت نام و حدود ۱۴۰۰ نفر هم مبالغ اولیه خود را واریز کرده اند؛  اما تاکنون هیچ اقدام فیزیکی و عملیاتی در این خصوص انجام نشده و این ظلم به مردم شهرستان بوده که دولت باید در این رابطه اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش! تصویب آیین نامه رتبه بندی فرهنگیان بایستی هرچه سریعتر در دولت انجام شود و رتبه بندی نیز در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه برسد و همچنین تکلیف نهضتی‌های بعد سال ۹۲ و مدرسین طرح امین و مدارس غیرانتقاعی نیز لازم است هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود و کمبود معلمان در خراسان شمالی و شیروان بسیار است که بایستی دولت در این زمینه تدبیر نماید. همچنین خادمان مدارس نیز وضعیت مناسب دریافت حقوق ندارند که باید توجه به این قشر صورت گیرد.

جدی تاکید کرد: وزیر بهداشت و درمان! این وزارتخانه نیاز به مدیران عملیاتی، انقلابی و میدانی دارد لذا انتصاب مدیران چرتی و صندلی نشین، مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مضاعف می‌کند که باید تدبیر کنید. بازسازی و رفع مشکلات تاسیساتی و عمرانی بیمارستان امام خمینی (ره) و خرید دستگاه ام آر آی و احداث دانشکده پرستاری شیروان باید با فوریت انجام شود و نیرو‌های طرحی ایام کرونا هم تعیین تکلیف شوند.

وی اظهار کرد: سرپرست وزارت کار! چهار ماه از سال گذشته و هنوز تکلیف دریافتی بازنشستگان روشن نیست و هرچه سریعتر اقدام و احقاق حق شود. سازمان تامین اجتماعی با تولید کنندگان، کارآفرینان و نهاد‌های مرتبط مدارا نمی‌کند و تولید را در برخی نقاط استان با مشکل مواجهه کرده است؛ لطفا نظارت بیشتری انجام دهید.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت! با توجه به ابلاغ قانون ساماندهی خودرو تصویب اجرایی وارادت خودرود در دولت باید با سرعت صورت گیرد؛ ضمنا وضعیت بازار خودرو مناسب نیست و مردم ناراضی اند لطفا هرچه سریعتر اقدام شود. وضعیت قیمت برخی از کالا‌ها در بازار مناسب نیست؛ برای مثال روغن موتور که در عرضه و تولید آن انحصار وجود دارد نیاز به نظارت بیشتری دارد و عرضه لوازم خانگی هم برای مردم نارضایتی ایجاد نموده و قیمت را بالا برده اند و بازار را به سمت انحصار می‌کشانند؛ لازم است وزارتخانه و سازمان حمایت از مصرف کننده در این خصوص اقدام جدی کند تا مبادا در حوزه لوازم خانگی هم انحصار ایجاد شود و مثل خودرود مردم با مشکل روبه رو شوند.

وی بیان کرد: وزیر اقتصاد! ضمن تشکر از اقدامات و تلاش‌های انقلابی شما. وام متولدین به درستی در برخی بانک‌ها اقدام نمی‌شود و برخی از بانک‌ها نیز در اخذ ضمانت برای وام‌ها مطابق بخش نامه وزارتخانه و بانک مرکزی عمل نمی‌کنند و مردم را به زحمت می‌اندازند که این موضوع نظارت بیشتری می‌خواهد. سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی نیز بایستی جدی‌تر و سریع‌تر اقدام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: وزیر کشاورزی! به خرید تضمینی دام سبک و سنگین سرعت بیشتری دهید تا بیش‌تر از این عشایر دچار مشکل نشوند و با توجه به حذف ارز ترجیحی برای نهاده‌ها دامی، تامین مالی تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها برای خرید و ذخیره سازی نهاده دام در اولویت قرار گیرد. مردم در بسیاری از نقاط استان و شهرستان و روستا‌ها برای تهیه نان که حداقل نیاز است با مشکل مواجه هستند و برای اختصاص سهمیه آرد بیشتر برای روستا‌ها به ویژه برخی از مناطق مرزی اقدام جدی تری انجام شود و لازم است وزارتخانه در این حوزه قوی تر عمل کند.

جدی بیان کرد: وزیر کشور! ضمن تقدیر از رئیس جمهور و معاون اول و حضرتعالی برای حضور سریع و میدانی در نقاط مختلف حادثه دیده سیل و زلزله، لازم است جهت پیشگیری اقدامات مناسبی انجام شود. در استان خراسان شمالی و شهرستان شیروان محله‌هایی در معرض سیل شناسایی و مطالعات انجام شده و جهت رفع این موضوع نیاز به اعتبار مناسب دارد که لازم است حضرتعالی و سازمان برنامه و بودجه در این خصوص اقدامات مناسبی انجام دهد تا دوباره مردم دچار خسارت مالی و جانی نشوند. امیدوارم در آینده با تلاش بیشتر کاستی‌های موجود در کشور را مرتفع کنید.

خلیل بهروزی فر: دولت به رانت و ویژه خواری صنعت خودرو ورود کند

خلیل بهروزی فر در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه؛9 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و سلام ودرود خدمت ملت شریف ایران گفت: یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ، ارْجِعِی إِلى‌ رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً ،فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی؛ باز شد ماه محرم کربلا را بنگرید؛ حجّ عاشورای خون، سعی و صفا را بنگرید/باز شد ماه محرّم، کربلا را بنگر/کوی هفتادودو قربانی، منا را بنگرید/کوی هفتادودو قربانی، منا را بنگرید.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور، افزود: جناب آقای رییسی با گذشت یک سال از دولت انقلابی، متاسفانه عده‌ای از مدیران نالایق و بی تدبیر جامانده از دولت یازدهم و دوازدهم همچنان در بدنه دولت مردمی شما حضور دارند که با کارشکنی‌ها و ایجاد موانع به دنبال ناکارآمدی دولت مردمی و نارضایتی مردم هستند. در اسرع وقت نسبت به تغییر افراد نالایق در دولت مردمی اسباب تحقق عملی در پیشبرد عموم مردم و حل مشکلات اقتصادی اقدام عاجل و انقلابی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: در مبارزه با رانت، فساد و ویژه خواری به ویژه در صنعت خودرو و فولاد به طور جدی اقدام صورت پذیرد با عنایت اصلاح ساختار مردمی کردن یارانه‌ها دقت ویژه‌ای نسبت به تامین اقلام عمومی و تامین کاهای اساسی کنترل و نظارت در قیمت کالا و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی صورت پذیرد و بدون هیچ ملاحظه‌ای با افراد متخلف برخورد قاطع قانونی شود.

نماینده مردم فومن در ادامه با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی دولت و مردمی کردن یارانه‌ها اظهار داشت: باید دقت و توجه ویژه ای نسبت به تامین اقلام عمومی و کالاهای اساسی برای مردم داشته باشید، کنترل و نظارت در قیمت کالاها و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی،تحت هیچ عنوان و بدون ملاحظه با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: کشاورزان زحمتکش شالیکار استان‌های شمالی کشور بویژه استان گیلان که با رنج و مشقت محصول برنج خود را به مرحله برداشت رسانده‌اند، آیا در حق این کشاورزان جفا نیست که در این زمان تصمیم به واردات برنج خارجی و توزیع در سطح کشور گرفته می شود؟ چه پاسخی برای این قشر زحمتکش دارید.

نماینده مردم فومن یادآور شد: چنین اقداماتی در این مقطع یعنی ناامید کردن کشاورزان و ناامیدی عرصه تولید. همین کشاورزان برنج خود را هر کیلو ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان فروختند، اما دلالان، سودجویان و سوداگران برنج را به قیمت ۱۲۰ هزار تومان به بازار عرضه کرده‌اند. در سال زراعی جاری کشاورزان برای کشت، داشت و برداشت هزینه‌های گزاف و بسیار زیادی متحمل شدند.چگونه می‌شود در این بازار آشفته این هزینه‌ها را جبران کرد؟

وی تصریح کرد: خرید تضمینی برنج را در دستور کار خود قرار دهید و هزینه‌های تحمیل شده به کشاورزان را جبران نمایید،از واردات برنج خارجی جلوگیری کنید و اجازه ندهید در سطح کشور توزیع بشود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: آقای محرابیان به اعتقاد بنده شاخص پایداری گیلان بسیار پایین است و متاسفانه باید گفت؛ ما فرسوده ترین شبکه برق کشور را داریم و از ۳۲ شرکت توزیع در سطح کشور در رتبه سی و نهم قرار داریم، شاخص برخورداری از کابل خودنگه‌دار، از ۳۹ شرکت در سطح کشور در جایگاه سی و هشتم قرار داریم.این چه نوع عدالتی است؟

بهروزی فر در پایان ضمن اشاره به اجرای پروژه‌ها آب و برق در شهرستان فومن و شفت خاطرنشان کرد: در توزیع امکانات و در اجرای پروژه های آب و برق، شهرستان های فومن و شفت فرسوده ترین و ناپایدارترین شبکه برق را در سطح کل استان دارند، امیدواریم با تصمیمات درست و توسعه متوازن نسبت به شهرستان‌های شفت و فومن،که شفت از شهرستان‌های کم برخوردار و محروم در لیست ۳۱ شهرستان کشور قرارگرفته است،اقدامات لازم صورت پذیرد. و آخر الدعوه من الحمد و الله رب العالمین.

علیرضا زندیان: آقای رئیس جمهور؛ حقابه واقعی مردم بیجار از سد تالوار را مشخص کنید

 

مهرداد گودرزوند چگینی: خسارت ناشی از بارش باران در کشور به دلیل عدم انجام وظیفه دقیق مدیران کشور است

تذکرات شفاهی نمایندگان

سپس نمایندگان به بیان تذکرات شفاهی خود پرداختند.

علی اصغر خانی: سازمان برنامه و بودجه اعتقادی به ساخت دو میلیون مسکن ندارد

علی اصغر خانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خطاب به رئیس جمهور، گفت: بر اساس اظهارات شما و مصوبه مجلس شورای اسلامی امسال باید دو میلیون مسکن تحویل مردم داده می‌شد، اما با برخورد‌هایی که امروز سازمان برنامه و بودجه دارد، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمامی بسترسازی‌های انجام شده و کار‌های تخصصی در بحث مسکن به سرانجام نرسیده و امسال در بودجه ۱۴۰۱، رقم ۲۵ هزار میلیارد باید به صندوق ملی مسکن داده می‌شد که متأسفانه تاکنون یک ریال هم در این صندوق پول واریز نشده است. با سازمان برنامه و بودجه که هیچ اعتقادی به ساخت دو میلیون مسکن ندارد، برخورد کنید. سال آینده در کشور با بحران مسکن روبه رو خواهیم شد.

وی در تذکر به وزیر راه و شهرسازی افزود: مسیر جاده‌های بین شهری گرگان – توسکستان وضعیت خوبی ندارد، وضعیت جاده‌ها مناسب نیست، همچنان از مردم مظلوم این دو شهرستان کشته می‌گیرد.

خانی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: هزینه‌های تضمینی علیرغم اینکه در دستور کار قرار گرفته متأسفانه تغییری نداشته و ما با مشکل تأمین نهاده مواجهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو نیز گفت: وضعیت آب شرب شهرستان شاهرود خوب نیست. با وجود اینکه چندین بار در این خصوص تذکر داده شده و ما در ثانیه ۱۵۰ لیتر کسری آب داریم، اگر فکری برای کمبود آب شرب شاهرود نشود سال آینده با بحران آب در شاهرود مواجه خواهیم شد.

ملک فاضلی: توسعه پایدار از مدت‌ها قبل در سراوان فراموش شده است

 

محمد کعب عمیر: دولت با افزایش حقوق ۳۸ درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی به سردرگمی این قشر عزیز پایان دهد

 

محمدرضا احمدی: به معضل زباله های انباشت شده در سراوان رسیدگی شود

 

حسن همتی: مشکل آب شرب روستاهای شاهین دژ و تکاب حل شود

حسن همتی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: اسفندماه سال گذشته، بخشی از قانون معادن تغییر پیدا کرد، به گونه‌ای که مقرر شد ۱۵ درصد حقوق دولتی به خزانه معین استان واریز تا در شهرستانی که معدن در آن واقع شده، هزینه شود و همچنین هر سه ماه یکبار این گزارش به مجلس ارائه شود که متاسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم ادامه داد: تقویت نیرو‌های نظامی و انتظامی و امنیتی سپاه و ارتش به ایمان قدرت میدانی پشتوانه دیپلماسی باید مورد توجه قرار گیرد، پرسنل عزیز با تقدیم جان خود، ۲۴ ساعته از مرز‌های مختلف و کیان ایران اسلامی حفاظت می‌کنند، در حالی که از لحاظ حقوق و مزایا و معیشت، وضعیت مناسبی ندارند و با توجه به شرایط خاص تجمعی هم انجام نمی‌دهند.

وی افزود: طبق دستور کتبی وزیر راه و شهرسازی و مصوبات جلسه با معاون ایشان، قرار بود ۲۰ کیلومتر از مسیر تکاب به شاهین دژ، ۱۰ کیلومتر از مسیر شاهین دژ و میاندوآب از طرف شاهین دژ، پیمان سپاری و شروع به کار شود، پل چخموره ظرف یک ماه تکمیل و سه کیلومتر و نیم هم جاده آن آسفالت شود، ولی متاسفانه هنوز هیچ اقدامی در این رابطه انجام نشده و مردم به شدت پیگیر هستند. همچنین اقدامی درخصوص مسکن مهر شهرستان‌های شاهین دژ و تکاب انجام نشده و تعاونی رزمندگان تکاب هم به رغم پیگیری‌های شدید، تعیین تکلیف نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: تعداد بسیاری از روستا‌های شاهین دژ و تکاب حتی روستا‌های بالای ۳۰۰ خانوار با مشکل جدی آب شرب مواجهند و به رغم پیگیری‌های شدید هنوز این مشکلات حل نشده، همچنین کشاورزان منطقه با وجود سد ساروق تکاب و زرینه رود شاهین دژ با مشکل کم آبی مواجهند که این مسئله به نحوه مدیریت آب بازمی گردد.

همتی گفت: ادامه خدمت برخی از مدیران بعد از ۳۵ سال در سطح استانی موجب بی انگیزگی مدیران دیگر و همچنین جوانان برای جذب و بکارگیری شده، البته مشاهده شده که تعدادی از این مدیران تا ۴۰ سال به استثنای بالاتر هم خدمت دارند. البته این شامل برخی استثنائات در سطح ملی نمی‌شود!

 

غلامرضا شریعتی اندراتی :هیچ مرجعی نمی‌تواند به تنهایی مصوبه دولت را لغو کند

 

سید محسن دهنوی: مجلس ترک فعل ها و قصورهای احتمالی در بروز سیل اخیر تهران را بررسی می کند

سید محسن دهنوی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با ابراز همدردی با بازماندگان حادثه سیل امامزاده داود به بازدید میدانی خود و جمعی از نمایندگان تهران از این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: حدود ۳۰ تن از مردم در این حادثه سیل جان خود را از دست دادند که ضمن همدردی با بازماندگان، از اقدامات خوبی امدادگران و نیرو‌های امدادی تشکر می‌کنم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: مسئولان ذیربط در این حوزه را امروز به مجلس فراخواندیم تا ترک فعل‌ها و قصور‌های احتمالی را بررسی کنیم. چرا هواشناسی هشدار‌های لازم را به موقع ارائه نکرده است؟ چرا وزارت کشور قاطعانه اقدام به تخلیه منطقه نکرده است؟ چرا جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اقدامات لازم برای آبخیزداری و آبخوان داری را انجام نداده اند؟

وی هشدار داد: خاطره سیل مرداد ۱۳۶۶ و جان باختن حدود ۳۰۰ تن از هموطنان تهرانی هنوز از یاد مردم پاک نشده است. متاسفانه تهران هنوز در معرض خطرات مشابه است. مجمع نمایندگان تهران پیگیر است تا بودجه لازم برای اقدامات لازم تخصیص یابد تا از حوادث مشابه پیشگیری شود.

 

عبدالجلال ایری: روند تعریض جاده بندرترکمن و آق‌قلا سرعت گیرد

 

اسماعیل حسین زهی: وزارت جهاد کشاورزی خسارات سیلاب به کشاورزان را برآورد کند

 

مجید انصاری: بارش های اخیر خسارات زیادی را به اراضی بزرگترین تاکستان دیم کشور وارد کرد

 

عادل نجف زاده: انتقاد از بلاتکلیفی پایانه مرزی رازی

 

غلامرضا نوری قزلجه : ضرورت تسهیل در اجرای پروژه های راهسازی و آسفالت راه های روستایی در بستان آباد

 

محمد وحیدی: افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت نیازمند بازنگری است

 

غلامعلی کوهساری :دولت در اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان قانون‌گریزی می‌کند

 

شهباز حسن پوربیگلری: اقدامات لازم برای اشتغال و راه‌های استان کرمان به عمل آید

 

ولی اله فرزانه: احداث سالن ۳۵۰۰ نفری شهرستان نور تعیین تکلیف شود

 

علیرضا نظری: ضرورت تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

 

محمدمهدی فروردین: راه های روستایی و عشایری تخریب شده در سیل اخیر هر چه سریع تر بازسازی شوند

 

محمد خدابخشی : ضعف در زیرساخت حوزه راه خسارت سیل الیگودرز را چندین برابر کرد

در نهایت علی نیک زادثمرین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، زنگ پایان نشست علنی امروز مجلس را رأس ساعت ۱۲ و ۲۶ دقیقه به صدا درآورد. نشست بعدی مجلس نیز روز سه شنبه ۱۱ مرداد ماه خواهد بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
مگه کلا چند تا هستند؟
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
تااطلاع ثانوی همه افراد را دستگیر و سایر افرادها را بازداشت نمایید حتی خودتان را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
دورهمی قالیباف ودوستان به صرف ناهار رئیسی
کجای دنیا حدود 20 سازمان بیمه درمان دولتی هرکدام با شرایط وفرانشیزخاص خودوجود دارد که علاوه برسردرگمی پزشکان وداروخانه ها باعث دردسرهای فراوان برای مردم شده. آیا دولت نمیتوانداینهارا ادغام ویک بیمه درمانی واحدتشکیل دهد.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
نه نمیتواند.
با سلام و احترام.
حقوق مصرف کننده از نظر قیمت و کیفیت، زیر چکمه های خودرسازان ایرانی.
برخی رسانه ها همصدا با خودرو سازان ایرانی،اجحاف بر خریدان ایرانی را در دستور کار و گزارش خود قرار داده اند.
چه اینکه:
1. به علت بازار انحصاری خودرو مدعی اند خود را با قیمت ارزان می فروشند و رسانه نیز تیطر" توزیع رانت 4 میلیارد تومانی " را درج می کنند. تا ذهن خواننده را آماده گرانی نمایند
2. هفتاد درصد نیاز فعلی کشور حاصل انباشت ناتوانی سازنده خودرو در ساخت و تامین سال های 97.98.99.1400 می باشد که نیازکشوربه خودرو سواری در سال 1401 نزدیک به سه میلیون ونیم الی چهار میلیون دستگاه است. درهر سال سازنده نتوانسته برنامه تولید یک و نیم میلیون دستگاه را به تحقق برساند. این کاهش سالانه 800 هزار دستگاه به علت سو مدیریت، نوع قرار دادها و تحریم ها رخ داده است.
3. سازندگان خودرو ایرانی هزینه های سربار خارج ازعرف خورو سازان جهانی بر خریداران ایرانی تحمیل می کند. در صورتی که هر خودرو با آبشن های برخوردار ، بر اساس عرف و جداول جهانی یک قیمت مشخص دارد. و این قیمت منهای تولید غیر اقتصادی خودرو سازان بین 4000 الی 8000 دلار قیمت بیش ندارند. و قیمت خود را به بهانه واهی پیوسته گران می کنند.
4.خریدار ایرانی از سال 1397 به علت ناتوانی تولید توسط خودرو سازو بسته بودن بازار خودرو، مشتریان ایرانی ناچار بودند از بین گزینه‌های محدود، در پیش رو یکی از تولیدات دو شرکت خودرو ساز ایرانی (ایران خودرو یا سایپا) را انتخاب کنند؛ از همین رو کسانی که در رنج قیمتی مناسب با نرخ های جهانی به دنبال یک خودر بدون استاندارد قابل قبول و امکانات مناسب ( اعم ازضریب ایمنی، ضریب ایمنی در تصادفات با عابران، طراحی بدنه مقاوم،موتورکم مصرف، تولید قطعات با کیفیت ،کاهش سر و صدای خودرو ، کاهش موتور خودرو، گاهش صدای جعبه دنده، کاهش لرزش موتور، خدمات پس از فروش پنج ساله هستند) انتخاب‌های نسبتا محدودی در مقابلشان قرارداشت و دارد که خریدارایرانی بایستی تابع بی چون و چرای دو خورو ساز وطن باشد. حقوق مصرف کننده هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت زیر چکمه های دو خودرسازپرس و له می شود.

لطفا بروید پیکان سال 1355 بسازید و با دلار 75 ریال و با قیمت 4000 دلار در درب نمایندگی به مردم تحویل دهید. و پیکان را با همان کمیت و کیفیت با ارز سی هزار تومانی به قیمت 120 میلیون تومان به مردم بفروشید و خیرش ببینید.
لطفا لطفا، دم از ارزان فروشی نزنید.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
خداوکیلی خودت هم فهمیدی چی گفتی؟؟
چه مجلس و دولت گل و بلبلی داریم یکی از یکی بهتر بالاخره انتظار بیشتر از این از این دولت و مجلس .... نیست.
کل سهام شرکتهای سازمان تامین اجتمتاعی که با پول کارگران اداره میشودباید به کارگران واگذارگرددتا انها در سود این شرکتها سهیم باشند.
وای چه قدر امروز زحمت کشیدن براشون چایی بیارین دریغ از یک جو عمل
ساخت ۴ میلیون مسکن فقط یک شعار انتخاباتی بود و سازمان برنامه هم می داند شدنی نیست در آینده وزع مسکن بسیار بد تر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
دوست من باید کفت وای بر کسانی که شعارهای انتخاباتی رو باور میکنن.خدا روشکر که ما روسفید اومدیم بیرون ازین آزمون سخت الهی و رای ندادیم و تاهروقت هم زنده ایم رای نخاهیم دادمگرکه با کاندیدهای مورد نظرمون در انتخابات موافقت کنن.مگرنه بشینن تا بریم رای بدیم.
ساخت مسکن توسط دولت یعنی افزایش نقدینگی یعنی تورم یعنی افزایش قیمت مسکن یعنی دور شدن امکان خرید مسکن
سلام،پس نماینده ،مردم سرخس ،فریمان ،رضویه ،،جناب آقای ،قاضی زاده هاشمی ،چه ابتکار عملی برای ،ساخت مسکن ،بیکاری جوانان ،و دیگر مشکلات حوزه انتخابی خود چه دسته گلی ب آب داده ،،فقط نظاره گر است ؟
خواسته بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی :

۱- حق مسکن ؛ حق معیشت و حق اولاد مانند شاغلین به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت گردد

_۲-عیدی همانند شاغلین به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت گردد

۳- اعمال ماده ۶۹ برای بازنشستگان تامین اجتماعی

۴- حذف دو درصد ماده ۸۹ از فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

۵- خدمات دارویی و درمانی بدون بیمه تکمیلی

۶- سهام شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی داده شود

۷ - حق مناطق جنگی به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت گردد

۸- افزایش ۳۸ درصد + ۵۱۵ هزار تومان حقوق سایر سطوح و همزمان همسان سازی ۲۵ درصد قبلی (مانده سال ۱۴۰۰)
و همسان سازی جدید در سال ۱۴۰۱ اقدام گردد .
پاسخ ها
رضا
| Israel |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
برادر نمیخواهی سطح دستمزدها مثل سوئیس و موناکو بشه؟رودروسی نکن
از اول هم معلوم بود ساخت سالانه یک ملیون مسکن امکان پذیر نیست. ولی متاسفانه کسی الان از ایشون پاسخ نمیخواد. البته پاسخم بخواد مسئولین خوب بلدند بهانه بیارند و توجیه کنند
آقاي وزير بهداشت ، انتصاب مديران چرتي و صندلي نشين مشكلات حوزه بهداشت و درمان را مضاعف مي كند ! ... نماينده مجلس !
----------------
چنين حكايت كنند به شخصي كه گرفتار ريزش شديد مو شده بود ، طبيب حاذقي را معرفي نمودندي ، اما مشكل كار آنجا بود كه نوبت گرفتن از آن طبيب بسيار سخت بودندي و در اين كار صبر ايوب لازم و واجب
بودي ! تا اين كه به مدد آشنايي با كسي موفق شد اين ره چند ماهه را دو روزه طي نمايد و به ديدار طبيب نايل آيد ، روزي كه اورا براي ديدار با پزشك متخصص مو صدا كردند ، با خوشحالي در مطب را بازنمود ،
اما ديدن دكتر همان ، و دوپا داشتن و دو پا قرض كردن همان و الفرار ! چرا ؟ چون دكتر هم براستي زياد از حد تاس بود !! و لابد آن شخص متواري در حين فرار با خود مي گفته : « كل اگر طبيب بودي ، درد خود دوانمودي » ! و حال اگر در حوزه بهداشت و درمان هم انتصابات و صندلي نشين باشد ، بايد گفت : كل اگر طبيب بودي درد خود دوانمودي با چنين انتصاباتي ... !!
الان مسکن های مهری که از زمان احمدی نژاد کلنگ خورد ششمین دولت را به خود دیده اند و دولت لوکوموتیر هم آنها را به حال خود رها کرده است شما اگر عرضه دارید مسکن های مهر را تمام کنید.
کم کم تلفات کرونا سه رقمی می شود و هیچ تلاشی از وزارت بهداشت و درمان دیده نمی شود
انگار که قصدی در میان است
آخر این دولت دلسوز برای موضوعات مهم کشور قانون میزاره وهزینه می‌کنه نیرو بسیج میکنم وبرای تارهای بیرون آمده سر زنان گشت ارشاد نیروهای زیادی حقوق میخواهند که این کار مهم وقانونی را به انجام برساننن پمپهای زیادی روسرشان هست مگر ۱۶صندوق بازنشستگی مهمه چی داره قانون میخواد چکار هر کی دستشو می‌کنه توش هرچی میخواد بر میداره آخه چیزی تو صندوق نمونده که قانون بزارن
وزیر بهداشت که با سهمیه پزشک شده خودش یه عمر توو چرت به سر میبره
یکی ازصندوقهای بازنشستگی که بی قانونه صندوق بازنشستگی آموزش وپرورش است
وعده های آقای رئیسی را در زمان انتخابات را همه بیاد داریم و انصافا دروغ هم نبود و آقای رئیسی اراده چنین کاری را داشت اما عدم وعده های انتخاباتی او نشانه یک مشکل ریشه ای در کشور است که موضوع بسیار مهمی است
باید این موضوع بدون قصد و غرض ریشه یابی شود
متاسفانه بقدری روسای جمهور و وزرای قبل را مطرود کرده است که اجازه نمی دهد از زبان آنها این مشکلات موشکافی و بطور منطقی مورد بررسی قرار گیرد
نباید کشور را به سمت افراط و تفریط و آنرا تبدیل به سیاه و سفید کرد و عده ای به مدافعین افراطی و هرچه معاندین می گویند برای آنها حجت باشد
برسد به دست رییس مجلس محترم. در صندوق تامین اجتماعی حداکثر سقف حقوق ۳۵ روز میباشد ولی در صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح ودولتی حداکثر سقف حقوق ۳۰ روز است که این امر باید در تامین اجتماعی اصلاح شود ومانند صندوق نیروهای مسلح و دولتی به سی روز اصلاح شود وهمچنین میانگین دو سال اخر در تامین اجتماعی برداشته شود و پایه حقوق مبنا قرار گیرد به دلیل اینکه در بعضی شرکتها کارفرما با مستخدمین تبانی میکند وبه عنوان مزایای توافقی بیشترین بیمه برای مستخدم رد میشود که این امر باعث تبعیض بین بازنشسته ها وفشار مالی به صندوق میشود . باتشکر
اقایون باعث زحمت شد بعداز
چند سال تازه متوجه شدن قانون واحد ندارن
به امید خدا یه چند سال روش کار کنن تا قانون برسه
صد سال کامل میشه
وزیر بهداشت۱۵ماه است بازنشسته شدم اما دانشگاه علوم پزشکی مشهد پاداش پایان خدمت مرا نداده است چرا رسیدگی نمکنند چرا مسبب آنرا مجازات نمایند که پول ما را به روز نگه داشته و نداده است
تا الان خدا وکیلی چند واحد مسکن ساختید پانزده ماه هم گذشت اعلام شود ؟؟؟؟؟ ‌و
ابراهیم زمان هم نتوانست کاری بکند .
متاسفانه مملکت پر شده از مدیرانی چرتی که هم دیگر نیروی جوانی را ندارند وهم نمی توانند لذت قدرت را رها کنند برای همین در خیلی از جاها درجا می زنیم برای نمونه بازار میوه وتره بار شهریار که باید سال 97 به اتمام می رسید ولی به علت وجود چنین مدیرانی در مدیریت شهریار این پروژه مورچه وار پیش می رود. ومردم باید در انتخاب چنین مدیرانی دقت کنند وآنها را از چرت بیدار کنند.
باسلام منتظر چیزی از این مجلس ودولت نباشید همه آن شعارهاییکه هنگام انتخابات داده شد برایمان آشناست ۴۳ سال است که شعار می دهند حتی یک سر سوزن عمل در کار نیست میان موقع رای گیری شیره سر مردم می مالند بعد که خراسان از پل گذشت حاجی حاجی مکه مردم ایران شدن برای مسولین آزمون و خطا بس است دیگه خسته شدیم حقمان را بدهید حقمان را بدهید حقمان را می گیریم
سرانجام افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان چه شد؟!!!
اقای جدی شماو همکاران به ظاهرانقلابی اگه تو انتصابات دخالت نکنید دولت کار خودشو بلده چی شده دوباره از نردبان ترقی وزارت بهداست بالا رفتی ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی که معرفی کردی رئیس نشد خجالت هم خوب چیزیه به کاررخودت برس
♦️تبعیض علیه بازنشستگان کشوری و لشکری


♦️خبرآمد که مجلس مصوبه مربوط به افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بر اثر اعتراضات این بازنشستگان لغو کرده و از دولت خواسته است تا مصوبه شورای عالی کار یعنی افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۵۰ هزار تومان را برای آنها اعمال کند این افزایش برای بازنشستگان غیر حداقل بگیر تامین اجتماعی است یعنی گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی که معادل و بلکه بیشتر از بازنشستگان کشوری و لشکری دریافت حقوق دارند
♦️درصورت اجرای این مصوبه مجلس تفاوت فاحشی میان حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان تامین اجتماعی ایجاد می شود که برخلاف عدالت است و دولت باید هر چه سریعتر با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری این شکاف را پر کند

♦️ذکر یک مثال به درک بهتر این موضوع کمک می کند فرض کنید حقوق دو بازنشسته که یکی کشوری است و دیگری تامین اجتماعی برابر ۸ میلیون تومان باشد برای بازنشسته کشوری یا لشکری افزایش ۱۰ درصدی اعمال می شود که حقوق وی را به  هشت میلیون و هشتصد هزار تومان می رساند و برای بازنشسته تامین اجتماعی افزایش ۳۸ درصد به اضافه ۵۵۰ تومان اعمال می شود که حقوق وی را به یازده میلیون و ششصد هزار تومان می رساند یعنی حدود دو میلیون هشتصد هزار تومان بیشتر از یک بازنشسته کشوری یا لشکری دریافت می کند

♦️چرا باید این تبعیض آشکار بر علیه بازنشستگان کشوری و لشکری در شرایطی که تورم بالای ۵۰ درصد و در اقلام خوراکی و ضروری بیش از ۱۰۰ درصد است اعمال شود
چرا باید در شرایط یکسان به یک بازنشسته کشوری یا لشکری ۸۰۰ هزار تومان و به یک بازنشسته تامین اجتماعی سه میلیون ششصد هزار تومان افزوده شود دلیل این تفاوت فاحش چیست

♦️این تبعیض در شرایطی است که در زمان شاغل بودن بازنشستگان کشوری معادل ۹ درصد از حقوق خود را به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت کردند در حالی شاغلان تامین اجتماعی ۷ درصد از حقوق را به عنوان سهم صندوق بازنشستگی پرداخت کردند
♦️این تبعیض در حالی است که تمام بازنشستگان لشکری و کشوری ۳۰ سال یا بیشتر سهم صندوق بازنشستگی را پرداخت کردند در حالی که بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی شامل قوانین سختی کار می شدند و پس از ۲۰ یا ۲۵ سال بازنشسته می شوند

♦️واین تبعیض در حالی است که بسیاری از بازنشستگان کشوری و لشکری از کارمندان دولت با سطح تحصیلات بالا بوده اند

♦️دولت و مجلس باید هر چه سریعتر نسبت به رفع این تبعیض اقدام کنند و افزایشی معادل بازنشستگان تامین اجتماعی را برای بازنشستگان کشور و لشکری اعمال کنند

نشر حداکثری تا احقاق حق واجب است
پاسخ ها
رضا
| Israel |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
اخوی برای همین است که دولت زیر بار نرفته و نخواهد رفت
خدایا بخیرکن وعمر این مجلس را هرچه زودتر تمام کن.یک کاردرست وخیر ازاین مجلس ندیدیم
سوابق اداری ۱۶ صندوق بازنشستگی فاقد قانون! را بررسی کنید بیش از ۲۰۰۰ ساعت جلسه و مثلاً کار کارشناسی داشته اند این حرفا چیه این آقایون آزادانه و راحت می زنند؟؟!!!...
مگه پرداخت حق مناطق جنگی و همسان سازی بازنشستگان قاتون شما نبود پس چرا دولت جدید هر قانونی که راجع به بازنشستگان هست اجرا نمی کند مشکل از مجلس هست که نظارت نمی کند
شما‌نماینده ها‌نخندید‌کی‌بخندد‌کاری که‌نمیکنید‌پدر‌مردم‌را‌دراوردید
وزیر بهداشت درمان خودشون سهمیه‌ای هستند بیچاره تر از خودش را منصب داد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر