بازدید 26523

آلمان تانک‌های پل‌زن به اوکراین می‌فرستد

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته است علاوه بر توپ‌های هویترز بیشتر، ۱۶ تانک پل زن «بیبر» را برای نیروهای اوکراین بفر ستد.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱ 30 July 2022

به گزارش تابناک به نقل از گاردین، وزارت دفاع آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که تانک‌های پل‌زن «بیبر» به نیروهای اوکراین امکان خواهد داد تا از آب‌ها یا موانع دیگر در میدان نبرد عبور کنند. به گفته این وزارت، تحویل نخستین شش تانک از این نوع امسال در پاییز شروع خواهد شد و ده سیستم دیگر در سال آینده ارسال خواهند شد.

تانک‌های بیبر وسائل زرهی پشتیبانی هستند که به جای برجک به یک سیستم پل‌زن مجهز شده‌اند که می‌توان از آن برای کمک به نیروها برای عبور از نهرها، خندق‌ها و سایر موانع میدان نبرد استفاده کرد.

این اعلام چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که آلمان با تقاضای شرکت دفاعی «کراوس-مافی ونگمن» برای تولید ۱۰۰ توپ هویترز Panzerhaubitze 2000 برای ارتش اوکراین موافقت کرد.

گرچه این اقدام قانونی انجام شده بوسیله وزارت اقتصاد آلمان هنوز به معنای تایید نهایی فروش هویترزها نیست، اما افزایش عمده در حمایت درازمدت آلمان از نیروهای نظامی اوکراین شمرده می‌شود.

به دنبال گزارش‌های اولیه مجله اشپیگل، شرکت کراوس- مافی ونگمن تایید کرد که کی‌یف ۱۰۰ توپ هویتزر را به قیمت کلی ۱/۷ میلیارد یورو سفارش داده و وزارت اقتصاد آلمان این سفارش را تایید کرده است.

آلمان قبلا ۹ عراده از این توپ‌های هویتزر را از ذخایر نظامی خودش به اوکرانی فرستاده بود و این توپ‌ها از اواخر ماه ژوئن (اوائل تیر) در خط مقدم بوسیله نیروهای اوکراین بر ضد روسیه به کار گرفته شدند.

کریستین لمبرت، وزیر دفاع آلمان در ماه مه (اردیبهشت) اجازه صدور ۱۵ تانک مجهز به توپ‌های ضد هوایی ژپارد را به همراه حدنود ۶۰۰۰۰ دور مهمات داد. لمبرت این هفته اعلام کرد که پنج عراده از این تانک‌ها اکنون به اوکراین وارد شده‌اند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در سخنرانی «چرخش دوران» (Zeitenwende) خود در پارلمان آلمان در ۲۷ فوریه (۸ اسفند) تغییر موضع تاریخی این کشور از موضع صلح‌طلبانه‌اش درباره صرف هزینه‌های نظامی را در پاسخ به جنگ در اوکراین اعلام کرد، اما با انتقاداتی به خاطر پیگیری نکردن عملی وعده‌هایش روبرو بوده است.

با اینکه حمایت عمومی از صادرت سلاح به اوکراین با وجود نگرانی‌های فزاینده درباره بحران گاز صادراتی روسیه ثابت باقی مانده است، گزینه‌ها در این مورد میان غرب و شرق این کشور کاملا متفاوت هستند.

با اینکه ۵۴ تا ۶۱ درصد از پاسخ‌دهندگان در یک نظرسنجی مداوم در آلمان از شروع ماه مه از حمایت نظامی از کی‌یف پشتیبانی کرده‌اند، فقط ۳۲ درصد از پاسخ‌دهندگان ساکن در شرق آلمان در نظرسنجی این هفته از درست بودن دادن سلاح‌های سنگین به اوکراین حمایت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست