بازدید 3472

سیل در کنتاکی آمریکا هشت قربانی گرفت

به گزارش خبرگزاری ها، پس از بارندگی شدید که روز پنجشنبه آپالاشیای کنتاکی را درنوردید، دست کم هشت نفر جان باختند و گارد ملی آمریکا برای کمک به سیل زدگان فراخوانده شده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 29 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای نشریه نیویورک پست، بر اساس تصاویر و فیلم های منتشرشده، مغازه ها، خانه ها و جاده های بسیاری در بخش شرقی ایالت کنتاکی و همچنین در غرب و جنوب ویرجینیای غربی به دلیل طوفان شدید دچار سیل زدگی شدند. گروه های نجات از بالگرد و قایق برای کمک به افرادی که در دام خشم مادر طبیعت گرفتار شده بودند استفاده کردند.

اندی بشیر، فرماندار کنتاکی، روزپنجشنبه گفت: «در یک کلام، این حادثه ویرانگر بوده است. و من معتقدم که این یکی از مهم‌ترین و مرگبارترین سیل‌هایی است که از مدت ها پیش در کنتاکی داشته‌ایم.»

بشیر افزود: «افراد زیادی هستند که به کمک نیاز دارند ولی در حال حاضر نمی توانیم به آنها دسترسی پیدا کنیم.»

وی گفت که گارد ملی آمریکا برای کمک به بخش‌های آسیب‌دیده در ایالت و همچنین کمک به سه پارک که به عنوان پناهگاه برای افراد آواره استفاده می‌شوند، فراخوانده شده است.

طی چند روز اخیر، بارندگی مداوم، تلاش‌های امدادی را که پس از طوفان‌های مرگبار باعث جاری شدن سیل و رانش گل در سراسر منطقه کوهستانی کنتاکی شده، با مشکل مواجه کرده است.

جری استیسی، مدیر مدیریت اضطراری شهر پری کنتاکی، سیل اخیر را یک "رویداد فاجعه بار" خواند.

استیسی گفت: «ما در حال حاضر در حالت نجات آسیب دیدگان هستیم. سیل شدید و رانش گل همه جا را فرا گرفته است.»

ماموران شهر کانتی پری به تلویزیون WKYT-TV گفتند که سیل جاده‌ها و پل‌ها را شسته و خانه‌ها را از پایه خراب کرده است. یکی از مسئولان این شهرستان از مردم خواست تا «برای کاهش باران دعا کنند».

بشیر که هشدار داده بود با قطع برق هزاران نفر خسارت مالی زیاد خواهد بود، پنجشنبه شب در توییتی از دولت بایدن درخواست کمک های دولتی به شرق کنتاکی شد.

وی نوشت: «خسارات وارد شده بسیار فراوان است و جبران آن زمان زیادی خواهد برد. این کمک برای تلاش‌های ما حیاتی و برای مردم ما ضروری است.»

WCHS-TV گزارش داد که آتش نشانان شهرستان گرین بریر در ویرجینیای غربی افراد بسیاری را از خانه های آسیب دیده خارج کرده اند و پنج اردوگاه در شهرستان نیکلاس برپا شده است.

جیم جاستیس فرماندار ویرجینیای غربی نیز برای شش شهرستان وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد احتمال وقوع سیل بیشتر تا روز جمعه در بخش‌هایی از کنتاکی، ویرجینیای غربی و ویرجینیا وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی