بازدید 27652
اتفاق سیاسی عجیب در اردوی چند تیم ایرانی در ترکیه

فرار تیم‌های عربستان و بحرین از بازی دوستانه با ایرانی‌ها

اینگونه اعمال نفوذهای سیاسی برای لغو بازی دوستانه درحالی که خود باشگاه هم راضی به برگزاری بازی است، نشان از عدم تمایل طرف سعودی به کاهش تنش‌ها دارد
کد خبر: ۱۱۳۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ 28 July 2022

با وجود برگزاری شش دور از مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک دو کشور ایران و عربستان برای عادی سازی روابط، اما این توافقات اولیه منجر به نرمش طرف سعودی در میدان ورزش نشده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی که ادعا می‌شود مذاکرات ایران و عربستان سعودی بزودی به سطح وزرای خارجه دو کشور می‌رسد و طرف سعودی دست دوستی و رفع تنش به سوی ایران دراز کرده است، اما این دیپلماسی به فوتبال سرایت نکرده و روابط در ورزش همچنان تیره است.

تیم های ایرانی با حضور در ترکیه جهت آماده سازی پیش فصل، چند بازی دوستانه نیز برگزار کرده اند. تا امروز باشگاه های ایرانی با تیم های کشور ترکیه، قطر، مراکش و الجزایر یا بازی کرده اند و یا برای برگزاری بازی دوستانه در ترکیه به توافق رسیده اند. علاوه بر تیم های این کشورها، چند تیم عربستانی و بحرینی نیز در ترکیه حضور دارند اما آنها حاضر به بازی مقابل تیم های ایرانی نشده اند!

فرار تیم‌های عربستان و بحرین از بازی دوستانه با ایرانی‌ها

تیم های کشورهای مختلفی این روزها همزمان در ترکیه اردو زده اند. حتی برخی از تیم های عربستانی و بحرینی با تیم های ایرانی در کمپ مشترک تمرین می کنند. از همین رو برگزار کنندگان تورهای ورزشی برای بازی دوستانه میان تیم های ایرانی با تیم های بحرینی و عربستانی برنامه ریزی کردند اما تیم های این دو کشور بازی دوستانه با تیم های ایرانی را نپذیرفتند.

حتی مسئولان یکی دو باشگاه ایرانی و عربستانی برای برگزاری بازی تدارکاتی به توافق هم رسیدند اما ناگهان مسئولان باشگاه های عربستانی اعلام کردند که از کشورشان برای برگزاری این بازی منع شده اند. مسئولان این باشگاه ها از باشگاه های ایرانی برای لغو بازی عذرخواهی کردند و گفتند که لغو بازی خواسته آنها نبوده است.

این مساله که از سوی کشورهای عربستان و بحرین به باشگاه های شان اعلام شده با تیم های ایرانی بازی دوستانه برگزار نکنند حکایت از سال آسیایی سختی برای باشگاه های ما دارد.

همه از روابط حسنه میان کشورهای عربستان و بحرین آگاهی دارند و زمانی که آنها حتی حاضر به بازی دوستانه مقابل تیم های ایرانی نیستند، ممکن است از نفوذ و قدرت بالای شان در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم برای به دردسر انداختن باشگاه های ایرانی استفاده کنند.

کشور ما در حال حاضر از قدرت نفوذ بالایی در کنفدراسیون فوتبال آسیا برخوردار نیست. همین می شود که در سالیان گذشته آوردن پرچم خلیج همیشه فارس به ورزشگاه در بازی ایرانی واکنش شدید AFC و جریمه باشگاه ایرانی را در پی دارد ولی اینگونه اعمال نفوذها برای لغو بازی دوستانه درحالی که خود باشگاه هم راضی به برگزاری بازی است نه بازتاب خبری پیدا می کند و نه واکنشی از سوی AFC در پی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
باید قبول کرد ایران در حال حاضر ضعیف ترین دیپلماسی و روابط بین الملل را دارد.
مگه خود ما ورزشکار رو از رفتن به برخی مسابقات منع نمیکنیم؟
فرار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باشه بابا جون، شما بهترین تیم آسیا را دارید. خوبه؟؟؟؟ اصلا فقط شما خوبید
خواهشا التماس نکنید
اگر دیپلماسی خوبی داشته باشیم آنها در مقابل ایران زانو می زنند
ترکیه محل تمرین کشور ها شده.
منظق اینجور خبرها رو نمی فهمم...
بازی نکنن مگه تیم قحطیه اصلان اینا کی باشن
اینقدر توهین وفحش میدهید بخاطر اونه
بهترین کارو انجام دادن .
آخه عربستان و دارو دسته اش رو چه به دست دوستی و رفاقت ....اونها به خون ما تشنه هستند چرا ما اینقدر ساده لوح شدیم
مملکت منفور؟
مگر بازی نکردند با دو تیمی از عربستان یا بحرین آخر دنیا است این همه تیم مراکش الجزایر ترکیه قطر کافی نیست. این بهترین دبلوماسی است.
این کشورابایدازاربابان خودشون یعنی آمریکاوانگلیس دستوربگیرن،،وفراربرقرارمیکنند
دقیقا کاری که مسولان ایرانی انجام میدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی