بازدید 31464
۶

پدیده «مونسُن» در راه کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما به استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، بوشهر و جنوب استان فارس آماده باش کامل داده ایم و تمام پیش بینی‌ها برای آمادگی در برابر وقوع سیل صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ 26 July 2022

به گزارش تابناک، محمدحسن نامی، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به وقوع پدیده اقلیمی «مونسُن» در کشور، خاطرنشان‌کرد: در این‌ باره آماده باش صددرصدی را به تمام مدیران بحران به ویژه استان‌ها و شهرستان‌های داده‌ایم و ناگون هوایی و دیگر امکانات برای کمک رسانی آماده هستند.

اعلام وضعیت قرمز تا روز شنبه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: اگر در منطقه‌ای شاهد وقوع سیل باشیم در هر مرحله نخست این بالگردها خواهند بود که به کمک مردم می‌آیند، ما به استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، بوشهر و جنوب استان فارس آماده باش کامل داده ایم و تمام پیش بینی‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به زمان آماده باش برای وقوع هرگونه سیل در مناطق اعلام شده، خاطرنشان کرد: از بعدازظهر روز یکشنبه به تمامی مناطق ذکر شده اعلام آماده باش شده و این آمادگی تا شنبه آینده ادامه خواهد داشت.

هشدار به شناورها و ماهیگیران خلیج فارس

نامی اضافه کرد: پیش بینی شده است که در مناطق مختلف به خودرو و تجهیزات سنگین نیاز داریم و یک چینش جغرافیایی انجام شده تا بدانند که چه نوع خودرویی را به کار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره وضعیت خلیج فارس نیز توضیح داد: در خلیج فارس نیز هشدارهای صددرصدی به شناورها و ماهیگیران داده شد تا از محل خارج نشوند، چرا که فردا و پس فردا دریا مواج است، شناورهای بزرگ نیز برای پس فردا توجه جدی داشته باشند.

مردم به حاشیه رودخانه‌ها نروند

وی در توصیه‌ای به مردم، اظهار کرد: مردم نباید به حاشیه و حتی داخل رودخانه‌ها بروند، همچنین نباید در مسیل رودها قرار بگیرند.

نامی به نقش مدیران بحران استان‌ها و شهرستانها اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مدیران بحران در استان‌ها و شهرستانها بازدی از رودخانه‌ها و پل‌ها است تا اگر موانعی برای خروج آب وجود داشته باشد آن را برطرف کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶
مونش، مونسون یا ... نیست. این واژه همان «موسمی» عربی است. ترا به خدا اینهمه با این فرنگی بازی ها خودتان و خودمان را مضحکه نکنید.
ای کاش می شد اب باران فراوانی که می باره رو مهار و ذخیره کرد . این سیلها علارقم خطراتی که دارد مزیتهایی هم داره . انشالله به کسی صدمه ایی نرسه و اب سیلها هم جمع اوری بشه
مُن سُون صحیح است. که از واژه عربی موسم و موسمی به معنی فصل و فصلی گرفته شده است و آن پدیده آب و هوائی تابستانه می باشد که با افزایش بارندگی در سواحل شمالی اقیانوس هند خصوصا شبه قاره هند همراه است.
"مردم نباید به حاشیه و حتی داخل رودخانه‌ها بروند، " اشتباهه درستش اینه "مردم نباید به داخل و حتی حاشیه رودخانه‌ها بروند، "
حالا این پدیده که گفتی چی بید ؟!
یک فکری به حال این آبهایی که جاری می شوند بکنین. ذخیره شون کنین!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار