بازدید 3336

ترکیه از تلاش برای آغاز صادرات گندم اوکراین خبر داد

وزارت دفاع ترکیه از برنامه‌هایی برای آغاز صادرات سریع غلات اوکراینی خبر داد و گفت: مرکز هماهنگی در حال تلاش برای اطمینان از ارسال ایمن غلات به بازارهای جهانی است.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴ 25 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد مرکز هماهنگی مشترک در استانبول که به دنبال توافقات روز جمعه گذشته در مورد عرضه محصولات کشاورزی از اوکراین ایجاد شد، تلاش می‌کند تا صادرات غلات را در اسرع وقت از طریق دریای سیاه آغاز کند.

بر اساس توییت این وزارتخانه، مرکز هماهنگی مشترک در حال کار برای کسب اطمینان از ارسال ایمن غلات به بازارهای جهانی است و انتظار می‌رود اولین کشتی با غلات اوکراینی به زودی بنادر اوکراین را ترک کند.

بر اساس گزارش‌ها منابع ترکیه‌ای، مرکز هماهنگی مشترک صادرات غلات در دانشگاه وزارت دفاع ترکیه در محله لونت استانبول در بخش اروپایی شهر راه اندازی شده است. به گفته رسانه‌های ترک زبان، ترکیه، روسیه و اوکراین با حضور نیروهای نظامی در رده‌های سرهنگ یا ژنرال در این مرکز حضور خواهند داشت. سازمان ملل متحد نیز نمایندگان خود را در این مرکز مأمور به خدمت خواهد کرد و کنترل ناوبری ایمن از سه بندر اوکراین شامل بنادر اودسا، یوژنی و چرنومورسک به صورت شبانه روزی اعمال خواهد شد.

مجموعه‌ای از توافقات برای حل مشکل تأمین مواد غذایی و کود در بازارهای جهانی در ۲۲ جولای در استانبول امضا شد. بر اساس یادداشت روسیه و سازمان ملل متحد، این سازمان متعهد می‌شود برای رفع محدودیت‌های ضد روسی که مانع صادرات محصولات کشاورزی و کود می‌شود، تلاش کند. سند دیگری مکانیسمی را برای صادرات غلات از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین در نظر گرفته است. توافق بین روسیه، ترکیه و سازمان ملل متحد، ایجاد یک مرکز هماهنگی چهار جانبه را برای جستجوی کشتی‌های حامل غلات برای جلوگیری از قاچاق سلاح و اجتناب از تحریکات پیش‌بینی کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار