بازدید 4004
۲

اعتراضات به گرانی و تغییرات اقلیمی در پایتخت انگلیس

صدها تن از معترضان به بحران ناشی از افزایش هزینه‌های زندگی در انگلیس و اهمال دولت در مقابله با تغییرات آب‌وهوایی روز شنبه مقابل پارلمان این کشور دست به تظاهرات زدند.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲ 24 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اعضای گروه‌های طرفدار محیط زیست و اقشار مختلف مردمی که به افزایش تورم بی‌سابقه در این کشور اعتراض داشتند، شعارهایی را علیه دولت بوریس جانسون سر دادند. گروهی از معترضان در خیابان مقابل پارلمان تحصن کرده و با ایجاد سر و صدا تلاش کردند تا توجه افراد رهگذر را به این حرکت اعتراضی جلب کنند.

جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر که در جمع تظاهرات کنندگان حضور داشت، با ایراد سخنانی گفت: «هم هوا بسیار گرم است و هم همه چیز بسیار گران است. این دو بحران را نمی‌توان از هم جدا کرد.» او نظام سرمایه‌داری را مقصر وضع موجود دانست و تصریح کرد که این شرایط اصلاح‌پذیر نیست و باید تغییر کند.

این مقام انگلیسی در ادامه، جنبش‌های مردمی را موتور تحول در تاریخ توصیف کرد و افزود: وقتی با هم جمع می‌شویم، می‌توانیم جهان را متحول کنیم. ما باید تحول ایجاد کنیم چون غول‌های نفتی، میلیاردرها و دولت‌هایی که مالک آن‌ها هستند، جیب‌ها و آینده ما را می‌دزدند.

حرکت اعتراضی روز شنبه که از سوی بزرگترین پویش محیط زیست موسوم به «قیام علیه انقراض» سازماندهی شد، درحالی صورت گرفت که انگلیس هفته پیش گرم‌ترین روز در تاریخ این کشور را تجربه کرد و دمای هوا به ۴۰.۳ درجه سانتی‌گراد رسید. بر اثر گرمای استثنایی هوا ده‌ها ساختمان و مناطق کشاورزی آتش گرفت و شهردار لندن اوضاع را بحرانی توصیف کرد.

دانشمندان در انگلیس اعلام کردند که روند گرمایش زمین سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها و الگوهای موجود در حال پیشرفت است و اوضاع در سه دهه آینده وخیم‌تر خواهد شد. آن‌ها می‌گویند که انگلیس دیگر یک کشور سردسیر نیست و باید خود را برای مواجهه با تشدید گرمای هوا در سال‌های آینده وفق دهد.

هم زمان، جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است.این واقعیت که دورنمایی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود و مقامات رسمی هم درباره تشدید اوضاع هشدار می‌دهند، مردم کشور را شوکه کرده است.

شاخص نرخ تورم در انگلیس بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور به ۹.۴ درصد در ماه گذشته میلادی (ژوئن) رسیده است که بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته بشمار می‌رود.

پیش از جنگ اوکراین پیش‌بینی می‌شد که نرخ تورم با وجود فشارهای ناشی از برگزیت و بحران همه‌گیری کرونا در محدوده ۲ درصد سیر کند. اما حالا اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم به دلیل افزایش بهای انرژی، تا پایان سال‌جاری میلادی به بالای ۱۱ درصد می رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چرا ما نباید مثل انها این ازادی را نداشته باشیم اعتراض کنیم ؟
انها کافر وما مسلمان که حق شرعی ما ازادی بیان واعتراض است ؟....
انگلیسیها ی سوسول . ما تورم ماهانه 12 درصد هم داریم و صدایمان در نمی اید انوقت این انگلیسی ها برای دو سه درصد افزایش تورم در سال تظاهرات می کنند. برای این است که به ما می گویند ملت مقاوم!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار