بازدید 14680

زمین‌لرزه ۵.۸ ریشتری هرمزگان را لرزاند

حوالی ساعت ٢٠:٣٧ روز جاری زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.٧ ریشتر مرز خلیج فارس، هرمزگان و جزیره قشم، بندر خمیر را لرزاند و دقیقه‌ای بعد نیز زمین لرزه‌ای با شدت ۵.٨ ریشتر همین محدوده را برای بار دوم لرزاند.  رویدادی که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته تا این لحظه، خوشبختانه خسارت خاصی در پی نداشته است.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶ 23 July 2022
تابناک اجتماعیسخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به وقوع زمین لرزه‌هایی با قدرت ۵.۷ و ۵.۸ ریشتر در محدوده بندر خمیر استان هرمزگان از اعزام دو تیم ارزیاب به محل خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ٢٠:٣٧ روز جاری زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.٧ ریشتر مرز خلیج فارس، هرمزگان و جزیره قشم، بندر خمیر را لرزاند و دقیقه‌ای بعد، یعنی حدود ساعت ٢٠:٣٩ نیز زمین لرزه‌ای با شدت ۵.٨ ریشتر همین محدوده را برای بار دوم لرزاند. 
 
زمین‌لرزه ۵.۸ ریشتری در هرمزگان
اطلاعات جمعیتی تا شعاع ۱۰ کیلومتری:
جمعیت کل: ۱۷۲۳
تعداد مردان: ۹۷۳
تعداد زنان: ۷۵۰
تعداد خانوارها: ۴۲۳
تعداد شهرها: ۰
تعداد روستاها: ۶
نزدیکترین روستا: منطقه سایه خوش

خالدی با بیان اینکه این زمین لرزه ۵.٧ در عمق ١٠ کیلومتری و زمین لرزه ۵.٨ در عمق ٩ کیلومتری زمین رخ داده است اظهار کرد: دو تیم ارزیاب برای بررسی خسارت‌های احتمالی زمین لرزه به محل اعزام شدند.

همچنین مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: در پی وقوع دو زمین لرزه با قدرت ۵.٧ و ۵.٨ ریشتر که حوالی ساعت ٢٠:٣٧ و ٢٠:٣٩ روز جاری محدوده بندر خمیر استان هرمزگان را لرزاند، تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شدند.
 

هنوز آماری از خسارت‌های زلزله در دسترس نیست


مدیرعامل هلال احمر هرمزگان در گفت‌وگو با شبکه خبر با تاکید بر این نکته که «تا این لحظه هنوز آماری از خسارت و تلفات نداریم»، افزود: این زمین‌لرزه در نزدیکی همان موقعیتی بود که دو هفته قبل لرزیده بود.
 
تعداد بازدید : 559
 

گزارش پایانی زمین لرزه


بر اساس گزارش پایانی کشیک امداد و نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان در ساعت ٢٠:٣٧، خوشبختانه این زلزله هیچگونه خسارت جانی و مالی در بر نداشته است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار