بازدید 5626

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ بارش باران در مناطقی از کشور

کد خبر: ۱۱۳۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ 23 July 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بخش‌هایی از گیلان، مازندران، گلستان، شمال هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق استان فارس به ویژه در ساعات بعد از ظهر رشد ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز و فردا با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز انتظار بارش باران را داریم، ادامه داد: در این استان‌ها گاهی شاهد رعد و برق هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در بخش‌هایی از هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس نیز رگبار پراکنده می‌دهد، اظهار کرد: طی روز دوشنبه برخی از استان‌ها بارانی هستند.

نقشینه افزود: از روز دوشنبه در مناطق مذکور بارش‌ها از شدت بیشتری برخودار هستند و در این مدت در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، زنجان، قزوین و البرز نیز رگبار پراکنده آغاز می‌شود که این رگبارها گاهی با باد شدید و خیزش گرد و خاک همراه است.

وی با اشاره به اینکه طی دو روز آتی نوار شمالی کشور چهار تا شش درجه خنک‌تر می‌شود، عنوان کرد: روز سه‌شنبه از میزان بارش‌ها در سواحل شمالی کاسته می‌شود و شاهد تشدید بارش‌ها در جنوب شرق کشور هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: طی این مدت، در هرمزگان، سیستان و بلوچستان،‌ جنوب شرق فارس، نیمه جنوبی کرمان،‌ دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس نیز با بارش باران مواجه هستیم.

نقشینه از رگبار باران و وزش باد شدید در روز چهارشنبه خبر داد و گفت:‌ این وضعیت برای استان‌های فارس، کرمان،‌ سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه جنوبی اصفهان و یزد پیش‌بینی می‌شود و به دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، قزوین و تهران نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در نوار غربی کشور، ایلام، کرمانشاه و خوزستان شاهد وزش باد نسبتا شدید هستیم که گاهی همراه با گرد و خاک است و سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

نقشینه افزود:‌ در شرق و مرکز کشور طی این مدت وزش باد رخ می‌دهد و شرق دریای عمان در پنج روز آینده مواج می‌شود و طی سه روز آینده دریای خزر این شرایط را تجربه می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران بیان کرد: بیشینه دمای پایتخت طی امروز و فردا ۳۹ درجه است و روز دوشنبه به ۳۶ درجه می‌رسد و صبح امروز کمینه دما در تهران به ۲۶ درجه رسید و با این حال اما برای پایتخت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آسمانی ابری همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل