بازدید 34033
خاطرات هاشمی:

نامه ۲۴ فرمانده سپاه به خاتمی «مقدمه کودتا» بود؟

نامه ۲۴ نفر از فرماندهان سپاه به رییس‌جمهور ، دیروز در روزنامه کیهان و امروز در روزنامه آزاد منتشر شده و بحث‌های جدی در جامعه ایجاد کرده است؛ هواداران آقای خاتمی، [ مجمع روحانیون مبارز، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت]، آن را مقدمه‌ای برای کودتا معرفی می کنند.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰ 20 July 2022

به گزارش «تابناک»، مرکز اسناد آیت الله هاشمی رفسنجانی ، خاطرات ٢٩ تیرماه ١٣٧٨ وی را منتشر کرد:

نامه ۲۴ نفر از فرماندهان سپاه به رییس‌جمهور ، دیروز در روزنامه کیهان و امروز در روزنامه آزاد منتشر شده و بحث‌های جدی در جامعه ایجاد کرده است؛ هواداران آقای خاتمی، [ مجمع روحانیون مبارز، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت]، آن را مقدمه‌ای برای کودتا معرفی می کنند که در حرکت جدید، مجوز تبلیغات آنهاست و سوالی مطرح کرده‌اند که چرا روزنامه سلام، به خاطر نشر یک نامه محرمانه، توقیف شد و کیهان توقیف نشد و دفتر رییس‌جمهور هم صریحاً اعلان کرده که نامه [فرماندهان سپاه]، محرمانه بوده است.

اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، درباره عوامل آشوب اخیر و تکیه روی منوچهر محمدی که یک دانشجوی مردود شده است و سفر او به خارج- آمریکا و ترکیه- و سخنرانی در جمع سلطنت‌ طلبان و گرفتن کمک از آنها و نیز بعضی از اعضای گروه طبرزدی و حزب ملت و پان‌ایرانیسم هم تفسیرهای گوناگونی دارد؛ بعضی ها آن را در جهت تبرئه دفتر تحکیم وحدت می دانند و بعضی آن را برای متهم‌کردن عوامل خارجی و یا ضدانقلاب و در مجموع خیلی جا نیفتاده است و بحث مهم روز است.

آقای [امیر] تهرانی، معاون [پارلمانی] وزارت اطلاعات آمد.از بروز دوگانگی در وزارت، بین جریان راست و چپ اظهار نگرانی کرد. گفت، بعضی تلاش دارند که تحکیم وحدت را تبرئه کنند و بازداشتی های آنها را آزاد کنند؛ آقای خاتمی و دولت هم دنبال همین هستند و حتی با دستور شخص آقای خاتمی، آقای خزاعی را از جمع بازجویان کنار گذاشته‌اند. گزارشی از نتایج بازجویی ها آورد و گفت، حدود ۸۰۰ نفر آزاد شده‌اند و حدود ۳۰۰ نفر هنوز تحت بازجویی‌ اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان