بازدید 4988

محاکمه قاتل ۱۸ نفر در دبیرستان آمریکا پس از ۴ سال

یک آمریکایی که در سال ۲۰۱۸ به دبیرستانی در پارکلند فلوریدا حمله کرد، روز دوشنبه برای رسیدگی به پرونده خود در دادگاه حاضر شد. هیئت منصفه تصمیم خواهد گرفت که آیا او به اعدام محکوم شود یا بدون آزادی مشروط حبس ابد بگیرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 19 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، نیکولاس کروز، جوان ۲۳ ساله آمریکایی، به ۱۷ فقره قتل درجه یک قتل ۱۴ دانش آموز و سه کارمند دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس اعتراف کرده است. این مرگبارترین تیراندازی در آمریکا محسوب می شود که قاتلش دستگیر شده است.

هیئتی متشکل از هفت مرد و پنج زن، با ۱۰ عضو جانشین، به این پرونده پرسروصدا رسیدگی خواهند کرد که انتظار می‌رود حدود چهار ماه طول بکشد. این محاکمه قرار بود در سال ۲۰۲۰ آغاز شود، اما به دلیل همه گیری کرونا و مسائل قانونی به تعویق افتاد.

مایک ساتز، دادستان دادگاه، در اولین جلسه دادگاه به بی رحمی کروز در حالی که وارد یک ساختمان سه طبقه شده و با تفنگ نیمه خودکارخود در راهروها و کلاس های درس بی هدف شلیک کرده، اشاره کرد. کروز گاهی به سمت قربانیان مجروح برمی گشته و آنها را با شلیک گلوله دوم می کشته است.

دادستان با استناد به ویدئویی که متهم سه روز قبل از قتل عام ساخته بود، کروز را "سنگدل و بابرنامه" توصیف کرد.

متهم در این ویدئو می گوید: سلام، اسم من نیک است. من تیرانداز بعدی مدارس آمریکا در سال ۲۰۱۸ خواهم بود. هدف من حداقل ۲۰ نفر با یک تفنگ است. این یک رویداد بزرگ خواهد بود، و وقتی من را در اخبار ببینید، خواهید فهمید که من کی هستم. همه شما خواهید مرد! آه بله، نمی توانم صبر کنم.»

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، حدود ۵۰ نفر از اعضای خانواده قربانیان در دادگاه حضور داشتند و برخی از زوج ها دست به دست هم داده بودند. وقتی ساتز مرگ فرزندانشان را توصیف می کرد، برخی از والدین اشک می ریختند.

پس از صحبت ساتز، وکلای کروز اعلام کردند که بیانیه خود را تا زمان ارائه پرونده خود در هفته‌های بعد به تعوبق خواهند انداخت.

احتمالاً وکلا استدلال خواهند کرد که کروز یک جوان با مشکلات عاطفی و روانی مادام‌العمر است که گفته می‌شود از یک سندرم جنینی رنج می‌برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی