بازدید 6633

منع مصرف دو دارو برای مقابله با کووید ۱۹

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که مردم نباید برای درمان کووید ۱۹ خفیف تا متوسط از داروهای کلشی سین و فلووکسامین استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 18 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیسن نت، داروی ضد افسردگی «فلووکسامین» (لووکس) و داروی نقرس «کلشی سین» معمولاً داروهای ارزان قیمتی هستند که به عنوان درمان‌های بالقوه کووید ۱۹ مورد توجه قرار گرفته اند.

با این حال، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، شواهد کافی مبنی بر اینکه هر دو دارو نتایج مهمی را برای بیماران بهبود می بخشد، وجود ندارد.

گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اساس داده‌های حاصل از سه کارآزمایی شامل بیش از ۲۰۰۰ بیمار توصیه می‌کند که فلووکسامین فقط باید در آزمایش‌های بالینی استفاده شود.

این سازمان بر اساس داده‌های هفت کارآزمایی بالینی که نزدیک به ۱۶۵۰۰ بیمار را شامل می‌شود، اکیداً توصیه می‌کند که از کلشی‌سین استفاده نکنید.

پس از بررسی شواهد، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به این نتیجه رسید که تقریباً همه بیماران نباید از هیچ یک از داروها برای کووید ۱۹ استفاده کنند.

پیش از این، سازمان جهانی بهداشت استفاده از «نیرماترولویر» و «ریتوناویر» را در درمان کووید ۱۹ به شدت توصیه کرده بود. همچنین توصیه‌های مشروط برای مصرف داروهای «سوترویماب»، «رمدسیویر» و «مولنوپیراویر» را برای بیماران پرخطر مبتلا به کووید غیرشدید صادر کرده است.

این کارشناسان اعلام کردند، برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شدید، سازمان جهانی بهداشت قویاً مصرف کورتیکواستروئیدها را با افزودن مسدودکننده‌های گیرنده IL-۶ یا «باریستینیب» توصیه می‌کند.

اما توصیه می‌کند از مصرف پلاسمای افراد در حال نقاهت، ایورمکتین و هیدروکسی کلروکین در بیماران مبتلا به کووید صرف نظر از شدت بیماری آنها اجتناب شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار