بازدید 12749
وزارت ورزش اعلام کرد؛

شکایت ایران علیه آمریکا و کانادا با درخواست غرامت

اقدام سیاسی کشورهای امریکا، انگلیس و کانادا درخصوص عدم صدور ویزای ورزشکاران ایرانی را با جدیت ازطریق مجامع بین المللی پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ 16 July 2022

سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: اقدام سیاسی کشورهای امریکا، انگلیس و کانادا درخصوص عدم صدور ویزای ورزشکاران ایرانی را با جدیت ازطریق مجامع بین المللی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش تابناک ورزشی؛ محمد حسن تقی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، گفت: اقدام نابخردانه و سیاسی برخی از کشورها بابت عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی با تشکیل کارگروهی تخصصی، با جدیت پیگیری و با تهیه مستندات پیرامون تضییع حق قهرمانان کشورمان از طریق مجامع و محاکم بین المللی تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد.

وی عدم صدور روادید برای برخی ورزشکاران ایرانی در رویدادهای بین المللی را امری غیر ورزشی، کاملا سیاسی و مغایر روح منشور المپیک توصیف کرد و افزود: مشکلات پیش آمده توسط کشورهای امریکا ث، انگلیس و کانادا در صادر نکردن روادید برای ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف از جمله تیراندازی باکمان، کاراته، دوو میدانی، تنیس و فوتبال و متعاقب آن باز ماندن آنها از شرکت در مسابقات ورزشی که بعضی از این رویدادها که با عدم کسب سهیمه برای مسابقات پیش رو همراه بوده اقدامی خصمانه و خلاف موازین ورزشی و انسانی بوده است.

او تصریح کرد: در همین راستا برای احقاق حق ورزشکاران کشورمان مقرر شده تا کارگروهی متشکل از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیونهای متضرر از این اقدام سیاسی تشکیل شود تا حقوق تضییع شده آنها را توسط مجامع بین المللی با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

سرپرست دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در ادامه سخنانش به لغو بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا اشاره و تصریح کرد: با توجه به اقدام سیاسی دولت کانادا در فسخ یک جانبه قرارداد این مسابقه دوستانه و تدارکاتی، طی جلسات مکرر، مصوب شد که این موضوع توسط فدراسیون فوتبال از طریق مجامع و محاکم بین المللی دنبال و نتایج آن بزودی اعلام شود.

این مقام مسئول تاکید کرد که مستندات و مدارک در حال جمع‌آوری است و در این راستا به زودی اقدام عاجل انجام خواهد پذیرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل