بازدید 19816
۶

۵۰ شهرستان ایران در وضعیت «بسیار پرخطر» و «پرخطر» کرونایی

بر اساس نقشه جدید که از فردا اعمال خواهد شد، شمار شهر‌های نارنجی هم از ۱۴ به ۳۵ شهرستان افزایش یافته است؛ شهر‌هایی که در آستانه وضعیت بحرانی یعنی قرمز قرار دارند و پراکندگی شان در نقشه به گونه‌ای است که می‌شود بحرانی شدن اوضاع در استان‌های پرشمارتری را در هفته آتی پیش بینی کرد؛ وضعیتی که می‌توان با تدابیر ویژه از بروز آن جلوگیری نمود.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷ 15 July 2022
تداوم «آبی»‌ترین وضعیت کرونایی کشور در هفته پیش رونقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد تا شاهد تداوم روند افزایشی بیماری در کشور باشیم؛ روندی که نویدبخش روزهای ناخوشی است.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، رنگ‌های قرمز و نارنجی که معنای آن‌ها «بسیار پرخطر» و «پرخطر» بیش از هفته قبل مورد استفاده قرار گرفته‌اند و در مجموع پنجاه شهرستان کشورمان در این دو دسته قرار می‌گیرند که معنایش، اوضاع نامطلوب در این شهرهاست.
 
 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

این اوضاع را می‌شود با نیم نگاهی به تصویر فوق نیز دریافت؛ در تغییرات نقشه رنگ بندی که مدت‌های مدید تنها با دو رنگ زرد (کم خطر) و آبی (عادی) رنگ آمیزی می‌شد و حالا دومین هفته است که روند تغییرات در آن پی گرفته شده و آبی و زرد جایشان را به نارنجی و قرمز می‌دهند تا جایی که شمار شهر‌های قرمز در یک هفته از ۴ به ۱۵ شهرستان افزایش یافته است.

بر اساس نقشه جدید که از فردا، ۲۵ تیرماه اعمال خواهد شد، شمار شهر‌های نارنجی هم از ۱۴ به ۳۵ شهرستان افزایش یافته است؛ شهر‌هایی که در آستانه وضعیت بحرانی یعنی قرمز قرار دارند و پراکندگی شان در نقشه به گونه‌ای است که می‌شود بحرانی شدن اوضاع در استان‌های پرشمارتری را در هفته آتی پیش بینی کرد. وضعیتی که می‌توان با تدابیر ویژه از بروز آن جلوگیری نمود.

پیش بینی فوق زمانی قابل اعتنا‌تر به نظر می‌رسد که بدانیم شمار شهر‌های زرد از ۱۴۲ به ۲۰۸ شهرستان افزایش یافته و در نتیجه همه این تغییرات، شمار شهر‌های آبی ـ که تا دو هفته قبل، رنگ غالب نقشه بود ـ از ۲۸۸ به ۱۹۰ شهرستان کاهش یافته است. کاهشی که با سرعت زیاد رقم می‌خورد تا برخی نگرانی‌ها از جمله عدم رعایت پروتکل‌های مراقبتی و کندی شدید برنامه واکسیناسیون را به یادمان آورد.

مواردی مهم که اگر عزم همگانی برای رعایت آن‌ها در ماه‌های گذشته جزم نشده بود، بی شک روز‌های آبی کرونایی در کشور رقم نمی‌خورد؛ بنابراین، ساده انگارانه است اگر تصور کنیم بی توجه به آن‌ها و رعایت پروتکل‌ها در عین تزریق دوز‌های اضافه واکسن، بتوانیم از موج بعدی کرونا در کشورمان که آغاز شده، ساده و بی آسیب بگذریم.


 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بندازیم گردن روحانی؟
عامل اصلی وصعیت موجود افرادی هستند که جهت کسب جایگاه در جلسات نظر اشتباه می دهند از جمله برداشتن ماسک
فصل عزاداری و که شروع بشه واویلا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
لطفا بفرمایید فصل عزاداری دقیقا چه فصلی هست؟
مشخصه کرونا ربطی به تجمع نداره چون زمان باز بودن مدارس کاهش پیدا کرد...... پیدا کنید پرتقال فروش را
پارسال که عزاداری محرم بود هیات ها تو فضای باز و با ماسک ور عایت پروتکل ها انجام شد و خداروشکر با کمترین اسیب عبور کردیم اما متاسفانه تو دورهمی ها ، جشن ها و پارتی ها ، کافی شاپها ، سفرهای شمال و کنار دریاها و عروسی های شلوغ ، و سفرهای تابستانی استانبول و آنتالیا اصلا رعایت نمیشه و احتمالا کرونا تو این محافل اجازه ورود نداره !!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار