بازدید 6137

صدیقی: حجاب بانوان مثل لباس روحانیت است

حجّت‌الاسلام صدیقی گفت: خدمتی که انقلاب اسلامی به بانوان کرده در طول تاریخ ایران بی سابقه است و در پرتو انقلاب و به برکت خون‌های زلال شهدای ما رویشی که برای رشد بانوان پیش آمد کم نظیر است.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 15 July 2022

 


به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۴ تیر ماه تهران با تبریک دهه ولایت و عید غدیر، تقوا را پشتوانه دنیا و آخرت دانست و گفت: هر فردی حریم خدا را نگه‌ دارد، خداوند بن بست را از پیش پای او برمی‌دارد.

خطیب موقت تهران گفت: خدا در هیچ کجا به اندازه غدیر اهمیت به خرج نداده است و از این رو پیامبر را در حجه‌الوداع مأمور کرد حاجیانی که جلو افتاده بودند را برگرداند و حاجیانی که نرسیده بودند، برسند تا ایشان در جمع همه حاجیان که سفیران کشورهای اسلامی بودند، ولایت امیرالمومنین (ع) را تبلیغ کنند.

وی با استناد به سه اصل در این مأموریت که موضوع سیاسی و زمامداری است، ادامه داد: به‌قدری این مسأله مهم است که اگر تبلیغ انجام نمی‌شد، رسالت و دین کامل نمی‌شد و این موضوع نقش ولایت در تبیین دین را نشان می‌دهد و در غیر اینصورت تحریف در دین محتمل بود و دیگر الگویی برای حکمرانی اسلامی پیدا نمی‌شد.

صدیقی حضرت علی (ع) را مکتب، فرهنگ، جریان زندگی، مدل حکمرانی، قبله و کلاس همیشگی برای موحدان عالم و الگوی حکومت عدالت و معرفت توصیف کرد و گفت: ویژگی‌های حضرت علی (ع) که قران کریم از آن نقل می‌کند این است که رهبری حکومت اسلامی باید عالم باشد.

خطیب موقت تهران افزود: امیرالمومنین در آیه مباهله نفس نفیس پیامبر است و خداوند به جز نبوت هرچه به پیامبر آخرالزمان داده به امام علی (ع) هم داده است چراکه ایشان جانشین پیامبر است.

وی خاطرنشان کرد: غدیر نشانه‌ای از جامعیت اسلام و نقشه راه جامعه اسلامی است و آینده نگری را برای جامعه اسلامی در دستور کار قرار داده است. بنابراین اهمیت غدیر از جهت ولایت است.

صدیقی شعار غدیر امسال را «لبیک یا رسول‌الله» عنوان کرد و گفت: شعار محوری دهه امامت و ولایت این است که به منظور پاسخ به ندای پیامبر خدا که به ندای خدا لبیک گفت و امامت امام علی را تبلیغ کرد و از همه خواست تا رهبری امیرالمومنین را تبلیغ کند و این همان واحد بودن سیاست و دیانت است، ما هم ولایت حضرت علی را تبلیغ کنیم.

خطیب موقت تهران افزود: شعارهای اجرایی امسال نیز هر خانه یک غذا و هر خانه یک اطعام است؛ اطعام یک نفر در روز غدیر به منزله اطعام همه انبیا و صدیقین است. از سوی دیگر ما محرم و صفر را ماه عزا و ذیحجه را ماه شادی می‌دانیم و همانطور که عزادارای عبادت است، این شادی هم عبادت است.

وی تأکید کرد: تا زمان ظهور امام عصر (عج)، ولایت فقیه حافظ استقلال، عزت، و نَمی از ولایت حضرت علی(ع) است.

صدیقی با اشاره به مسئله عفاف و حجاب، اظهار داشت: در سوره مبارکه نور و احزاب تکلیف بانوان روشن شده است و در زیر این آسمان و در بین مسلمانان میلیاردی کسی را پیدا نمی‌کنید که منکر حفظ حجاب و عفاف برای زنان باشد این از ضروریات دین و متن قرآن کریم است.

وی افزود:‌ حال بانوانی که در جامعه بی مبالات هستند چند گروه هستند؛ یک گروه بانوان خوش ذات ما هستند که در قیامت شاید از ما جلو بیفتند چرا که همواره در اقدامات مومنانه همچون دفاع مقدس پیش قدم هستند و طبق یک نظرسنجی بیش از ۷۰ درصد اینها اعتقاد دارند مسئله بدحجابی و بی حجابی با اعتقادات آنها ناسازگار است اما در محیط های بدی قرار گرفتند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه حجاب برای بانوان کرامت، شرافت و ارزش است گفت: خواست غالبه مردم شریف ایران حفظ حجاب در تمامی ادوار و در تمام اعصار است. بنابراین بانوان با اعتماد به قرآن و بانوانی که الگوی مسلمانان مثل حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت خدیجه (س) و حضرت زینب کبری (س) حجاب را کرامت و با ارزش می دانند.

آیت‌الله صدیقی گفت:‌ حجاب بانوان مثل لباس روحانیت است و خودش تبلیغ دین است و برای این‌ها باید یک افتخار و حفظ ارزش‌های خانواده است. حجاب انزوا نیست.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد:‌ خدمتی که انقلاب اسلامی به بانوان کرده در طول تاریخ ایران بی سابقه است. در پرتو انقلاب و کنار خون‌های زلال شهدای ما رویشی که برای رشد بانوان پیش آمد کم نظیر است.

آیت‌الله صدیقی به برخی از اظهارنظرها از جمله اینکه زنان عضو جامعه ما هستند و کاری به حجاب آنان نداشته باشیم، پاسخ داد و یادآور شد: حجاب قانون و شرع است. تحمل کردن خلاف شرع و راضی به معصیت خداوند شدن خلاف دیانت و انصاف است. بنابراین با احترام به همه بانوان امر به معروف و نهی از منکر را دلسوزی به دنیا و آخرت همدیگر می‌دانیم.

وی افزود: آیا افرادی که به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شوند این جریمه به معنای مخالفت و طعنه زدن به آنان محسوب می‌شود؟‌ خیر اینگونه نیست. هر تخلفی یک مجازاتی دارد مسئله کشف حجاب و بی حجابی جزو تخلفات قانونی است و ملت ما متمدن و قانون‌گرا هستند.

خطیب جمعه تهران مسئله برهنگی مربوط به ماقبل تاریخ است، گفت: مسئله پوشش و حجاب تمدن و ارزش است. بانوان جزو ارکان جامعه ما هستند بنابراین حجب و عفاف را رعایت کنند و جامعه نیز کرامت آنها را از این طریق حفظ کند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به مسئله مقابله با تبلیغات دشمن گفت: ما از مسئولان عالی شورای مجازی توقع داریم که این فضاها را مدیریت کنند. اینکه ما دخترانمان را رها کنیم و دشمن تا خانه ما هجوم بیاورد صحیح نیست و از طرفی بانوان را به دلیل حجاب و عفاف نصیحت کنیم یک تناقض است، بنابراین باید مدیریت حکیمانه‌ای نسبت به شبکه‌های مجازی اعمال شود و صدا و سیما و وزارت ارشاد با استفاده از هنر، فیلم و سریال در اعتلای جایگاه مرتبه بانوان و حجاب بکوشند.

وی ادامه داد: مقابله ما تنها با بی حجابی نیست بلکه مقابله با دشمن است که مسئله حجاب و عفاف را خاکریز خود قرار داده و به دنبال به هم زدن نظام خانواده در ایران است و می‌خواهد حرام زاده به وجود بیاورد و نظام عفاف و حجابی که برای آنان این همه شهید و فداکار تقدیم انقلاب شده است را به هم ریزد.

خطیب جمعه تهران سیاست دشمنان در مقوله عفاف و حجاب را همچون سیاست رضاخان دانست و گفت: رضاخان هم روحانیت، و روضه‌های خانگی و کشف حجاب را در راس سیاست خود قرار داده بود. رضاخان این سواد را نداشت و سیاست انگلیس را اجرا می‌کرد. بنابراین دشمن اکنون به دنبال این است تا طهارت خانواده را به هم بریزد.

وی درباره برخی تهمت‌ها به امامان جمعه و خطبای جمعه گفت: فردی به من گفت که شما گفتید شایستگی هایی که مقام معظم رهبری دارند دیگر نیازی به ظهور امام زمان نیست که بنده گفتم هرکسی این حرف را زده و نشر می‌دهد خداوند لعنتش کند.

آیت‌الله صدیقی در همین رابطه به نقش مردم در حل مشکلات اشاره و خاطرنشان کرد: مردم مشکل‌گشای جنگ نظامی بودند و مشکل‌گشای جنگ اقتصادی هم مردم هستند و قطعاً مشکل‌گشای تهمت‌ها و شایعات دشمنان نیز مردم هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جریان شناسی جریان نفاق گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی باید فساد را در ابعاد مختلف از سوی منافقین که شبکه‌ای عمل می‌کنند برخورد کنند، جریان دیگر اراذل و اوباش هستند که هرزگی را دوست دارند تا هر طور می‌خواهند به نوامیس جامعه تعرض کنند که باید با آن‌ها نیز برخورد شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر