بازدید 12295
رئیسی در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه

برخی رسانه‌ها این حرف من را که گفتم انجام برخی از اقدامات را برای سال آینده می‌گذاریم، درست منعکس نکردند / گفتند قرار است برخی کالا‌ها را گران کنند که این موضوع حرف بنده نبود / مفهوم سخن بنده این بود که بعضی از اقداماتی را که موجب تورم می‌شود، انجام ندهیم

از مجلس خواستیم که اجازه دهند، به برخی اقدامات و قوانین لایحه بودجه که تورم‌زاست، عمل نکنیم و در مورد آنها تجدیدنظر شود. به طور مثال گفتیم اگر حقوق گمرکی با ارز نیمایی محاسبه شود، طبیعتاً هزینه گمرکی بالایی به واردکننده تحمیل می‌شود و آثار تورم‌زا در اقتصاد ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ 14 July 2022

تابناک: رییس جمهور با اشاره به اینکه در اقتصاد کشور خصوصی‌سازی موفق و ناموفق داریم، گفت: معنای مردمی‌سازی دولت،‌ واگذاری کار تولید به بخش خصوصی و میدان دادن به بخش تعاونی است. تسهیلات و حمایت‌های حقوقی باید در اختیار تولیدکننده فعال قرار گیرد.

سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز پنج‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با تبریک اعیاد ماه ذی‌الحجه و با تأکید بر اهمیت اجرای شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب با محوریت تولید گفت: استقلال و عزت کشور در گرو توجه به تولید است.

رئیس جمهور نقش دولت در اقتصاد را هدایت، حمایت و نظارت دانست و گفت: اقتصاد دولتی، اقتصاد تعاونی و اقتصاد بخش خصوصی باید در کنار یکدیگر فعال باشند، اما امروز سهم اقتصاد دولتی بسیار است، لذا تلاش خواهیم کرد دولت را از تصدی‌گری در اقتصاد خارج و از بخش خصوصی حمایت کنیم.

رئیسی با تأکید بر اینکه صرف واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی کفایت نمی‌کند، گفت: توانمندسازی بخش خصوصی یک ضرورت است و دولت باید از اقتصاد بخش خصوصی حمایت کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در اقتصاد کشور خصوصی‌سازی موفق و ناموفق داریم، اظهار داشت: معنای مردمی‌سازی دولت،‌ واگذاری کار تولید به بخش خصوصی و میدان دادن به بخش تعاونی است. تسهیلات و حمایت‌های حقوقی باید در اختیار تولیدکننده فعال قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر لزوم قابل پیش‌بینی بودن اقتصاد برای فعالان عرصه تولید، تصریح کرد: باید به طرفی حرکت کنیم که اقتصاد و تولید برای تولیدکننده قابل پیش‌بینی باشد.

رئیس جمهور کنترل و مهار تورم را لازم و ضروری برشمرد و گفت: همه باید تلاش کنند تورم کنترل شود و باید از هر بی‌انضباطی اقتصادی که موجب تورم می‌شود، جلوگیری شود.

رئیسی افزود: در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ که کار دولت را شروع کردیم، تلاش شد از اقدامات تورم‌زا جلوگیری کنیم، لذا از بانک مرکزی استقراض نکردیم، پایه پولی را افزایش ندادیم و سعی کردیم چاپ پول صورت نگیرد.

رئیس جمهور با تشریح اقدامات دولت برای مهار و کنترل تورم، گفت: از مجلس خواستیم که اجازه دهند، به برخی اقدامات و قوانین لایحه بودجه که تورم‌زا است، عمل نکنیم و در مورد آنها تجدیدنظر شود. به طور مثال، گفتیم اگر حقوق گمرکی با ارز نیمایی محاسبه شود، طبیعتاً هزینه گمرکی بالایی به واردکننده تحمیل می‌شود و آثار تورم‌زا در اقتصاد ایجاد می‌کند.

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: برخی از رسانه‌ها این حرف بنده را که گفتم انجام برخی از اقدامات را برای سال آینده می‌گذاریم، درست منعکس نکردند یا درست متوجه نشدند و گفتند قرار است برخی کالاها را گران کنند که این موضوع حرف بنده نبود، بلکه مفهوم سخن بنده این بود که بعضی از اقداماتی را که به موجب قانون باید آنها را اجرا کنیم و اجرای آنها موجب تورم می‌شود، انجام ندهیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: رشد اقتصادی در گرو مهار تورم است. اگر تورم مهار شود، با افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

رئیسی با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور، اظهار داشت: اعتماد به نفس، توجه به داشته‌های کشور و نیروی خلاق کارآمد، زمینه‌های خوبی برای رشد اقتصادی کشور در راستای سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری هستند.

رئیس جمهور با اشاره به درخواست برخی فعالان اقتصادی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه اقدام کرده است. کشاورزی قراردادی در دستور کار دولت است و این کار به نوعی فراهم آوردن امکان پیش‌بینی تولید برای کشاورز است که مورد حمایت جدی دولت قرار دارد. تضمین خرید محصول در این طرح سبب آرامش کشاورز می‌شود.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در استان‌های مختلف کشور بویژه استان کرمانشاه تأکید کرد و این موضوع را از محورهای اقدامات دولت دانست.

رئیس جمهور محور اشتغال در کرمانشاه را کشاورزی، دامداری و صنایع برشمرد و اظهار داشت: باید برای راه‌اندازی صنایع نیمه‌تعطیل و تعطیل تلاش شود. دولت مردمی به دنبال کلنگ‌زنی طرح‌های جدید نیست، بلکه تلاش می‌کنیم مشکل واحدها و طرح‌های معطل حل شود و به چرخه تولید بازگردند.

رئیسی با تأکید بر اینکه توجه به دو حوزه پتروپالایشگاه‌ها و دانش‌بنیان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است، گفت: کار دانش‌بنیان یعنی دانایی به توانایی تبدیل شود و این موضوع با جدیت در عرصه فعالیت پتروپالایشگاه‌ها دنبال می‌شود.

رئیس جمهور همچنین با تأکید بر ضرورت ساماندهی موضوع کولبری، خاطرنشان کرد: راه‌حل این مشکل فعال کردن بازارچه‌های مرزی است. مرزهای ما فرصت‌های ما هستند و باید از آنها نهایت استفاده را بکنیم. یکی از فرصت‌ها تبدیل مرز به محل تبادلات تجاری است.

آیت‌الله رئیسی بومی‌گزینی و استفاده از چهره‌های کارآمد استانی را از اولویت‌های دولت دانست و خاطرنشان کرد: مسأله بیکاری کرمانشاه بسیار نگران‌کننده است و رفع این مشکل حق مردم و وظیفه دولت است. بخش خصوصی نیز در این زمینه وارد شده و هر اقدامی که می‌تواند انجام دهد. در کشور مشکل حل‌نشدنی وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵۰
رییسی که ایت الله نیست
فدایی داری
خدایی با شش کلاس سواد به شکل باورنکردنی ۸۰ میلیون ادمو سرکار گذاشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
تابناک شرم کن نظرات توهین آمیز این البانی نشین هارو نشر نده
تو رو خدا یکی بهش توضیح بده تورم یعنی چی

عزیز شش کلاسیم: میشه کالاها رو که گرون میکنی، بعدش دیگه در خصوص اون شرح ندی
خودت هم نمیدونی چی میگی جناب رییسی

خوب مرد حسابی یه بار با دقت بخون چی گفتی یعنی کاری رو که امسال میخواستی انجام بدی تورم بیشتر میشد همون کلرو سال دیگه انجام بدی تورم نمیاره خخخ
اصلا نگران نباش ، چون دیگه چیزی نمونده که گران کنی همه چیز را همین امسال گران کردی!!!!!!!
جناب محترم رییس جمهوری زمان زیادی در اختیار ندارید.
آگاه و بهوش باشید اگر تا سال دیگر نولیبرالیسم را در ایران بر نیاندازید که نشانه اول آن تخته کردن در بانک های خصوصی میباشد و نشانه اصلی آن، ابطال شاهکار آقای هاشمی رفسنجانی یعنی عضویت در بانک جهانی است. اگر این فرصت را از دست دهید در «کی بود کی بود من نبودم، دستم بود تقصیر...» بانکهای خصوصی آخرین شانس را از دست مدهیم.
دولت ها با اعمال عادی تعادل اقتصادی قادر به شکست بانکهای خصوصی هرگز نخواهند بود! نه در ایران و نه در فرانسه آلمان ...
بانک ها باندازه کل توان مالی دولت ها (نه تولید نقدینگی که بسیار کوچکتراز توان مالی است)، با پس انداز های منقول و غیرمنقول در بانک های خصوصی کمر دولت ها را میشکنند و بایک لشگر چند برابری کارمندان دولتی افراد دلال دواطلبانه در اختیارخود دارند که بدون وقفه چوب لای چرخ قوانین میگذارند.
ریش و قیچی دست شماست شبها که مردم بینوا خوابند اجناس را چند برابر کنید کی به کیه
دارو که شدیدا از دیشب گران شد بنزین هم که داره گران میشه
نسخه بردم داروخانه میگه با بیمه میشه 915 هزار بدون بیمه میشه 925 هزار!!!!!
این حرفها رو خودت تنهای گفتی
خواهشا دروغ نگو دارو را که دیشب ۳۰ درصد گرا ن کردی اصلا تا سال بعد هم تحمل نکردی
جناب رییسی
دیگر چه کاری مانده که در جهت افزایش تورم انجام نداده اید ؟!!!
لطفا هرچه زودتر مصوبه شورایعالی کار در مورد بازنشسته های تامین اجتماعی را عینا اجرا کنید تا کمی از آلام افرادی که جوانی شان را برای مناکت صرف کردند کم بشود
دوست دارم
جناب رییس جمهور ممکنه جوری حرف بزنی که نیاز به ترجمه نداشته باشه؟
خیلی ممنون حاج آقا که اقداماتی انجام ندادی که باعث تورم بشه
حرف زدن که بلد نیستی و حرفی هم که میزنی چندین نفر باید راست و ریستش کنن.
برخی اقدامات رو برای سال آینده نذاشتی و انداختی همین دیشب !!!!

# دارو
رئیسی افزود: در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ که کار دولت را شروع کردیم، تلاش شد از اقدامات تورم‌زا جلوگیری کنیم، لذا از بانک مرکزی استقراض نکردیم، پایه پولی را افزایش ندادیم و سعی کردیم چاپ پول صورت نگیرد.) لااقل با بانک مرکزی هماهنگ میکردی !!!! تا حرفتون دو تا نشه اون میگه قرض کردی به دو روش مستقیم و غیر مستقیم از طریق بانکها
بـــــــــــــــــعـــــــــــــــله. شما درست می فرمائید جناب آقای آیت الله دکتر رئیسی . به قول معروف سالی که نکوست واقعاً از بهارش پیداست.
چرا تمام حرفهای مسئولین محترم ما نیاز به توضیح داره؟؟؟!!! نمیتونن واضح و روشن صحبت کنن؟؟!! با مردم خودمون به زبان روشن و فارسی سلیس مشکل دارن....با جهان چطور ارتباط برقرار میکنن؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
با فارسى سخت
مسئولین ظاهرا" منتظر نتیجه و بازخور صحبتهاشون میمونن.... که بر حسب نیاز جدیدا" مد شده که میگن من چیز دیگه ای گفتم و یا به اصطلاح تقطیع شده!!!!!!
منبعد چند تا مترجم فارسی به فارسی !!!!!! باید زمان فرمایشات مسئولین حضور داشته باشن....... که دقیقا" مفهوم صحبتها رو برسونن!!
سنگینتره شما در امور اقتصادی اظهار نظر نفرمایید
مگر وزیر اقتصاد و معاون اقتصادی و وزیر سمت نمیدونستن که نباید حقوق گمرکی رو با ارز نیمایی حساب کنن؟اگر نمیدونستن وای به حال این مملکت
ما که شنیدیم چی گفتی، انکار نکن.
با سخنرانی گره ای از زندگی ما تا کنون باز نشده و بلکه بدبخت تر و بیچاره تر شده ایم. ای کاش این کارناوال های تبلیغات انتخاباتی را تمامش می کردید و هزینه اش را به ملّت میپرداختید تا جوانانش کار و ازدواج و مسکنی به هم میزدند. ای کاش و ای افسوس
ما را با گرانی و تورم نابود کردی در این دولت
علاً که همه بیچاره شدیم با این گرانی
به جای سفرهای استانی فکری به حال گرانی بکنید
یک آدم کار بلد را بزارید مذاکره کنه و کار را تمام کنه تا رنج مردم تمام شه
خدا وکیلی کدوم رسانه ها ؟ تلویزیون مستقیم مصاحبه شما را پخش کرد.حداقل بفرمائید منظورم این نبود.مردم نچیبند اشتباه برداشت نفرمائید.رسم شده مسئولین افاضه می فرمایند بعد میگن رسانه های معانر تقطیع کردند.الم یعلم بان الله یری
چیو درست منعکس نکردن مرد حسابی؟ خودت توو برنامه مثلا زنده که ۹ شب، آفتاب پشت پنجره بود گفتی یه سری گرونیها رو میذاریم برای سال بعد. چیو انکار میکنی؟
تکذیب هزینه ای نداره جناب
ابراهیم یه مدت چیزی نگو
یکی رو استخدام کن وقتی حرف می زنی مفهوم حرفت را درک کند وبرای مردم بگوید تا مردم سوئ برداشت نکنند چون همیشه حرفت با مفهومت نمی خواند البته اگه راست بگی
ای کاش قانون دماغ پینوکیو واقعیت داشت
مش ابرام درادامه فرمودندامریکاتلسکوپ جیمزوب فرستاده ولی درضعیفترین موقعیت قرارداردچون مامستعان ۱۱۰داریم که هزاربرابرقوی تره چون ویروس یابی میکنه!
با سخنان نسنجیده رئیس جمهور مردم از الان استرس و نگرانی سال آینده را گرفته اند
یه جمله فقط : این کاره نیستی برادر به خاطر چندروز پست و ریاست آخرتت و خراب نکن.... حق الناس چیز کمی نیست.
چون اون رسانه ها درست ناهار نخورده بودن !
تا اینجا روند کار دولت و مجلس برداشتن کلیه سوبسیدها بوده و فروختن دلار و اجناس دولتی به قیمتهای بسیار بالاتر تر نرخ واقعی یا نرخهای جهانی پس سال آینده هم احتمالا بنزین و گازوئیل را به نرخ آمریکا یا اروپا خواهید رساند.
قطعا بدترین رییس جمهور تاریخ ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
هر وقت دلار شد ۳۰۰ هزارتومان تازه آقای رئیسی رسیده به حسن روحانی عملکردش
گفتی دارو گران نمی شود و گران شد اقلا قولهایی را که می دهی بنویس
البته ماهم آنچه رئیس جمهورمحترم فرمودند را باورکردیم و نگرانی مابهمین خاطر است که اقدامات اقتصادی که بر اساس قانون بایدصورت گیردوموجب تورم یعنی گرانی میشود بازهم صورت گیردچون ماخاطره انچنان خوبی از اجرای قوانین اقتصادی مصوبه مجلس محترم نداریم مثلاً شاخص ترازهمه حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی بود که داغش بعدازاینهمه وقت تازه است چون نمیدانیم یاماحالیمان نیست ویانمایندگاه محترممان هرچه میکارندگرانی سبز میشودمثلاًبرای رونق اقتصاد واشتغال ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد گرانی هاتشدید شدندوبیکاری هم بهمچنین .
داداش، برادر، رئیسی جان!
جفتش یه معنی میده. اینکه یک سری کارهایی که تورم زا است رو انجام ندی و به سال بعد موکول کنی، یعنی سال بعد که اون کار رو انجام بدی، تورم ایجاد میشه! پس نتیجه میگیریم که شما قراره بخشی از تورم رو به سال بعد موکول بکنید. اگه غیر از اینه، توضیح بیشتری بدید.
دیگر چه مانده که گران کنید راستی اکسیژن یا گران یا سهمیه برادر پدر مردم را در آوردید اینها در آن دنیا جواب می خواهد
ماست مالی
انگار نمی فهمید خوراکی ها حداقل 50 درصد افزایش داشته خودرو 100 درصد مسکن 35 درصد
دیگه چیکار می خواید بکنید والله دولت های دیگه سال اخری اینکار رو می کردن شما سال اول این وضعتون هست وای به حال سال اخرتون
من مطمئن هستم که ۸۰ میلیون ایرانی گوششون ایراد داده ! چون جناب دکتر آیت‌ا... (!!)رئیسی خودشان مستقیما در برنامه زنده تلوزیونی افاضه فضله فرمودند . ولی متاسفانه ما ملت ایران گوشهامون خرابه و چیز دیگه ای شنیدیم !!!
خوب این هم که همان شد
آقای ریسی شما واقعا خراب کردی! خیلی دروغ گفتی مثل احمدی نژاد ، ولی مثل اوون هم نیستی ! لااقل اوون هوای قشر ضعیف رو خوب داشت به همه تقریبا یارانه داد و کلی مسکن مهر به مردم داد ومحبوبیتی نسبی برای خودش درست کرد.شما هیچ محبوبیتی ندارید.شما همه ی اقشار را بدبخت کردی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها