بازدید 252657
با صد و چهل و یکمین روز حمله روسیه به اوکراین

هشدار مهم کیسینجر به لرزه در آمدن پایه های ناتو و پیروزی روسیه/اعلام وضعیت اضطراری از سوی مجارستان/قطع روابط اوکراین با کره شمالی

صد و چهل و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ 14 July 2022

هشدار مهم کیسینجر به لرزه در آمدن پایه های ناتو و پیروزی روسیه/اعلام وضعیت اضطراری از سوی مجارستان

بین الملل تابناک: صد و چهل و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مکرون: خواهان شروع یک جنگ جهانی دیگر نیستیم
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۰۰:۲۴

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: پاریس دنبال شروع یک جنگ جهانی دیگر و کشیده‌شدن جنگ به دیگر کشورها نیست و می‌خواهد از طریق اعمال محدودیت‌های اقتصادی علیه روسیه به اوکراین کمک‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، امانوئل مکرون روز پنج‌شنبه در یک گفت‌وگو با تلویزیون این کشور درباره قطع کامل گاز روسیه هشدار داد و خواستار کاهش مصرف عمومی توسط مردم شد.

وی افزایش قیمت انرژی و دیگر کالاها با تدوام جنگ اوکراین را یادآور شد و افزود: چشم‌اندازی برای توقف جنگ در آینده نزدیک متصور نیست و مردم باید خودشان را برای بالا رفتن هزینه‌ها آماده کنند.

رئیس‌جمهوری فرانسه، روسیه را به استفاده از انرژی و غذا به عنوان سلاح جنگی متهم کرد و گفت: فرانسه در کنار اجرای برنامه‌های کاهش مصرف، دنبال تقویت همکاری در حوزه انرژی با دیگر کشورهای اروپایی است.

مکرون در واکنش به اتهامات احزاب مخالف درباره کم‌کاری برای توقف جنگ اوکراین نیز گفت: ما تلاش می‌کنیم جنگ را بدون درگیر شدن در آن متوقف کنیم. در عین حال، ما هر کاری انجام می دهیم که روسیه پیروز نشود و اوکراین بتواند از قلمرو سرزمینی خود دفاع کند.

وی در عین حال گفت: فرانسه دنبال شروع یک جنگ جهانی دیگر و کشیده شدن جنگ به دیگر کشورها نیست و می خواهد از طریق اعمال محدودیت‌های اقتصادی علیه روسیه به اوکراین کمک کند.

رکورد افزایش قیمت گاز در اروپا طی ۲۰ سال گذشته
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۰۰:۲۳

صادرات گاز روسیه به اروپا در ۲۰ سال گذشته به کمترین مقدار ممکن رسیده است و کارشناسان می‌گویند که ممکن است بعد از تعمیر خط لوله نورد استریم کمی افزایش پیدا کند.

به گزارش  خبرگزاری تاس، به گفته تحلیلگران مرکز توسعه انرژی دانشگاه دوک در کارولینا جنوبی، تامین گاز به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است در ماه ژوئیه کاهش یابد و حتی می‌تواند به کمتر از ۳.۸ میلیارد متر مکعب نیز برسد. علت اصلی کاهش جریان گاز تعمیر سالانه خط لوله گاز نورد استریم ارزیابی شده است.

طبق آمارهای ارائه شده توسط این مرکز صادرات گاز روسیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه ژوئن به حداقل مقدار خود طی حداقل ۲۰ سال اخیر کاهش یافته است.

قیمت گاز در شرایط کنونی در کشورهای اروپایی به ۱۹۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب رسیده است که این مقدار نیز رکوردی در نوع خود محسوب می‌شود.

کارشناسان این مرکز احتمال می‌دهند در صورت تعمیر خط لوله نورد استریم احتمالا جریان گاز به ۱۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

روز دوشنبه، شرکت گازپروم روسیه جریان گاز خط لوله نورد استریم ۱ را به دلیل تعمیر و نگهداری سالیانه که قرار است در ۲۱ ژوئیه تکمیل شود، قطع کرد. روسیه در اواسط ماه ژوئن جریان گاز این خط لوله را ۴۰درصد کاهش داده بود.

تلاش آمریکا برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۰۰:۲۳

واشنگتن در حال تشکیل یک کارتل از خریداران نفت روسیه است تا بتواند طرح خود را مبنی بر تعیین سقف قیمت برای نفت آن کشور اجرا کند.

 راشا تودی روز پنجشنبه گزارش داد؛ مولی مونتگومری دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در دفتر امور اروپا و اورآسیا روز گذشته چنین گفته است که این وزارتخانه معتقد است چین و هند در مقام دو خریدار عمده نفت روسیه، باید به عنوان شاخص در مکانیسم تعیین سقف قیمت نفت روسیه ایفای نقش کنند.

مونتگومری با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: چین و هند واردکنندگان نفت روسیه هستند و ما با شرکای خود برای محدود کردن قیمت نفت روسیه تلاش می‌کنیم.

وی افزود: ما سقف قیمت تعیین شده برای نفت روسیه را فرصتی برای سایر کشورها می‌دانیم تا در جهت منافع بین‌المللی اعمال و موجب تثبیت بازار جهانی شود.

به گفته اریک وودهاوس، معاون وزیر امور اقتصادی و بازرگانی آمریکا، مشارکت چین و هند در این طرح می‌تواند سایر کشورها را نیز برای پیوستن به آن متقاعد کند.

در نشست گروه ۷ این موضوع نخستین بار از سوی آمریکا مطرح شد که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین شود.

کرملین: مولداوی نباید روسیه را تهدید قلمداد کند
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - ۱۸:۴۲

سخنگوی کاخ کرملین، مسائل مولداوی را متفاوت از مسائل اوکراین ارزیابی کرد و گفت: کیشیناو نباید روسیه را تهدید قلمداد کند.

به گزارش تاس، دیمیتری پسکوف روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات مایا ساندو رئیس‌جمهوری مولداوی درباره آمادگی برای مقابله با تهدید روسیه خاطرنشان کرد: مولداوی نباید روسیه را برای خود تهدید قلمداد کند و این حرف بی‌معنی است.

وی تصریح کرد: تلاش برای داشتن روابط دوجانبه، همراه با احترام متقابل با روسیه به نفع مولداوی است.

سخنگوی کرملین، مقایسه روابط مسکو و کیشیناو با روابط مسکو و کی‌یف را یک مقایسه بی‌ربط ارزیابی کرد و افزود: برعکس اوکراین، مولداوی به مرکزی برای توطئه علیه روسیه تبدیل نشد.

کارشناسان غربی از ابتدای شروع جنگ اوکراین درباره احتمال تنش در منطقه روس‌نشین ترانس‌نیستریا که یک منطقه خودمختار در چارچوب حاکمیت مولداوی محسوب می‌شود، هشدار داده بودند. نیروهای حافظ صلح روسیه در این منطقه حضور دارند.

اگرچه دولت غربگرای مولداوی در ابتدای جنگ اوکراین به منظور حفظ آرامش در مرزهای خود، از صراحت لهجه در حمایت از کی‌یف پرهیز کرد اما بعد از پذیرش درخواست این کشور برای نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا، مواضع تندی علیه مسکو در پیش گرفته‌است.

قطع روابط اوکراین با کره شمالی
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - ۱۵:۰۹

پس از آنکه کره شمالی جمهوری مردمی دونتسک را به رسمیت شناخت، اوکراین روابط دیپلماتیک خود را با پیونگ یانگ قطع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این تصمیم را تلاشی از سوی پیونگ یانگ برای تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، نقض فاحش قانون اساسی کی‌یف، منشور سازمان ملل متحد و هنجارهای اساسی و اصول حقوق بین الملل می‌دانیم.

وزارت امور خارجه اوکراین با تأکید بر اینکه کی‌یف به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونباس توسط کره شمالی را باطل می‌داند، خاطرنشان کرد که در پاسخ به این اقدام غیردوستانه، اوکراین روابط دیپلماتیک با کره شمالی را قطع می‌کند.

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین نیز روسیه را متهم کرده که با استفاده از نفوذ خود بر کره شمالی، از این کشور خواسته است جمهوری‌ دونتسک را به رسمیت بشناسد.

پیش از این، دنیس پوشیلین رهبر جمهوری مردمی دونتسک اعلام کرد که کره شمالی، کشور دونتسک را به رسمیت شناخته است.

 پیشتر سوریه اعلام کرد که دمشق تصمیم گرفته است استقلال و حاکمیت جمهوری مردمی لوهانسک و جمهوری مردمی دونتسک را به رسمیت بشناسد.

استولتنبرگ: هنوز عضویت اوکراین در ناتو مطرح نیست
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - ۱۵:۰۸

دبیر کل ناتو در سخنانی در کمیته امور خارجی پارلمان اروپا گفت این سازمان تنها روی کمک نظامی به اوکراین تمرکز دارد و هنوز عضویت اوکراین در ناتو مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری تاس، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو عصر چهارشنبه در سخنانی در نشست کمیته امور خارجی پارلمان اروپا، گفت: تمرکز اصلی ناتو در شرایط کنونی برای حمایت نظامی از اوکراین به عنوان کشوری مستقل است اما هنوز موضوع عضویت آن مطرح نشده است البته کمک به اوکراین برای بازسازی ارتش خود، این کشور را به عضویت در ناتو نزدیک خواهد کرد.

استولتنبرگ تاکید کرد: ناتو به طور فعال در زمینه تامین سلاح‌های سنگین مدرن برای اوکراین کار می‌کند و در این بین کمک‌های آمریکا و انگلیس قابل توجه بوده است. به تازگی مقام‌های اوکراینی مدعی شدند که سامانه‌های موشکی هیمارس را از آمریکا تحویل گرفته‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی اوکراین تصاویری منتشر شده است که نشان می‌دهد نظامیان اوکراین از سلاح‌ها و موشک‌انداز جدید ساخت آمریکا استفاده می‌کنند.

آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تسلیحات سنگین از جمله توپخانه راکتی هویتزر و هیمارس به اوکراین ارسال می‌کنند که سامانه‌های هیمارس دقیق‌تر است و برد بیشتری در مقایسه با مدل‌های روسی خود دارد.

وزارت دفاع آمریکا اوایل ماه ژوئن در بیانیه‌ای از ارسال چهار سامانه موشکی هیمارس به اوکراین خبر داده بود. در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده بود قبل از استفاده از این سلاح‌ها، سربازان اوکراینی باید سه هفته آموزش ببینند.

تاکید بورل بر افزایش ذخایر تسلیحاتی اتحادیه اروپا
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - ۱۵:۰۷

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، کشورهای عضو این اتحادیه باید خرید مشترک تسلیحات نظامی را افزایش دهند تا ذخایر تسلیحاتی که در اختیار اوکراین قرار گرفته‌ جایگزین شود.

به گزارش "اسپوتنیک"، این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا چهارشنبه شب افزود، اتحادیه اروپا به نیروهای مسلح آماده و عملیاتی بیشتری نیاز دارد و این کار مستلزم افزایش هزینه‌های دفاعی از سوی کشورهای عضو این اتحادیه است تا برای مقابله با طیف کاملی از تهدیدها و خطرات کنونی آماده باشد.

بورل با این حال استدلال کرد که اتحادیه اروپا باید بودجه خود را به صورت موثرتر هزینه کند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه مشترک توانمندی‌های دفاعی نه تنها به امنیت و دفاع اتحادیه اروپا کمک می‌کند، بلکه این امر برای متحدان ناتو به منظور محافظت از اروپا در برابر تهدیدات روسیه ضروری است.

بورل بر لزوم استفاده بیشتر اتحادیه اروپا از قابلیت‌های دفاعی خود تأکید کرد و از این اتحادیه خواست تا با مشارکت گسترده‌تر در عملیات‌های «مدیریت بحران» در سراسر جهان، به عنوان تأمین‌کننده امنیت ایفای نقش کند.

کشورهای اروپایی روز سه شنبه با ارائه یک میلیارد یورو کمک مالی جدید به اوکراین با هدف کمک به این کشور برای رفع نیازهای فوری مالی موافقت کردند.

شورای اروپا در بیانیه‌ای گفت: همراه با کمک اضطراری ۱.۲ میلیارد یورویی که در اوایل سال‌جاری به اوکراین ارائه شد، کل حمایت مالی کلان اتحادیه اروپا به کی‌یف از زمان آغازجنگ به ۲.۲ میلیارد یورو رسیده است.

هشدار مهم کیسینجر به لرزه در آمدن پایه های ناتو و پیروزی روسیه

«هنری کیسینجر»، سیاستمدار کهنه‌کار آمریکا و وزیر خارجه اسبق این کشور بار دیگر به ارائه تحلیل خود از تحولات جنگ اوکراین پرداخته است.

کیسینجر در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفته از نگاه واشنگتن، چنانچه روسیه موفق به حفظ اراضی‌ تصرف‌شده در اوکراین کند، بنیان‌های ائتلاف ناتو را به لرزه در آورده است.

وی در پاسخ به سوال مجری شبکه فاکس‌نیوز درباره وضعیت جنگ اوکراین گفت: «روسیه در حال حاضر ۱۵ درصد از خاک اوکراین را در تصرف خود دارد و خطوط مرزی در حال حاضر از لحاظ نظامی باثبات هستند.»

معمار نزدیکی آمریکا و چین در جنگ سرد در «داووس» در ادامه گفت: «ما سلاح‌های پیشرفته آمریکایی را [به این جنگ] اضافه کرده‌ایم. روس‌ها بدون تردید در حال تقویت نیروهای زمینی‌شان هستند. بنابراین ممکن است ما شاهد ادامه همزمان دو تهاجم باشیم.»

وی اضافه کرد: «اگر روسیه مغلوب شود، خطر تشدید تنش‌ها وجود دارد، اما از نظر آمریکا، روسیه بدون به لرزه در آوردن بنیان‌های ناتو نمی‌تواند اراضی‌ای را که تصرف کرده حفظ کند.»

هنری کیسینجر که طی سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۵ مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود و همچنین به عنوان پنجاه و ششمین وزیر خارجه این کشور فعالیت داشت، تصریح کرد: «بنابراین این جنگی است که ما نمی‌توانیم و نباید در آن بازنده باشیم.»

اعلام وضعیت اضطراری از سوی مجارستان

گرگلی گولیاس رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان اعلام کرد، دولت این کشور در بخش انرژی وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری "تاس"، وی چهارشنبه شب افزود، این تصمیم پس از دیدار با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گرفته شده است.

گولیاس گفت: به دلیل طولانی شدن جنگ در اوکراین و تحریم‌های بروکسل علیه روسیه، قیمت انرژی در سراسر اروپا به شدت افزایش یافته و بحران انرژی در بخش‌های وسیعی از این قاره رخ داده است.

وی افزود: در روزهای اخیر مشخص شده است که اروپا به احتمال زیاد گاز کافی برای فصل پاییز و زمستان نخواهد داشت. به منظور تامین انرژی خانواده‌های مجارستانی و حمایت از اقتصاد کشور، دولت مجارستان مانند بسیاری از کشورهای دیگر، در بخش انرژی وضعیت اضطراری اعلام می‌کند.

پیش از این وزیر خارجه مجارستان در نشست مطبوعاتی از تداوم واردات گاز روسیه خبر داد و گفت در این موضوع جای هیچ بحثی با کشورهای دیگر نداریم.

پیتر سیجارتو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت، مجارستان به شدت با تحریم گاز روسیه مخالف است و در این موضوع هیچ جای بحثی وجود ندارد.

وی در واکنش به درخواست یکی از اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم بانک گازپروم اعلام کرد، مجارستان هیچ فهرست تحریمی علیه شرکت‌های گاز روسیه ندارد و تصمیمی برای تحریم گاز روسیه در آینده اتخاذ نکرده است.

وی گفت: مجارستان در وضعیت کنونی به گاز روسیه وابسته است و دولت این کشور نمی‌تواند از هرگونه تصمیمی برای تحریم شرکت‌های روسی حمایت کند.

حجم گاز روسیه که از طریق آلمان و اتریش به مجارستان عرضه می‌شود، اخیراً به دلیل تعمیر خط لوله گاز نورد استریم کاهش یافته است.

استقبال زلنسکی از توافق بر سر صادرات غله اوکراین

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین از نشانه‌های پیشرفت در مذاکرات با روسیه، سازمان ملل و ترکیه برای تضمین رفت و آمد امن کشتی‌های تجاری در بنادر اوکراین استقبال کرد.

به گزارش "سی ان ان"، زلنسکی چهارشنبه در اظهارات روزانه خود گفت: اقدامات قابل توجهی برای احیای صادرات مواد غذایی به بازارهای جهانی انجام می‌دهیم. من از تلاش‌های سازمان ملل و ترکیه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: موفقیت در این زمینه نه تنها برای کشور ما بلکه برای کل جهان مهم است. اگر تهدید روسیه برای کشتیرانی در دریای سیاه برطرف شود، شدت بحران جهانی غذا نیز کاهش خواهد یافت.

وی افزود، هیئت اوکراینی "پیشرفت‌های بدست آمده را به او اطلاع داده است. "

زلنسکی تاکید کرد: "در روزهای آینده درباره جزئیات با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به توافق خواهیم رسید. "

گاز پروم: تضمینی برای ارسال گاز به اروپا نمی‌دهیم

شرکت روسی «گازپروم» چهارشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد علیرغم تصمیمات اخیر در کانادا مبنی بر بازگرداندن تجهیزات گازی روسیه پس از تعمیر، تضمینی برای ازسرگیری ارسال گاز به اروپا از طریق خطوط لوله «نورد استریم -۱» خود نمی‌دهد.

به گزارش منابع خبری، دولت کانادا با چشم پوشی از تحریم‌های روسیه به شرکت مهندسی «زیمنس» اجازه داده بود تجهیزات شرکت گازپروم را پس از تعمیر به ایستگاه «پورتووایا» بازگرداند.

گاز پروم ابتدای هفته جاری از تعطیلی ۱۰ روزه برای انجام تعمیرات خبر داد. این شرکت در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه اعلام کرد که هیچ سندی در اختیار ندارد که زیمنس بتواند موتور توربین گازی پورتووایا را از کانادا، محل تعمیر این توربین را خارج کند بنابر این، تضمینی برای ازسرگیری ارسال گاز به اروپا از طریق خطوط لوله خود نخواهد داد.

بیانیه گازپروم تنها ساعاتی پس از آن صادر شد که اتحادیه اروپا امتیازاتی به روسیه داد و حکم داد که کالاهای تحریم شده می‌توانند از خاک اتحادیه اروپا به منطقه «کالینینگراد» روسیه که بین لیتوانی و لهستان، اعضای اتحادیه اروپا قرار دارد، عبور کنند.

رئیس کمیسیون اروپا به تازگی گفت که اتحادیه اروپا باید برنامه‌های اضطراری جهت آماده شدن برای قطع کامل گاز روسیه را انجام دهد.

«اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا به قانونگذاران اتحادیه اروپا در شهر «استراسبورگ» در فرانسه گفت: «ما همچنین باید اکنون برای اختلال بیشتر در عرضه گاز و حتی قطع کامل عرضه گاز روسیه آماده شویم.»

وی گفت که با تشدید بن‌بست سیاسی با مسکو بر سر حمله به اوکراین، ده‌ها عضو اتحادیه تحت تاثیر کاهش یا قطع کامل عرضه گاز قرار گرفته‌اند.

فون درلاین ادامه داد: «ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه همچنان از انرژی به عنوان سلاح استفاده می کند. به همین دلیل است که کمیسیون در حال کار بر روی یک طرح اضطراری اروپایی است. ما باید همبستگی اروپا را فراهم کنیم.»

اتحادیه اروپا در حال حاضر تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده است. کشورهای اتحادیه اروپا ماه گذشته توافق کردند که تمام ذخایر گاز طبیعی در ۲۷ کشور عضو باید دستکم ۸۰ درصد ظرفیت برای زمستان آینده افزایش یابد تا از کمبود در فصل سرما جلوگیری شود. مقررات جدید همچنین می‌گوید که ذخیره سازی زیر زمینی گاز در خاک اتحادیه اروپا باید قبل از زمستان ۲۰۲۳ به ۹۰ درصد برسد.

رئیس جمهور روسیه جمعه گذشته در سخنانی هشدار داد که ادامه تحریم‌ها علیه روسیه پیامدهای فاجعه باری برای بازارهای جهانی به همراه خواهد داشت.

گوترش: توافق روسیه و اوکراین برای صادرات غلات مهم است

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه حصول توافق بین روسیه و اوکراین با میانجی‌گری ترکیه برای صادرات غلات را مهم توصیف کرد.

گوترش طی نشست خبری در این‌باره گفت: «توافق بر سر صادرات غلات [از بنادر اوکراینی] مهم است، اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به توافق صلح روسیه و اوکراین وجود دارد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی درباره نشست نمایندگان روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل در استانبول توضیح داد: «همه طرف‌ها اشتیاق خود را برای دستیابی به توافق نهایی در مورد صادرات غلات اوکراین نشان دادند».

این مقام سازمان ملل اظهار داشت: «توافق بر سر صادرات غلات به نفع کل جهان خواهد بود و گامی مهم به سوی توافق جامع روسیه و اوکراین است».

طبق این گزارش، گوترش همچنین اعلام کرد سازمان ملل به همراه مسکو، کی‌یف و آنکارا برای اجرای توافقات در مورد صادرات غلات که در استانبول به دست آمده است، تلاش خواهند کرد.

به نوشته رویترز، وی در این‌باره تصریح کرد: «ما به همراه فدراسیون روسیه، اوکراین و ترکیه مطمئن خواهیم شد که گام‌های بعدی برای هماهنگی، کنترل و اجرای (توافقنامه) به طور مشترک و موثر انجام می‌شود. سازمان ملل به طور کامل در این تلاش‌های مشترک، مشارکت دارد».

دبیر کل سازمان ملل همچنین افزود: «ما امیدواریم که هیأت‌ها به پایتخت‌های خود بروند و امیدواریم گام بعدی به ما اجازه دهد تا به توافق رسمی برسیم».

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۴۱
اروپا داره اوکراین رو قربانی خودش میکنه و آمریکا هم داره اروپا رو قربانی خودش میکنه!
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
حمله‌ روسیه‌ به اکراین‌ با هماهنگی آمریکا و اروپاست‌ این وسط‌ بر سر ایران‌ و اکراین‌ معامله‌ خواهند‌ کرد‌ !
مردم‌ اکراین‌ و ایران‌ ....
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
چه جواب احمقانه ای ، قربانی تو قربانیه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
اکراین بارنده بزرگ
اوکراین بی دلیل سرناسازگاری با روسیه در پیش گرفت و عامل آغاز جنگی شد که به انهدام کامل اوکراین ختم خواهد شد هر کودکی میتواند متوجه شود که روسیه تمام خاک اوکراین را میخواهد
غرب که تاکنون خواستار طولانی تر شدن جنگ بود خودش در تله افتاد ، جهان باید کشورهای استقلال یافته اوکراین را به رسمیت بشناسند تا غرب از حمایت اوکراین برداره
راستی، اگه اروپاییها راست میگن، جنگ روسیه و اوکراین چه ربطی به ناتو داره که بخواد پایه هاش به لرزه دربیاد؟
واقعا نیاز هست به هر قیمتی پوزه روسیه به خاک مالیده به که در آینده به فکر کشور گشایی نباشه. پوتین نژاد پرست اگر بتونه شرق و غرب را می خواد و فرقی با اسلافش نداره.
مگه آمریکا از دلار و سازمان ملل و سیستم سوئیفت به عنوان سلاح استفاده نمیکنه که از استفاده روسیه از انرژی به عنوان سلاح جلز ولز میکنید؟
بعدشم کی گفته شما میتونید سلاحهای جنگ رو تعیین و تعریف کنید؟
روسیه تجربه افغانستان را تکرار می کند
پوتین کجاست؟؟؟؟
انشالله نوبت آذربایجان ترکیه اسراییل بشه
کسینجر پیر شده
تحلیلاش به درد نمی خوره
ای کاش هیچ وقت جاه طلبی نبود در این میان فقط مردم بی گناه از بین میرن.
آمریکا خیال می کرد روسیه هم مثل یمن سوریه عراق یا فلسطین هست ولی سخت در اشتباه بود وبا به راه انداختن جنگ اکراین ضعف آمریکا را بر ملا کرد ونشان داد که ناتو فقط یک اسم و طبل تو خالی بیش نیست وروسیه به تنهایی از عهده تمام ناتو بر میاید واین مردم بی گناه اکراین هست که کشته وآواره میشن قدرت روسیه تمام ناتو را به زانو در می آورد هم از نظر نظامی وهم انرژی آمریکا با غارت اموال کشورها زنده هست
اروپا و آمریکا دارند دست وپا میزنند..

بازم دم مملکت خودمون گرم که چهل ساله تحریم همین اروپاییها و آمریکاییها بودیم ولی عزت و غیرتمون رو حفظ کردیم.
بعضی اوقات فکر پیش می‌آید که رهبران کلان جهانی پنداری از جنگ و خونریزی و آواره گی مردمان باضافه ویرانی حاصل از جنگها خشنود تر هستند تا صلح و دوستی و آسایش نسبی برای مردم جهان.
اروپا درباتلاق
ایران چی؟
خخ... اول جنگ رو راه انداختن، بعد روسیه رو تحریم کردن و فکرشون این بود با جنگ و تحریم روسیه رو شکست میدن..ولی خب چی شد؟ گاز و همه چیز روسیه رو تحریم کردن و الان خودشون تو بدبختی هستن. محصولات غذایی روسیه رو تحریم کردن و خب الان خود اروپا تو بدبختی افتاده...
عجب دنیای بل بشوییه هرکی هرکی همین حالا است
با سلام
آقای زلنسکی نمیدانم هنوز نفهمیده قربانیش کردن
از روز اول حنگ که بهش پیش نهاد دادن از اوکراین خارج شو و در لهستان حکومت در تبعید تشکیل بده باید پی میبرد
.....
من سواد بالایی ندارم
ولی سواد سیاست دارم
اگر زلنسکی واقعا دلش برای کشورش نیسوزه برای مردمش میسوزه باید سریعا عقب گرد کنه
قطعا چیز بیشتری از دست نخواهد داد
ریشه ناتو از ظلم ساخته شده که آمریکا و طرفدارانش از آن نام میبرند ، این ریشه پوسیده فرو می ریزد .
کسینجر فهمید نوکرای امریکا هنوز تو اوهام به سر می برن
غرب باید ادب بشه! زیادی تاختن نوبت ایران و چین روسیه است حالا
چراپوتین به اکراین حمله کرد مال پدرش راطلبکاربود هرروزم میگه مقصرنیستم مقصرجنگ اکراینه لعنت برپوتین عده ایی هم میگویند این جنگ راامریکا راه انداخته لعنت خدا برباثبانیش که این جنگ راراه انداخت
خوبه
درود بر مقاومت ملت اوکراین
ابرقدرت پوشالی تو باتلاق اوکراین گیر کرده ....
باید شاهد شوروی جدید باید باشیم. دورد بر جناب اقای پوتین با تعصب
با سلام این روسیه هست که میخواد اوکراین را قربانی بکند حالا که در چاهی که خودش کنده بود برای اوکراین گیر افتاده میخواد امنیت غذایی و انرژی دنیا بگروگان بگیرد تا شاید بتواند دنیا را مجاب بکنه تا اوکراین دو دستی تقدیم پوتین بکنن تا پوتین اوکراین را بچاه بیندازد زهی خیال باطل اوکراین تمام معادلات پوتین طوری بهم ریخته که بوی رفتن جناب پوتین بجهنم خودساخته اش بشمام عالمیان میرسد زنده و پایینده باد اوکراین ازاد و پیروز باد ایران عزیز و باستانی
تمام آتیش در دنیا از گور آمریکاست.وقت آن است که یک بلوک ناتو شرقی توسط ایران و چین و روسیه و کشورهای مستقل بر علیه غرب تشکیل شود
کیسنجر هم توهم زده
اتحادیه اروپا میتواند از ما پهپاد بخرد
امیدوارم سناریو حمله پوتین جنایتکار به اوکراین با مرگ پوتین تمام بشود
اروپا و آمریکا خودشون دارن حتی با تحریم غذا و دارو و سخترین تحریم های حقوق بشری کشورهای دیگه را زیر فشار قرار میدن بعد الان مکرون اومده میگه روسیه داره بر علیه اروپا از انرژی بعنوان سلاح استفاده می‌کنه پس به شما که الان حدوده چهل سال هست که حتی از داروی مریض های صعب العلاج بعنوان سلاح استفاده میکنید چه باید گفت
پوتین دیکتاتور
اینا فکرکردن روسیه ایرانه دست رودست بذاره زمستان بیاد اونوقت بایددیدشون چندی ساله ایران و مردمش راتحریم کردید از هرابزاری استفاده کردید حالا چوب خداصدا ش درآمد چطوره تحریم بده اینم فقط( انرژی غله )شماها که ماراباتمام تحریمها پیچاره کردید بکشید انشالله زمستان از سرما دق کنید
درود برپوتین وحامیانش لعنت خداوندبر دشمنان پوتین
برنده نهایی جنگ طرفی است مه بتواند در جنگ فرسایشی طرف مقابل را به زانو در آورد . علیرغم اکثر عددی روسیه این طرف روسی نیست مع سلاح مدرن در اختیار دارد. با ۴۰۰۰۰ تلفات انسانیت توسل به تسلیحات دهه ۵۰ یا ۶۰ طرف روسی توانایی چنین کراراً ی با هیچ کشور عضو نانو با تکنولوژی پیشرفته قوای تازه نفس ندارد.
آقای مکرون درحالی روسیه رو متهم میکنه ک از انرژی و غذا بعنوان سلاح استفاده میکنه ک الان ۱۵ساله خودشون همین بلا رو سر ایران اوردن وتحریم دارویی و..‌. کرده اند.حال ادم از اینجور جونورها بهم میخوره.بیشرفها فک میکنند فقط خودشون باید راحت زندگی کنند.
سلامً. امريكا و انكليس. دارند. اكراين را نابود و قر باني
خواسته هاي خود ميكنند. و كشور نا بود شده دست بر داريد
و ارويا. با سختي مواد غذائي و انرزي مواجه كمبود شده
كويا روسيه تحريم نشده خودشان شدن امريكا و انكليس
جهان را بسوي نا بودّي ميبرند مانند. جنك هاي خاور ميانه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار