بازدید 11910
سخنرانی سید حسن نصرالله

بایدن چهره‌ای از آمریکای پیر است/ اسرائیل جرات حمله به لبنان را ندارد

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه امروز (چهارشنبه)، درباره آخرین تحولات سیاسی و بین المللی سخنرانی کرد. دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه آمریکای امروز با آمریکای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ متفاوت است و رئیس جمهور آمریکا چهره‌ای از آمریکای پیر است، گفت: آمریکا امروز در وضعیت کاملا متفاوتی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹ 13 July 2022

بایدن چهره ای از آمریکای پیر است/ اسرائیل جرات حمله به لبنان را ندارد

بین الملل تابناک: سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه امروز (چهارشنبه)، درباره آخرین تحولات سیاسی و بین المللی سخنرانی کرد.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، ضمن تبریک اعیاد به همه مسلمین، درگذشت «علامه عبدالسلام» دبیرکل اتحادیه علمای یمن را به «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن و مردم این کشور تسلیت گفت و تأکید کرد که او عمر خود را در دفاع از مسائل امت اسلامی به‌ویژه فلسطین و قدس گذراند.

وی در ادامه سخنرانی خود به سالروز عملیات «الوعد الصادق» اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ ژوئیه 2006 طرح دولت آمریکا به نام خاورمیانه جدید را خنثی کرد. پایداری مقاومت و لبنان در جنگ ژوئیه اهداف جنگ را با شکست مواجه و ضربه ای بسیار سهمگین به طرح خاورمیانه جدید وارد کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه آمریکای امروز با آمریکای 2003 و 2006 متفاوت است و رئیس جمهور آمریکا چهره ای از آمریکای پیر است، گفت: آمریکا امروز در وضعیت کاملا متفاوتی قرار دارد.

سیدحسن نصرالله به سفر بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه اشاره کرد و گفت: سفر بایدن به منطقه برای متقاعد کردن کشورهای خلیج فارس برای افزایش تولید نفت و گاز است. آمریکا امروز درگیر نبردی واقعی در اوکراین است که مولفه هایش مرتبط با نفت و گاز روسیه است.

وی افزود: بایدن به منطقه آمده تا بر تعهد کشورش به امنیت رژیم صهیونیستی و طرح عادی سازی و گسترش دامنه آن تاکید کند. رئیس جمهور آمریکا درباره طرح دو دولت اسرائیلی فلسطینی جدی نیست؛ به این دلیل که چیزی در چنته ندارد که به مردم فلسطین ارائه دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان به جنگ یمن اشاره کرد و گفت: بایدن می بایست به جنگ یمن پایان دهد و محاصره این کشور را رفع کند، زیرا این جنگ، جنگی آمریکایی علیه ملت یمن است. بایدن می تواند به جنگ یمن پایان دهد و محاصره مردم آن را رفع کند. رئیس جمهور آمریکا باید برای توقف جنگ یمن به سعودی ها چراغ سبز نشان دهد زیرا این جنگ یک جنگ آمریکایی علیه ملت یمن است.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه وزیر جنگ دشمن می داند که تهدیداتش علیه لبنان سخنی پوچ است، تاکید کرد: دشمن جرات ندارد از طریق زمین وارد غزه ای شود که بیش از 15 سال است در محاصره قرار دارد؛ پس چطور می خواهد چنین برنامه ای را در لبنان اجرا کند؟

وی ادامه داد: یکی از درس های جنگ ژوئیه آن است که خاستگاه مردمی برای مقاومت فراهم است و اراده برای نبرد قوی تر از هر زمانی است. یکی از نتایج جنگ ژوئیه، پدیدار شدن قدرت عملی مقاومت برای حفاظت از لبنان است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مقاومت تنها قدرت لبنان برای احقاق حقش در زمینه استخراج نفت و گاز بوده و استخراج نفت و گاز فرصتی طلایی برای نجات لبنان است. استخراج نفت و گاز میلیاردها دلار پول برای لبنان، آن هم بدون هیچگونه استقراض خارجی فراهم می کند و این تنها راه نجات کشور است.

سیدحسن نصرالله بیان داشت: استخراج نفت و گاز از حوزه کاریش در سپتامبر انجام می شود. درصورتی که تا قبل از سپتامبر توافقی نشود، روند امور بسیار دشوار و پیچیده خواهد شد و دیگر آمریکا نمی تواند با شیرین زبانی دیگران را فریب دهد.

وی خاطرنشان کرد: برخورد میانجی آمریکایی با لبنان در سفر اخیرش از نظر شکل و محتوا شایسته نبود، زیرا هدف وی از سفرش به لبنان، رفع نیاز آمریکا به نفت و گاز برای اروپا و تهدید مقاومت بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی