بازدید 4415
برگزاری شب «شب آفریقا» در بعثه مقام معظم رهبری

حج، انسان را به مدت یک عمر پرنشاط می‌کند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: حج از ظرفیت زیادی برخوردار است و می‌تواند انسان را به مدت یک عمر پرنشاط سازد.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 11 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب یکشنبه شب در آیین «شب آفریقا» که در بعثه مقام معظم رهبری در منا با حضور جمعی از زائران کشورهای آفریقایی برگزار شد، با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان کشورهای آفریقایی، افزود: هدف خدا از خلقت بشر این است که انسان خلیفه خدا بر روی زمین باشد و روحیه و معنویات او در سطح عالی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند برای تحقق این هدف یکسری عبادات روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالانه در نظر گرفته است، گفت: حج از جمله عباداتی است که اثرات آن تا آخر عمر با انسان باقی می ماند به شرط آنکه انسان نورانیت حج را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران حج که معظم له زندگی مسالمت آمیز را از درس های حج برشمردند، گفت: ایشان حجاج را به برخورد خوش با یکدیگر فراخواندند تا در جامعه اسلامی به صورت مسالمت آمیز زندگی کنند.

در این دیدار زکریا از نیجر داماد نخست وزیر این کشور، در سخنانی با تقدیر از بعثه مقام معظم رهبری برای برگزاری این برنامه گفت: ایمان که مهمترین ویژگی مسلمانان است ما را به دور هم جمع کرده است.

در این برنامه، زائرانی از کشورهای گینه کوناکری، مالی، بورکینافاسو، چاد، بنین، سنگال، کشمیر، نیجر و نیجریه حضور داشتند و پیش از شروع مراسم، نماز مغرب و عشا را به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اقامه کردند.

این مراسم با اجرای گروه تواشیح مصباح الهدی پایان یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها