بازدید 51263
تابناک اقتصادی بررسی کرد

بی‌هویت‌ها زیر تیغ مالیات؛ ۳۵۰ هزار کارتخوان تا فردا غیرفعال می‌شود/ «بزن به کارت» بیشتر می‌شود؟

روز گذشته، رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارتخوان بلاتکلیف هستند که بانک مرکزی تا یک ماه آینده آن‌ها را غیرفعال می‌کند. حال امروز مدیرعامل شاپرک از غیرفعال شدن ۳۵۰ هزار کارتخوان در بیست و چهار ساعت آینده خبر داده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ 09 July 2022

در سال‌های اخیر، همزمان با توسعه زیرساخت‌های پرداخت الکترونیکی در نظام بانکی، شاهد افزایش استفاده از کارتخوان در شبکه بازار و معاملات روزمره مردم هستیم. در این میان، قانونگذاران تلاش داشته اند در راستای ساماندهی این کارتخوان‌ها و درگاه‌های پرداخت، اقداماتی را صورت دهند، به گونه‌ای که در نتیجه این اقدامات، شاهد شفافیت نظام نقل و انتقال پول در اقتصاد کشور باشیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ قانونی به نام «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» تصویب شد که مطابق آن بانک مرکزی موظف شد، ظرف یک سال و با همکاری سازمان مالیاتی، نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی مبادرت کند؛ بنابراین، بانک مرکزی تا پایان آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ موظف بود تا دستگاه‌های کارتخوان (POS) و درگاه‌های پرداختی که فاقد اطلاعات هویتی و پرونده مالیاتی هستند، شناسایی و مسدود کند؛ اما در این باره، محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آذرماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی پس از ماه‌ها برنامه ریزی با سازمان امور مالیاتی وارد فاز اجرایی شد.
 
این صحبت مقام مسئول در بانک مرکزی در حالی بود که پس از چندین ماه انتظار، سرانجام مدیر کل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند و هوشمندسازی نظام مالیاتی در بهمن ماه سال گذشته درباره وضعیت کارتخوان‌های ثبت نشده در سامانه مالیاتی توضیح داد: پایان بهمن آخرین مهلت ساماندهی کارتخوان هاست و باید همه کارتخوان‌ها در سامانه ثبت شوند، در غیر این صورت قطع می‌شوند.
 
وی افزود: صاحبان ۹ میلیون کارتخوان هنوز برای ثبت اطلاعات در سامانه مودیان مالیاتی اقدامی نکرده اند. برزگری خاطرنشان کرد: این ۹ میلیون دستگاه کارتخوان باید تا پایان ماه جاری توسط صاحبان آن‌ها در سامانه مودیان مالیاتی ثبت شوند. این در حالی بود که مهلت ثبت کارتخوان‌ها در سامانه مالیاتی تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ تمدید شده بود و طبق اعلام سازمان امور مالیاتی در صورت ثبت نشدن دستگاه‌های کارتخوان قطع می‌شدند.
 
اما مدیرعامل شرکت شاپرک چند روز بعد در اسفندماه ۱۴۰۰ در گفت‌وگویی اظهار داشت: دغدغه بانک مرکزی در این حوزه، عدم اختلال در کسب و کار مردم و پذیرندگان بوده و هست. طبیعتا در این راستا با کندی مسیر مواجه شدیم که پاسخگویی را باید به قانون‌گذار داشته باشیم. در این جهت، در چند فاز نسبت به پالایش داده‌ها اقدام شد و در نهایت لیستی بالغ بر ۱۳ میلیون ابزار پذیرش که به سازمان امور مالیاتی قبلا ارائه شده بود، توسط همکاران سازمان امور مالیاتی پالایش و همان را با قید اقداماتی، در تاریخ ۴ اسفندماه سال ۱۴۰۰ به ما برگرداندند که بر آن اساس اقدامات لازم برای بررسی کسانی که به هر ترتیب به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه نکردند انجام شد و در اولین حرکت، حدود ۲۰۰ هزار ترمینال غیرفعال شد.
 
وی در خصوص نگرانی‌های مطرح درباره غیرفعال سازی کارتخوان‌ها گفت: چند ماه است، الزامات ماده ۱۱ پایانه فروشگاهی و سامانه مالیاتی مودیان ابلاغ شده و طی اطلاعیه‌های زیادی به همه جامعه اطلاع رسانی شده و انتظار می‌رود با مراجعه بموقع پذیرندگان و صاحبان کسب و کار تشکیل پرونده انجام شود تا کسب و کارشان با قطع شدن ابزار پذیرش دچار اختلال نشود؛ بنابراین شرایط به گونه‌ای فراهم شده است تا در کمترین زمان امکان ثبت پرونده را داشته باشند و آن‌هایی که ابزار کارتخوانشان غیرفعال شده در اسرع وقت بتوانند مجدد فعال سازی را انجام دهند.
 

۳ میلیون کارتخوان غیرفعال شدند

 
بر اساس این گزارش؛ روز گذشته داود منظور در صحبت‌های پیش از خطبه نماز جمعه گزارشی از رویکرد، اقدامات و نتایج فعالیت‌های سازمان امور مالیاتی در دولت سیزدهم ارائه کرد.
 
وی درباره رویکرد نظام مالیاتی در دولت سیزدهم گفت: رویکرد مالیات‌ستانی در این دولت مبتنی بر دو چرخش تحول آفرین است که اولین تحول این است که فشار مالیاتی از بخش رسمی و مالیات دهندگان خوش‌حساب به سمت فراریان و اجتناب کنندگان از مالیات حرکت کند. رویکرد دوم این است که تمرکز مالیات بر بخش غیررسمی و غیرشفاف باشد تا کسانی که درآمد‌های بالایی دارند و مالیات نمی‌دهند، مالیات بپردازند.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: سال گذشته نظام نقل و انتقال پول شفاف شد و درگاه‌های پرداخت و کارتخوان‌ها به پرونده مالیاتی متصل شدند که بالغ بر ۷.۲ میلیون کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل شد. حدود ۳ میلیون کارتخوان نیز غیرفعال شدند، اما یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارتخوان بلاتکلیف هستند که بانک مرکزی تا یک ماه آینده آن‌ها را غیرفعال می‌کند.
 
منظور ادامه داد: با ساماندهی کارتخوان‌ها و درگاه‌های پرداخت، یک میلیون و ۲۰۰ هزار مؤدی جدید مالیاتی و از بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات فعالان اقتصادی، یک میلیون مؤدی دیگر نیز شناسایی شدند که در مجموع، ۲.۲ میلیون مؤدی جدید شناسایی شد که مهم‌ترین اقدام مالیاتی در جهت جلوگیری از فرار مالیاتی است.
 

۳۵۰ هزار کارتخوان دیگر تا فردا غیرفعال می‌شود

 
در این باره امروز سید کاظم دهقان، مدیرعامل شاپرک در خصوص آخرین وضعیت اتصال ابزار‌های پذیرش به پرونده مالیاتی گفت: طبق الزامات ماده ۱۱ قانون پایانه فروشگاهی سامانه مودیان، بانک مرکزی موظف به ساماندهی، ایجاد کد یکتا و ظرفیت ثبت نام مالیاتی برای کل پذیرندگان و دارندگان درگاه‌های پرداخت از جمله کارت خوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی است. وی افزود: از حدود یک سال و نیم پیش زیرساخت‌های لازم با هماهنگی سازمان امور مالیاتی فراهم و طی یک فرآیند مطول و پیچیده شروع به برنامه‌ریزی شد. به گفته دهقان، عمده دغدغه بانک مرکزی در این حوزه، عدم اختلال در کسب و کار مردم و پذیرندگان بوده و هست.
 
دهقان در ادامه در خصوص آخرین آمار از فعال و یا غیرفعال بودن کارتخوان‌ها اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارتخوان بلاتکلیف مانده است و صاحبان این درگاه‌ها جهت تکمیل مدارک مالیاتی و یا الصاق پایانه به پرونده مالیاتی مقاومت می‌کنند؛ لذا بر اساس قانون این کارتخوان‌ها را باید غیرفعال کنیم و در نهایت طی امروز و فردا، حدود ۳۵۰ هزار دستگاه کارتخوان غیرفعال می‌شوند و در سه گام دیگر، نهایتا تا یک ماه آینده کل ترمینال‌های الصاق نشده به پرونده‌های مالیاتی، غیرفعال خواهند شد.
 
مدیرعامل شاپرک تاکید کرد: امیدوار هستیم قبل از غیر فعال سازی در موعد مشخص، صاحبان این دستگاه‌ها بلافاصله جهت ارائه و تکمیل مدارک پرونده مالیاتی خود اقدام کنند. همچنین تمهیدات لازم برای فعال سازی دوباره پایانه‌های مسدود شده که پذیرنده اقدام نماید، فراهم شده است.
 
به گفته دهقان؛ از دی ماه سال ۱۳۹۹ تعریف پایانه جدید فقط با داشتن پرونده مالیاتی انجام می‌پذیرد. این در حالی است که در این مدت، ترمینال‌هایی که قطع می‌شوند، بر اساس یک پروسه‌ی سریع و با اقدام پذیرنده جهت تکمیل پرونده و مراجعه وی به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت، امکان فعال شدن دوباره آن‌ها فراهم است.
 
وی افزود: نزدیک به ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار ترمینال (کارتخوان، پایانه اینترنتی و موبایلی) الصاق شده داریم که از این تعداد حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ترمینال فعال هستند و کار می‌کنند و حدود ۸۰۰ هزار ترمینال الصاق شده‌ی غیرفعال داریم که در پروسه فعال شدن مجدد قرار دارند.

بزن به کارت بیشتر می‌شود؟

 
در شرایطی که قانون گذار و سازمان امور مالیاتی تلاش دارد تا جلوی فرار مالیاتی را در اقتصاد بگیرد و اجرای ساماندهی پایانه‌های فروشگاهی از جمله کارتخوان‌ها مدنظر است، گزارش‌های میدانی از سطح بازار و برخی اصناف، حکایت از راهکار جایگزین توسط گروهی فعالان اقتصادی دارد؛ راهکاری با نام کارت به کارت که به نظر می‌رسد در این شرایط با گلایه و انتقاد بسیاری از مردم و مشتریان نیز مواجه شده و خواهد شد، زیرا با اقدامات قانونی در جهت غیرفعال شدن کارتخوان‌های بی هویت مالیاتی، انتظار پیشنهاد کارت به کارت در معاملات بازار، دور از انتظار نیست و باید قانون گذار برای این معضل چاره اندیشد؛ هرچند در شرایطی که برخی اصناف مشتری‌ها را وادار به واریز از طریق کارت می‌کنند، باید یادآور شد بر اساس پیشنهاد سازمان امور مالیاتی، اگر کارتی بیش از ۴۵ مورد واریز داشته باشد، باید به‌عنوان مورد مشکوک فرار مالیاتی تلقی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۷۶
پزشکان میگن پول نقد بیارید و بیمار رو وادار میکنن که بره عابر بانک و پول نقد بگیره
یکی جلوی این کار رو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
آخه آدم دلش می سوزه یک کاگر و کارمند با کمترین حقوق و مزایا مالیاتشان را پرداخت می کنند ولی جامعه پزشکی که قشر تحصیل کرده جامعه است این طوری در روز روشن و کاملا آشکار تخلف می کند و پول نقد از بیمار می گیرد .... از این قشر انتظار دیگری داشتیم و مسولان که اینطور بی تفاوت و نظاره گر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
پزشکان کار خوبی میکنند شما هم ۲۵ سال درس میخواندی اینکارو یاد میگرفتی ،چرا پولی که ثمره یک عمر زحمته بدیم مسولان کشور یا اختلاس کنند یا هزینه ندونم کاری هاشون کنند یا بر علیه خودمون استفاده کنند اونجا که مردم درست مالیات می دهند می تونن مسولان را برای هر سکه ای که می دهند بازخواست کنند نه اینجا که تا سوال کنیم انگ دشمن خدا بهمون میزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
دقیقا هفته پیش که مادرم را پیش دکتر بردم، منشی گفت پول نقد بده، گفتم نقد همراهم نیس گفت برو از عابر بانک بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
آخی گناه دارن فقیرن یاهم فکر میکنن همیشه تواین دنیا می‌مونن
من هم خرید داشتم به کارت واریز کرم. هیچ شکایتی ندارم. زیرا درآمدهای مالیاتی بطور شفاف هزینه نمی شود. همینطور است درآمدهای نفتی و غیره. امیدوارم که درآمدهای نفتی نیز به صفر برسد. ان شالله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
:))
ان‌شاءالله توی کمرت بخوره! :))
انتظار داری دولت بیاد ریز هزینه‌هاش رو تقدیمت کنه؟ کجای دنیا همچین کاری میکنن آخه؟؟؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
ما هم که پشت گوشامون مخملیه
شما خودت صاحب کارتخوانی و میخوای مالیات ندی
دلیلی نداره من کارمند قبل از دریافت خقوقوم ازش مالیات کم بشه و شما مالیات ندی
یک بار مبلغ 1 میلیون و دویست هزار تومن باید کارت میکشیدم که یکی مثل شما کاسب بود و گفت کارت به کارت کن و منم اینکارو نکردم
وقتی من مالیات میدم تو هم باید بدی
شیر فهم شد ؟
mm
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
چشم نخوری بااین نظردادنت.مواظب باش موسادیاسیا ندزدنت بااین استعداد
برایم جای سواله ؟؟؟؟؟؟؟ چرا دولت دست کرده تو دخل مغازه دارها . مگه دولت چه حمایتی از مغازه دارها داره می کنه . نه بیمه داریم . نه بازنشستگی . نه پاداش پایان کار (زمان بازنشستگی ) .... حتی عیدی پایان سال هم به ما نمی دهند . بحتی دولت برای ایجاد شغلمان هیچ حمایتی ازما نکرده و خودمون معطل دولت و مجلس نموندیم و برای خودمون شغل درست کردیدم . حالا دولت بابت کدوم حمایت می خواد ازماها مالیات بگیره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
مشکل این هست که مشخص نمی شود این مالیات ها کجا صرف می شود که صدای همه بلند می شود هزینه کرد ها را شفاف کیند تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
داداش مالیات قانونه .... تا الان هم که نمی دادید تخلف میکردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
احسنت
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
آفرین دقیقا این کارشون دزدیه فقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
مالیات در ازای خدمات خاص به فرد یا گروه خاصی نیست. مالیات برای بودجه کشور است. برق، گاز، دارو، و ... البته متاسفانه دولت در این هزینه ها شفافیت ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
امنیت مغازه ات و آشغال های درب مغازه ات را کی می‌بره همین دولته دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
خیلی کامنت باحالی بود
:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
دولت برای چرخاندن مملکت و توسعه کشور باید از همه مالیات بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
با دقت بیشتر در فیش حقوقی متوجه خواهید شد که مالیات جدا و بیه برای بازنشستگی جدا است. برادر این دو را با هم قاطی نکنید. مالیات گرفته شده چه دخلی برای کارمنذن دارد.کارمندان هم مثل اصناف هستند از نظر مالیات.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
عزیزم پول زوره سوال نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
چرا بی انصافی می کنی
بیمه که مفته برای شما باید برید تامین اجتماعی خودتون را بیمه کنید
پاداش پایان کا چیه دیگه شما مثلا کارفرما هستید می توانید بیمه را طوری پرداخت کنید که پاداش پایان کار به شما تعلق بگیره
همین حمایت که می توانید راحت کار کنید و درامد داشته باشید بس نیست
بد عادت شدید
چندین ساله دارید از مالیات در می رید
همانطور که ککارمند و معلم مالیات می دن شما هم باید بدید این قانونه
مگه بقیه دنیا دویتها چه خدماتی ارائه دادن که ایارن نداده
تازه خیلی از مغازه دارها اگه کنترل نشن خدا می دونه چقدر بالا می کشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
عزیز دل اگه یه خارجی بیاد ایران سرمایه گزاری باید مالیات بده چه برسه به شمای کاسب پس این توجیهات آبکی رو بزارین کنار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
بابت امنیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
ناله نکن بیمه مشاغل آزاد بگیر که هر زمان دیر کنی ضرر کردی
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
راست می گوید چرا دست کرده تو جیب مغازه دارها؟ از فردا دولت اعلام کنه که امنیت مغازه ها به خود مغازه دارها مربوط میشه انوقت ببینم کدام مغازه داری می تونه جلوی این اراذل و اوباش را بگیره . وقتی مالیات نمیدهید چرا امنیت شما را تامین کنند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
نه بابا
من کارمند با شندرقاز حقوق باید ازم مالیات کم بشه ولی توی کاسب که اکثرتون بی وجدانیت نه ؟
امیدوارم مالیات بیشتری ازتون بگیرن
از وقتی این بحث مالیات امده وسط بعضی تقاضای پول نقد می کنن و اگر ندی ممکنه کارت رو انجام ندن، بنظرم خوبه یه سیستم نظارتی هم برای این افراد راه اندازی بشه که اگر تقاضای پول نقد کردند رسیدگی بشه.
فکر کنم نوبت شماست تابنک مالیات بدهید
الان ی کاسب بخواد خودش رو بیمه کنه بعنی اختیاری خویش فرمایی ماهی تقریبا 2 میلیون تومان و همین طور حسابدار و فروشندش میشه 6 میلیون شما فک کن ما 30 سال باید بریزیم در حالیکه هیچ حمایتی نیس و دولت ب کارمندان خودش کلی وام های کم بهره و بلاعوض میده دولت چه کمکی ب اصناف میکنه ک توقع روشن شدن داره در ثانی چرا بقیه چیزها شفافیت نیس مثل حقوق خود رییس جمهور شفافیت فروش نفت وگاز هزینه کرد های درامدی چرا شفافیت فقط تو بین مردم و کف جامعه اس ؟؟؟ این درامدهای مالیاتی باید تو ی حساب مشخص و سایت مشخص ب گزارش عموم مردم برسه
اگر محل مصرف مالیات و کلا درآمدهای دولتی شفاف و در جهت رفاه ملت بود کسی از دادن مالیات فراری نبود ولی در حال حاضر از صافکار نقاش تا سلمانی محل ما فقط پول نقد میگیرن
یه سامانه میشه مشخص کنن که هر کسی بزن به کارت انجام داد از مشتری ها بتونه گزارش کنه و سازمان مالیاتی اون حساب ها رو بررسی کنه
اول پول نفت و گاز و دیگر منابع ملی را دقیق و شفاف به مردم اعلام و واریز کنید بعد دنبال مالیات از زندگی مردم باشید
یک بار به اسم بورس جیب مردم رو زدن، این بار به اسم مالیات، ۵۵ سال هم به اسم تورم
این ۴۵ واریز، یک طرح احمقانه است، لطفا اطلاع رسانی نمایید.
خیلی شب ها با دوستان که برای شام بیرون می رویم، یکی همه ی هزینه ها رو حساب میکنه و ما دنگ خودمان را به او می‌دهیم. یعنی این ۴۵ تراکنش، در یک هفته تمام می شود.

واقعا دوست دارم بدونم ضریب هوشی کسی که این طرح رو داده چقدر هست؟
سلام
میشه یکی از این مسئولین بپرسه چرا فقط مالیات باید مثل اروپا باشه ؟
میشه ازشون بپرسین شما پول نفت رو کجا میبرین ؟ میشه بگین پول مالیات رو کجا هزینه میکنین ؟
ماشینهامون بی کیفیت
بیمه افتضاح
تفریح و فرهنگ و آب و هوا افتضاح
تورم سرسام آور
فقط مالیات باید اروپایی باشه ؟؟؟؟
نه وامی میدن ن حمایتی تو این بازار خراب و نوسانات دلار.هر روز باید جواب اصناف و تعزیرات و بیمه و کلی اداره گشنه رو بدیم.4 تا جوون بیکار جمع کردم از خیابون تو مغازم.انقدر اذیت کنید و سنگ بپرونید که تعطبل کنیم علاف بشیم تو خیابونا
لطفاً مسولین جواب بدهند پول مالیات چطور و کجا هزینه میشه.
فلسفه وجود اتاق اصناف در این مملکت چیه؟ چه حمایتی به اصناف شده؟ این همه مالیات هر ساله میگیرن چه خدماتی ارائه شده به اصناف جز اینکه هر لحظه نگرانیم جنس فردامون رو تحویل بدن ندن یا قیمتش چیه چون هر لحظه گرون تر میشه. چرا زمان کرونا هیچ حمایتی از اصناف نشد و فقط وعده وعید توخالی.... ما وظیفه داریم مالیات بدیم قبول ولی چه خدماتی به مردم ارائه میشه؟!!!
دندانپزشک رفتیم تمام مبلغ به حساب دختران جوان که به عنوان دستیار در مطب کار میکنند کارت به کارت کرد، یک دستگاه عابربانک از این مدل های که پول نمیدهد در این ساختمان پزشکان وجود دارد که از مطب های مختلف برای کارت به کارت کردن با ان در صف هستند مردم، متاسفانه این ساختمان پزشکان در قم میدان سپاه کنار داروخانه واقع شده است
دولت برای افزایش تولید بهتر نیست مالیات تولید را صفر کند، و از کسانی که خرید و فروش عمده انجام میدهند نه مغازه دار جز مالیات بگیرد
فقط یک جمله شرم آوره
دولت قبلا مالیات چند برابری را با ایجاد تورم (مالیات پنهان) و چاپ پول بدون پشتوانه گرفته است. غلط می کند بخواهد دوباره مالیات بگیرد.
بنظرم از همه باید مالیات گرفته بشه. از بازیگر و فوتبالیست بگیرید تا مغازه دار و پزشک و کارمند.
مالیات مثل سایر کشورها .. نه اینکه طرف گردش میلیاردی داره بعد میخواد 5 میلیون سالی بده.
خدا به داد مردم برسه
دیروز وقتی خرید کردم فروشنده گفت مبلغ رو به کارتش بریزم و با رضایت کامل اینکارو انجام دادم چون مالیاتی که از فروشنده گرفته میشه عادلانه نیست و معلوم نیست کجا هزینه میشه.
دولت باید چندتا کار مهم انجام بده

۱. تمام مشاغل باید فقط یک حساب داشته باشند برای فروش و از این حساب مالیات گرفته بشه.
۲. وام به مشاغل فقط باید منحصر بشه به کارکرد این حساب و منحصر بشه به سقف اعتبار همین حساب؛ یعنی اعتبارسنجی مشاغل طبق کارکرد همین حسابی انجام بشه که مالیات میده ازش و پرداخت این وام به مشاغل تکلیف بشه به بانک‌ها یا تکلیف بشه به دولت. یعنی اگر حسابی کارکرد داشت، وام قطعی و فوری بهش تعلق بگیره.
۳. اگر روشن بشه که وجه فروش به حساب دیگه‌ای واریز شده، معادل صد برابر گردش کل اون حساب جریمه بشن و ده درصد از این جریمه رو دولت بده به کسی که این حسابِ مخفی رو به دولت اعلام کنه یا به مامورینی که کشف کنن این حسابها رو بطور مستند.

با این سه حرکت، اولا وام‌های بی‌حساب‌و‌کتاب جمع میشن، ثانیا تمام مشاغل تلاش میکنن کل فروششون بیاد توی همون حساب که اعتبارش بالا بره چون یارو وام قطعی داره روی اعتبار حسابش.
چند نکته تخصصی در ارتباط با اشکالات پیش زمینه ای اخذ مالیات بر اساس داده های کارتخوان:
- صحیح نبودن اطلاعات شغلی در بخش اینتاکد پرونده های مالیاتی که اساس تعیین ضریب شغلی و تعیین درآمد می باشد.تقریبا اکثر مراجعه کنندگان به ادارات امور مالیاتی با این مشکل حاد مواجه بوده بطوریکه اختصاص اشتباه اینتاکد موجب تعلق مالیاتهای واقعا غیر عادی شده و جالب اینکه اکثر مودیان بدون اینکه توسط کافی نت ها متوجه این امر شوند مالیات اشتباه را پرداخت کرده اند!!
این امر برمیگردد به تصمیم یک شبه مسئولان سازمان بدون توجه به این پیش زمینه مهم که می بایست ماهها قبل از اجرای این برنامه توسط کارمندان مسئول اصلاح و بعدا به این مهم پرداخته میشد ولی صد حیف که اینگونه نشد و سره و ناسره بسوی خزانه روانه شد!!!
مورد با اهمیت دوم به عدم اطلاع رسانی سازمان به موذیان مالیاتی حداقل یکسال قبل از اتخاذ تصمیم برای بهربرداری از اطلاعات ثبت شده از طریق دستگاههای کارتخوان بود که مودیان متوجه میشدند نباید تراکنش های غیر تجاری خود را از طریق این دستگاهها انجام ندهند که این مورد مربوط میشود به سراسیمگی و اتخاذ سیاستهای خلق الساعه توسط سازمان امور مالیاتی!!
امیدوارم روابط عمومی سازمان با صذاقت به این مطالب پاسخ دهد!
مالیات یعنی دوباره تورم وگرانی
چون نفس میکشین اونم تو هوای ایران باید بدید ،اینجا از حرفهای آلمان و سوییس و نزنید خدمات یعنی نفس
دولت هر سال یه راه حل جدید واسه دست کردن تو جیب ملت پیدا میکنه یه سال بورس حالا هم مالیات اصلا قصد شفاف سازی وجود نداره قصد فقط پرکردن خزانه واسه خرج کردن برای کشورهای همسایه است
خوب مردم میرن سمت پول نقد
نقدی دیگر بر سیاست اخذ مالیات با احتساب تراکنشهای بانکی:
سوالی که اکثرا توسط مودیان مالیاتی از کارمندان مرتبط پرسیده شده و اکثرا جوابهای ارائه شده کامل و روشنگر نیستند ، این است که اگر مودیی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده میباشد در صورت قبول توافق مالیات مشاغل موضوع تبصره 100 از طرف مودی ، به معنای آن خواهد بود که مودی رقم فروش استخراجی گزارش شده توسط بانک مرکزی مندرج در فرم را پذیرفته است.در چنین صورتی در محاسبه ماخذ مالیات بر ارزش افزوده رقم فوق مبنا قرار خواهد گرفت.در صورتی که مبرهن و مشخص است که ارقام مربوط به گردش کارتخوان مخصوصا در ارتباط با شغلهایی مانند بنگاههای معاملات املاک و خودرو نشاندهنده واقعی کارمزدها و کمسیونهای مصوب نبوده و اکثرا مبالغ واریزی کل ارزش ریالی معاملات توسط طرفین معامله به حساب بنگاه دار بوده که تفکیک آن با توجه به روشهای رایج سازمان امکان پذیر نبوده و قطعا با احتساب ضریب 9 درصد ارزش افزوده مالیاتهای محاسبه شده از این مبناههای نادرست و مغشوش سر به فلک خواهد کشید!!
د‌لت داره ازگوه کره میگیره
قطعاً خواهند گفت به کارت بزنید و ماهم خواهیم زد چون از نحوه مصرف و هزینه کرد مالیاتها رضایت نداریم
دزد بی سروصدا ومردم را چاپیدن
مالیات باید صرف خدمات اجتماعی به شهروندان بشه مانند تمام کشورهای نرمال دیگه نه اینکه حکومت کسری بودجه ایی که بخاطر سیاست های اشتباهش دچار شده رو بخواد از جیب ملت مظلوم و ستم دیده تامین کنه .
جمهوری اسلامی ایران دیگه هر کس خوشش نمیان از ایران جم کنه بره
فکری هم برای اصنافی که حتما پول نقد میخواهند بکنید
به نظر من که بانک مرکزی خوب کاری میکنه ۳۵۰ هزار کارت خوان رو از فردا غیر فعال میکنه
منم تو این مدت هر جا برای خرید رفتم گفتن یا نقدی بده یا کارت به کارت کن... حتی آقای بنگاهی که واسه یه ورق قولنامه ۳ میلیون تومن ازم گرفت نذاشت کارت بکشم به همین راحتی از پرداخت مالیات فرار میکنن ، بعد من کارگر با هفت میلیون حقوق باید مالیات بدم... این عدالت ایرانه آیندگان بخوانند که در چه شرایطی زندگی کردیم
مالیات ها خرج مردم نمیشه ، پس هر کی گفت پول نقد دیگه ناراحت نخواهم شد
جیب مردم چاه نفت دولت جدید !
یهترین کارو میکنن که بزنن تو کارت . این دولت دیگه شورشو دراورده هزینه لاس وگاس از ما میگیره زندکی در حد جیبوتی داریم .
من به نوبه خودم کارت به کارت میکنم اونم به مشکل بخوره فقط با پول نقد دیگه کار میکنم
بهترین راه استفاده از دلار در معاملات روزمره هست
تاوان بی عرضه گی دولت رو چرا مردم باید بدن دولت شریک مال مردم شده و دست در جیب مردم داره حق والناس هم حالیش نیست هر چی فشار تحریم بیشتر میشه فشار دولت بر مردم چندین برابر میشه این دولت چه کار مثبتی جز استرس و فشار بیشتر کرده قراره تا کجا پیش بره یدفعه مردمو بزنین بکشین راحت شیم از این زنده مانی کوفتی
اون اقایی که می فرمایند دولت دست کرده جیب مغازه دار به من بگه اگر امنیت که ابعاد مختلفی هم داره نباشه اون درامد خواهد داشت یا نه.....محافظت از مرزها و امنیت داخلی و داشتن دادگاه و نیرو انتظامی برا امنیت هست و هزینه داره یا نه....حتی اموزش و پرورش هم برا مسائل اجتماعی و حفظ امنیت نقش داره و هزینه داره یا نه...بهداشت هزینه داره یا نه.......تا حالا ما مغازه داران مالیات درستی نمی دادیم و الان یک صدم درامد را مالیات باید بدهیم......
اگر مردم از مالیات فرار می کنند به خاطر اینه که می‌دونند برای خودشون و هم وطنان شون خرج نمیشه؛خرج شکم و تفریح مسئولان میشه. اگرم از کارمندان بی چاره توانستند مالیات بگیرند به زور بوده وگرنه اونا هم مالیات نمیدادند.پس هر جا که بتونم مالیات نمی دم؛ به جاش همون پول رو خرج ساخت بیمارستان و مدرسه و... میکنم، که خرج مردم و آبادی کشورم شده باشه.
ایا دولت از بانک ها که درامدهای نجومی دارن هم مالیات میگیره؟؟؟؟؟؟؟
اگه میگیره چقدر و چند درصد و چجوری و اگه نمیگیره چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا دولت بە هرچە کە میرسه مالیات میگیرە تو این اقتصاد فلج و گرانی
دیگه همه کار بکار میکنند
بخدا از همه طرف دارن مردمو میتیغن بدبختمون کردن هرروز جنس میکشه بالا پول نیس جنس بیاریم هرروز یه قانون درمیارن مالیات این همه تو کشور درامد هست باز سیرنمیشن ازمردم میگیرن مواد غذای گرون گرفتن بدبخت شدن مردم
وقتی دولت خودش بیشترین فساد و ظلم را در حق ملت می کند هر کس به هر طریقی بتواند قانون را دور بزند ناز شصتش.وقتی حقوق کارمند و بازنشسته ده درصد اضافه میشود و عوارض حد اقل سیصد و سی درصد ملت تا نی توانند باید به دولت ضربه وارد کنند و حتی اگر ممکن باشد یک ریال مالیات هم پرداخت نکند .سال گذشته برای مغازه پانصد و بیست تومان عوارض شهرداری اومده امسال چهار میلیون و دویست در حالی که در هشت سالی که من در اون محل هستم حتی یک بار ندیدم یک رفتگر اون مسیر را جارو کند و سال گذشته سیزده میلیون پول بابت موزائیک پیاده رو کردم پس وقتی خدمات صفر هست چرا ما باید عوارض پرداخت کنیم؟
لطفا دستتون رو از جیب مردم بیرون بکشید ,با این همه اجاره مغازه و هزینه های بالای برق تجاری و آب و گاز , بخدا بزور خرج خانوادمون رو درمیاریم
اگه کار درست درمون وجود داشت تو این مملکت بیصاحب , با مدرک مهندسی برق دانشگاه سراسری لازم نبود ازصبح تا ۱۱شب در مغازه باشم ,بدون تعطیلی.,آخرش هم هیچی به هیچی فقط خرج بخور و نمیر دربیاد ,
یادش بخیر بچه بودیم فیلم رابین هود رو می‌دیدیم
الان همه اون خاطرات به واقعیت تبدیل شدن
دم داروغه گرم از فقرا مالیات میگرفت به ثروتمندا میداد
خوب است بر می گردیم به زمانی که کارت عابر بانک و دستگاه پوز نبود و همه با پول نقد به سوپر مارکت می رفتیم همه پیشرفت می کنند با کارهای سازمان امور مالیاتی به عصر حجر بر می گردیم
مالیات اصلی را باید دلال ها، قاچاقچی ها، واردات کننده ها، پزشکان، اختلاس گرها و دزدها بپردازند! هزاران میایارد پول مفت توسط این گروهها جابجا میشه یک ریال مالیات هم پرداخت نمی کنند. ولی از حقوق بگیر و مغازه دار بیچاره سر موعد تمام مالیات شان را می گیرند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست