بازدید 64411
۲
مقام امنیتی عراقی:

اردوگاه الهول نسل چهارم داعش را به وجود می‌آورد

عضو سابق کمیته امنیتی پارلمان عراق، نسبت به ظهور نسل چهارم داعش طی چهار سال آینده هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ 09 July 2022


به گزارش تابناک به نقل از المعلومه، ایوب الربیعی، عضو سابق کمیته امنیت پارلمان عراق، نسبت به ظهور نسل چهارم داعش ظرف چهار سال آینده در اردوگاه الهول هشدار داد.

الربیعی گفت: خطر اردوگاه الهول دارای ابعاد مختلفی است اما مهم‌ترین و اساسی‌ترین آنها، وجود ۹ تا ۱۲ هزار نوجوان در این اردوگاه است که ذهن آنها با توجه خلاء فکری، آماده پذیرش افکار افراطی است.

وی با بیان اینکه خطر اردوگاه الهول سوریه، یک خطر استراتژیک است و اولین ضرر آن به کشور عراق می‌رسد، افزود: حمایت کشورهای غربی از اردوگاه الهول در راستای بی ثبات سازی کشورهای منطقه و به ویژه عراق است.

گفتنی است، اردوگاه «الهول» در حومه جنوبی شهر الحسکه در شمال سوریه و نزدیکی مرزهای این کشور با عراق واقع شده است و پناهگاه امنی برای فراریان و بازداشت شدگان از گروه تروریستی تکفیری داعش به ویژه زنان و کودکان محسوب می‌شود.

این اردوگاه شامل ۱۳۰ خانه است که حدود ۲۰۰ خانواده را در خود جای داده و همچنین شامل زندان‌های وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) نیز می‌شود. حدود ۷۴ هزار نفر از جمله ۳۱ هزار سوری، ۳۲ هزار عراقی و ۱۱ هزار اروپایی که تعداد زیادی از آنها زن و کودک هستند محسوب می‌شود. دو سوم این کودکان زیر ۱۸ سال و بیش از نیمی از آنها زیر ۱۲ سال هستند.

منبع: مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲
دولت وملّت عراق اگر بالاجبارهم شده بایدجوانان اردوگاه الهول رادریک جا جمع نموده وتحت آموزههای دینی واسلامی قراربدهد والّا عراق همینطورکه کارشناسان پیش بینی میکننددرپنج سال آینده باخطرداعش شایدبمراتب بدترازسالهای قبل وخشن ترازداعشیهای قبل؛ گرفتارشوند؛ جلوضرررا هرجا بگیری خوبه@@!@.
تا وقتی آمریکای جنایتکار تو منطقه هست داعش رفتنی نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل