بازدید 6467

تدابیر بانک‌ها برای مقابله با حملات سایبری چیست؟

کارشناس صنعت بانکداری گفت: بانک‌ها مرکز حملات سایبری گسترده‌ای هستند. این حملات منجر به خسارت‌های مالی زیادی به بانک‌ها و مشتریان آن‌ها می‌شود، بنابراین بانک‌های کشور منجمله "بانک ایران زمین" برای در امان از حملات سایبری علاوه بر آموزش کارکنان، باید سیستم‌های امنیتی را تقویت کند.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ 09 July 2022

تدابیر بانک‌ها برای مقابله با حملات سایبری چیست؟

به گزارش خبرنگار «تابناک» یکی از مسائلی که امروزه مشکلاتی را برای کشور‌ها در بخش‌های مختلف و حیاتی ایجاد کرده موضوع حملات سایبری به بخش‌های کلیدی بوده است که این مهم در صورت نادیده گرفتن از سوی مسئولان خسارت جبران ناپذیری را به تاسیسات زیربنایی و حیاتی وارد خواهد کرد. در همین راستا حتی مرکز ملی فضای مجازی در مقاله‌ای به آخرین تحقیقات و دیدگاه‌ها در زمینه مدیریت ریسک سایبری پرداخته است به طوری که تهدیدات سایبری به زیرساخت‌های مالی یک نگرانی با خطر بالا برای قانون‌گذاران و تنظیم‌کنندگان بازار‌ها و موسسات مالی ایجاد کرده است. در سراسر جهان، سازمان‌های دولتی، دانشگاهیان و گروه‌های تجاری و تحقیقاتی در حال بررسی موسسات مالی هستند تا از خطرات سایبری که با آن روبرو هستند اطلاعات کسب کنند و تأثیر چنین ریسک‌هایی را مطالعه می‌کنند.
حمله به عنوان یک ویروس یا با سوءاستفاده از یک نقص فنی، این حمله ممکن است از طریق شبکه‌های داده و ارتباطات، از طریق ارائه‌دهندگان خدمات مشترک یا از طریق اشخاصی که از فناوری‌های رایج استفاده می‌کنند، انتشار یابد.
در همین رابطه ناصر کاظمیان کارشناس صنعت بانکداری معتقد است که بانک برای مقابله با حملات سایبری باید همیشه در حالت آماده باش بوده و مدام سیستم‌های خود را به روزرسانی و دانش و آگاهی خودشان را ارتقا دهند.
وی اضافه کرد: متاسفانه ایران همچنان در بخش زیرساخت‌های سایبری با مشکلاتی مواجه است و برخی سازمان‌های دولتی همچنان اصول مربوط به امنیت سایبری را استفاده نکرده و از کارشناسان متخصص در این زمینه استفاده نمی‌کنند و همچنان حملات سایبری را جدی نمی‌گیرند. از سوی دیگر، کاربران نیز اصول مرتبط با امنیت سایبری را رعایت نمی‌کنند. به هرحال طی روز‌های اخیر حملات سایبری به ایران، سازمان‌ها و کاربران ایرانی همچنان ادامه داشته است.
این کارشناس خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به توسعه فناوری و ظهور دولت‌های الکترونیک، کاربران، مشتریان و افراد مختلف ترجیح می‌دهند بسیاری از کار‌های شخصی خود را به جای مراجعه حضوری، توسط اینترنت و بصورت مجازی و از راه دور انجام دهند. ایجاد یک سیستم اطلاعاتی جدید، علاوه بر تمامی مزایا و منافعی که دارد، فرصت‌های بیشتری را برای ارتکاب جرم در اختیار مجرمان قرار می‌دهد؛ به طوری که امروزه شیوه‌های ارتکاب به جرم ازفضای فیزیکی به فضای سایبری تغییر کرده است. بانک‌ها باید با روش‌های شناسایی نفوذ، علاوه بر آنکه هک‌ها و کلاهبرداری‌های صورت گرفته در یک سازمان را شناسایی و آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.
برهمین اساس بانک‌ها مرکز حملات سایبری گسترده‌ای هستند. این حملات منجر به خسارت‌های مالی زیادی به بانک‌ها و مشتریان آن‌ها می‌شود. بانک‌های کشور منجمله "بانک ایران زمین" برای در امان از حملات سایبری باید ضمن تقویت سیستم‌های امنیتی، آموزش کارکنان را در دستور خودشان قرار دهند تا از این طریق بتوانند جلوی بسیاری از خطرات احتمالی را بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم