بازدید 3798
صنعاء:

۸۰ درصد درآمد نفت ملت یمن در بانک سعودی است

سخنگوی شرکت نفت یمن می‌گوید عواید حاصل از فروش نفت یمن که توسط ائتلاف متجاوز سعودی به سرقت می‌رود به یک بانک در عربستان سعودی واریز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰ 08 July 2022

به گزارش فارس به نقل از العهد، دولت صنعاء می‌گوید کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی ثروت‌های نفتی یمن را به سرقت می‌برد که ۸۰ درصد از بودجه عمومی این کشور را پوشش می‌دهد.

دولت صنعاء تاکید کرده است که ائتلاف متجاوز سعودی میلیون‌ها بشکه نفت را توسط کشتی‌های غول‌پیکری که تقریباً ماهانه به بنادر یمن می‌آیند، به فروش می رساند  چیزی که در سایت‌های نظارت بین‌المللی دریانوردی دیده می‌شود و بیش از ۱۲ میلیون بشکه نفت یمن از ابتدای سال جاری ۲۰۲۲ تا ماه ژوئن گذشته به سرقت رفته است.

«عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت دولت صنعاء می‌گوید: یمن به عنوان یک کشور تولیدکننده نفت مانند سایر کشورهایی که ثروت نفتی ندارند آسیب دیده است،  زیرا این کشور از درآمدهای نفت خامی که به بانک ملی عربستان واریز می‌شود، سودی نمی‌برد.

وی با تاکید بر اینکه ائتلاف تحت رهبری آمریکا مسئولیت بحران نفتی یمن را بر عهده دارد، ادامه داد: ما کشوری تولیدکننده نفت هستیم در حالی که مانند کشورهایی که ثروت نفتی ندارند، رنج می‌بریم.

المتوکل با بیان اینکه هیچ کشتی وجود ندارد که در مدت  آتش‌بس کنونی توسط ائتلاف متجاوز توقیف نشده باشد، تاکید کرد: زمانی که قیمت بنزین در دوران شیوع کرونا کاهش یافته بود، بیش از ۱۵ هزار کشتی یمنی توقیف شد.

المتوکل با اشاره به اینکه «ائتلاف نمی‌خواهد پالایشگاه‌های صافر کار کنند،گفت که در صورت بهره‌برداری از این پالایشگاه ها بحران نفت یمن کاهش خواهد یافت و هر گونه تمدید آتش‌بس هم بر جنبه اقتصادی متمرکز خواهد بود».

ائتلاف متجاوز سعودی از ششم فروردین ۹۴ با چراغ سبز آمریکا یمن را هدف گرفته است اما طی این هفت سال با مقاومت ملت یمن نتوانست به هیچ کدام از اهداف تجاوز خود دست یابد و در نتیجه از رمضان گذشته مجبور به پذیرش آتش‌بس شد، اگرچه در موارد متعدد آن را نقض هم کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل