بازدید 2665

خرید دام قربانی عید فقط از مراکز مورد تایید باشد

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین خاطر نشان کرد: با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان و کشتار گسترده دام در سطح شهرستان ، مردم دام مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید خرید کرده و نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند تا از شیوع تب کریمه کنگو جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵ 08 July 2022

به گزارش «تابناک»، بابک بختیاری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لزوم توجه خرید دام توسط مردم از مراکز مجاز اظهار کرد : در بیماری تب کریمه کنگو ، دام و کنه از عوامل اصلی شیوع این بیماری است که شهروندان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند ورا کنه ها پس از گزیدن دام ها ، این بیماری را به دام منتقل می کنند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ فردی در ورامین به تب کریمه کنگو مبتلا نشده است و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان آماده خدمت رسانی به همشهریان هستند

رییس شبکه بهداشت و درمان ورامین با اشاره به فرد مشکوکی که در روزهای گذشته به مراکز درمانی مراجعه کرده است اظهار کرد: در روزهای اخیر فرد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو به یکی از مراکز درمانی شهرستان مراجعه کرد که سریعا آزمایش‌های لازم از فرد مشکوک انجام شد.

وی افزود: پس از انجام آزمایش‌های مورد نیاز و اعلام نتیجه آزمایش، فرد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو نبوده و خوشبختانه تاکنون هیچ فردی در ورامین به تب کریمه کنگو مبتلا نشده است.

بختیاری با اشاره روش شیوع و علائم این بیماری افزود : این بیماری می تواند از طریق برخورد گوشت دام مبتلا به این بیماری با پوست انسان انتقال پیدا کند که توجه و دقت همشهریان را نسبت به رعایت نکات بهداشتی دو چندان می کند همچنین همشهریان باید هر گونه تب ، خونریزی و کبودی را جدی گرفته و درصورت مشاهده هرگونه علائم به نزدیک ترین بیمارستان و مرکز درمانی و بهداشتی مراجعه کنند.

ورامین با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است و دارای دو بخش مرکزی و بخش جوادآباد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست