بازدید 300906

شعار «یا روسری یا توسری» دیگر جواب نمی‌دهد!

مساله استفاده از پوشش مناسب، موضوعی مربوط به امروز و دیروز یا این دهه و دهه قبل نیست، ماجرایی است که طی دهه‌های متمادی پس از پیروزی انقلاب محل مناقشه و مباحث جدی بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 07 July 2022

به گزارش «تابناک»، روزنامه اعتماد نوشت: دستاورد آن دسته از افراد و جریاناتی که از ابتدای انقلاب تلاش کرده‌اند از طریق روش‌های سلبی، خشن و تند، اقشار مختلف جامعه را به سمت حجاب و پوشش اجباری سوق دهند، چه بوده است؟

آیا این فشارهای زایدالوصف منجر به افزایش اقبال عمومی به حجاب شده است؟ آیا دختران ایرانی به نسبت نسل‌های پیش ارتباط نزدیک‌تری با حجاب برقرار کرده‌اند؟

پاسخ صادقانه به این پرسش‌ها نمایان می‌کند تا چه اندازه این روش‌های سلبی، مخرب بوده‌اند و چگونه باعث دوری دختران ایرانی از فرهنگ حجاب شده‌اند.

این روزها باز هم ماجرای برخورد با پوشش بانوان و جوانان ایرانی، باعث بروز گلایه‌های فراوانی در افکار عمومی ایرانیان شده است؛ تصاویری هم که از برخی برخوردها در فضای مجازی پخش شده، نشان می‌دهد که متولیان امر و مدیران هنوز قادر به درک این مساله ساده نیستند که استفاده از زبان زور، خشونت، بگیر و ببند در مواجهه با مقولات فرهنگی و اجتماعی، نه‌تنها منجر به نتیجه نخواهد بود، بلکه باعث بحرانی‌تر شدن اوضاع و شکل‌گیری مبارزه منفی خواهد شد.

مساله استفاده از پوشش مناسب، موضوعی مربوط به امروز و دیروز یا این دهه و دهه قبل نیست، ماجرایی است که طی دهه‌های متمادی پس از پیروزی انقلاب محل مناقشه و مباحث جدی بوده است.

بررسی دقیق روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد در آن برهه نه تنها تمایزی میان افراد دارای حجاب یا بدون حجاب وجود نداشت، بلکه اقشار و گروه‌های مختلف مردمی دوشادوش یکدیگر در صحنه مبارزات انقلابی حاضر بودند و مطالبات خود را پیگیری می‌کردند.

بررسی محتوایی کلام بزرگان انقلاب از امام(ره) گرفته تا یاران ایشان و چهره‌های برجسته انقلاب چون شهید بهشتی، آقای طالقانی و... بیانگر آن است که هیچ‌کدام به روش‌های سلبی و خشن برای مجبور ساختن مردم به استفاده از حجاب اعتقادی نداشتند و معتقد به استفاده از روش‌های آگاهی‌بخش و فرهنگ‌سازی در این زمینه بودند.

زمانی که اخبار برخوردهای خشن در خصوص حجاب به آیت‌الله طالقانی رسید، ایشان با صراحت اعلام کردند، «حجاب اجباری در کار نخواهد بود.» اما به رغم این واقعیت‌ها در سال‌های پس از انقلاب برخی افراد و جریانات افراطی تلاش کردند از طریق روش‌های خشونت‌آمیز مردم را به استفاده از حجاب مجبور سازند.

بر این اساس بود که جماعتی از راهبرد «یا روسری یا توسری» استفاده می‌کردند تا به زعم خود، فرهنگ عفاف را در جامعه گسترش دهند. رویکردی که باعث شد فاصله نسل‌های جوان با واقعیت حجاب بیشتر و بیشتر شود تا جایی که امروز حتی بسیاری از افراد دارای حجاب نیز به صف مخالفان حجاب اجباری پیوسته‌اند.

این روزها ستادی ذیل عنوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حال صادر کردن بخشنامه‌هایی است که هیچ فایده‌ای جز اینکه باعث افزایش نارضایتی‌های اجتماعی و عمومی شود، ندارد. این رویکرد که به افرادی که حجاب مورد نظر برخی طیف‌های سیاسی را دارا نباشد، خدمات اداری، عمومی و مالی ارایه نشود، باعث دوری بیشتر مردم با نظامی می‌شود که از ابتدا با هدف نزدیک‌تر کردن قلوب ملت پا و مورد حمایت مردمش قرار گرفت.

باز هم باید به سیره بزرگان انقلاب بازگردیم و متوجه باشیم که چند قطبی کردن جامعه، دیوارکشی و برخوردهای خشن نه تنها اهداف مورد نظر را محقق نمی‌کند بلکه باعث ایجاد فاصله میان مردم و نظام حکمرانی خواهد شد و نظامی که حمایت مردمش را همراه نداشته باشد به پیش نخواهد رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۴۲۸
انتشار یافته: ۱۹۷
مطمینین مردم گلایه فقط دارن؟ فکر نمیکنین به تنفر رسیده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
اشتباه نکنید مساله حجاب نیست مساله خلق یک
سوپاپ برای تخلیه فشار است در واقع مردم جهت اعتراض به حاکمیت که دلیل مختلفی دارد .حجابشون را فقط شل میکنند و از این طریق فشار تخلیه می شود.
شما رو به همه مقدسات قسم، دست از سر دین ما بردارین...دست از سر دنیای ما بردارین....دست از سر آخرت ما بردارین...
به خدا همشون رو نابود کردین خودتون هم میدونین و توش موندین....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
حجاب باید اجباری بشه مردم ایران بی ظرفیت شدن
امروز روش طالبانی رو دنبال میکنن
در 8 سال جنگ تمام بچه ها تربیت شده اون نسل بودن که نه اجبار به حجاب بود و نه اجبار به چادرو روسری و مانتو و خیلی هم به حروم و خلال اعتقاد داشتند و دنبال اختلاس و مال مردم خوری نبودند بقالی میرفتی مغازه دار یک ورق هم اینور ترازو میگذاشت که جنس فروش رفته حلال باشد یادش بخیر
بعضی ها تو دهه 60 از قطار زمان و تحولات پیاده شدن و هنوز تو حال و هوای دهه 60 هستن. شاید باید یکی بهشون گوشزد کنه و اگه باز نفهمیدن به زور بهشون بفهمونه نه دنیا شبیه دنیای دهه 60 هست نه کشور شبیه کشور دهه 60 هست و نه مردم الان به مردم دهه 60 شبیه هستن
نمی تونن جلوی اختلاس و دزدی را بگیرن شلاق را آوردن بالای سر مردم هیهات من الذله.....

دولتی که جوابگو نیست. تورم 300 درصد حقوق ها 10 درصد
پاسخ ها
طه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
آدم اگر مسلمان باشد حتما باید احکامش را هم قبول کند آنهایی که جانشان در میاد حجابشان را رعایت کنند اعتقادی به قیامت ندارند
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
اتفاقا کاملا شبیه دهه ی ۶۰هست ولی ۶۰قمری
موی زنان خیلی چیز عجیبی نیست
عده ای هنوز مصرند که دو چیز را به پوشاندن اجباری موی زنان متصل کنند:
حفظ حرمت خون شهدا
حفظ نظام جمهوری اسلامی
یاد شهدا که تا همیشه برای مردم گرامی است و شهدا هم برای چیزهای مهمتری جانشان را فدا کردند
اما اگر عده ای اصرار دادند حفظ جمهوری اسلامی و آزادی حجاب را روبروی هم قرار دهند، این نظام را بیشتر از حالت عادی به خطر انداخته اند چون اگر به شعور مردم احترام گذشاته نشود، هیچ چیز استوار نیست.

هنوز دیر نشده، زمانی داشتن دستگاه پخش ویدئو نیز ممنوع بود اما الان هر بچه نیز در دستان خود یک دستگاه دارد فقط حافظه تاریخی ملت از این رنج های ناشایانه آزرده تر و فاصله بیشتر شد. (و تمام آزارهای دیگر از موسیقی و مدل مدل و آستین کوتاه مردانه! و ...)

حفظ استقلال، ظلم ستیزی و آزادی خواهی این ها چیزهایی است که برای این ملت شریف همواره مهم بوده
همان چیزهایی که منجر به مشارکت بخش زیادی از مردم در انقلاب 57 شد
اما چیزی که نصیبشان شد این بود:
تحمیل و محدودیت و زیرسوال رفتن شعور انتخاب
چماق رو فراموش نکنید.
برای حفظ قدرت چماق حجاب باید باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
ربطش به غیرت مردا و وحیا و زنها چیه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
الان حجاب چه ربطی به اختلاس داره
دارن واسه انتخابات برنامه ریزی میکنن... مثل اینکه خیلی بهشون فشار اومده که زیر 20 درصد شرکت کردن... الان دارن فشار میارن تا دفعه بعد مردم به اصلاح طلب ها رای بدن.... البته نتیجه انتخابات باز ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
گل گفتی
ببینید چکار کردید که دختر 10 ساله من این چند روزه که بحث حجاب داغ شده گیر داده که بیا از ایران بریم. اینجا دیگه جای زندگی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
آفرین به دختر خانم شما که عواقب محدویت تحمیلی می فهمد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
طفلک اون بچه ای که‌در دامان شما تربیت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
جلوی همین دختر تون نگیر ۷ سال دیگه خودت می فهمی چه اشتباهی کردی
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
خداییش دارع درست میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
به دختر ده ساله ت حجاب یاد بده...مگه حجاب کار بدیه....چرا فرهنگ شما فرهنگ برهنگی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
وقتی از پس یه دختره ۱۰ ساله برنمیایی همون بهتره از ایران بری اینجا جمهوری اسلامی ما کلی شهید دادیم که فساد جمع شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
مثلا‌حجاب‌داشتن‌چه‌فشاری‌روی‌دختر۱۰‌ساله‌می‌یاره‌که‌میگه‌بایدازکشوربرقم،عقلش‌به‌حد۱۰‌سالم‌اگربود،میفهمیدپوشش‌یه‌دختربراحفظ‌شدن‌ازچشم‌دیگران‌هست‌که‌بازیچه‌دست‌هرهوسبازی‌نشه،حالا‌به‌نظرم‌حرفشوگوش‌کنید،اونجا‌بره‌راحت‌تره،چون‌زنا‌ودخترای‌امروزی‌فقط‌مشکلشون‌اینه‌که‌خیلی‌برابدن‌وموهاشون‌خرج‌میکنن،اندازه‌پول‌خرج‌شده‌دوست‌دارن‌دیگران‌هم‌علاوه‌برشوهرشون‌استفاده‌ببرن،ید‌ازکشوربر،
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
ببین چقدر بچه رو جلوی ماهواره نشوندی که این حرف رو میزنه.ما حالا هیچ چی با وجدان خودت رو راست باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
لابد دختر ده ساله شما تا حالا لخت میرفته بیرون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
دقیقادغدغه منم همینه چون دلم نمیخوادزوری یه چیزی روسرم باشه
ابوالحسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
دوست عزیز چون لیلی به لالیش گذاشتی

گفته روسری نذارم گفتی نذار
هم میگه بریم اونور آب دوربزنیم هرجور خواستیم بگردیم لطفا صورت مسئله رو پاک نکن بچه ات رو تربیت کن تا سوارت نشده وآبرویت رو نبرده ا
افراد بی حجاب فقط در راهپیمایی ها و پای صندوق رای برای نظام کارآیی دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
اونایی رو که صدا و سیمای میلی نشون میده از خودشونن. مردم عادی نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
دقیقا همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
خیر اشتباه نکنید زنان بی حجاب فقط برای تحریک شهوت نوجوان در سن بلوغ کارایی دارند و به لجن کشیدن فکر نوجوان و جوانی که می‌تونه باعث پیشرفت علمی و.. خود و جامعه بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
چکار کردن که دختر شما هوس اون ور رو کرده آخه یه چیزی بزرگترها میگن بچه ها هم میگیرن دیگه کسی فکر عواقبش نیست

واجب فراموش شده ای هست که باید به یاد آورده بشه
اون هم بحث آن. به معروف و نهی از منکر که اگه از اول انقلاب به موقع انجام می‌گرفت انقلاب وارزشها پیشتر از این
که ترقی کرده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
فمری بحال خراب اقتصاد کشور بکنید حجاب ول کنید.
تبوالحسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
برعکس
نه به حجاب اجباری
خواستم نظرم را بنويسم. بعد يادم اومد تو اين مملكت مردم و نظراتشون چرخ پنجم درشكه هستند. كوچكترين ارزشي ندارند. اين قسمت نظرات شما هم بيشتر نقش سوپاپ رو داره. مسئولين هر كار دلشان بخواهد مي كنند و چون برآمده از راي اكثريت مردم نيستند غالبا تصميماتشان در تضاد با نظر مردم است. لطفا منتشر كنيد.
کسانی که توی مملکت تصمیم میگیرن اصلا نظر مردم براشون اهمیت نداره .رد صلاحیت میکنن که کسی توانتخابات شرکت نکنه .با حجاب برخورد چکشی میکنن کسی حجاب نداشته باشه والی اخر
سلام
شما مسئولین فرزندان خودتان را از کشورهای غربی بیاورید
بهترین امر به معروف است
خانواده من با چادر هستند ولی حجاب اجباری جواب نمیدهد
شاد باشی هموطن چه چادری چه بی چادر
منم اعتقادی به حجاب ندارم،به نظرم هر انسانی مسول پوشش خودش هست،دست از سر،مازنها،ودختران بیچاره ایران بردارید
باید جلوی این بدحجابي راگرفت وبایدفرهنگ سازی بشودتانوجوان ماباعلاقه سمت حجاب برود
باید فرهنگ سازی بشودتا نوجوان مابا علاقه سمت حجاب برود
برای اجرای امر خدا و پیاده سازی اسلام وشیعه ناب باید اعدام کرد فقط.
من هنوز فرق موی سر زن ومرد و نفهمیدم اگه زن واسه مرد جذابه خب مرد هم برای زن جذابه همه رو روکش رنگی بکشید اون یه ذره دینی هم که مردم بهش معتقد بودن رفت چرا که شما بهش بدون اعتقادقلبی استاده میکنید اسلام اسلام میکنید وبعد اختلاسهای بزرگ پشت این شعار این نظر عموم جامعه اس
ماانقلابمان برای همین بوده اگهشاه کشف حجاب نمی کردشایدانقلابی صورت نمی گرفت مامسلمانیم چه سنی چه شیعه وقانون نمادراینجاکاملا مشخص است بایدمحکم ایستاد واگه عده معدودی خارش دارند درن توی خونه خودشانراخالی کنندنمی خوادبیان جوانها تحریک کنند
ومشکل بوجوداورندماازاین قانون حمایت100درصدمی کنیم تاپای جان ایستاده ایم این کشورجای ذر حجاب وهنجارشکن نیست اینطورباشدماعلیه دولت دوباره انقلاب میکنیم وحجاب رادرست اجرامی کنیم آنچه که اسلام گفته
همه مشکلات متاسفانه ناشی از این است که آقای رئیسی چون خود را برای دور دوم ریاست جمهوری عملا بی نیاز از رای مردم می‌داند، با خیال راحت و بدون نگرانی بابت میزان محبوبیت هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد. این نتیجه انتخاباتی است که بیانگر رای مردم نبوده و برنده از قبل مشخص شده باشد ‌.
وقتی که تمکین نمی کنند بایستی از چوب تر استفاده کرد ، کار فرهنگی عبس است در مقوله حجاب بایستی کمیته انقلاب اسلامی دهه ۶۰ تکرار بشود دولت قدرت دارد و می تواند کسانیکه که چموشی می کنند رام کند
اسلام دین جذب است نه دین دفع
ظاهر فریبکارانه هیچ کارایی ندارد.
زنان کشور اکراین حجاب نداشتند ولی مردانه درکنار کشور ووطن ایستادگی کردن ودشمن متکبر ومغرورروسیه چپاولگررا عقب راندن
میدونید چرا تو قران گفته شده هیچ اجباری در دین نیست ،چون خدا خوب میدونه اجبار رو بنده هاش تاثیر مثبت نداره که هیچ حتی باعث عدم جذب مردم به دین میشه به خاطر همین دین توی دوران پیامبر اجباری نبود.کی بهتر از خدا فطرت بنده شو میدونه؟
به خدا اگر خارجی ها بودند طرف فرهنگ شما می‌آمدند این شما ایرانی ها هستید که فرهنگ خودمون رافراموش کردید
مگه قبلا جواب داده که الان دیگه جواب نمیده؟؟!!
خدا کنه همین گرامی و فشار برای حجاب و خلاصه این مشکلاتی کع بخاطر سوءمدیریت دارید پیش میارید را درست یک هفته قبل از انتخابات هم انجام بدید
بایدحجاب باشه ماخسته شدیم ازدست زنان بی حیا وبی حجاب بوی تعفن گرفته جامعه رو باید۳۰سال پیش قانون میزاشتن امنیت نداریم ازین وضع جامعه .دزدی گناهه بی حیایی هم گناهه چی ربطی داره گناه توجیه میکنیدبرای خودتون .هیچ فضای امنی نزاشتین حالمون بهم زدین خداهدایتتون کنه
ظاهراً شما تومملکت زندگی نمیکنید این ۴۲سال نتیجه ش چه بوده؟
واااااای خدا....دیگه شورشو درآوردین...اصلاحاتیای غرب زده..والله که بعضی از شماها از آمریکاییها هم بدترید...مرزهای توهین،ضد ارزش بودن,قانون شکنی،ضدیت فرهنگی و.....مدتهاست که کیلومترها جابجا کردین...نه قوانین اسلام رو قبول دارین،نه خدارو،نه دین رو،نه پیغمبر رو...ماحصل هشت سال اجرای تز لیبرال و جذب عمو سام شدن شما چی بود؟؟؟؟...خلق نقدینگی غیرقابل محاسبه،تحقیر،تورم کمرشکن،گرونی،بی ارزش شدن پول ملی و...حالا جالبه به جای عذرخواهی ،با فرافکنی میخواید دیده بشید...ای کاش بصورت فیزیکی هم تو لشکر دشمن بودید...چرا که فکرتون اونوریه...شماها همونایید که انتخابات نظام اسلامی رو که بارزترین نماد دموکراسیه،تحریم کردید...بسه دیگه...واقعا از این همه خیانت و آب تو آسیاب دشمن ریختن ،خسته نشدید...گندای هشت ساله شما قطعا پاک کردنش زمان می‌بره...البته اگه اجازه پاک کردنش رو بدید...
خدا لعنت کنه شما اصلاح طلب ها که هم اختلاستون کردید و گردن نظام انداختید و از اون طرفم طرفدار مردم شدید که دیگه برخورد جواب نمیده که انگار دهه شصت کیا بودن مردم تو گونی میکردن و به پیشونی دخترا پونز می زدن فقط مردم را میخواید فریب بدید
سلام تجربه نشان داده ک ب زور و اجبار جواب نخواهند یافت انتخاب ب عهده مردم است
هرچه بی حجابی بیشترفسادبیشتر بنیاد خانواده‌ها ازهم می پاشه لعنت به توی بدحجاب ولعنت به توکه بچه تربیت نکردی که زندگی کنه فقط خودفروشی یادش دادی لعنتی
سلام مگه ما مسلمان نیستیم پس قرآن میگه حجاب رعایت بشه این کجاش بده این بندهای خداهم میگن رعایت کنین شمای که بد میبری از این حرف بی قیرتی اگه غیرت تو وجودت بود ناراحت نمی‌شدیم
بنده چادری هستم و حجابم رو دوست دارم ولی به شدت مخالفم با برخورد و تحریم زنان بد حجاب
ارزش حجاب خیلی بالاتر از اینه که به زور کسی رو وادار کنن ،اینجوری مردم برای ریا و یا برای استخدام شدن در ارگانهای دولتی رعایت میکنن و بعدا ضربه بدتری به دين میزنن،اصلا بعضی از همین کسانیکه استخدام آموزش و پرورش هستن چند سال قبل از استخدام نیروی چادر میپوشن و مسجد میرن برای اینکه اگر برای تحقیق اومدن بگن آدم درستیه ،وقتی خرشون از پل گذشت دیگه داخل مسجد پیداشون نمیشه و بیرون از مدرسه پوشش و حجابشون افتضاحه
تو را به خدا شایسته سالاری رو مد نظر قرار بدین بعضیها فقط بلدن حجاب رو رعایت کنن ولی کاراییشون افتضاحه
ما مامور بهوظیفه هستیم نه نتیجیه
همه مشکلات مردم ، کشور ، گرانی وتورم ،بیکاری ، وغیره حل شده فقط مونده حجاب که ایران بشه بهشت و گلستان !
بلایی سر مردم آوردید تا ابد نمیشه ازدواج کرد
تا جوانان علت پوشیدن نفهمند و تا ضرر لختی نفهمند نصیحت نمیفهمند
جوانان زندگیتان بکنید ودر لحظه ودر حال زندگی کنید نه دیروز نه فردافقط فکر لحظه مرگ باشید که ما را لای پارچه در گور میگذارندومیروند آن وقت است که فرشتگان الهی برای بازخواست ما
می‌آیند .وای وای بد به حال کسی که با اعمال بد از دنیا رفته باشد
انجاهر کس چوب عمل خودش می‌خورد و فریاد رسی ندارد بد بودی خودت زجر میکشی ، خوب بودی خودت خوش می گذرونی هر کس
تابناک واقعا خیلی آزادی بیان داری نظرات باب میلتا میگذاری
خدايا راه راست نشان ما بده
سلام هم میهنان
کاش ی سری شبهات راجع به حجاب اطلاع رسانی میشد اونوقت آنقدر تنش تو جامعه نبود . اول همین اصطلاح حجاب اجباری که کامل غلط هست حجاب ی مفهوم و باور اعتقادی هست . اعتقاد نمیشه اجباری باشه پذیرش دین کاملا اختیاری هست مردم انتخاب می‌کنند مسلمان باشند یا نباشند اصلا اجباری توش نیست . امت مبحث مهم اینه که حدود پوشش انسان ها تو همه جوامع قابل قانون گذاری هست همه کشور ها حدود پوشش رو در کشور هاشون قانون گذاری کردند ایران هم همین طور و البته حدود طبق ایدئولوژی های هر کشوری متفاوت هست ایران هم حدود رو بر اساس قوانین اسلامی انتخاب کرده .
انصافا هم نگفته همه چادر بپوشید یا مردها لباس بلند بپوشید گفته در حدی که منجر به فساد نباشه . پس رعایت پوشش قانونی هر کشور جز قوانین اجتماعی هست مثل رعایت عبور و مرور ماشین ها که وقتی رعایت میشه آسیب پذیری کمتر میشه . عزیزانی که مشکلات اقتصادی و اختلاس ها رو به حجاب ربط میدن مثل این میمونه که معلم فارسی بگه چون دانش آموز ریاضی نمیخونه یا در ریاضی ضعیفه پس چه فایده فارسی و املا یاد بگیره همین قدر بی ربط . و البته که مطالبه گری در مورد مشکلات اقتصادی اختلاس ها حجاب و عفاف حق همه مردم هست همه مهم هست و هیچ منافاتی با هم نداره . عزیزانی هم هستند که اعتقاد به حجاب ندارند و شاکی هستند که چرا فقط در انتخابات و راهپیمایی ها تلوزیون نمایش میده آنها رو .خب عزیزان اگر مانع حق و حقوق بی حجاب ها بشن که خود بی حجاب ها صداشون در میاد که به ما حق انتخاب نمیدن ما رو میون مردم نمی‌پذیرند این افراد فقط اعتقاد به حجاب ندارند اما جز مردم هستند تنها اشکال کارشون این هست که قانون اجتماعی رو در مورد حجاب رعایت نمی‌کنند اما جز جامعه هستند از افراد جامعه اثر می‌گیرند و متقابلا روی افراد جامعه اثر می‌گذارند اصل قانون پذیر بودن حجاب همین هست این که ما بر روی افراد اثر می‌گذاریم نوع رفتار نوع پوشش نوع برخورد ما اثر می‌گذارد. اگر افراد قانون پذیر باشن نه قانون گریز دیگر در جامعه تنشی وجود نخواهد داشت یا حداقل کمتر تنش خواهیم داشت .حالا منطق انسان چه چیز رو قبول و انتخاب می‌کند؟
واقعا باید با بدپوششی و بی حجابی برخورد بشه
به زور مخواهند ببرند تو بهشت همه کارها روبراست چرا به مردم که عده کمی بودند اعتراض گذاشتند پول یارانه را خوردید
تمام کشورهای دنیا دارای قانون و آزادی دارند و رفتار خود را بر اساس قانون تنظیم می کنند و از آزادی لازم برابر قانون برخوردار هستند ، در آمریکا و تمامی کشورهای اروپایی، خوب در ایران هم تمامی افراد باید به قانون احترام بگذارند و اگر قانون گریزی کنند باید پاسخگو باشند و از حرف های بی ربط و غلط که به دین ما، به حجاب و غیره کاری نداشته باشید بسیار مزخرف است و همه بایستی تابع قانون باشند مثل تمامی کشورهای دنیا، در برخی از کشورهای دنیا اگر حرفی خلاف قانون زده شود دهان طرف را با ....... پر می کنند.
بابا بعضی از خانم های بی حجاب ها به قدری جندش آور هستند که من به عنوان خانم حالت تهوع بهم دست میده اصلا قیافه خودشون نیست
نویسنده محترم قانون یعنی اجبار..بفهم حجاب قانونه و باید رعایت بشه کسی هم که رعایت نکنه مجرمه..بماند که حکم خدا و واجب شرعی هم هست ...فی قلوبکم مرض فزادکم الله مرضا
فقط باعث میشید تنفر مردم بهتون بیشتر بشه خودتونم میدونید کاری کردید من ۱۵ ساله حالم از کشورم بهم میخوره،:)
استقلال. آزادی. پس چه شد.
مسیله حجاب اهرمیه که هرکس می خوادرای بیاره می گه ازادی می دم وسوء استفاده می کنه هر موقع هم تو کشور خرابکاری وگرونی زیاد میشه میاند بیشترش می کنند تا فکر جوون ها را درگیرش کنند که به مسایل اساسی کشور فکر نکنندمثل اینترنت واقعا سیاستو با خاله بازی اشتباه گرفتند مملکت داری سیاستمدار دین دار می خواد نه دیندار بی سیاست
زنان ما شرم و حیا رو قورت دادن ...
یعنی مشکل ما فقط حجابه....
یادشون رفته زمان جنگ همه نیروها وتجهیزات مال قبل انقلاب بود،چه انسانهای پاک وصادق وبهترین تجهیزات نظامی واقتصادی که همه مال آن زمان بود که کسی رابه اجبار متدین نکرده بودند،واقعا چقدرخوب بوده آنزمان
لااکراه فی الدین والی آخر
همه مردم ایران اسلام وائمه معصومین را بدون زور واجبار دوست دارند وبدحجابی ونمازنخواندن نشانه کافرشدن به خدا نیست.
سلام.والا دین زوری فقط تواین حکومت مادیدیم.مسولین عزیز شما به کار خودتون برسید.مملکت بچرخونید.اقتصادش.دفاعش.رفاهش.قشنگیش.درست کنیدواسه مردم.انوقت مردم ببین چطوری شماهارو رو سرشون میزارن
علم تجربه وعقل اگردارید نتیجه عمل راعکس العمل مساوی ودرخلاف جهت میدانند قدری به اعمال خودتان درزمان جمهوری بنگرید عکس العملها راهم
کشورماحکومت اسلامی ست بایدواجباراًبایدقوانین اسلامی رارعایت کرد ازمسئولین خواهش داریم اشدمجازات رابرای بدحجاب وبی حجاب ورواج دهنده ی فسادوبی حیایی رادرنظربگیرن
ملت را بیچاره کردید از نظرفرهنگی اقتثادی اعتقادی
بخدا دارید رو لبه ی تیز شمشیر راه میرید ... مردم از هر نظر در تنگنا هستن دیگه به آخر رسیدن... بیشتر از این اذیتشون نکنین
باید جلویه این بی بندوباری ها و بی حجابی ها گرفته بشه....تو اروپا حجابشون بهتره تا ایران
البته زور و خشونت اشتباهه اما رهاشدگی هم خوب نبست
خداوند جای حق نشسته و خودش جواب ظلم و ستم به بندگانش رو میده
بی حجابی فساد میاره هر آدم عاقلی میدونه ولی برای باحجاب شدن همراه بازور بدتر فساد انگیزه و خطرناک ،بهترین راه حل فقط فرهنگ سازیه و بس
الان دگه همه مشکلات حل شده......رسیدن به حجاب
حجاب باعث آرامش زندگی ما زنهاست کاش همه زنان می فهمیدند تا آرامشش ن بیشتر می شد
نمی‌تونید حجاب رو از ایران بردارید

ما بی‌حجاب هارو از اینجا ریشه کن میکنیم.

مرگ بر آمریکا، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، لعنت خدا بر شیطان.
اینو بشنوید تا ما هستیم تا نسل سلیمانی هست شما نمی‌توانید جمهوری اسلامی رو از پای دربیاورید.
عرضه ندارندجلوی دزدی مسولین رو بگیرندچوب سرمردم فرومیارنددنبال بی حجابی هستند
همش مقصرش آمریکاست مرگ بر آمریکا خخخخخ
دختری که دهه۸۰یا۹۰هستش چیزی نمی دونه چشم گوش بسته اس خواهشن منحرفشان نکنید
تواین هیر وویری که مردم نون پیدا نمیکنن گیر دادید به حجاب.... ای چه وضعیه درست کردید
دست از سر جوان های ما بردارید
یعنی شما از سردار شهید سلیمانی بیشتر میفهمید ؟ ایشان افراد شل حجاب رو فرزند خودشون میدونستند و اگر هم چیزی میخواستند بگند با احترام بود نه بی حرمتی و اسلحه
شک نکنید این رفتار جدید مثلا گشت ارشاد باعث خشم ، نفرت و کینه مردم میشه
مسولین محترم در مورد حجاب که به زور باشد هرگز جواب نخواهد داد
واقعا دین و دنیایی برای مردم گذاشتید؟!!! با تورم ۳۰۰ درصد حقوق ۱۰درصد ،اختلاس های میلیاردی،مسئولین ناکارآمد دنبالمون رو خیلی وقته به فنا دادید و به دنبال آن اخرت، چراکه شکم گرسنه ایمان ندارد چه کردید با این مردم ستمدیده ،بهشت ارزانی خودتان، خدا ما را آزاد آفرید تا خودمان انتخاب کنیم نکنه شما خود را برتر از خدا میدانید
وقتی پنج سال هست هرشغل انجام میدم سودنمیکنم وبعدازچقدرضرر مجبورم جمع کنم . الان هم دوساله خرج منو پدرم وکمک برادرانم زنده هستم و نمیتونم گوشت وپنیروتخم مرغ ولباس‌ خودم و خانواده بخرم . پول دندان کشیدن ندارم .کم مونده خونه رابفروشم برم مستأجری. چون نمیرسونیم .زن و بچه سوی تغذیه دارن. اینقدر خجالت کشیدم که شصت و دوکیلوبودم الان چهل وپنج کیلوشدم.
حجاب یک امر ضروری است ولی بارور که نمیشه وضعیت بدتر میشه آزاد بشه بهتره چون قبل انقلاب هم با حجاب و بد حجاب بوده
متاسفم برای مردمان کشورم بخصوص برای زنان که خودشون رو به تاراج گذاشتن شما نمیتونید وظیفه ی خدتون رو انجام بدید بعد میگید دزدا رو بگیرن اختلاسگرها رو بگیرن امثال شماها گند زدید به این مملکت که حیاندارید عفت ندارید
نگران نباشید موقع انتخابات نه تنها بی حجابی آزاد میشه بلکه بی‌حجابان خیلی هم محترم شمرده میشوند اما برای هر انتخابات یکی دو ماه بیشتر نیست
نگاهی به ارشیو تظاهرات یمن درزمان علی عبدالله صالح بیندازید حجابشون وتفکیک زنها و مردها رو ببینید ؛ خجالت بکشید
دوران رضاخان بزور کشف حجاب میکردن حالا بزور کشف بی حجابی میکنن نه اون جواب داد نه این جواب میده این تف سربالاست
عجب داستانی شده.
اتفاقا امثال شماها و هم دالکی هاتون مثل مهاجرانی خاتمی اکبر گنجی و حجاریان در دهه اول انقلاب بحث حجاب اجباری توسری زدن رو اجباری شدن فاصله گذاری زن و مرد همه جا پیگیری کردن که با تو دهنی امام و انقلابی های اصیل روبرو شدن حالا از این ور بوم افتادن و به امر بمعروف ساده رو دارن با هووی گری تهطئه می کنن!!
زیبنده ترین زینت زن حفظ حجاب هست زن باحجاب مانندمروارید درصدف چادرهست زن بی حجاب برای خودش هیچ ارزشی قایل نیست
انتخاب حجاب مقبول ازاد حق خدایی انسانی و عقلانی برای کشوری و برای هر مردمی حق بحق بوده و میباشد. شکل زننده ای است که یک بانویی را پلیس وسط خیابان بعنوان بد حجابی روی زمین بکشد و یا بدن یک خانمی را با فشار به داخل ماشین بکشد. در چشم جهانیان فهمیده این قبیل حرکات بسیار ناراحت کننده است و آبروی کشور دولت و مردم خودمان تحت سئوال.
والا دختر ۱۳ساله من هم میگه بابا از این کشور بریم.متاسفم.که این حرف ها رو اون که باید بخونه و احساس خطر کنه نمی‌خونه..حجاب اجباری هیچ وقت جواب نمیده.
بی حجابی و بدحجابی
شروعی ست بر جرم و جنایات...
حجاب، امنیت است.
هرکس که این امنیت را نحواهد!!!
حال و روزش معلومه.....
شما روزنامه اعتماد مردمی چگونه فرهنگ عفاف در جامعه دارید ایجاد می کنید از طرف مردم به ناشایست حرف زدن که فایده ندارد شما اگر کاری می توانید برای عفاف دختران و خانمهای ایران زمین می توانید انجام بدهید یا علی مدد شاید مورد رحمتتان واقع شود تا کی اسیر این دل و انسانهای شیطان صفت قدم برداریم این جامعه برای خوبان خداست که زمینه ساز ظهور مهدی (ع) هستند بس است دیگر
حالا هی مردمو اذیت کنید
دخترتون نونی که شماسر سفره اش گداشتید رو خورده جای تعجب نداره
بی حجابی که از حد واندازه گذشته فاجعه بار شده جوونها دارن به دام شیاطین گرفتار میشن و آینده و زندگیشون داره تباه میشه نسل کشی اخلاقی به راه افتاده به هرنحوی باید جلو بی بندوباری گرفته بشه
این همه کشور اسلامی که توی این کشورها اجباری برای حجاب نیست و خیلی از ما پیشرفته ترند وبه راحتی دارند زندگی می کنند در اسلام به حجاب توصیه شده ولی اجباری در آن نیست واین حجاب اجباری قانونی که اقایان خودشون گذاشتند
شما اگه دوست دارین بزارین ناموستون بی حجاب باشه،ما دوست ندارین بی بندوباری بیشتر بشه،احسنت به نیروی انتظامی ما مردم پشتیبان شما هستیم
زنان بدحجاب و بی حجاب چموشی می کنند بایستی. اینها را تعزیر کرد
ما که کوشکان پر شده است ولی تمام این مسأله در زمان حال و گذشته برمیگرده به روش حاکمان برای پاک کردن صورت مسأله!
چه تیتر بیخودی زدین. شما خودتان میخواهید محرک درگیری باشید.
زندگی نامه مردم روتورم به خاک سیاه رفته دل ادام اتیش میگرد از همه طلاق وهزارن بلا دیگر خدا خودت درست کن من که میدانم بلاست این کار
بجای گیردادن به پوشش مردم، مشکل اقتصادی را حل کنید
واقعا یعنی اینقدر سخته که این روسری را درست سرتون کنید که موهاتون پیدا نباشه یا اینقدر سخته که ی مانتو درست حسابی بپوشید که بودنتون پیدا نباشه و محرک جوان در سن بلوغ نباشه و این همه آشوب درست نکنید
جواب خواهد داد چون عزتت برآن حجاب وابسته میباشد
مردم باید درک و فهم داشته باشد
اگه بریم امر به معروف کنیم میگن به تو چه و ایران اینطوری.....
جنگ نرم تاثیر رو گذاشت ما باید واز تلوزیون و فضای مجازی به مردم واجبات و گذشته را به مردم یاد اوریم
تو را خدا دست از سر مردم بردارید
خب حجاب بره چی به مردم میرسه چه مشکلی از جامعه حل می‌کنه گرونی رو حل می‌کنه ؟
تقصیر خودمونه
خدایا خودت پناه این مردم درد دیده باش...
من به عنوان یک خانم محجبه که خودم از بچگی علاقه داشتم به چادر و حجاب میخوام بگم که به نظرم حجاب نباید رو اجبار باشه چون اسلام گفته حجاب اختیاریه نه اجباری، با بگیرو ببند هیچی درست نمیشه تازه اوضاع بدترهم میشه به نظرم بیخیال حجاب شید برید به وضع اقتصادی مردم رسیدگی کنید مردم به اندازه کافی تحت فشار هستن شماها دیگه نمک نپاشید رو زخم؛ ملت ایران خیلی مظلومه با همه چی داره کنار میاد اینقد سختگیری نکنید نزارید مردم از همه چی دلسرد شن؛ واقعا این ظلم تا کی ادامه داره؟ به نظرتون اسلام اینجوریه؟ والا پیامبرانو امامان هم اینجور خشن با مردم رفتار نمیکردن
چرا‌یک‌عده‌ای مخالف ‌حجاب‌هستند ازبرهنگی‌حمایت‌میکنند‌‌‌پس‌معنی‌غیرت‌چی‌میشه؟
چرا الکی جو میدین، الان سالیان سال که اصلا کسی کاری به حجاب داشتن یا نداشتن ملت نداره، منتهی این حرفارو هی اینقدر تکرارش کردین که باورتان شده، بخدا من جند روز پیش رفتم داخل یه فروشگاه که خرید کنم که دیدم یه خانم با سوتین اونجا مشغول خریدهست.
فقط میتونم بگم خدا لعنتتون کنه چکار کردین با مردم بیچاره مردم له شدن از گرونی و وضع بد اقتصادی شما میخاین حجاب اجباری کنید
می‌گویند حجاب نماد دین است چون دیده می‌شود و مسائل دیگر چون مردم نمی‌بینند اشکالی ندارد؟! مثلا دزدی و اختلاس را که کسی نمی‌بیند!!؟
متاسفم برای کسانیکه اعتقاداتشون آنقدر ضعیف هست که با هر بادی عوض میشه .دوست عزیز متر را با طناب اندازه نمی‌گیرند و اسلام را با بعضی افراد مسلمان نمی‌نمیسنجند بلکه ما باید خودمانرا با امامان معصوم ع اندازه بگیریم که چقدر مثل آنها می‌توانیم باشیم . پس انسان درست با یک روحانی بد از را بدر نمیشه و خلاف خود را بگردن دولت انداختن خطاب،ذات انسانها باید فطرتا درست باشد
قصدشون خراب کردن دین و اسلام است .امام علی (ع) در مورد در آوردن خلخال از پای یک زن یهودی فرمودند که اگر کسی از اندوه این کار بمیرد جای هیچ ملامت نیست ولی اینها مامور مرد که میگه من مسلمون هستم ولی زن و دختر مردم رو میگیره به طرز ناجور میندازه تو ون نیروی انتظامی و حتی کتک هم میزنه.
من به این جمله اعتقاد دارم ، اجباری کردن هر کاری لجبازی ببار می آورد . فکر کنم ۴۰ سال تجربه بس است . من مخالف نظام نیستم بلکه دلسوز آن هستم . در این شرایط که مردم در فشار هستند خواهشا حاشیه ایجاد نکنید . چند وقت که بگذرد بی حجابها هم رفتاری منطقی در بی حجابی خودشان پیدا می کنند وبی حجابهای افراطی وقتی دیدند مورد توجه قرار نمی گیرند از جلف گیری دست بر می دارند . الان فقط می خواهند لجبازی کنند ، بدون اینکه منظور دیگری داشته باشند .
ما درایران اسلامی زندگی میکنیم و یکی از قوانین این کشور هم حجاب هست.وهمه باید این قانون رو رعایت کنن بایدددد. اگه کسی نمیتونه رعایت کنه جمع کنه از این کشوربره.
حجاب اجباری دیگه جواب نمیده
بگذارید یک مطلبی بگویم شماها که یک سال است تشریف اوردین ما ۴۳ ساله داریم در این مملکت زندگی میکنیم انقلاب کردیم وبا جنگ مواجه شدیم شهید وایثارگری وجانبازی وووووو دادیم نگذارید بعد ۴۳ سال ملت را ناراحت کنید مگر تازه انقلاب کردیم بزرگان گذشته هیچ وقت نفرمودن با ون به جان ملت بیفتین مگر در قانون اساسی گفتن با خودرو ون به جان ملت بیفتین مگر قانون نداریم عده ای با سلیقه خودشان دارن جوانان این مملکت را از اسلام زده میکنند عده ای حتی مسلمان نیستن ولی رعایت اسلامی میکنند در کل اکثر جوانان امروزه میخواهند مثلا ازاد باشند نه اینکه بی بندو باری راه بیندازن بلفرز روسری افتاده ویا ناخدا موی سرش بیرون نباید با کار فیزیکی بر خورد کرد نباید در داخل خودرو دخالت کرد داخلذخودرو حریم خصوصی است وچیزهایی که همه ما میدانیم کجا باید رعایت کرد وکجا باید چه کار کرد تازگیها گفتن حتی در ادارات کارهایی که در ۴۳ سال گذشته نبده آج را کنند که خدا میداند گطور خواهد شد
حجاب اجباری مقطعی و کوتاه مدت برنامه ریزی شده و زمان انتخابات شک نکنین که لغو میشه، اون موقع میگن بی حجابی مانعی نداره مهم رأی هستش فقط رأی بدین
همه چیز مملکت گل وبلبله فقط حجاب مونده اون هم درست کنید دیگه خیال ملت راحت میشه
لطفاً حرف های بی ربط و رضاخانی نزنید !
مسئله پوشش اسلامی از ضروریات دین و قرآن بوده و کسی حق ندارد در جامعه ، بدون حداقل پوشش شرعی ظاهر شود. قطعا حکمت آن اینست که سلامت جسم و روان افراد و سلامت خانواده ها و ..... مورد آسیب واقع نشود.
بفکر وضعیت نابسامان اقتصادی باشید فقر مردم ایران که داخل سطل زباله بدنبال غذا وضایعات می گردند
دست از سرمردم بردارید
اگر شما در سیاست و اقتصاد و مملکت داری موفق نبودید چرا عقده هایتان را سر ملت بیچاره خالی میکنید
متاسفانه را را به اشتباه رفتین!
تابناک چه راهکاری داری که جواب بده؟
متاسفانه وضعیت عفاف در جامعه اصلا خوب نیست
آخه یکی نیست بهشون بگه به شما چه
خاک برسرتون بیجنبه ها.
خدایاچه کنم خدایا خودت پناهم بده
از آنجایی که تو کشور ما باهر چیزی سیاسی برخورد میشه با موضوع حجاب هم سیاسی برخورد میشه
خوب فکرش رو هم بکنید اگر حجاب آزاد باشه همه به سمت بی حجابی برن اون وقت اگه شوهرتون یه روزی شما رو ولتون کرد و رفت دنبال یکی دیگه از همین بی حجابها و اون و ترجیح داد به شما پس شما هم نمیتونید حرفی بزنید
مساله حجاب باید حل بشه این درستش نیست تو خیابان دختران و زنان ما حجاب ندارند پسر من تو خیابان در ماه رمضان زبون روزه به من میگه مامان جان چرا این خانم وضع حجابش اینطوره. با بد حجابی خواسته یا ناخواسته دارند پایه خانواده ها رو متزلزل میکنند
عه چی شد ورق بر گشت تا دیروز موقع انتخابات با یه چادری مصاحبه میکردین با پنج تا بدون چادر حالا چی شد اونا آخ شدن چادری ها به آقا یون هیچ چی با زور پیش نمیره
روسری که هیچ کلا خودشان راعریان کنند ودرمعرض دیگران قراردهند،اونوقت ببینیم کی ضرر میکنه.
وقتی زبان خوش جواب نمیدهد باید زور باشد.
واقعا دیگه شورش رو درآوردید
جمع کنید این مسخره بازی هارو
اگه میتونن جلو این گرونی رابگیرند چیکار به حجاب ما دارن واقعا. متاسفم واسه این مملکت هرچی دلشون میخواد سر. ما میارن ماهم هیچ کاری نمیکنیم
همه مشکلات مملکت به اصلاح اسلامی حل شد
فقط موند این ی مورد
وقتی فساد و بی بندوباری در جامعه زیاد شود، آن جامعه قادر به حیات واقعی نخواهد بود و در مقابل هرگونه هجوم بیگانگان نابود خواهد شد.
اره دیگه الان همه بدبختی های مملکت رو ول کردید چسبیدین ب حجاب
والا نمی‌دونیم ......یه زمانی رژیم شاهنشا میزد تو سر زنها باید بی حجاب شید کسی بی حجاب نمیشد .....حالا که میگن حجاب کمتر کسی رعایت می‌کنه عجیبه
به نظر من قانون پوشش گردن تا مچ پا رو بدن فقط پوشش حالا یا لباس تنگ یا گشاد مردم میپوشن چون هوا گرم شده نمیشه حجاب مردم کنن دیگه الانچند سال مرد م دیگه به صددرصد بیحجابی رسیدن اینم اختیاری
شهید سعید زقاقی در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: مادرم زمانی که خبر شهادتم را شنیدی گریه نکن، فقط زمانی گریه کن که مردان ما "غیرت" را فراموش می‌کنند و زنان "عفت" را.
با این گرونی قیمتا گذاف اجاره خونه دیگه مردم دین ایمانشونه واقعا از دست دادن خیلی دارن لجبازی میکنن با دولت واقعا حق دارن چرا این قدر تورم بالا بره که فشار به مردم بیتد مگه مردم چی میخوان ازدولت دولت گفت چهارقلم جنس بالل میره ولی هزار جنس رفت بالا
باسلام نظر من اینه از گردن تامچ پا پوشش حالا یا لباس تنگ یا گشاد روسری اختیاری بشه مردم عادت کردن دیگه این چند سال همه راحت میامدن بیرون
ترو خدا از ای هنر پیشه ها حجاب. و. شروع کنید اگه زورتون میرسه نه از توی خیابون
راستش فکر میکنم این اتفاقات اگرچه تلخه ولی مثل یه داروی تلخ میمونه
نه دنیا برامون گداشتین نه اخرت
در زمانیکه مدیران ارشد فساد میکنند و کسی پاسخگو نیست و جامعه ۹۹ درصدی ملت در فقر زندگی میکنند دیگر نمیتوان با توسل به پلیس و قوه قهریه مردم را بنام حجاب و از این قبیل رفتارها سرکوب کرد
اگر حجاب و دین اجباری بود که خداوند خیلی راحت میتونست همه رو مجبور کنه.
دین اختیاری و البته حجاب هم اختیاریه.
ایشالا نسل همه بی حجابا منقرض بشه
از دهه ۸۰ به بعد اصلن ایرانی نیستن
اتفاقا خوب جواب نیدهد
از رو برید الان عصر حجر نیست
ریشه دین رو خوشکوندن رفت پی کارش
لا اکراه فی الدین خجالت آوره
حکایت جمع گردن خانه به خانه ماهواره داره تکرار میشود
بابا هنوز نفهمیدین که با زورگویی کاری از پیش نمیبرید؟
اوضاع اقتصادی مردم رو با خاک یکسان کردید، بجای اینکه فکر کنید چطور میشه به این مردم بدبخت،خدازده روحیه داد میرید به حجابشون هم گیر میدید؟ خودتون روتون میشه؟
به نظر من اگر ازاول حجاب اجباری نمی شد بهتر بود
اولا حجاب اجباری نه حجاب قانون وقتی فرق اینا رو دونستی سایت رو درمورد این موضوع بزن
میگن دشمن داره زنها را به بیحجابی تشویق میکنه
باسلام ،بحث دهه ۶۰ وچماق نیست
بدحجتب فقز کشور رو وخانواده هار رو به لجن میکسونه و از هم میپاشه
تبلیغ دین انگلیسی یعنی تخریب دین مردم
تابناک تو خجالت نمیکشی اینهمه جوسازی میکنی؟؟
دین که نداری کاش یه جو غیرت و انصاف داشتی!
به مدیران نالایق کشوربایدگفت:عقل که نیست جون درعذاب است،برای شما باید دارالمجانین مخصوص طراحی شود
دست از سر زنان بردارید داره خطرناک میشه
خدایش قضاوت عجولانه نکنید
طبق نظر سنجی که بنده داشتم ۹۹ درصد راضیند و اون یک درصد هم که ناراضی هستند میتونند جمع کنند برند( موسسه نظر سنجی وقتی خوبم بیدارم نکن)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل