بازدید 16115
۷

واکنش علی نصیریان به حذف ادبیات از کنکور

علی نصیریان با تاکید براینکه زبان و ادبیات فارسی بخش عمده‌ای از هویت ایرانیان را تشکیل می‌دهد، هر اقدامی را که سبب کم‌توجهی به ادبیات شود نامطلوب دانست.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 04 July 2022

به گزارش تابناک به نقل از همشهری، خبر حذف دروس عمومی از کنکور سال ۱۴۰۲، آسیب‌های این اتفاق و هشدار برای کم شدن ساعت‌های آموزشی درس ادبیات موضوعی بوده که در یکی دو هفته گذشته از نگاه تعدادی معلم، نویسنده و شاعر بررسی شده و آن‌ها در ارزیابی‌های خود گاه با بیانی تند و صریح و گاه با اشک و حسرت از پیامدهای کم‌توجهی به یکی از مهم‌ترین دروس آموزشی در مدارس یعنی زبان و ادبیات فارسی و نیز ضرر سنجش تستی این درس مهم در کنکور سخن گفتند.

علی نصیریان هم که این روزها نقش یک سردار مغول در جریان حمله به نیشابور و جریان کتاب‌سوزی را در کنسرت - نمایش «سیصد» بازی می‌کند با ابراز تاسف از شنیدن چنین خبری بیان کرد:‌ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه ماست. شعر ما هزار سال قدمت دارد و این‌ها میراثی بسیار ارزنده‌ از لحاظ تفکر، اخلاق، زندگی و زبان است. هر اقدامی که به حذف آموزش این‌ها منجر شود از نظر من نامطلوب است.

این بازیگر اظهار کرد: بخش عمده هویت ما زبان و ادبیات است؛ ادبیات جزئی از زندگی مردم ایران است و حتی قبرستان‌ها را که نگاه کنید، می‌بینید که روی بیشتر سنگ قبرها شعر نوشته شده است بنابراین فکر می‌کنم هرآنچه منجر به حذف یا کم شدن جایگاه آموزش زبان و ادبیات فارسی شود به هویت واقعی یک ایرانی و به ویژه بچه‌ها لطمه می‌زند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۷
مایه تاسف است!بعد از حذف تاریخ پیش از اسلام از کتب مدارس!حالا و بعد از اینکه متون و اشعار کهن فارسی در کتب درسی کمرنگ شده بود می خواهند کلا و به مرور ادبیات فارسی را حذف کنند!البته به جایش دروس دیگری حضورشان پررنگ تر شده که تقریبا همه می دانیم.
اینان هدفشون نابودی فرهنگ ایرانیست
مثلاً فردوسی در کدام سال بدنیا آمده یا فلان شعر مثنوی هست یا نثر آخه به چه درد یک مهندس یا دکتر میخوره؟
این به درد معلم ادبیات میخوره اره
عمر ما رو تلف کردن با این شعر و اون شاعر و صدتا درس و موضوعی که در زندگی هیچ بدرد نخورد

کافی در اجتماع فرهنگ مردم رو نگاه کنید میبینید که این سواد به درد فرهنگ مردم نخورده
استاد نصیریان شما رو چه به این موضوع! کنکور یک رقابت است، نه برای یادگیری ! هرچه سبک تر بهتر. برخی به علت سود و منفعت خود این موضوع را درک نمی کنند. آموزش در دبیرستان باید اتفاق بیافتد. اتفاقا کنکور بلای آموزش درست و استاندارد شده است. جالبه از سهمیه ها و رانت های کنکور کسی حرف نمی زند.
ادبیات عرب را بگذاریم
اثری از ایران وایرانی نباید باقی بماند .
ازقدیم گفتن اگرخواستی ملتیرا نابودکنید اموزش را نشانه بگیرید... دراینده تاریخ ایران ناپدیدمیشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر