بازدید 95969
با صد و بیست و نهمین روز حمله روسیه به اوکراین

بهم ریختگی انگلیس و غرب با فرمان جدید پوتین/ درخواست اوکراین از ترکیه برای توقیف کشتی روسیه/ ارتش اوکراین: روسیه در جزیره مار از بمب فسری استفاده کرده است

صد و بیست و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷ 02 July 2022

ارتش اوکراین: روسیه در جزیره مار از بمب فسری استفاده کرده است

بین الملل تابناک: صد و بیست و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مقام روس: فنآوری موشک‌های آمریکا عقب‌تر از سارمات است
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۹:۰۵

دیمیتری روگوزین مدیر کل شرکت فضایی دولتی روسکوسموس روسیه گفت که فناوری موشک‌های ساخت آمریکا از نظر فنی عقب‌تر از موشک‌های سارمات روسیه استد.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری روگوزین، مدیر کل شرکت فضایی روسکوسموس روسیه گفت: موشک‌های ساخت آمریکا از نظر عملکرد فنی از موشک بالستیک قاره پیما سارمات روسیه عقب‌تر هستند.

این مقام نظامی کشور روسیه در گفتگو با شبکه روسیا۲۴ گفت: آمریکایی‌ها در سلاح‌های خود از نظر فنی و عملکرد میدانی عقب‌تر هستند و در آزمایش‌های متعدد ثابت شده است که قابلیت‌های طراحی شده موشک‌های بین قاره‌ای سارمات نیز بسیار فراتر از موشک‌های آمریکایی است.

سارمات یکی از شش جنگ‌افزار راهبردی نوین روسیه است که در اول ماه مارس ۲۰۱۸ توسط ولادمیر پوتین رئیس جمور روسیه رونمایی شد.

آراس۲۸ سارمات (RS-۲۸ Sarmat) قادر به حمل حداکثر ۱۰ عدد کلاهک سنگین یا ۱۵ عدد کلاهک سبک هدف‌گیری پرشمار مستقل (MIRV) است. این موشک مجهز به سامانه حرکت غیرقابل پیش‌بینی و مانوردهی است.

وزارت دفاع روسیه گفته است در حال حاضر مشابه این موشک بالستیک در جهان وجود ندارد و در حقیقت سارمات یک سلاح منحصر به فرد است که توان دفاعی نیروهای مسلح روسیه را ارتقا می‌دهد.

پیش از این روگوزین در سخنانی گفته بود کشورش انبوه‌سازی موشک سارمات را آغاز کرده است ولی هیچ جزئیاتی از روند آزمایش و تولید آن ارائه نکرد.

پاسخ مسکو به درخواست اوکراین برای کنار گذاشتن روسیه از شورای امنیت
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۴:۲۱

«دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به اظهارات ضد روسی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پولیانسکی در ارتباط با درخواست‌ زلنسکی برای سلب عضویت دائمی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت: طبیعتاً هر کسی متوجه می‌شود که این سناریو تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که سازمان ملل منحل و دوباره ایجاد شود.

به گفته وی، وظیفه کی‌یف این بود که کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل را که به طور فزاینده‌ای در حال خسته شدن از موضوع اوکراین هستند، «تحریک» کند.

این مقام روس تصریح کرد: هم زلنسکی و هم نماینده اوکراین در سازمان ملل تلاش بیهوده می‌کنند و هر از گاهی ادعا می‌کنند که ما [روسیه] حقی بر این کرسی [شورای امنیت سازمان ملل] نداریم و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به‌طور غیرقانونی آن را حفظ کرده‌ایم. این کاملاً مزخرف است، ما آن را توضیح داده‌ایم و حتی مقامات سازمان ملل نیز توضیحات لازم را ارائه کرده‌اند.

پولیانسکی پیش‌تر گفته بود این که به ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اجازه داده شد روز سه‌شنبه در شورای امنیت سازمان ملل از راه دور و بدون مشورت قبلی با سایر اعضای این نهاد صحبت کند، نقض رویه موجود بود.

رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سخنرانی خود از سازمان ملل خواست روسیه را به عنوان یک «دولت تروریستی» معرفی کند و آن را از شورای امنیت سازمان ملل جایی که این کشور دارای عضویت دائمی و حق وتو است، کنار بگذارد.

بهم ریختگی انگلیس و غرب با فرمان جدید پوتین
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۱:۰۰

فایننشال تایمز می‌نویسد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با تصمیم گیری در مورد اقدامات اقتصادی ویژه برای میدان ساخالین-۲ به غول‌های انرژی غربی درس داده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، با صدور فرمانی مالکیت کامل شرکت ساخالین-٢ را که با سرمایه‌گذاری مشترک روسیه و غرب برای تولید گاز مایع و اکتشاف و انتقال گاز و نفت منطقه خاور دور روسیه تاسیس شده بود، به روسیه منتقل کرده است.

پنجاه و یک درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری انرژی ساخالین به شرکت نیمه دولتی گازپروم روسیه و بقیه به شرکت نفتی شل و دو شرکت ژاپنی میتسویی و میتسوبیشی تعلق داشت. با فرمان جدید پوتین، یک شرکت جدید تاسیس خواهد شد و تمام سهام متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری انرژی ساخالین به آن منتقل می‌شود.

همانطور که مقاله اشاره می‌کند، واگذاری میدان به دولت، هشداری برای تولیدکنندگان سوخت از کشورهای غیر دوست است که سعی در فروش سریع و آسان دارایی‌های خود دارند.

ناظران می‌گویند: "مسکو نمی‌خواهد شل، یک سهامدار شبح مانند باقی بماند که سودی به همراه نداشته باشد. به نظر می‌رسد این اقدام کمتر علیه سرمایه گذاران ژاپنی میتسویی و میتسوبیشی است که روی هم ۲۲.۵ درصد سهام دارند."

به گفته روزنامه نگاران، شل بریتانیایی به خوبی از تمام خطراتی که برایش به وجود می‌آید، آگاه است. اگر قبلا امیدوار بود که سهام خود را حداقل به شرکای چینی مانند Cnooc یا CNPC بفروشد، اکنون کار پیچیده‌تر شده است.

نویسندگان نتیجه گرفتند که بریتیش پترولیوم و توتال انرژی فرانسه که در میادین گازی روسیه سرمایه گذاری می‌کنند نیز چیزی برای فکر کردن دارند.

روسیه: اجلاس مادرید نشان دهنده بازگشت ناتو به دوران جنگ سرد است
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۰:۵۹

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، نتیجه اجلاس ناتو در مادرید اسپانیا نشان داده که این ائتلاف نظامی به برنامه‌های دوران جنگ سرد بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه در نشستی در کلوب گفت‌وگوی بین‌المللی "والدای" گفت:‌ به نظرم نتیجه اصلی که می‌توانیم از اجلاس ناتو در مادرید بگیریم این است که این ائتلاف نظامی پس از تاسیس در سال ۱۹۴۹ یک چرخش تکاملی را در توسعه خود داشته و به اصول اولیه خود یعنی به طرح‌های امنیتی نظامی دوران جنگ سرد بازگشته است.

این دیپلمات روس همچنین افزود: این چرخش حتی پیش از حمله روسیه به اوکراین و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ اتفاق افتاده زمانیکه ناتو یک تصمیم جدی را برای پایان دادن به ماموریتش در افغانستان اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: شایان ذکر است که این ائتلاف نظامی پس از آن پذیرفت که در شرایط امنیتی خوبی برای این تغییرات قرار نداشته است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: تمامی مداخله‌های نظامی ناتو که از بوسنی، یوگسلاوی، لیبی و عراق شروع شد و در نهایت به افغانستان رسید نتیجه‌ای خلاف انتظارات داشت.

وی همچنین ادامه داد: این اقدامات باعث شد تا ناتو بار دیگر این گفتمان را مطرح کند که اگر سیاست گسترش تا حد زیادی منابع خود را تمام کرده باشد، فضای ژئوپلیتیک توسعه یافته، اتحادیه اروپا و ناتو تا حد زیادی از نظر نظامی ادغام شده‌اند و در نهایت مداخلات بی اعتبار شدند، پس دیگر چه باید کرد؟ خوب اینجا بار دیگر به اصل ۵ توافق واشنگتن گریزی زده که در آن خودش را برای تقابل با هر دشمنی از جمله یک درگیری احتمالی شدید آماده می‌کند.

هشدار مسکو به بلغارستان درباره اخراج دیپلمات‌های روس
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۰:۵۸

«الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه بر ایجاد راه حل منطقی در خصوص انتقال کالا به کالینیگراد ازطریق لیتوانی تاکید کرد.

وی در سخنانی گفت: «مسکو بر روی یافتن راه حل منطقی درباره انتقال کالا به کالینینگراد از طریق لیتوانی حساب می‌کند».

معاون وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «ما از گفت‌وگو با اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم و نگرانی‌های خود را درباره وضعیت کالینینگراد به بروکسل اعلام کرده‌ایم».

گروشکو هشدار داد در صورتی که بلغارستان در تصمیم خود در اخراج دیپلمات‌های روس تجدید نظر نکند، فعالیت نمایندگی دیپلماتیک در صوفیا را متوقف خواهیم کرد».

«کرل پتکوف» نخست وزیر بلغارستان روز سه‌شنبه گذشته خبر داد که این کشور 70 دیپلمات روس را که علیه منافع بلغارستان فعالیت داشتند اخراج می‌کند.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «سرویس‌های (امنیتی) ما، دریافته‌اند که این افراد به طور گسترده با سرویس‌هایشان در ارتباط بوده و علیه منافع کشور ما فعالیت داشته‌اند.

بلغارستان در جنوب شرقی اروپاست و پایتخت آن شهر «صوفیه» است. جمعیت این کشور حدود هشت میلیون نفر است. بلغارستان بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد. این کشور از کم درآمدترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است.

تحریم روسیه توسط ۹۷ سازمان ورزشی بین‌المللی
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۰:۵۸

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه دولتی مسکو گفته ۹۷ سازمان ورزشی بین‌المللی ورزشکاران روسیه را بعد از «عملیات نظامی» این کشور در اوکراین تحریم کرده‌اند.

طبق گفته «ویکتور بلاژیف» بسیاری از فدراسیون‌های بین‌المللی با پیروی از توصیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک شرکت ورزشکاران روسیه در رقابت‌های بین‌المللی را ممنوع کرده‌اند.

وی گفت: «طبق جدیدترین آمارهای وزارت ورزش روسیه، کمیته بین‌المللی المپیک، کمیته بین‌المللی پاراالمپیک و ۹۵ سازمان بین‌المللی دیگر تحریم‌هایی را علیه ورزشکاران و سازمان‌های ورزشی ما اعمال کرده‌اند.»

بلاژیف همچنین تصریح کرد: «دوازده فدراسیون بین‌المللی هم تصمیم گرفته‌اند عضویت فدراسیون‌های ملی روسیه را معلق کرده یا اینکه آنها را اخراج کنند. نوزده فدراسیون بین‌المللی هم نمایندگان روسیه را از هیئت‌ رئیسه خود کنار گذاشته‌اند.»

درخواست اوکراین از ترکیه برای توقیف کشتی روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۰:۵۶

اوکراین از ترکیه خواست کشتی باری «ژیبک ژولی» با پرچم روسیه را به اتهام حمل غلات از بردیانسک اوکراین توقیف کند.

به گزارش رویترز، دادستان کل اوکراین جمعه‌شب از ترکیه خواست این کشتی را بازرسی و از بار غلات آن نمونه برداری کند.

یوگنی بالیتسکی رئیس اداره نظامی- غیرنظامی منطقه بردیانسک روز پنجشنبه اعلام کرده بود که بندر بردیانسک فعالیت خود را از سر گرفته و اولین کشتی تجاری با ۷ هزار تن غله این بندر را ترک کرده است.

بردیانسک در ۲۸ فوریه به تصرف نیروهای روسیه درآمد.

 ادعا شده که نیروهای روسیه در پی حملات خود به اوکراین، از چند هفته پیش به تدریج کنترل ذخایر غلات اوکراین را به دست گرفته و صادرات این محصولات را فلج کرده‌اند که این مساله نگرانی از بحران جهانی غذا را افزایش داده است.

به تازگی کشورهای عضو گروه ۷ در نشست برلین نسبت به همکاری نزدیک با یکدیگر برای اجازه صادرات غلات از اوکراین وعده داده و روسیه را نسبت به تشدید عمدی بحران جهانی غذا و انرژی متهم کردند.

ناتو در صدد تاسیس پایگاه در آلبانی است
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۰:۵۵

نخست وزیر آلبانی اعلام کرد، ناتو درحال مذاکره با دولت او برای ایجاد یک پایگاه دریایی در پورتو رومانو، بندری در حال ساخت در سواحل دریای آدریاتیک است.

به گزارش رویترز، ادی راما جمعه‌شب در کنفرانس خبری گفت، پورتو رومانو که در نزدیکی شهر ساحلی دورس واقع شده و به عنوان بزرگترین بندر آلبانی، دارای یک بخش تجاری و همچنین یک پایگاه نظامی دریایی خواهد بود.

وی افزود که این پایگاه با همکاری مشترک ناتو و آلبانی ساخته و تامین مالی خواهد شد.

راما در ماه مه اعلام کرده بود که دولت او پیشنهاد داده است که ناتو در پایگاه دریایی پاشالیمان این کشور در ۲۰۰ کیلومتری جنوب تیرانا مستقر شود.

پایگاه زیردریایی پاشالیمان در دهه ۱۹۵۰ توسط روسیه تاسیس شد که می‌توانست ۱۲ زیردریایی را در خود جای دهد.

آلبانی در سال ۲۰۰۹ به عضویت ناتو درآمد.

از ۳۰ کشور عضو ناتو، دو کشور در آمریکای شمالی (کانادا و ایالات متحده آمریکا) و ۲۷ کشور در اروپا واقع شده‌اند. این در حالی است که ترکیه در اوراسیا قرار دارد. تمام اعضای ناتو مجهز به نیروی نظامی هستند.

انتقاد زلنسکی از کاهش توجهات جهانی به جنگ اوکراین

رئیس جمهور اوکراین گفت که توجه جهانی به جنگ اوکراین رو به کاهش است و از رهبران کشورها خواست تا از شهروندان خود بخواهند که از اوکراین حمایت و حمایت خود را علنا اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در دیدار روز جمعه خود با یوناس گار استور، نخست وزیر نروژ در کی‌یف گفت: من کاملا با شما موافقم که اهتمام به جنگ اوکراین در جهان رو به کاهش است، زیرا مردم اروپا و جهان نمی‌خواهند به جنگ فکر کنند و این حقیقت است، آنها می‌خواهند جنگ از آنها دور باشد.

زلنسکی هشدار داد که دامنه این عملیات جنگی ممکن است به کشورهای دیگر گسترش یابد.

وی ادامه داد: بر این اساس مهم است که از توجه به جنگ اوکراین نکاست. این تنها کاری است که ما، سران کشورها و رسانه‌ها می‌توانیم انجام دهیم."

زلنسکی به خطر گرسنگی در کشورهای آسیایی و آفریقایی به دلیل تعلیق عرضه محصولات کشاورزی از اوکراین به بازارهای بین المللی اشاره کرد و گفت: «مهم است که این کشورها بین روسیه و اوکراین مانور ندهند... بلکه در کنار اوکراین بایستند.

وی با بیان اینکه این موضوع ممکن است موج مهاجرت را به دنبال داشته باشد، گفت: این مساله مشترک ماست و جامعه باید تا حد امکان از طریق سیاست‌های رسانه‌ای مطلع شود، در مورد آن خطرات صحبت کرده و از اوکراین حمایت کند.

خروج روسیه از شماری از توافق‌های شورای اروپا

نخست‌وزیر روسیه حکمی را به امضا رساند که مشارکت کشورش در شماری از توافق‌ها درون چارچوب شورای اروپا را به اتمام می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری تاس، براساس سندی که در وب‌سایت رسمی دولت روسیه منتشر شد، خروج روسیه از "گروه همکاری بین‌المللی شورای اروپا در حوزه مواد مخدر و اعتیار"، "توافق اولیه ۱۹۹۰ شورای اروپا" که "کمیسیون اروپایی دموکراسی از طریق قانون" را ایجاد کرد، یک "توافق اولیه باز در خصوص همکاری برای جلوگیری، حفاظت و سازمان‌دهی در فجایع طبیعی و فناوری مهم"، "توافق اولیه گسترده در خصوص ورزش"، "توافق اولیه گسترده در خصوص کانال‌های فرهنگی" و "نظارت بر آموزش تاریخ در اروپا" از ۱۶ مارس ۲۰۲۲ اجرایی می‌شود.

طبق سندی که به امضای میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه رسیده است، مسکو علاوه بر این دیگر در صندوق حمایت فرهنگی شورای اروپا و رصدخانه سمعی و بصری اروپا مشارکت نخواهد کرد.

روسیه ۲۶ سال پیش به شورای اروپا پیوست. از سال ۱۹۹۶، نمایندگان روسیه در پنج فرمت اصلی همکاری شرکت کردند؛ بین دولتی (کمیته وزیران شورای اروپا CMCE)، بین پارلمانی (مجمع پارلمانی شورای اروپا PACE)، بین منطقه‌ای (مقامات کنگره محلی و منطقه‌ای)، قضایی (دادگاه حقوق بشر اروپا) و غیر دولتی (کنفرانس سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی شورای اروپا INGOs).

علاوه بر این، روسیه در گروه همکاری بین‌المللی شورای اروپا در مورد مواد مخدر و اعتیاد (گروه پمپیدو)، کمیسیون اروپا برای دموکراسی از طریق قانون (کمیسیون ونیز)، گروه دولت‌ها علیه فساد (گرکو) و همچنین در کمیته‌های بین دولتی و هیئت‌های کاری شورای اروپا حضور داشت. مسکو به چندین و چند قانون و موافقتنامه شورای اروپا پیوست.

روسیه در ۱۵ مارس فرایند خروج از شورای اروپا را آغاز کرد. در ۱۱ ژوئن، قوانینی به امضای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه رسید و طبق آن هیچکدام از قطعنامه‌های کنوانسیون حقوق بشر سازمان ملل که بعد از تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۲ به تصویب می‌رسید، از لحظه‌ای که روسیه بیانیه خودش را درباره خروج از شورای اروپا صادر می‌کرد، دیگر اجرایی نمی‌شد.

ارسال دو سامانه موشکی آمریکا به اوکراین

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که واشنگتن به عنوان بخشی از جدیدترین بسته تسلیحاتی خود برای اوکراین، دو سامانه موشکی زمین به هوا، چهار رادار ضد توپ و ۱۵۰ هزار گلوله مهمات توپخانه ۱۵۵ میلی متری را به اوکراین ارسال می کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست ناتو در اسپانیا این بسته امنیتی به ارزش حدود ۸۲۰ میلیون دلار را اعلام کرده بود.

پنتاگون روز جمعه به وقت محلی با انتشار اطلاعیه ای جزئیات بیشتری از این بسته ارائه کرد و گفت که جدیدترین کمک های امنیتی به اوکراین همچنین شامل مهمات اضافی برای سامانه های راکتی موسوم به "هیمارس"(HIMARS) می شود.

اختصاص آخرین کمک نظامی آمریکا به اوکراین ارزش بسته های امنیتی این کشور برای کی یف را از زمان آغاز حمله روسیه در ۲۴ فوریه را به ۶.۹ میلیارد دلار می‌رساند.

ارتش اوکراین: روسیه در جزیره مار از بمب فسری استفاده کرده است

ارتش اوکراین ادعا کرد که جنگنده‌های روسیه در بمباران جزیره مار از بمب‌های فسفر که آتش زا هستند استفاده کرده است.

به گزارش الجزیره، والری زالوژنی فرمانده کل ارتش اوکراین جمعه‌شب در کانال تلگرام خود نوشت: ۲ فروند جنگنده سوخو ۳۰ روسیه پس از پرواز از کریمه که در کنترل روسیه است، جزیره مار را با استفاده از بمب‌های فسفر بمباران کردند.

اتهامات اوکراین علیه روسیه یک روز پس از عقب نشینی نیروهای روسیه از جزیره مار اتفاق می‌افتد.

روسیه اعلام کرده که نیروهای خود را از این جزیره خارج کرده تا ثابت کند مانع خروج کشتی‌های غلات از بنادر اوکراین نمی‌شود.

ارتش اوکراین روز جمعه روسیه را به عدم پایبندی به تعهدات و بیانیه‌های خود متهم کرد.

بمب‌های فسفر که رد سفید در آسمان به جا می‌گذارند، سلاح‌های آتش زا هستند که طبق یک کنوانسیون بین‌المللی استفاده از آن‌ها علیه غیرنظامیان ممنوع است، اما این سلاح‌ها برای اهداف نظامی مجاز شمرده شده‌اند.

اوکراین از زمان آغاز حملات روسیه در اواخر فوریه، نیروهای روسیه را چندین بار به استفاده از بمب‌های فسفر از جمله در مناطق غیرنظامی متهم کرده است اما مسکو این اتهامات را رد کرده است.

اوکراین مدعی شده است که نیروهای نظامی روسیه پس از مواجهه با گلوله‌باران توپخانه و موشک مجبور به عقب نشینی از جزیره مار شدند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸۲
انتشار یافته: ۱۲
مرگ بر آمریکا با همه وجود
پاسخ ها
ناشناس
| Slovakia |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
و همچنین مرگ بر روسیه و پوتین با تمام وجود
ترکیه جگیرش و نداره کشتی روسیه را بگیره و غلط می‌کنه که غلط کنه
لعنت بر عالیجناب پوتین
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
چرا ؟ چون جلوی قلدر های غربی ایستاده و مقاومت میکنه
خودت هم نمیدونی چی میگی - فقط تحت تاثیر رسانه های غربی هستی
مرگ برپوتین جنایتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
فعلا که معلوم شد یمنی ها هم بدون اجازه پوتین نه موشکی هوا می کنند و نه پهبادی. به محض اینکه عربستان و امارات به خواست پوتین قبول کردند تولید نفت و گاز خود را افزایش ندهند چهار ماه هست حوثی ها و حامیان آنها حتی یک گلوله به طرف عربستان و امارات شلیک نکردند. عربستان می داند به محضی که تولید نفت خود را به نفع آمریکا و اروپا افزایش دهد دوباره آماج حملات یمنی ها قرار خواهد گرفت به همین جهت بایدن باید به عربستان و امارات تضمین بدهد که از آنها دفاع کند تا آنها هم بر خلاف میل پوتین تولید نفت خود را افزایش دهند
مرگ برهمه
مرگ بر هر موجود زنده غیر از خودم
لعنت بر پوتین و نوکراش
پاسخ ها
حسین
| Japan |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
مشکل شما غرب گداها اینه که فکر میکنین همه مثل خودتون باید نوکر یکی باشن
چرا وقتی باقری به چین و یا روسیه سفر می کند قیمت دلار پایین نمی آید ؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی