بازدید 3932

طرح «جبران افت یادگیری» در مدارس دولتی رایگان است

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره شرایط شرکت در طرح «جبران افت یادگیری» برای دانش آموزان، گفت: شرکت در این طرح برای دانش آموزان مدارس دولتی رایگان است و مدارس غیردولتی هم می‌توانند برای خودشان این طرح را اجرایی کنند.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 02 July 2022

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمد مهدی کاظمی از مشارکت حدود ۲۰ درصدی دانش آموزان در طرح «جبران افت یادگیری» خبرداد و اظهار کرد: بعد از آموزش حضوری نیازمند این هستیم که برای تأمین و تثبیت یادگیری در دانش آموزان برنامه ریزی ویژه تری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه با مجوزهای ستاد ملی کرونا اعتباری پیش بینی شد تا برای دانش آموزانی که حد نصاب نمره قبولی را در دوره متوسطه در برخی دروس کسب نکردند یک برنامه جبران افت یادگیری و تثبیت و تعمیق یادگیری را داشته باشیم، تصریح کرد: گروه دومی از دانش آموزان نیز هستند که نصاب قبولی را کسب کردند اما نمره پایینی داشتند، این دانش آموزان بنا بر نظر مدیر و شورای مدرسه ضرورت دارد که برای یادگیری بیشتر دوره جبران افت را بگذرانند به همین منظور برای ایجاد انگیزه در آنها مصوبه‌ای از شورای عالی آموزش و پرورش گرفتیم تا نمره بالاتر جایگزین نمره قبلی شود.

کاظمی در ادامه سخنان خود در یک برنامه‌ رادیویی درس خواندن در فضای مجازی، عدم رفع اشکال، عدم ارتباط مستقیم با معلم، مسائل اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی و همچنین روش تدریس را به عنوان مهم ترین عوامل افت یادگیری دانش آموزان برشمرد و افزود: خود مدارس نیز عملکرد دانش آموزان را رصد و پایش می‌کنند.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما به عنوان سیاست گذار در حوزه آموزشی برای عدم اختلال در برنامه یادگیری دانش آموزان برنامه ریزی کردیم و رصدهای مختلفی را نیز انجام می‌دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر