بازدید 13358
۱

ترس و نگرانی شهروندان اماراتی درپی زلزله در جنوب ایران

وقوع زمین لرزه شدید در مناطق جنوبی ایران و در خلیج فارس با ترس و نگرانی شدید اهالی و ساکنان شهرهای امارات متحده عربی روبرو شده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 02 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از خلیج تایمز، وقوع زلزله در بخش‌هایی از خلیج فارس و جنوب ایران در بخش‌هایی از شیخ نشینان جنوبی خلیج فارس نیز احساس و با ترس و نگرانی ساکنان شهرهای دوبی و ابوظبی در امارات متحده عربی روبرو شده است.

در همین ارتباط گفته شده که ساکنان مناطق مختلف امارات بامداد شنبه در پی زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر در ایران لرزه‌هایی قوی را احساس کردند و بسیاری از آن‌ها از خانه‌ها و هتل‌ها بیرون آمدند.

در رسانه‌های اجتماعی هم بسیاری از ساکنان امارات لرزه‌های قوی زلزله در جنوب ایران را احساس کرده و ترس و نگرانی خود را توصیف کرده اند.

در توئیتر بسیاری از شهروندان اماراتی با به اشتراک گذاشتن ویدئوهایی از لحظه‌های زمین لرزه، جابه جایی وسایل روشنایی در سقف و برخی قفسه‌ها را نشان داده اند.

همچنین در شهرهایی از امارات، ساکنان بومی و همچنین گردشگران از محل اقامت خود خارج شده و مدتی را در فضای باز و در خیابان‌ها گذراندند. با این حال در امارات متحده عربی گزارشی از خسارت و یا آسیب دیدگی کلی و جزئی منتشر نشده است.

در بامداد روز شنبه، رییس سازمان مدیریت بحران ایران از وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری در بندرخمیر استان هرمزگان خبر داد. همچنین بنابر اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر در ساعت ۲:۰۲ بامداد شنبه حوالی بندرخمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند. گفته شده این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
خدا رحم کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان