بازدید 3384

باند ۴ نفره فروش سئوالات کنکور در پاکدشت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: اعضای باند ۴ نفره فروش سئوالات کنکور و مدارک جعلی در شهرستان پاکدشت دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ 01 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز اطلاع رسانی ستاد فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، سردار کیومرث عزیزی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برگزاری کنکور سال ۱۴۰۱ و رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا شرق استان تهران و شهرستان پاکدشت، فردی که سوالات کنکور سراسری را با مدارک جعلی در شبکه اجتماعی می فروخت، شناسایی شد.

وی افزود: با بررسی‌های فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که این شخص، شماره کارتی را به منظور فروش سوالات کنکور به خریداران ارائه می‌کرد که طی استعلامات انجام شده، صاحب کارت شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد.

عزیزی تصریح کرد: با بررسی صورتحساب متهم و فیلم دوربین معابر و واحدهای صنفی که متهمان به منظور پولشویی به آن‌ها مراجعه کرده بودند،دیگر همدست متهم و سردسته باند پولشویی و کلاهبرداری که فردی ۱۷ ساله بود شناسایی و در حالی که در یکی از ترمینال‌های مسافربری خروجی استان تهران قصد فرار داشت، دستگیر و به دنبال آن ۳ نفر سردسته و سایر اعضای باند، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: اعضای این باند با شیوه و شگرد متقلبانه، ابتدا اعتماد مال‌باختگان را جلب کرده و سپس اقدام به دریافت مبالغ هنگفتی از هر قربانی حدود ۴۰۰ میلیون ریال می‌کردند.

وی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده از شیوه‌ای جدید برای پولشویی و پاک کردن رد پای خود استفاده می‌کردند به این صورت که ابتدا با درج آگهی کاریابی و استخدام نسبت به جذب افراد کم اطلاع در این حوزه اقدام می‌کردند سپس از آن‌ها می‌خواساتند تا برای کسب درآمد و استخدام، نسبت به ایجاد حساب ارز دیجیتال اقدام کنند سپس مبالغی که از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند را به حساب افراد جویای کار به طور مستقیم واریز می‌کردند.

وی افزود: این افراد کلاهبردار از افراد جویای کار می‌خواستند تا در مقابل دریافت درصدی از وجوه واریزی، اقدام به خرید ارزهای دیجیتال و انتقال ان به ولت(کیف پول دیجیتالی) متهمان اصلی کنند که با این شیوه رد و اثری برای شناسایی از خود باقی نمی‌گذاشتند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد:تا این لحظه ۳۰ نفر از شکات شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر شکات ادامه دارد.

عزیزی گفت: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌ روز آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می توانند به سایت پلیس فتا مراجعه و ضمن بهره‌برداری از مطالب متنوع و آموزشی آن، هرگونه مورد مشکوک را به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت ‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌ های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه ‌های اجتماعی داخلی با پلیس در میان بگذارند.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار