بازدید 3973

اجاره گرفتن کارت بانکی ترفند شیادان سایبری

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری مجرم سابقه‌داری که با ترفند‌های مختلف اقدام به اجاره کردن کارت‌های بانکی می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ 30 June 2022


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی قهرمان طالع گفت: طی مراجعه شخصی به ساختمان پلیس فتا و اعلام شکایت در مورد اینکه گرفتار پیامک جعلی سامانه ثنا با محتوا ابلاغیه قضایی شده و با کلیک بر روی لینک و ادامه روند از حساب وی برداشت غیرمجاز اینترنتی صورت گرفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل می گوید: با تجمیع اطلاعات و تکمیل پرونده توسط کارشناسان و انجام اقدامات فنی و پلیسی، مشخص گردید مبالغ سرقتی از شاکی به حساب شخصی سابقه دار که بتازگی از زندان آزاد شده واریز گردیده است؛ در ادامه انجام روال قانونی، مالک کارت بانکی مقصد به پلیس فتا دعوت شد و در بازجویی های اولیه اعتراف کرد که با توجه به وضعیت مالی نامناسب، اطلاعات کارت بانکی خود را در ازای دریافت مبلغی ناچیز به صورت ماهیانه در اختیار شخصی که بصورت اتفاقی در فضای مجازی با وی آشنا شده، قرار داده است.

به گفته او، بلافاصله افسران مجرب این پلیس نسبت به بررسی پیج اینستاگرامی متهم اصلی اقدام و پس از شناسایی محل اختفای وی سریعاً با اخذ مجوز قضایی در یک عملیات غافلگیرانه نسبت به دستگیری متهم به همراه تجهیزات رایانه ای اقدام کردند.

سرهنگ علی قهرمان طالع گفت: متهم در بازجویی اعتراف کرد که با انجام تبلیغات گسترده و فریبنده در فضای مجازی اشخاص کم بضاعت را مورد هدف قرار داده و با به دام انداختن آن ها و اخذ اطلاعات کارت بانکی، نسبت به فعالیت در زمینه کلاهبرداری های مختلف سایبری از جمله استفاده از کارت های بانکی در سایت های شرط بندی آنلاین، پیامک های جعلی و همچنین فروش این اطلاعات به مجرمان سایبری مختلف اقدام می کرد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: هموطنان ضمن اطلاع از اینکه واگذاری کارت های بانکی به مجرمان کاری غیرقانونی بوده و آنان نیز به عنوان شریک جرم مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند، می توانند برای گزارش موارد مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارشات خود را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت و یا با شماره 096380 تماس برقرار نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار