بازدید 4298

هند واردکننده بنزین و دیزل شد

کد خبر: ۱۱۲۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ 30 June 2022

هند که معمولا صادرکننده بزرگ بنزین و دیزل آسیا بوده، مجبور شده است واردات این سوخت‌ها را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، بازارهای انرژی جهانی با تغییر جریان‌های تجارت انرژی و افزایش قیمتها، شاهد ناهنجاریهای زیادی بوده‌اند. اطلاعات شرکت ورتکسا نشان داد، واردات بنزین به هند در نیمه اول ژوئن، به حدود ۱۳ هزار بشکه در روز رشد کرد که بالاترین میزان در هفت ماه گذشته بود. با توجه به مناقصه‌های خرید شرکتهای ایندین اویل و بهارات پترولیوم، واردات دیزل هم به حدود ۴۸ هزار بشکه در روز خواهد رسید که بالاترین میزان از فوریه سال ۲۰۲۰ است.

هر چند هند به یکی از خریداران بزرگ نفت روسیه پس از حمله مسکو به اوکراین و تحریمهای غربی علیه صادرات نفت روسیه تبدیل شده است، نیاز برای پوشش کمبودهای داخلی سوخت، عامل این افزایش کم‌سابقه واردات شده است. قیمت بالای فرآورده‌های نفتی باعث شده است پالایشگاه‌های خصوصی صادراتشان را افزایش دهند و کمبودی ایجاد شود که پالایشگاه‌های دولتی تلاش کنند با واردات بیشتر، جبران کنند.

طبق گزارش شرکت مشاوره اویل چم، افزایش واردات به هند، در شرایطی که چین هم صادرات بنزین و دیزل را کاهش داده است، عرضه سوخت در آسیا را محدودتر کرده است. میزان صادرات سوخت از چین در ژوییه پس از تعمیرات پالایشگاهی در ماه جاری، کمتر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، اقدام هند در واردات بنزین و دیزل، باعث افزایش حاشیه سود پالایش منطقه‌ای برای بنزین و دیزل شده است. ایالتهای تامیل نادو و گجرات با کمبود سوخت روبرو شده‌اند و انتظار می‌رود هند سوخت بیشتری در ماه‌های آینده وارد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل