بازدید 3328

تعداد قربانیان سلاح‌های شیمیایی در ایران

دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی با بیان اینکه بیش از۱۰۰ هزار مصدوم شیمیایی در کشور داریم،‌ گفت: از این تعداد نیز ۱۷ هزار جانباز دارای عوارض شیمیایی متوسط و شدید هستند.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 30 June 2022

به گزارش تابناک، سید کمال لوح موسوی دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی صبح امروز در همایش جانبازان شیمیایی در مشهد، با بیان اینکه بیش از۱۰۰ هزار مصدوم شیمیایی در کشور داریم که ۶۸ هزار نفر این افراد در بنیاد شهید دارای پرونده هستند، افزود: از این تعداد نیز ۱۷ هزار جانباز دارای عوارض شیمیایی متوسط و شدید هستند.

وی اظهار کرد: در سال ۹۷ حدود ۸۰۰ مصدوم شیمیایی با عارضه شدید در کشور داشتیم که درسال جاری این رقم به ۵۰۰ نفر رسیده است که نشان دهنده فوت و یا شهادت خیل عظیم جانبازان ۷۰ درصد و رزمندگان و مجروحان شیمیایی به جامانده از هشت سال دفاع مقدس است.

دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی تصریح کرد: تمرکز این نهاد بر خدمت رسانی به ۱۷ هزار جانباز شیمیایی دارای عوارض است و به همین منظور سالانه حدود ۲۰۰ نفر از این جانبازان در آئین روز جهانی سالروز مبارزه با سلاح های شیمیایی از سوی این سازمان تجلیل می شوند.

موسوی ضمن انتقاد از رفتار ۲ گانه غرب در برخورد با آسیب دیدگان سلاح های شیمیایی در ایران، اظهار کرد: ما این برخورد را محکوم می کنیم و خواستار مبارزه با اشاعه این سلاح ها در هر جای جهان هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل