بازدید 4562

کاهش دمای قابل توجه در نوار شمالی کشور

کد خبر: ۱۱۲۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ 29 June 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر رگبارهای پراکنده پیش‌بینی می‌شود و سایر مناطق کشور جوی را آرام و پایدار دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه ماندگاری هوای گرم را در کل کشور شاهد هستیم، ادامه داد: بعد از ظهر روز شنبه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و غرب گیلان انتظار رگبار پراکنده و وزش باد را داریم و جنوب سیستان و بلوچستان نیز رگبار و رعد و برق را تجربه می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه علاوه بر این مناطق در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان اردبیل و سواحل دریای خزر نیز بارش رخ می‌دهد که همراه با وزش باد شمالی است و این شرایط سبب کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه دریای خزر مواج و متلاطم است، اظهار کرد:‌ نوار شمالی کشور وزش باد و کاهش دمای نسبی قابل توجهی را تجربه می‌کند و بعد از ظهر روز یکشنبه برای جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان نیز رشد ابرهای همرفتی پیش‌بینی می‌شود که رگبار پراکنده در این مناطق را به همراه دارد.

وی عنوان کرد: طی امروز و فردا در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد پدیده غالب است و روزهای شنبه و یکشنبه این وزش باد تقویت و سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و امروز پایتخت در ساعات پس از ظهر با وزش باد مواجه است و احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک نیز وجود دارد؛ بیشینه دمای تهران ۴۱ درجه است و کمینه دمای آن فردا به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست