بازدید 3202

۹۰ تا ۹۵ درصد ناباروری ها قابل درمان است

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به گسترش علم و دانش ۹۰ تا ۹۵ درصد ناباروری ها قابل درمان است
کد خبر: ۱۱۲۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 28 June 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، دکتر احمدی در کارگاه آموزشی یک روزه توانمند سازی هسته های جمعیت باور و جمعیت یاور شهرستان های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون یک کلنیک تخصصی سطح ۳ ناباروری در شهرکرد مرکز استان فعال است که در راستای مقابله با کاهش رشد جمعیت به زودی کلینیک سطح ۲ درمان ناباروری در لردگان نیز افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه باتوجه به گسترش علم و دانش ۹۰ تا ۹۵ درصد ناباروری ها قابل درمان است افزود: همچنین همه کلینیک های استان به خدمات اولیه درمان ناباروری مجهز می‌شوندو کلیه اقدامات در این مراکز تحت پوشش بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی به صورت رایگان خواهد بود.

دکتر احمدی با اشاره به پیامدهای کاهش رشد جمعیت در جامعه گفت: بروز مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی و بهداشت و درمان از مهمترین چالش های کاهش جمعیت کشور خواهد بود.

وی یادآور شد: در سال‌های آینده با وجود جامعه ای پیر، نیازمند سراهای سالمندان هستیم، نیروی کار و مولد کاهش می یابد، مدارس خالی از دانش آموز می شود و با سیل عظیمی ازبیماریهای غیر واگیر در بیمارستان ها مواجه خواهیم شد.

دکتر احمدی ادامه داد: آمار روبه افزایش سقط ها سزارین ها باید متوقف و کاهش یابد.

وی بر اصلاح باورهای غلط درخصوص بارداری در جامعه تاکید کرد و گفت: فاصله بین فرزندان در زایمان های طبیعی ۶ ماه و در سزارین ۱۸ ماه تا یکسال تعیین شده و نیازی به ۳ تا ۵ سال فاصله بین تولدها نیست.

دکتر احمدی ادامه داد: برای سن باروری بانوان محدودیتی برای حداکثر سن باروری وجود ندارد و در عمده کشورهای خارجی ۷۰ تا ۵۰ درصد بارداری ها در سنین ۵۰ سالگی و تا یایسگی اتفاق می افتد.

وی در پایان گفت: امید است با حمایت بانوان و خانواده های در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به سمت پویایی و رشد جمعیت در ایران اسلامی هر چه سریعتر گام برداریم.

شایان ذکر است: کارگاه یک روزه توانمند سازی هسته های جمعیت باور و جمعیت یاور شهرستان های ده گانه استان چهارمحال و بختیاری و «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت استان ، مدیر گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی دانشگاه، مدیر گروه مامایی و اساتیدی از دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، دبیر جبهه فرهنگی استان، معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان و مدیر روابط‌عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه ویژه معاونت های بهداشتی و کارشناسان باروری شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های ۱۰ گانه استان، سفیران سلامت و سازمان های مردم نهاد، دبیران کمیته های ۸ گانه قرارگاه جوانی جمعیت استان با محوریت ترویج قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اغناسازی و ارتباط با مردم اصلاح باورهای غلط، مدلهای اموزش بهداشت و برنامه ریزی برای جوانی جمعیت استان در سالن اجتماعات سهپبد شهید حاج قاسم سلیمانی رحمتیه دانشگاه برگزار گردید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها