بازدید 6700

سرور مجازی ارزان و پر سرعت

کد خبر: ۱۱۲۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ 27 June 2022

سرور مجازی ارزان و پر سرعت

زمانی که می خواهیم خریدی را انجام دهیم، چندین فاکتور را در نظر می‌گیریم و بر اساس آن خریدمان را انجام می دهیم. یکی از فاکتور هایی که همیشه در خریدمان وجود دارد، این است که هم هزینه آن پایین باشد و هم از کیفیت خوبی برخوردار باشد؛ یعنی هم خدا را می خواهیم و هم خرما را. فرق نمی کند خریدمان لباس باشد یا سرور مجازی! به دنبال سرور مجازی می گردیم که هم ارزان باشد و هم پرسرعت باشد و هم خدمات پس از فروش خوبی را ارائه دهند. مگر نه؟ اما آیا چنین چیزی ممکن است که سرور مجازی هم ارزان باشد و هم پرسرعت؟

اگر قصد خرید سرور مجازی دارید و می خواهید سرور مجازی شما تمامی فاکتور های قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش را داشته باشد، این مقاله برای شماست! تا پایان همراه ما باشید تا پاسخ سوالتان را دریافت کنید.

سرور مجازی چیست؟

برای آن که بدانید که اختلاف قیمت در سرور مجازی از کجا به وجود می آید، باید ابتدا به خوبی با مفهوم سرور مجازی آشنایی داشته باشید. تعریف معروفی که در مورد سرور مجازی وجود دارد، این است که سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

سرور مجازی ارزان و پر سرعت

اما اگر بخواهیم بیشتر آن را توضیح دهیم و جنبه فنی سرور مجازی را به صورت ساده تر بیان کنیم، باید بگوییم که تکنولوژی مجازی سازی، عامل مهمی در به وجود آمدن سرور های مجازی بود. تکنولوژی مجازی سازی این امکان را فراهم می کند که از هر واقعیت فیزیکی که وجود دارد، یک نسخه مجازی ساخته شود؛ به عبارت دیگر سرور مجازی، نسخه مجازی سازی شده سرور فیزیکی است. یعنی زمانی که شما با سرور مجازی کار می کنید، در حقیقت امکانات یک سرور اختصاصی فیزیکی را در اختیار دارید که واقعیت فیزیکی ندارد، بلکه به صورت مجازی ایجاد شده است.

حالا که با تعریف سرور مجازی آشنا شدید، برویم برسیم به تفاوت قیمتی که در شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ وجود دارد.

علت تفاوت در قیمت گذاری خدمات شرکت های ارائه دهنده سرور مجازی

همیشه اختلاف قیمت در بین محصولات مشابه و خدمات مشابه وجود داشته است، ما می خواهیم در مورد فاکتورهایی صحبت کنیم که در سرور مجازی باعث به وجود آمدن اختلاف قیمت می شود و چرا یک شرکت ارائه دهنده سرور مجازی ارزان ارائه می دهد.

تفاوت قیمت سرور مجازی

خدمات پشتیبانی

پشتیبانی یکی از موارد مهم در بررسی کیفیت خدمات یک ارائه دهنده خوب است؛ پشتیبانی ضعیف می تواند یک شرکت را با نارضایتی مشتریان مواجه کند، اما داشتن یک پشتیبانی قوی نیاز به یک تیم پشتیبانی متخصص و آموزش دیده دارد که به صورت 24 ساعته در خدمت مشتریان باشد؛ تشکیل چنین تیمی نیز نیاز به زیرساخت های قوی دارد. پس زمانی که شرکتی، تیم پشتیبانی خوبی دارد و هر زمان آماده پاسخگویی سوالات و مشکلات شما است، طبیعی است که هزینه سرویس های آن بالاتر از دیگر ارائه دهندگان باشد.

ساختار هاستینگ وب

یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ خوب، برای ایجاد و یک ساختار و شبکه ایده آل، مجبور است که هزینه های زیادی پرداخت کند. یکی از اصلی ترین هزینه ها، امضای قرارداد با دیتاسنتر ها است که این هزینه به کیفیت دیتاسنتر بستگی دارد. هر اندازه که کیفیت دیتاسنتر بالاتر باشد، هزینه پرداختی نیز بیشتر خواهد شد.

مورد دیگری که در مورد ساختار شبکه اهمیت زیادی دارد، Redundancy است که یک اقدام در راستای اطمینان از عدم قطعی سرور ها است. اما این Redundancy چیست؟ این مورد برای آن است که حتی در صورت قطع شدن یا از دسترس خارج شدن برخی از دستگاه ها یا قطعات، خدمات رسانی به مشتریان قطع نشود و این قابلیت هزینه بالایی را در پی دارد.

میزان قدرت سرور

هر اندازه که تکنولوژی سرور بالاتر باشد، هزینه های بالاتری نیز در پی خواهد داشت. برای مثال سرور های نسل جدید تر به دو پردازنده زئون اینتل مجهز هستند که سرعت و عملکرد بالاتری را به سرور می دهد. اگر ترجیح شما استفاده از سرور هایی با قدرت بالاتر و سرعت بالاتر است، باید هزینه های بالاتری بپردازید.

سیاست های فروش

بسیاری از شرکت ها وجود دارند که برای جذب مشتریان، خدمات خودشان را بسیار پایین تر از قیمت واقعی اش عرضه می کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند؛ این ارائه دهندگان در تمدید سرویس ها، سود بیشتری را دریافت می کنند؛ پس هر زمان که قیمت پایینی در سرور مجازی مشاهده کردید، به کیفیت خدمات یا تله ای که برای جذب گذاشته اند، حواستان باشد!

عرضه بیش از حد منابع به کاربران

یک شرکت ارائه دهنده خوب، شرکتی است که منابع و زیر ساخت ها را در نظر می گیرد و بر اساس آن ها برای تعداد کاربران، محدودیت تعیین می کند. زمانی که تعداد کاربران بالایی به منابع یک سرور متصل شوند و از آن استفاده می کنند، عملکرد کاربران دیگر کند می شود. بسیاری از ارائه دهندگان این تصور را دارند که کاربران از تمام منابع سرویس خودشان استفاده نمی کنند؛ اما اگر این اتفاق بیافتد، کاربران به دردسر می افتند.

عرضه بیش از حد منابع به کاربران سبب هزینه پایین سرور مجازی می شود، اما در عوض کیفیت سرور مجازی ارائه شده، پایین تر می شود.

لوکیشن های سرور مجازی

سرور مجازی های ایران، هزینه های پایین تری دارند، اما سرور مجازی های خارج از ایران، هزینه های بالاتری دارند. زمانی که سرور مجازی خارج خریداری می کنید، یک آی پی از کشورهای دیگر در اختیارتان قرار می گیرد. مثلا فرض کنید که سرور مجازی آمریکا خریداری کرده اید، آی پی آمریکا در اختیار شما قرار داده می شود، انگار شما پشت سیستمتان در آمریکا نشسته اید و دیگر هیچ فیلتر و تحریمی روی شما تاثیر نخواهد داشت!

یکی از شرکت هایی که بالاترین تنوع را در سرور مجازی دارد، آسام سرور است که از 18 لوکیشن مختلف سرور مجازی ارائه می کند.

سخن آخر

برای انتخاب یک سرور مجازی پر سرعت، باید فاکتورهایی مانند ساختار میزبانی وب، قدرت سرور، نزدیکی لوکیشن، کیفیت دیتاسنتر و ... در نظر گرفته شود؛ چنین مواردی نیز هزینه های بالایی را می طلبد. زمانی که صحبت از سرور مجازی ارزان و پرسرعت می شود، باید به دنبال ارائه دهنده ای بگردید که تمام فاکتورهای گفته شده را داشته باشد و با وجود تمام ویژگی های بالا، هزینه پایین تری در بین ارائه دهندگان دیگر داشته باشد.

یکی از ارائه دهندگانی که تمام فاکتورهای گفته شده را دارد، آسام سرور است که در عین ارائه خدمات با کیفیت، هزینه سرویس های سرور مجازی پایین تری دارد؛ جالب است بدانید که آسام سرور گارانتی بازگشت وجه نیز دارد. شما می توانید به صفحه خرید سرور مجازی آسام سرور سر بزنید و پلن هایشان را مشاهده کنید و برای خرید سرور مجازی اقدام کنید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل