بازدید 4026

کدام کشورها بیشترین تورم را دارند؟

کد خبر: ۱۱۲۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱ 27 June 2022

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت شاخص تورم در تعدادی از کشورهای منتخب در فروردین و اردیبهشت امسال پرداخته است.

به گزارش ایسنا، به دنبال جنگ روسیه و اوکراین، بهای تمام شده برخی کالاها از جمله مواد غذایی در بسیاری از نقاط دنیا افزایشی شده و همین موضوع باعث ثبت رکوردهای جدید تورمی در هفته‌های اخیر بوده است.

با وجود آنکه هنوز بسیاری از کشورها با تورم دو رقمی فاصله دارند اما نرخ‌هایی که در هفته‌های گذشته به ثبت رسیده نشان از آغاز یک موج جدید تورمی در بسیاری از کشورها دارد.

در این میان اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت تورم تعدادی از کشورهای منتخب در هفته‌های گذشته پرداخته است.

بر این اساس ترکیه که موج تورمی عجیبی را از چند ماه قبل تجربه می‌کند، به صدر فهرست کشورها با بالاترین تورم رسیده است. بر این اساس نرخ تورم ترکیه حدودا ۷۰ درصد بوده که فاصله‌ای قابل توجه با عدد میانگین oecd  که ۹.۲ درصد اعلام شده دارد. پس از ترکیه آرژانتین نیز همچنان با تورمی بالا مواجه است و نرخ تورم در این کشور به ۵۸ درصد رسیده است.

پس از این کشورها ایران با نرخ حدود ۳۵ درصد قرار گرفته که البته این آمار پیش از تورم خرداد ماه اعلام شده است. روسیه با ۱۷، پاکستان با ۱۳، لهستان با ۱۲ و شیلی با ۱۰ درصد در رده‌های بعدی این جدول قرار دارند.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که نرخ تورم آمریکا به ۸.۳ و تورم منطقه یورو به ۷.۴ درصد رسیده است.

در این مدت عراق تورمی ۵.۳ درصدی، عربستان سعودی ۲.۳ درصدی و چین ۲.۱ یک درصدی داشته‌اند.

به این ترتیب تورم ایران در این مدت حدودا ۱۶ برابر عربستان سعودی، ۶.۷ برابر عراق و ۲.۷ برابر پاکستان بوده است. همچنین تورم ترکیه نیز در این مدت حدودا دو برابر ایران اعلام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان