بازدید 13368

نجات معجزه آسای کودک و پیرزن از زیر آوار

کد خبر: ۱۱۲۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳ 26 June 2022

یک کودک و پیرزن که هنگام ریزش خانه قدیمی دو طبقه زیر آوار مانده بودند با کمک امدادگران آتش‌نشانی به‌طور معجزه‌آسایی نجات یافتند.

به گزارش ایران، حدود ساعت 6 صبح شنبه ناگهان لرزش شدید زمین و صدایی مهیب خواب ساکنان خیابان ابوفاضل در منطقه 17 شهریور تهران را آشفته کرد. وقتی همسایه‌ها به کوچه دویدند با خانه دو طبقه و قدیمی همسایه رو‌به‌رو شدند که فروریخته و روی سر ساکنان آوار شده بود.

این ساختمان قدیمی که حدود 60 متر مساحت داشت، به خاطر گودبرداری خانه مجاور فروریخته بود. همسایه‌ها بلافاصله با آتش‌نشانی و اورژانس تماس گرفتند و دقایقی بعد امدادگران در محل حاضر شده و شروع به آواربرداری کردند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: در مجاورت این ساختمان عملیات گودبرداری به عمق حدود یک متر در حال انجام بود و به‌دلیل این گودبرداری ساختمان مجاور ریزش کرده و به طورکامل تخریب شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه ساختمان ریزش کرده خشتی و گلی بود، خاطرنشان کرد: بنا به گفته ساکنان این ساختمان، ۱۳ نفر که از اتباع کشور افغانستان بودند در این ساختمان زندگی می‌کردند که در حین ریزش ساختمان 2نفر از آنها یعنی یک پسربچه 8ساله و پیرزنی حدوداً ۷۰ ساله زیر آوار مانده بودند.

ملکی با بیان اینکه این ساختمان در یک کوچه باریک قرار داشت و همین موضوع نیز عملیات امداد و نجات را با دشواری‌هایی روبه‌رو کرده بود، تصریح کرد: عوامل آتش‌نشانی همزمان با ایمن‌سازی محل، اقدامات خود برای نجات این 2نفر را آغاز کرده و دقایقی بعد موفق شدند هر 2نفر را در حالی که دچار آسیب‌‌های شدیدی شده اما به طرز معجزه‌آسایی زنده بودند، از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل