بازدید 1072429

دختران شیرازی که کشف حجاب کردند ضدانقلاب نیستند

فیلم در دو، سه‌روز گذشته به اندازه کافی حاشیه درست کرده و عده‌ای حتی آن را شکست قانون حجاب در کشور دانسته‌اند. خبرهایی هم از برخورد قضایی با تعدادی از حاضران در این تجمع منتشر شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 25 June 2022

به گزارش «تابناک»، روزنامه همشهری نوشت:فیلم‌ کوتاهی این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که از تجمع تعدادی نوجوان و کشف حجاب و هنجارشکنی برخی در این جمع حکایت دارد.

فیلم در دو، سه‌روز گذشته به اندازه کافی حاشیه درست کرده و عده‌ای حتی آن را شکست قانون حجاب در کشور دانسته‌اند. خبرهایی هم از برخورد قضایی با تعدادی از حاضران در این تجمع منتشر شده است.

انتشار این دست فیلم‌ها، به معنای افزایش بی‌حجابی در جامعه نیست؛ یعنی بیشتر دیده‌شدن بی‌حجابان به معنای بیشتر شدن مخالفان با حجاب نیست. یعنی چه؟ برخی ها که تا دیروز ‌حجابشان را کمتر رعایت می‌کردند، امروز کشف حجاب کرده‌اند. قبح گناه کردن توسط عده‌ای بیشتر شکسته شده، اما گناهکاران زیادتر نشده‌اند.

مشی کلی نظام در مورد حجاب همیشه مدارا و رعایت کردن حال مردم است. حجاب در کشور ما قانون است، اما قانون‌شکنی در آن یک موضوع امنیتی و فوری نیست که برخورد سفت و سخت و سریع امنیتی نیاز داشته باشد. جنس برخورد با حجاب بیشتر باید از نوع فرهنگی باشد. پس تکلیف گشت ارشاد چیست؟ مشخص است؛ حتما برخورد ضابط قضایی از جهت قانون‌شکنی لازم است، اما اولا این برخورد فراگیر و گسترده نیست، دوما[ثانیا] برخورد سفت و سخت نیست و نهایتا به یک تعهد گرفتن و تذکر دادن ختم می‌شود و سوما [ثالثا]مشی کلی همان مداراکردن است.

اما یک نکته بسیار مهم جداسازی صف دختران بلوار چمران شیراز از صف ضدانقلاب است؛ حتی غرض این دختران با غرض دختران ماجرای چهارشنبه‌های سفید هم فرق دارد. دختران بلوار چمران به هزار و یک دلیل اقدام به کشف حجاب کرده‌اند؛ از نفوذ فرهنگی غرب و کم‌کاری‌های فرهنگی ما در داخل بگیرید تا جهل نسبت به مسئله مترقی حجاب و... . باید حواسمان باشد که هدف ضدانقلاب از فشار آوردن روی موضوع حجاب، خود مسئله حجاب نیست. ضدانقلاب سال‌هاست به بهانه مقابله با حجاب به‌دنبال براندازی است.

بیشتر بخوانید

برگردیم به ماجرای تجمع بلوار چمران شیراز. باید با این جماعت مدارا کنیم یا نه؟ مدارا و رعایت کردن مربوط به متن کل جامعه و مردم است. امروز برخی راحت در خیابان کشف حجاب می‌کنند و ضابط قضایی هم فقط در موارد معدود و محدودی برخورد می‌کند. این همان مدارا کردن در متن جامعه است که هیچ‌ فرد منصفی نمی‌تواند آن را انکار کند، اما اینکه یک تجمع ساختارشکنانه صورت گیرد، حتما نیازمند برخورد قهری است تا از تکرار علنی بی‌قانونی و ضایع شدن گسترده حق‌الناس جلوگیری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۷۵۵
انتشار یافته: ۱۳۱
اگر فقط ۴ تا بد حجاب و بی حجاب را شلاق می‌زدند دیگر کسی جرات نمبکرد بعد از ۴۳ سال از اتقلاب اسلامی ارزش‌هایی که بخاطرش خونها داده شده است اینجوری به بازی بگیرد عاقبت شل گرفتن و مماشات با منکر همین می‌شود الان اگر ۴ تا مسوول با غیرت مثل اوایل انقلاب پیدا بشود برخورد جدی با این مفسدین بکند این بساط جمع میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
اجازه بدید جمله شما رو از طرف مردم اصلاح کنم! :
اگر فقط 4 نفر از اختلاس گرایان و مفسدان و خانواده های چنین مسولانی رو میگرفتند و شلاق میزدند دیگر کسی جرات نمیکرد بعد از 43 سال از انقلاب ارزشهایی که به خاطر خونها داده شد رو اینجوری به بازی بگیره و عاقبت شل گرفتن و مماشات با منکر همین میشود و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
ای کاش همون مسئولین با غیرتی که شما طرفدارشون هستی... وسط بد حجابها یه شلاقی هم به مفسدای اقتصادی میزدن... چرا فقط روی حجاب اینقدر حساسیت دارید ولی بقیه قوانین شرعی براتون مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
حجاب اجباری محکوم به شکست است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
تفکراتتان مریض است...این جوانان و نوجوانان همه دست پرورده انقلاب هستند.وقتی یک مورد مثل حجاب که حکم برخورد با آن در اسلام نامشخص است را اینقدر بزرگ کنیم و موارد مهمی مثل فقر، اختلاس، ربا،حق الناس، ظلم ،ریا و.... را نادیده بگیریم این می شود عاقبت آن
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
ببند بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
روزی می بینم که امثال تو برای جانشان به همین مردم التماس می کنن
مهدی
| Japan |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
سلام برتو طالبان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
حجاب اجباری محکوم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
هنوز تو ... زندگی می کنی ؟
پاشو بیا به زمان حال
ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
امیدوارم خدا امثال شما رو عقل بده و به راه راست هدایت کنه تا همه چیزو تو حجاب و روسری نبینید
همون ارزشهای اسلامی که دم ازش میزنید حرفی از اینهمه دزدی و اختلاص و کشتار و فقر و گرسنگی وخیلی چیزای دیگه نزده؟ اینها جز ارزشهای اسلامی و انقلاب نیستند فقط افتادن روسری ارزشهای اسلامی وانقلاب و فلان میکنه؟!! برید و یکم تفکر یکم عقلانیت و انسانیتو..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
مثل اینکه ازپشت کوه امدی یا درایندنیا نیستی تاکی مثل قرون وستا زندگی کنیم شلاق قدیمیه جواب نمیدهد
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
خجالت بکش خیلی زرنگی شلاق رو بردار آقازاده ها و اختلاس گران رو بزن بلدی دست آقازاده ها رو بگیر بیار تو کشور با شلاق بزن اگه این دو تا رو تونستی بقیه رو میگم
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
کجای قران خدا گفته موقع امر به معروف شلاق بزنید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Lithuania |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
اعدامش ن کنن خیالت راحت میشه خییییلی جلاد تشریف دارید
ناشناس
| Romania |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
جمع کنید بابا
خجالت هم خوب چیزیه خوی وحشی‌گری شلاق و بگیر و ببند
رو چرا برای خاوری و بقیه مسیولین فاسد و اختلاس اگر و فاسد اخلاقی نشون نمی‌دید صرف ندارم براتون ؟؟!!!!و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
منتطر انقلاب جدید باشین
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
خجالتم خوب چیزیه خاک توسرت بیچاره اینا همشون یه مشت بچه ۱۰تا۱۴سالشونه چرا انقدر بیرحمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
باید قبول کنید طرز تفکر طالبان تمام شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
مگه در قرآن نگفته دین اختیاری ، و آیه حجاب سوره نور هم گفته زنان مومن خودشون رو بپوشونن، نگفته همه مجبورن حجاب داشته باشن، شاید بعضی ها مومن و مسلمان نباشن، اون ها هم باید به اجبار حجاب داشته باشن؟
طوری کردید که اکثر مردم رو ضد انقلاب کرده اید.
از این بابت که اختلاف سلیقه حاکمیت و مردم روز به روز در حال عمیق تر شدن هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
فعلا که مسئولین از همه مفسدترن شما که اینقدر راحت فتوا میدی اول واسه اونا یه حکم صادر کن تا نوبت این چند تا بچه بشه ولی یادت نره ته این بچه ها رو که در بیاری میرسی به خونواده ی همون مسئولین محترم
هم وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
کاش اول اتلاس گرا رو شلاق بزن بعد دوتا دختر نوجوون رو به خاطر دوتا تار مو
دختربچه.
پاسخ ها
سید علی مشهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
شما که این قدر جوش میزنی چرا داد نمیزنی اگر 4 اگتا آقا زاده رو اعدام میکردن وضعیت اقتصادی مردم الان این نبود
دیگه خجالت آور بود نوجوانان 13-14 ساله را هم ضد انقلاب بنامید!باید قبول کنید که دیگر دهه 50 و 60 نیست و با پیشرفت تکنولوژی جهان بسیار کوچک شده و به راحتی می توان کشورها و فرهنگهای دیگر را هم دید و خواه و ناخواه از آنها تاثیر پذیرفت!
اما یک نکته بسیار مهم جداسازی صف دختران بلوار چمران شیراز از صف ضدانقلاب است؛ حتی غرض این دختران با غرض دختران ماجرای چهارشنبه‌های سفید هم فرق دارد. دختران بلوار چمران به هزار و یک دلیل اقدام به کشف حجاب کرده‌اند؛ از نفوذ فرهنگی غرب و کم‌کاری‌های فرهنگی ما در داخل بگیرید تا جهل نسبت به مسئله مترقی حجاب و... .

یکی از هزار ویک دلیل شان را بگوئید لطفا!
یک سوال از خودتون بپرسید که آیا این اقدام همزمان بصورت تصادفی بوده؟هنجارشکنی که شاخ و دم نمیخواد. چه تضمینی هست که چند روز دیگر در شهرهای دیگری این اتفاق نیفتد؟
چرا اینقدر میخواهید ساده از کنار این اتفاقات بگذرید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
از نوک بینی ات آن طرفتر هم دنیایی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
راست میگی مسئله حجاب مسئله گرسنگی و بدبختی مردم نیست که به همین راحتی ازش بگذریم
شما راست میگی
بي حجابي را گناه خوانديد؛ كسي كه اعتقاد به حجاب (پوشش سر) ندارد گناهي هم نكرده است.
بي حجابي قانون ج ا است؛ اما قانوني كه از متن جامعه خصوصا جامعه كنوني نيست.
در آخر بي حجابي را حق الناس خوانديد؛ با حجاب داشتن يا ندشتن فردي به ديگري چه ظلمي مي شود؟

هر كس مختار به انتخاب پوشش خود است تا حدي كه به عرف جامعه لطمه وارد نشود. كسي كه پشت فرمان روسري بر سرندارد باعث تصادف من نمي شود، كسي كه در خيابان حجاب ندارد باعث زمين خوردن و به گناه افتادن من نمي شود.

در آخر بايد بگويم كه افكار ما را مسموم بار آورده اند و اين تغيير فكر زمان بر خواهد بود. تا يكديگر را از روي ظاهر قضاوت نكنيم. به زندگي خودمان كار داشته باشيم و مشكلات و ضعف هاي خودمان را حل كنيم تا دنبال عيب و ايراد ديگران باشيم.

خداوند همه ما را به راه راست هدايت كند.
پاسخ ها
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
تو که واقعا افکارت مسمومه البته خیلی هم افکارت پریشانه چون حرفات پر است از تناقض و مغالطه!!
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
هر امری که حقوق عامه را در جامعه اسلامی مورد تجاوز قرار بدهد حق الناس است ، .
ماله نکش. نتیجه چهل سال بگیر و ببند و گشت ارشاد و سیاستهای غلط خودتونه
زشت ترین قسمت ماجرا اینجا بود که شبکه اینترنشنال از ترس شناسایی شدن دخترکان و برخورد سخت با آنان، تصاویر را مخدوش کرده بود... بهتر است بگویید اساسا جنگی نبوده چون اگر بوده باشد جنگ را خیلی وقت پیش باخته اید در واقع خودتان، خودتان را بازنده کردید مثال همان دست و پا چلفتی که به خودش پنالتی می زند!
دختر بچه بودن ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
حفظ حجاب و..مسئله آیه ک خدا از نه سالگی به دختر تکلیف کرده.ینی از نه سالگی خانوم و عاقل حسابش کرده
شتر سواري دولا دولا نميشه . خيلي جاها ديگه حجابي در كار نيست.
خود نویسنده متن هم میدونه بعضی از جملات این نوشته حرف مفته، مثل:
- مشی کلی نظام در مورد حجاب همیشه مدارا و رعایت کردن حال مردم است (گشت ارشاد مداراست؟)
- از دلایل حادثه شیراز "جهل نسبت به مسئله مترقی حجاب" است؟!!! (اینهمه کتاب درسی کنترل شده و تمام فیلم و سریال های به شدت کنترل شده و اینترنت کنترل شده و سازمان های جوراجور متولی با بودجه های خوشگل)
- حادثه شیراز باعث "ضایع شدن گسترده حق‌الناس" شده؟!!! (حق الناس برعکس داره ضایع میشه)
اینها همون نسل جامانده هستند که بالاخره از راه رسیدن:))))
از کوچکترین ازادی های فردی هم محروم هستیم
چطور اينقدر به بدحجابي اهميت مي دهند به دزدي وفساد اقتصادي که دامنگير جامعه شده اهميت نمي دهند بايد به دنبال دليل بود يا خود منفعت از اين تورم مي برند يا بااجبار به حجاب پوششي براي دزدي هايشان قرار داده اند شما فقررا ريشه کن کنيد فساد هاي ديگر خود از اين جامعه رخت برمي بندد تازمانيکه دولت خود بر فساد دامن مي زند انتظاري از اصلاح جامعه نيست به حساب خود برسيد تا به حسابتان رسيدگدي نشود، اول اصلاح خود بعد ديگران.
چرا درمقابل اين همه دزدي واختلاس چنان تقاضاي برخورد قهري نداريد چرا رگ غيرتتان براي مادري كه بخاطر سير كردن شكم بچه هايش تن فروشي مي كند بيرون نمي زند چرا غيرت ديني تان در زماني كه دونفر برسر زبالهاي يك سطل زباله باهم گلاويز ميشوند بروز نمي كند وهزاران چراي ديگر بس كنيد اين ادعاي دين داري را كه فقط در مقابل با حجاب بروز مي كند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
واقعان واقعان واقعا ن همینه
فقط بند کردن به روسری ومو
چنین برخوردهایی با دختران پاک این سرزمین که از اختلاس و دزدی و دروغگویی و شیادی که در مسئولان مدعی وجود دارد مبرا هستند احمقانه است و قطعا نتیجه عکس دارد
مساله مترقی حجاب!!! که فقط ما در ایران به آن دست پیدا کردیم و بقیه دنیا گمراه هستند، مثل بقیه اختراعات ما از قبیل مستعان 110 و خودروهای ملی فوق ایمن و وضعیت اقتصادی و اجتماعی مطلوب و ...
این گروه ماه‌ها است با مترو می آمدند میدان احسان و از فرهنگ شهر رد می شدند و بی حجاب بودند
سلام اگربا ابن موضوع برخورد نشود همانند اختلاس تسری پیدا میکند
پاسخ ها
راستگو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
اختلاس های میلیاردی که مهم نیست موی دختر بچه ها مهمتره!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
خدا شفای عاجل بهت بده
کاری مردند کارستان. دست مریضا ‌‌نوجوانانوطن
این بازی ها برای پرت کردن حواس مردم از گرانی و تورم است زهی خیال باطل شکم گرسنه حواس پرتی نمیشناس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
هرچی جای خودش.چرا تا یه چیزی میشه قیمه رو میریزین تو ماستا؟؟؟؟؟
اسلام با این 10 بچه به خطر می افته !!!!ولی با فقر گرانی و رانت دروغ و اختلاس بزرگان حکومت اسلامی نه !!!!چه دین باحالی داریم ما!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
ده بچه؟ بیش ار 200 تا 300 نفر بودند
دمشون گرم
باشه. تو بگو آره. ما هم میگیم آره
این همان مدارا کردن در متن جامعه است که هیچ‌ فرد منصفی نمی‌تواند آن را انکار کند، اما اینکه یک تجمع ساختارشکنانه صورت گیرد، حتما نیازمند برخورد قهری است تا از تکرار علنی بی‌قانونی و ضایع شدن گسترده حق‌الناس جلوگیری شود.

خوب اگر اینطوری است که به رای مرم مراجعه کنید.اگر مرمبه حجاب رای دادند اینبار برخوردها را قهری کنید
از نون سهمه بندی چه خبر؟!!!!!!
حتما حتما با این بی حجابی ها برخورد سختی بکنید تا تمام مشکلات کشور از فقر و گرسنگی و گرانی و بی سوادی و بی مسئولیتی مسئولین گرفته تا بی آبی و بی برقی و ................. حل بشود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! انشاالله
از کدام حق الناس صحبت میکنید ضایع کردن حق مردم گانیهای افسار گسیخته است که که قشر عطیمی از مردم را از تهیه ابتدایی ترین مایحتاج خود ناتوان کرده است اما کسی از ضایع شدن حق مردم چیزی نمی گوید حالا با برداشتن روسرس چند نوجوان حق الناس ضایع شد
ای کاش اول به فکر معیش مردم باشید
هرچیزی وقتی اجباری بشه با توجه به ماهیت آدمیزاد که میخواد در برابر اجبار مخالفت کنه، در نهایت به مخالفت و تخلف کشیده میشه پس جای تعجبی نیست
شماهرچه دوست داری گفتی اما اینو بدون مساله حجاب مساله مذهبه نه یک رمان یا فرهنگ انسان بعدازمرگ اعمالش باقران واهلبیت سنجیده میشه نه با نظرات شما ودیگران وهرکه خلاف دستور مذهب کرده تکلیفش به عذاب ختم میشه اونجا نمیگن انتخاب کن کدوم هتل ببریمت
پاسخ ها
بهشتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
آخه به تو چه مربوطه کی میخواهد بره جهنم و کی میخواهد بره بهشت - وای به اون بهشتی که امثال تو تویش باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
میفرمودید استاد
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
خوب شما که بهشتی هستی و میدونی که بهشت از اینجا خیلی بهتره پس چرا همین حالا نمیری .
مشکل اینجاست که دولت و حکومت اولویت ها ی خودشون رو در برخورد جدی با فساد ( همه انواع فساد از قبیل اقتصادی و ... )تغییر دادن از همین رو با لجبازی اجتماعی روبه رو شدیم . در واقع این مساله حجاب از سمت مردم بیشتر یه لجبازی هستش تا براندازی یا مخالفت با اصل نظام جمهوری اسلامی . هر موقع حکومت و دولت ها فرآیند سیستمی رو تغییر دادن و اولویت رو بر مبارزه با فساد اقتصادی و رانت قرار دادن مردم خودشون با قانون های سیستمی دیگه تطابق میدن . وقتی مردم میبینن این همه اختلاف طبقاتی و فساد اقتصادی وجود داره خب طبیعتا قوانین در مورد حجاب رو صرفا به خاطر گروکشی نقض میکنن . والسلام
کرونا کجایه که دوباره برگرده ، گناه ، ظلم ، بی بندوباری ، لاابالی گری ، خیانت ، ربا ، گرانفروشی ...‌ علائم آخرالزمان یقین داشته باشیم بدتر از کرونا و امیکرون به سراغمان خواهد امد
بغیر از افغانستان که طالبان است کجای دنیا حجاب اجباری است در قرآن اشاره ای به اجبار شده است یا تحولات فرهنگی اجتماعی در صد سال اخیر سبب تغییرات تفکر وپوشش شده است عرف اجتماعی میکه پوشش مناسب با جامعه باشد نه اینکه لازم باشد سر ودست وصورت پوشیده باشد مردم ازادی نسبی پوشش میخوان مردم محدود نکنید خود عامل فساد و پایین آمدن مشروعیت نظام خواهد بود لازم است آزادیهای در تمام زمینه های اجتناعی وسیاسی و فرهنگی داده شود مردم خسته اند افسرده اند از این وضعیت
استفاده ازچادرومانتوي بلندوشلوارپارچه ايي سياه براز نده ي بانوان ايران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
دو کلمه هم بشنو از مادر عروس
امیدواریم که قانون مهم حجاب درکشورکاملااجراشودوهرگونه سستی ازکسانی که وظیفه دارندقانون رایاری دهندوحرمت قانون رانگهدارندپذیرفته نیست این ملت باشرف ومسلمان وباحیاء اعتمادداردبه قانون کشورومجریان آن.
کاملا با نظر نویسنده موافقم بدحجابی شاید مسئله اصلی کشور نباشد ولی زیربنای بسیاری از هنجارشکنی هاست و باید بر اساس قانون و عاقلانه با آن برخورد شود‌ نه قهری نه تفریطی
اختلاس هم جرم است
رشوه جرم است
امضا طلای جرم است
حقوق نجومی جرم است
وام قرض الپس نده جرم است
و ، و ،و ،و و ،و جرم است
چرا حتی به صورت تذکر و فرهنگی به این موارد رسیدگی نمی شود،؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
به همه ی آنچه گفتید دارن رسیدگی میکنن فقط یکم اخبار را دنبال کنید
درسته که چند تا نوجوان از بی عقلی این کار را انجام دادن اما باید بدانیم مسئولین فرهنگی هم ضعیف کار کردند ،یک روز آدمی مثل جهانگیری برای یک رای آمد و گفت ایرادی نداره چند لاخه موی چتری آنها معلوم باشد بعد سند ۲۰۳۰ را امضا کرد و کمکم در مدارس و مهد کودکها اجرا کردند حالا میوه آنرا جمع میکنند الان هم بسیاری از مدیران آنها سر کار هستن بررسی کنید از همون مدارس اینگونه بچه ها بیرون می آیند مسئولین فرهنگی باید به صحنه بیایند همانطور که اقتصاد براشون مهمه فرهنگ باید مهمتر باشه وساده انگاری نکنند
البته در برخورد یک تعهد ساده نیست، نمونه اخیرش تیراندازی به قهرمان بوکس و همسرش
پاسخ ها
کام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
آفرین بازور نمیشه مردم را وادار به حجاب کرد راستی چرا به قهرمان بکس ک با خانمش وبچه ده سالش در پارک قدم میزد گشت ارشاد شلیک کرد یادتون رفت هرچه برخورد سخت کنید بدتر میشود
کدوم مدارا به رگبار بستن مردم در ملا عام کجایش مداراست توهین و لگد مال کردن شخصیت و حیثیت بانوان در ملا عام کجایش مداراست ،گشت ارشاد کارش ارشاد است یا ...
با ایران و حجاب و قانون ایران هرکی مشکل داره از ایران بره مجبوری موندی
ایران قانونش حجابه ب دلت نیست برو از ایران کسی گرفتت مجبور نیستی با حجاب کنی با قانون کنار نمیایی برو
مسعولین باید بامردم همراهی کنند تا مردم حجاب را رعایت کنند
بیا پایین بابا سرمون درد گرفت
این‌همه‌نا‌عدالتی‌‌ودزدی‌توکشور‌میشه‌‌چیزی‌نیست‌حالا‌گیر‌دادن‌به‌حجاب‌پس‌چرا‌همه‌آقازادهها‌ایران‌نیستن‌‌اول‌مسیولین‌خودشون‌اصلاح‌کنند‌بعد
درسته که مشکل اقتصادی هست درسته که دزدی و رانت و... هست
ولی حجاب برای امنیت خود خانم ها و جامعه هست
یه سری میگن که چون دزدی و.. هست دیگه مردم باید از این لحاظ آزادی داشته باشن خوب اگه یکی بیاد به خودت ...وز بکنه و اونجوری امنیت روانیت و جسمیت بریزه به هم خوبه؟برید نگاه کنید توی انگلیس قبل از انقلاب صنعتی همه خانم هاشون حجاب و حتی گشت ارشاد داشتن اما بعد از اینکه با انقلاب صنعتی به کار توی کارخانه ها روی آوردن حجابشون کم کم ناپدید شد ولی هنوزم الیزابت سعی میکنه پوشش خودش رو حفظ بکنه به نظرتون کسی که خودش حجاب رو رعایت میکنه چرا باید دوست داشته باشه شما بی حجاب باشید؟
این توطئه دشمنان و حسادت به خاطر
سلام فرمانده است و این هنجار شکنیها را به دهه نودیها نسبت می دهند در حالیکه سن آنها بیشتر از دهه نودیها است .
اما این زنگ خطری برای مسئولین است
که باید بدانند دشمنان در حال برنامه
ریزی برای جوانان غیور مملکت اسلامی ایران هستند که آنها را بر علیه دین و امنیت آرامش کشور به شورانند و جامعه را به آشوب و نا امنی بکشانند .
و اما مسئولین عزیز فکری برای خنثی کردن این توطئه شوم استکبار و اسرائیل بکنند و بدانند که دشمنان ایران علاوه بر اینکه بر علیه نظام اسلامی بر خواسته اند و این بار با تهاجم فرهنگی بر علیه جوانان عزیز و این آب و خاک را نشانه گرفته اند و اگر ما نسبت به آینده جوانان بی تفاوت باشیم ، قطعأ غافلگیر و پشیمان خواهیم شد ، پس بنابر این مسئولین عزیز باید به فکر مهار تورم کشور باشند و برای جوانان عزیز شغل و ازدواج ایجاد نمایند تا سر گرم کار و زندگی شوند و جامعه به سوی آرامش هدایت شود . زیرا جوانان از بارزترین سرمایه و ثروت ملی کشور عزیزمان ایران اسلامی هستند و باید به فکر رشد و نمو وبسط وگستر ش آنان باشیم باید آنان را دید و در نظر داشت و به امید
خدا آینده را آنان خواهند ساخت و دشمنان این آب و خاک را همانند همیشه شکست خواهند داد .انشاالله
ببینید نمی خواهید به تعدادی بچه گیر بدهید. بروید حجاب زاخاروا را اصلاح کنید ......کاترین شکدم که یادتان نرفته ....نماینده اتحادیه اروپا ومجلس چه طور و........ایا می دانستید که مهندسین روسیه که همسرانشان رابه ایران بیاورند حق حجاب می گیرند با توجه به اعلام مطبوعات جمهوری اسلامی در چند سال پیش .....بروید مطالعه کنید بی ارزشها
حجاب یک امر واجب الهی هست.
اون هایی که به بهانه اختلاس و اقتصاد سعی میکنن حجاب رو زیر سوال ببرن ، در واقع دنبال گسترش فساد اخلاقی هم هستن.
هیچ آدم عاقلی دوست نداره جامعه اش بخاطر یک نوع فساد دچار فسادهای دیگه هم بشه.
برخورد جدی با هنجارشکن ها لازم هست تا فسادش گسترش پیدا نکنه.
دهه نودیاشو فرا خوانده
انقلابی یا ضد انقلاب یک توهم است
چرا همه چیز رو باهم قاطی میکنید حجاب امنیت اجتماعی میاره خیلی ها رفتن جون دادن با داعش جنگیدن تا امنیت تو کشورمون برقرار باشه بی حجابی وبی عفتی وهرزگی زنان یه جامعه بدتر از داعش امنیت اجتماعی یه جامعه رو بهم میریزه وکانون خانواده رو از بین میبره این واقعیت رو همه میدونن چه بی حجاب چه با حجاب الان جامعه غربی تو کثافت داره دست وپا میزنه وزنانشون تو خیابون مترو وحتی خونه هاشون امنیت ندارن چرا میخواهیم حس غریزی رو که مثل غذا خوردن وخواب هیچ وقت نمیشه حذف کرد حذفش کنیم شهوت حس غریزی که نمیشه حذفش کرد ودر مردان دیداری هستش وجوان ونوجوانی که تو کوچه خیابون داره النی این همه هرزگی رو میبینه چی کار کنه ترو خدا با لجبازی به مساله حجاب نگاه نکنید یه کم مطالعه میتونه کمکتون کنه یا علی
چرت پرت نگین آقا زادها دارن همه پول ملت رو میدوزدن رفتن خارج با خانوادشون لخت میگردن کسی عین خیالشم نیس حالا گیر دادین ب مردم بدبخت
بیا اینم نیجه 40سال سختگیری
گناه اونی که مردم را با تورم و گرانی بین دو سنگ گذاشتن است نه بی حجابی اول تورم و اختلاس را درست کنند مسائل دیگه هم حل میشه
آزادی این نیست آزادی یعنی از لحاظ فکری ازادباشی از روی فکربسته ومریضی عمل نکنید
حجاب فقط روسری کردن نیست حجاب یعنی حق الناس نخوردن. یعنی پول مردم را اختلاس نکردن یعنی با تصمیمات غلط باعث به دردسر نیانداختن هم نوع یعنی طرز فکر مثبت و دید مثبت این همه جرائمی که تو مملکت رخ میده ولی فقط بچسبی به حجاب . حجاب مرد افضل تر از حجاب زن هست
اونایی که از این جریان دفاع میکنن. آیا واقعا راضی هستید که ناموس خودتون هم به همین وضع بیاد بیرون ؟
سلام
باید گفت:
بعضی دنبال دیده شدن هستند!!!
بعضی هم این رو جز فرهنگ و تمدن میدانند!!!!
تجدید نظر باید کرد
به نظرتان متمدن ترین موجودات کره زمین طبق این اوصاف چه کسانی هستند ؟
به خودت فشار نیار
درد مردم هم دقیقا همینه که همه مسئولان بی غیرت و بی لیاقت اند و عرضه ی مبارزه با فسااااااااد رو ندارن
اگر به قران هم رجوع کنین نوشته انسانها براساس مقتضیات زمانی که در ان زندگی میکنن مورد امتحان الهی قرار میگیرند ،الان دهه ای از زمان پیشرفت تکنولوژی هست وبر اساس همان باید رفتار کرد و این میشه تمدن جدید
با جراحی اقتصادی و قطع یارانه اکثر مردم ضعیف خودتان عامل بی نظمی شدید این مختص شیراز نیست همه شهرها دارد اینطور میشه
ول کنید بروید
نخ نما شده این حرف هایتان
مشروعیت و مقبولیت شما تمام شده با زور گور خودتان را می کنید به امید خدا
اولا تضاد و شکافت عمیق بین شعارهای انقلاب و رفتار عمل خود انقلابیون و خانوادشون ضدانقلابی تر از هر رفتار هنجارشکنی اصول انقلاب را با چالش روبرو کرد نه برداشتن حجاب چندتا دختر .هرچند در شعارهای اصلی و اولیه انقلاب هیچوقت حجاب اجباری بعنوان آرمان انقلاب تبلیغ نمیشد و بعضاً با آن با تسامح و اعتقاد به آزادی فردی رفتارمیشد.دوما اینکه کلا طرح حجاب اجباری با روح جامعه منافات دارد و رفتار وحشیانه و غیر انسانی متولیان اجرای حکم حجاب مانند گشت ارشاد و استفاده از زور و اسلحه و ایجاد ناامنی در بین مردم خود به تنفر ازاین قانون منجر شده است .دیگر برچسب ضدانقلاب زدن به اعتراض و مخالفت توده ملت با قوانین غلط حاکمیت حنای بی رنگ است .چون خود انقلابیون ضدانقلابی تر هستند
بنظرم اینا بچه هستن الان این طرز لباس پوشیدن هم مد شده نوجوانی فصلی از زندگیست که حال وهواش با بقیه ی سنین فرق داره نوجوان رو باید کرد توی مغازه ها هم اکثرا"همین لباسا برای فروش هست دلخوشی اینا هم همینه سرگرمی دیگه ای هم که ندارن زیاد بزرگش نکنید
حق ملت به کشورهای دیگرجنایت است درحق ملت ما مردم بخصوص مردان اینقدرمشکلات داریم که اصلا هم چیزی نبینم یعنی شمااراده وآینده هرشخص ازملت رانابودکردید
کاش فقط چند تا دختر بچه بودند که فقط می خواستن بدون روسری بیان بیرون این یک حرکت طراحی شده از قبل بوده که همه با علامت‌های شیطان پرستی تو خیابون حاضر شده بودند
در ضمن اون عزیزی که می گه محدود نکنید و بزارید مردم راحت باشن
خوب راحت باشید مگه ابن سالها کسب کار به کارتون داشته کاش فقط مشکلمان زیبا شیک بیرون آمدن بود
مشکلمان اون دختر و پسرایی هستند که دیگه حرمت هیچ چیز حتی حرمت خودشون رو نگه نمی دارنهر لحضه تو آغوش یکی قرار دارن
این مشکل علاوه بر حرمت شکنی جامعه بیشترین آسیب رو به خودشون می زنه
خدای ما و بچه های ما هم بزرگه تو این جامعه خودمون رو به خدا می سپریم

و شمارو به آزادی که دوست دارین
ببینیم کدوم بیشتر ضرر می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
باید منتظر از این بدتر باشید
ازشکم های گرسنه چه خبر.ازمردم بی پول وفقیرمملکت چه خبر.فقط شده موضوع های حاشیه ای وبی خود.ادم گرسنه دین وایمان سرش نمیشه
بله ضد شرف و ابرو و حیا هستند
این ها ضد انقلاب نیستند این ها دختران این میهنند که اگر تندروی ها نمی شد و کار فرهنگی به جای کار شعاری می شد شاید وضع اینگونه نمی شد. این ها دست پرورده مادرانی هستند که بجای تربیت صحیح و پذیرفتن شرایط یا مستقیم و غیر مستقیم فرزندانشان را به بد حجابی تشویق کرده اند و یا اقوام و دوستان بد حجابی که داشته اند به بهانه های واهی از خانه هایشان دور نکرده اند.
دختران امروز ما یکی از دلایل بدحجابی شان باز بودن کانال های بیگانه بصورت مدام در خانه هاست، مخصوصا دیدن سریال ها بصورت 3 بار در خانه.
بدی و زشتی آرام آرام نفوذ می کند اگر رضا شاه هم عقلش می رسید به جای کشف حجاب اجباری کارفرهنگی می کرد و بکمک تلویزیون و سینما و مجلات به اهدافش می رسید.
حتما روانشناسان و جامعه شناسان دلایل زیاد و مهمی برای این معظل بازگو خواهند کرد. نخ تسبیح پاره شده،. دادگاه، سخت گیری پلیس، زندان، شلاق و.... دیگر کارساز نیست. چاره ای اساسی باید اندیشید
خدا نجاتمون بده فقط از اینهمه بدبختی
خدا کمکون کنه که داریم گندکاریماون و با چیزای دیگه پوشش میدیم
هردفه مردم میگن گشنه ایم و فقیریم یه چیز بی ربطی برا فراموشی اصل ماجرا پیدا میکنیم
هی داد
بی حجابی را گناه خواندید فقر گرسنگی تن فروشی را نه تمام اینها از فقر که بوجود آمده.
ببخشید! نقض قانون و حق الناس حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی را هم لطفا تحلیل بفرمایید
چه اقداماتی برای جلوگیری از ضایع شدن حق الناس بازنشستگان باید انجام گیرد.
حق من و زن وبچه را ازمابر می داريد ومعلوم نیست کجا خرج می کنید گناه نیست اما چهارتا مو بیرون آمدن گناه است
اگه فعلا به فکر گرانی .اختلاسه. دزدیها باشید بعد نوبت به حجاب برسد بامسله حجاب فکرمردم را ازدزدیهایتان اختلاسهیتان غافل نکنید.شمازرنگ نیستین ماخریم
سلام البته باید باهنجارشکنان وبی حجابی برخورد قاطع شود چون دیکه از بی حجابی بدحجابی گذشته دیگه خانمها کم کم دارن با دامن کوتاه در خیابان حضور پیدا میکنند اول موهاشون از روسری بیرون می گذاشتند و گفتند به یه تار موی خانمها که از روسری بیرون میگذارند اعتراض نکنید ومداراکنید و الان هم اصلا روسری سرشون نمیکنند واگر هم کسی اعتراض کند میگویند اختلاس که نکردیم کار بد چه اختلاس و چه بی حجابی نکوهیده است باید قاطعانه با هر دو مورد برخورد قانونی صورت پذیرد
وقتشه متل عراق یا لبنان. همه سلایق رو ببینید
اختلاف بین نطام و فرهنگ خانواده ا زیاد هست
و بین. باشید
مردم دارن از گشنگی رنج میبرن برید ببینید همین نوجوان از بی پولی داره کلیه خودشو میفروشه اخه این انصافه
دختران ضد انقلاب نیستند؟؟؟ اتفاقا این نسل جدید آگاهانه دارند به شما دهن کجی می‌کنند. یک رفراندوم برگزار کنید تا معلوم بشود چقدر از مردم براتون ارزش قائل هستند. شما فکر می‌کنید برای مردم ایران دیگه حرمتی دارید؟
هم تقصیر دولت هست وهم اینکه زنان بی حیا دیگه پر رو شدن نمیشه کاری کرد هر کس کار خودش انجام میده و به کسی احترامی قایل نیستچچچ
گیر دادین ب یه که پارچه مگه فلستین وسوریه لبنان اسلامی نیستن چرا اونجا از این خبرانیست قران شیعه فرموده لااکراه فی الدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
لااکراه فی الدین ینی تو انتخاب دین اجبار نیست.ولی وقتی .دین رو انتخاب کردی باید به حرفهاشم عمل کنی
ضدانقلاب نیستندولی طمعه ومورداستفاده ضدانقلاب میشند افتتتتتااااددد
رطب خورده کی تواند منع رطب کند ؟
تا وقتی که به اسم دین و مذهب ، اختلاس ، ظلم ، تعدی به حقوق یک ملت ، پارتی و باند بازی ، غارت بیت المال صورت گیرد ، مردم هرگز به این دین اعتقاد نخواهند یافت و به آن عمل نخواهند کرد . موارد اگر از ریشه حل نشه ، شاخ و برگها برای همیشه از بین می روند و هیچی درست نخواهند شد . پس اول از خودتان شروع کنید تا برای مردم انگیزه ایجاد کنه . سیاست بگیر و ببند تاکنون جواب نداده و نخواهد داد
چیزی نیست شلوار هم در بیارن کف خیابون بچرخن
چرا از زن استفاده ابزاری میکنید برای حفظ دزدی ها و تداوم چپاول
هر کسی خودش باید بفهمه حجاب یعنی مصونیت
همانطور که مروارید تو صدف قشنگ تره.زن هم با حجاب و چادرش زیباتر میشه وجلوی این همه فساد گرفته میشه
اما کو غیرت....کجایند مردان با غیرت
فقط کشف حجاب فساده؟؟؟
آیا اختلاس های چند میلیاردی فساد نیست؟
فقر و زباله گردی و فحشا که همه در نتیجه فقر گریبان جامعه را گرفته ناهنجاری نیست؟
اگر موی چندتا دختر دیده بشه هیچ مشکلی توی جامعه ایجاد نمیشه ولی فقر زباله گردی اختلاس کودکان کار بنیان جوامع را سست می کند
خانه از پایبست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
سلام مفسد مفسد است چه فرهنگی اجتماعی چه اقتصادی و سیاسی وحتی نظامی
برای شدت عمل نشون دادن برای کل مفسدین موافقم
مخصوصا مسئولینی که فرزندانشان حکم گروگان در اروپا و امریکا هستند
مقوله حجاب چه توتظاهرات و بعد پیروزی انقلاب اجباری نبود ما مشکلات به مراتب بیشتر و بزرگتر از حجاب داریم
مثل اختلاس ،گرانی، بی آبی، فرار مغزها و.......
زن رییس جمهور سوریه که از متحدان مهم و کشور اسلامی
است بدون پوشش و حجاب میباشد حجاب باید باطنی باشد
دین از سیاست جداست
حالا ما بیشعور ونفهم.گردشگرهای کشورهای دیگه که دادشون از دست آرایش و عملهای بینی و...در آمده است.آنها هم حتما نفهم هستند.کلا همه جهان نفهم هستن
راستی مال باخته های بانک مرکزی جرات کردن برن بگن چیا داشتیم تو صندوق یاهمشو ضبط قانون کردن؟؟؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی