بازدید 5272

وظایف وکیل دیوان عالی کشور

وکیل دیوان عالی کشور به طور کلی به شخصی گفته می شود که در سطح دیوان عالی کشور قبول پرونده نموده و در این رابطه به موکلان خود کمک می کند.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ 21 June 2022

وظایف وکیل دیوان عالی کشور

گروه تخصصی وکلای دیوان یکی از گروه های تخصصی دیوان در سطح کشور بوده و در این زمینه دارای چندین وکیل با تجربه و با مهارت های بالا می باشد . این گروه تخصصی از وکلای دیوان بعد از ارائه مشاوره های لازم به موکلان خود معمولا پروند های انها را در دیوان تقبل نموده و با استفاده از تجربه خود در این زمینه پرونده انها را به بهترین شیوه و با استفاده از ترفندهای حقوقی به نتیجه مورد نظر در دیوان عالی کشور می رساند.

دیوان عالی کشور :

دیوان عالی کشور بالاترین مرجع  قضائی کشور در سطح ایران می باشد و به صورت کلی آخرین مرحله قضاوت در سطح اعتراض به آرای شعب بدوی و تجدید نظر در مرکز استان می باشد .

براساس قانون روال پروند ها بدین صورت می باشد که هر شخصی که نیاز به وکیل دیوان عالی کشور خواهان طرح دعوی حقوقی و یا شکایت کیفری در مراجع قضائی باشد باید ابتدا در مراجع بدوی شورع به این امر بنماید

ابتدا در مراجع بدوی دعوی خود ار مطرح نموده و می تواند ضمن حضور در دادگاه از حقوق خود در این رابطه دفاع نماید. در صورت صدور رای و اگر بدان اعتراض داشته باشد می تواند تحت شرایط ماده 331 و 332 قانونی آیین دادرسی مدنی بدان اعتراض نماید . اعتراض در این مراحل طی داخواست تجدید نظر انجام می شود و فرد می تواند همراه دادخواست تجدید نظر ، لایحه دفاعیه خود را نیز که در مورد اعتراض به آرای بودی می باشد را به دادگاه تجدید نظر ارسال نماید .

اعتراض به ارای تجدید نظر معمولا در دادگاه های استانی انجام می شود و دارای شرایط  خاصی می باشد .

در دادگاه استان معمولا به آرای صادره در این باره به صورت دوباره و ماهوی رسیدگی میشود و در انتها در بسیاری از موارد آرای قطعی صادر می گردد.

فرد در این مرحله از رسیدگی می تواند از وکلای دادگستری استفاده نماید و در صورتی که موضوع پرونده امور حساس قضائی و کیفری باشد وجود وکیل یک امر بدیهی و لازم می باشد و فرد منطقا باید در این زمینه از وکلای حرفه ای استفاده نماید .

پیدا کردن وکیل با تجربه و حرفه ای در این زمینه می تواند بسیار دشوار باشد و نیازمند تحقیقات بسیار زیادی می باشد.

اگر شما در این زمینه نیازمند وکیل متخصص دیوان عالی کشور و حرفه ای می باشید می توانید با شماره موجود در سایت تماس گرفته و ضمن در یافت مشاوره رایگان وکیل متخصص در امور مورد نظر خود را پیدا نمایید و یا به شما معرفی خواهد گشت.

بعد از قطعی شدن آرای صادره  در مرحله تجدید نظر معمولا اگر فرد در شرایط خاصی به احکام صادر شده اعتراض داشته باشد می تواند مستند به مواد 366 قانون آیین دادرسی مدنی در دیوان عالی کشور در خواست فرجام خواهی نماید .

فرجام خواهی در دیوان عالی کشور دارای شرایط زیر می باشد :

آرای صادره در مرحله بدوی در صورت قطعی شدن در شرایط زیر قابل فرجام خواهی می باشند

۱ – تمامی احکامی که میزان خواسته آن بیشتر از مبلغ بیست میلیون ریال باشد .

به همراه تمامی موارد موجود در بنده دو این ماده که شما عزیران می تواند به مواد قانونی مراجعه نموده و در این زمینه اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

ب-  قرار های صادره در شعب بودی اگر اصل آرای آنها قابل فرجام خواهی باشد به دلایل زیر قابل فرجام خواهی می باشند :

۱- قرار صادره در خصوص ابطال یا رد دادخواست که از دادگاه بدوی صادر شده باشد.

۲- قرار صادره در مورد سقوط دعوا یا عدم اهلیت یکی از طرفین شکایت یا دادخواست

در مرحله تجدید نظر نیز معمولا آرای صادره براساس ماده 368 قانون آیین دادرسی مدنی که شمال موارد زیر می باشند قابل فرجام خواهی می باشند :

الف- احکام:

تمامی احکام صادره که در ماده 368 قانون آیین دادرسی مدنی و در بند یک آن ذکر گردیده اند. براین اساس افرادی که این احکام در دادگاه های تجدید نظر در مورد آنها صادر شده باشد می توانند در این رابطه تقاضای فرجام خواخی بنمایند.

ب-  در مورد قرار ها نیز در مواردی که اصل احکام آنها قابل رسیدگی فرجامی باشد به شرایط زیر قابل فرجام خواهی می باشند :

۱-  صدور قرار ابطال یا رد دادخواست فرد که که دادگاه تجدید نظر صادر نموده باشد

۲- قرارهای سقوط دعوا یا عدم اهلیت یکی از طرفین دعوی و یا شکایت

در صورتی که به هر دلیلی در دیوان عالی کشور براساس موارد فوق به دلائل فرق درخواست فرجام خواهی شود  معمولا پرونده به یکی از شعب دیوا عالی کشور رفته ور در انجا مورد رسیدگی شکلی قرار میگیرد . منظور از رسیدگی شکلی بررسی رای صادره در خصوص مطابقت آن با قانون و مقررات و همچنین امور شرعی می باشد و اگر رای فاقد این موارد باشد معمولا قطعی و غیر قابل اعتراض شده و برای اجرا به شعبه صادر کننده رای ارسال می گردد ولی اگر رای صادره نقض گردد معمولا در دیوان دلائل نقض نوشته شده و رای صادره برای رسیدگی دوباره به شعبه هم عرض صادر کننده حکم ارسال شده تا در انجا دوباره مورد رسیدگی قرار گرفته و  حکم صادر می شود.

آرای صادره در این مورد قطعی بوده و دیگر قابلیت اعتراض در مرحله تجدید نظر را نخواهند داشت .

معمولا این ارای قطعی بعد از صدور به مرحله اجرا رفته و در شعبات اجرای احکام دادگستری اجرا خواهند شد.

وکیل متخصص دیوان عالی کشور :

وکیل متخصص دیوان عالی کشور به صورت کلی شخصی می باشد که دارای مدارک بالای حقوقی بوده و در زمینه حقوقی می تواند با استفاده از مهارت های تخصصی خود در ماور حقوقی حاضر به قبول پروند های دیوان عالی کشور بوده و در این زمینه دارای سالها سابقه کار می باشد و معمولا در این زمینه شناخته شده است.

گروه تخصصی وکلای دیوان یکی از این مجموعه گروه های تخصصی وکلای دیوان می باشند که دارای 10 سال سابقه کار به صورت تخصصی در امور, می باشند و در این رابطه تاکنون ده ها پرونده را با موفقیت به نتیجه رسانده اند.

شما می توانید به صورت آنلاین ، تلفنی و حضوری با این گروه تخصصی ارتباط برقرار نموده و ضمن ارائه مشکلات خود در دیوان عالی کشور مشاوره های لازم را به صورت رایگان دریافت نموده و در در صورت لزوم پرونده خود را نیز جهت وکالت به انها بسپارید.

وکیل دیوان عدالت اداری:

وکیل دیوان عالی کشور شخصی می باشد که تنها حاضر به تقبل پروند های دیوان مانند فرجام خواهی ، اعاده دادرسی در دیوان بوده و در این زمینه با استفاده از مهارت بالای خود در استفاده از قوانین مربوطه معمولا در سریعترین زمان ممکن پرونده شخص را به نتیجه رسانده و رای صادره را در این زمینه به نفع وی نقض نموده و در شعبه هم عرض نیز می تواند باتوجه به تجربه خود از حقوق وی دفاع نموده و در انتها رای را به نفع موکل دریافت نماید .

گروه تخصصی وکلای دیوان در این زمینه دارای چندین وکیل متخصص در دیوان عالی کشور می باشد که باتوجه به انجام حرفه ای امور دیوان دارای صدها موکل از سراسر کشور می باشند .

جهت ارتباط مجموعه وکلای دیوان میتوانید از طریق شماره تماس 09129353470 یا واتس اپ همین شماره در ارتباط باشید، همچنین میتوانید مقالات تخصصی دیوان را از طریق ادرس وبسایت ما مطالعه کنید

https://vokalaye-divan.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان