بازدید 4833

رگبار و وزش باد شدید در مناطقی از کشور

کد خبر: ۱۱۲۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ 21 June 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: از بعدازظهر امروز و اوایل شب برای ارتفاعات البرز مرکزی، شمال و شرق هرمزگان و فردا برای شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرزمرکزی و ارتفاعات استان کرمان بارش پیش بینی می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه طی روز پنجشنبه در شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد، ادامه داد: طی روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی، بخش‌هایی از اردبیل و ارتفاعات استان هرمزگان نیز انتظار این شرایط جوی را داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بخش‌هایی از استان‌هایی که در شمال غرب وغرب و جنوب غرب واقع شده‌اند احتمال پدیده گردوخاک با توجه به وزش باد شدیدی که در این منطقه حاکم است، وجود دارد، افزود: طی سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پدیده غالب است.

رفیعی اظهار کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان و دریای خزر مواج و متلاطم اند که در همین رابطه هشدار زرد هواشناسی صادر شده است و در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گلستان و مازندران انتظار افزایش ارتفاع موج را دایم که در سواحل استان های هرمزگان و سیستان وبلوچستان افزایش ارتفاع موج به۱/۵ متر و در مناطق فرا ساحلی به ۳ متر می‌رسد و از این رو فعالان دریایی و صیادان باید توجه لازم را در این خصوص داشته باشند و همین شرایط را برای سواحل دریای خزر نیز پیش بینی می‌شود.

وی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران صاف است و دربرخی از ساعات انتظار وزش باد را برای آن داریم. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۷ درجه بالای صفر و کمینه دمای آن به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست