بازدید 4718

افزایش قیمت گاز و روی آوردن اروپایی‌ها به زغال سنگ

کشورهای اروپایی به دنبال کاهش واردات از روسیه و همچنین افزایش قیمت گاز طبیعی به سمت سایر سوخت‌های فسیلی از جمله زغال سنگ روی می آورند.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲ 20 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از آناتولی، به دنبال کاهش جریان گاز وارداتی کشورهای اروپایی از روسیه، قیمت گاز طبیعی در هر مگاوات ساعت در اروپا روز دوشنبه ۵.۸۷ درصد افزایش یافت. بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال جایگزین‌های ممکن برای گاز طبیعی روسیه هستند.

قیمت گاز طبیعی به ازای هر مگاوات ساعت برای قراردادهای جولای در اروپا که در نقطه تجارت مجازی گاز طبیعی مستقر در هلند (TTF) معامله می شود، در ساعت ۰۳:۳۵ بعد از ظهر به ۱۲۴.۶۶ یورو (۱۳۱.۱۸ دلار) افزایش یافت.

شرکت گازپروم روسیه گزارش داد که عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم ممکن است تا ۱۶ ژوئن به ۶۷ میلیون متر مکعب در روز کاهش یابد. پیشتر حد معمول انتقال گاز از این خط لوله، ۱۶۷ میلیون متر مکعب بود.

با کاهش صادرات گاز روسیه به کشورهای اروپایی، بسیاری از این کشورها ممکن است برای تامین انرژی و برق مورد نیاز خود به زغال سنگ روی آورند.

آلمان روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد نیروگاه‌های زغال سنگ را در اولویت قرار داده و گاز طبیعی بیشتری برای آینده ذخیره کند. در همین حال، دولت اتریش طی قراردادی با شرکت ورباند (Verbund) درصدد راه اندازی نیروگاه‌های تولید الکتریسیته از زغال سنگ است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر