بازدید 6190
مرکز آمار ایران خبر داد؛

کاهش ۴.۱ درصدی تورم نقطه به نقطه

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در زمستان ۱۴۰۰ تورم نقطه به نقطه معادل ۳۵.۵ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل( ٣٩.۶ درصد) ۴.۱ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ 20 June 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از مرکز آمار ایران، شاخص قیمت و متوسط قیمت نهاده‌های ساختمانی شهر تهران فصل زمستان ۱۴۰۰ (بر مبنای سال پایه ١٣٩٠) منتشر شد.

در زمستان ۱۴۰۰ تورم فصلی، معادل ۳.۰ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢.٨ درصد) ٠.٢ واحد درصد افزایش داشته است.

شاخص کل

در فصل زمستان ۱۴۰۰ شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۱۲۲۲.۵ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (۱۱۸۶.۳)، ۳.۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم فصلی

در زمستان ۱۴۰۰ تورم فصلی، معادل ۳.۰ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۲.۸ درصد) ۰.۲ و احد درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم فصلی، درصد تغییر عدد شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به عدد شاخص در فصل قبل می‌باشد.

در این فصل در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی «تأسیسات برقی» با ۱۳.۶ درصد و کمترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی «آهن آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره» با ۱.۲ درصد می‌باشد. بیشترین کاهش نیز مربوط به گروه اجرایی «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ۱.۳- درصد بوده است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در زمستان ۱۴۰۰ تورم نقطه به نقطه معادل ۳۵.۵ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۳۹.۶ درصد) ۴.۱و احد درصد کاهش
داشته است.

منظور از تورم نقطه‌ای، درصد تغییر شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به شاخص قیمت فصل مشابه سال قبل می‌باشد.

در این فصل در بین گروه‌های اجرایی، گروه «شیشه» با ۶۹.۰ درصد بیشترین تورم و گروه اجرایی «ایزوگام و قیرگونی و آسفالت» با ۲۷.۲ درصد، کمترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است.

کاهش تورم سالانه

درزمستان ۱۴۰۰ تورم سالانه، معادل ۵۵.۳ درصد بوده است که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۶۹.۹ درصد )۱۴.۶و احد درصد کاهش داشته است.

منظور از تورم سالانه، درصد تغییر متوسط شاخص قیمت چهار فصل منتهی به فصل مورد نظر، نسبت به همین اطلاع در سال قبل می‌باشد.

در این فصل در بین گروه‌های اجرایی بیشترین تورم مربوط به گروه اجرایی «شیشه» با ۸۵.۴ درصد و کمترین تورم با ۳۶.۸ درصد متعلق به گروه «خدمات» بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر